Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 31239 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 2-04-2025, 18:52:49 »
Ik was even gaan terugkijken naar die eliminatiestoelen boven op het dak (aflevering 1). Het klopt inderdaad: de stoel van Els lijkt me de enige met zo’n klavertje vier, toch van de stoelen die goed in beeld kwamen. Dat is dan goed opgemerkt. Maar of het iets wil zeggen is een andere kwestie.

In een ander seizoen (weet niet precies meer welk) was er ook wat te doen over eliminatiestoelen: de ene had gaten, de andere niet. Daar werden toen ook allerlei ‘hintachtige’ redenen voor bedacht, maar uiteindelijk bleek het niks te betekenen.
Ach het valt gewoon op. Er zijn wel meer mensen die dit opviel.
In afl.2 is wel grappig, Els gaat even naar voren leunen en dan zie je even het klavertje vier. Geluk in het ‘ongeluks’ seizoen, het is wel toepasselijk.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 2-04-2025, 19:12:14 »
Zie hierover ook post #123:
Els haar stoelnummer bij de eliminatie in aflevering 1 was inderdaad nummer 6, de mol van 2025?
Haar kamer in aflevering 1, waar ze het gevouwde olifantje uit handdoeken vond op verdieping 25….
In de lift kreeg men daar trouwens ook niet als persoonlijk voordeel het nummer van eigen stoel: en waren die niet toevallig nummers 2,5 en 6 (Els), dus
256 = mol 2025 is stoel 6 ?

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 2-04-2025, 19:24:34 »
Dit heb ik gezien op FB (Mollengroep):

Dit is de treinhalte waar Nimrod van de trein stapt.
Het lijkt na kort speurwerk een onbestaande halte te zijn met opvallende vertaling van de Thaise tekst.

Als ik tijd heb zoek ik deze exacte locatie nog op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 2-04-2025, 19:44:46 »
@salb
Ik dacht even dat je hem hier had gevonden: https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75019.msg2590520#msg2590520
 ::rofl::

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 2-04-2025, 20:10:03 »
De Bridge over the River Kwai is beroemd vanwege haar rol in de Dodenspoorlijn tijdens de Tweede Wereldoorlog en de gelijknamige film uit 1957.
Doordlopende weg lijkt mij dus eerder een slordige vertaling van Google Translate.

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 2-04-2025, 20:26:32 »
@salb
Ik dacht even dat je hem hier had gevonden: https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75019.msg2590520#msg2590520
 ::rofl::

Had ik oprecht nog niet gelezen.  ::schaam::

Waarschijnlijk is het geen hint maar ik kan deze halte niet vinden. Ik heb ook al Thaise schrijfwijzen zoals สถานีปลายมรณะ en สถานีรถไฟ ปลายมรณะ geprobeerd maar de meeste haltes kan je terugvinden in ons schrift maar die Sathani Plai Morana niet.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 2-04-2025, 20:33:19 »
In het Thais heeft "Morana" (โมรณะ) een betekenis die verband houdt met de dood of vergankelijkheid. Het komt voort uit het Pali/Sanskriet, waar "Maraṇa" (मरण) "dood" betekent.
Dus als "Sathani Plai Morana" een Thaise uitdrukking is, zou het iets kunnen betekenen als "Eindstation van de Dood" of "Terminale Halte".

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 3-04-2025, 07:54:49 »
GDC heeft in een podcast vermeld dat het om een zelf gemaakte halte gaat.

https://youtu.be/VhVAgKhdqEo?si=ZwVfvWg9L1a_0UON
Ongeveer op 47:20

In theorie kunnen ze er dan een hint in verborgen hebben.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 3-04-2025, 09:47:09 »
Mmm, zeer interessant salb!  ::ok::

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 3-04-2025, 12:11:41 »
Even over de doodlopende weg.

Elk onderzoek is nuttig, ook al blijkt het niets op te leveren. Dan weten we ten minste dat we op een dood spoor zitten.
De fietser, wie het ook zou zijn, is niet de mol. Dat is een dood spoor voor ons.
De mol zit in de trein.

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 3-04-2025, 12:56:34 »
Als de XIII en de kleding een hint is

Ik kreeg ineens het idee dat Jan met de tiende letter begint en bestaat uit 3 letters.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 3-04-2025, 18:42:03 »

Feit is dat het een niet bestaand station is, wat in de praktijk op hetzelfde neerkomt als een station dat is opgeheven, waar de trein dus normaliter niet halt houdt.

Volgens mij is een 'niet bestaand station' toch iets geheel anders dan een 'station dat is opgeheven'. 

Uit de beelden blijkt dat de trein gewoon stopt aan een overweg, waar geen station is en ook nooit een station is geweest.

De vraag blijft natuurlijk waarom ze de moeite hebben gedaan om het bordje te maken.  Het zou toch veel eenvoudiger zijn om te zeggen "Nimrod is onderweg uitgestapt" zonder te doen alsof het een bestaande halte is.   ;D

Dus er kan zéker een tip in het bord verscholen zitten.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 3-04-2025, 19:06:35 »
Volgens mij is een 'niet bestaand station' toch iets geheel anders dan een 'station dat is opgeheven'. 

