En dan heb je Els…
Ze blijft gelukkig deze aflevering wat onder de radar.
Ze zit wel op goede molposities (drakentoren) en is op de trein op een positie waar ze de molkoffer kon bereiken)
Wat me deze aflevering opviel:
Bij de Drakentoren moesten er uit opgevouwde handdoeken dieren herkend worden en gelinkt met de dierenriem.
2025 is het jaar van de slang Chinese dierenriem MAAR
In de Thaise versie van de dierenriem worden de draak en het varken ook wel vervangen door de Naga, een mythisch slangenwezen EN de olifant.
Hierbij denk ik onmiddellijk terug aan het uit handdoeken opgevouwde olifantje op haar kamer, gelinkt met het Chang (Thais voor olifant) bier, dat ze zo duidelijk cute vond in aflevering 1 ( zie eerdere post)
De slang is trouwens het zesde dier in de twaalfjaarlijkse cyclus van de Chinese dierenriem volgens de Chinese kalender.
Els haar stoelnummer bij de eliminatie in aflevering 1 was nummer 6, de mol van 2025?
Haar kamer in aflevering 1, waar ze het gevouwde olifantje uit handdoeken vond op verdieping 25….
In de lift kreeg men daar trouwens ook niet als persoonlijk voordeel het nummer van eigen stoel: en waren die niet toevallig nummers 2,5 en 6 (Els), dus
256 = mol 2025 is stoel 6 ?
Els zegt ook dat haar moeder geboren is in 1962 en dat ze zeker daardoor weet dat dat het jaar van de tijger is.
Jaartal 1962
1+9+6+2 =18
1+8 =9 (het ultieme geluksgetal 9 in Thailand)
Kandidatenvoorstelling:
Bij haar beschrijving viel me deze ongebruikelijke formulering op:
“Ze observeert de wereld met een geamuseerde maar scherpe blik, en is met haar 155 cm de op 9 na grootste kandidaat van de groep. Maar wie het kleine niet eert..." ( zie ander eerdere post)
Daarbij zegt men in Café De Mol dat GDC met de mol geoefend heeft in hotelkamer 504 = 9 , om een geloofwaardige reactie te vertonen wanneer hij in groep meedeelt dat er 2 kandidaten zullen afvallen.
Heel veel gebruik dus van het ultieme Thaise geluksgetal 9..
Tunnelvisie gevaar !