Ik beweer ook niet dat het een hetzelfde is als het andere. Het zal aan mijn Vlaams liggen. Ik zeg “dat het een in de praktijk op hetzelfde neerkomt als het andere”. Het gaat in beide gevallen om een plek waar de trein normaliter niet stopt. Ik probeer alleen maar een verklaring te vinden voor dat bord: waarom hebben ze daar speciaal een bord voor gemaakt met die tekst erop? In het TNVH-topic ben ik er allang uit: https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75019.msg2590520#msg2590520. Maar dat is om te lachen; hier probeer ik een meer plausibele hint te vinden. Zoek gerust zelf mee, alle suggesties zijn welkom.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #153 Gepost op: 3-04-2025, 22:40:13 »
LES LARMES DU TIGRE
De tranen van de tijger, huilende tijger of in het Thais
 (Sua Rong Hai: เสือร้องไห้) Thaise vertaling: Suea = Tijger, Rong-Hai = Huilen
En toen viel de Baht ..
In aflevering 2 bij de Drakentoren, herkende Els de tijger: “Mijn mama is ook een tijger en zij is van ‘62”
Waarom zou Els als ze de mol was dit zeggen en 500 euro verdienen?
Tenzij, er een hint achter zit, misschien? Een uitgekiende hint.
Flashback naar de kandidatenvoorstelling in het Thais restaurant “ Les Larmes du Tigre” en GDC met zijn 3 Thaise biertjes, waaronder het Chang ( olifant in Thai )bier, en de 3 snoeiharde vragen.
(Sua Rong Hai: เสือร้องไห้) is een Isaan biersnack die beroemd is in heel Thailand en nu wereldwijd. Het gerecht bestaat uit plakjes gegrild rundvlees geserveerd met gedroogde chili, tamarinde dipsaus (Nam jim jeaw) en kleefrijst.
Isaan (Isan of esarn) is de naam die vaak gebruikt wordt in Thailand om de noordoostelijke regio van Thailand aan te duiden.
Het gerecht is afkomstig uit het landelijke noordoosten van Thailand en werd later erg populair in het hele land.
Er zijn verschillende legendes over hoe het gerecht aan zijn naam komt. Een legende vertelt dat er een hongerige tijger uit de jungle kwam en een koe van een van de dorpelingen stal. De tijger at de meeste delen van de koe op en voelde zich zo vol dat hij bijna niet meer kon eten, alleen de brisket bleef over. De tijger probeerde toen de brisket op te eten, hij voelde plotseling dat dit een buitengewoon stuk vlees was dat mals en sappig was, maar het was te vol om het vlees op te eten. Toen voelde de tijger zich gefrustreerd, verdrietig en begon te huilen.
Een andere theorie zei dat de vetmarmeren in runderborst een vergelijkbare look hadden als tijgerstrepen. Toen de borst op de hete grill lag, druppelde de olie van dit vet van het vlees over de grill, wat leek op tranen. Het leek dus alsof de tijger huilde. 
Een iets minder overtuigende theorie zegt dat de dipsaus zo heet was dat een tijger ervan huilde.
“Mijn mama is ook een tijger en zij is van ‘62”
Hmm..
« Laatst bewerkt op: 3-04-2025, 22:57:21 door Fay111 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 3-04-2025, 23:10:20 »
Se non è vero, è ben trovato!

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 4-04-2025, 14:30:26 »
Verborgen hints recycleren doen ze niet bij De Mol?  Daar ben ik nog niet zo zeker van.

In aflevering 2 draagt Jan een T-shirt met daarop de cijfers 9333.
Als ik een getal van 4 cijfers zie, dan denk ik (hoe zou dat nu toch komen?) aan Playmobil. 

En laat 9333 nu toch toevallig bestaan bij Playmobil!  Het is een zakje met één 'Mystery Figure' (er staan 12 mannetjes vrouwtjes op het zakje, je weet op voorhand niet welk figuurtje er in zit).

Er bestaan verschillende reeksen van zulke zakjes; 9333 is ... reeks 13::oink::

Voor mij iets teveel toevalligheden bij elkaar om niets te betekenen.  Maar wat het juist betekent weet ik ook (nog) niet.  Misschien hebben we nog niet alle informatie om deze hint te ontcijferen en volgt die in één van de volgende afleveringen?

« Laatst bewerkt op: 4-04-2025, 14:32:02 door Smilin Jack »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 4-04-2025, 15:06:26 »
Verborgen hints recycleren doen ze niet bij De Mol?  Daar ben ik nog niet zo zeker van.

In aflevering 2 draagt Jan een T-shirt met daarop de cijfers 9333.
Als ik een getal van 4 cijfers zie, dan denk ik (hoe zou dat nu toch komen?) aan Playmobil. 

En laat 9333 nu toch toevallig bestaan bij Playmobil!  Het is een zakje met één 'Mystery Figure' (er staan 12 mannetjes vrouwtjes op het zakje, je weet op voorhand niet welk figuurtje er in zit).

Er bestaan verschillende reeksen van zulke zakjes; 9333 is ... reeks 13::oink::

Voor mij iets teveel toevalligheden bij elkaar om niets te betekenen.  Maar wat het juist betekent weet ik ook (nog) niet.  Misschien hebben we nog niet alle informatie om deze hint te ontcijferen en volgt die in één van de volgende afleveringen?

Dat is toch gewoon 93'33, Toby Alderweireld die in de 93ste minuut (en 33 seconden) een goal scoort en zo Royal Antwerp (de club van Jan) landskampioen maakt.
I was blind but now I can see

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 4-04-2025, 16:04:06 »
De beslissende trap van Toby op minuut 93:33 voor Royal Antwerp!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 4-04-2025, 23:11:15 »

Uit de beelden blijkt dat de trein gewoon stopt aan een overweg, waar geen station is en ook nooit een station is geweest.

De vraag blijft natuurlijk waarom ze de moeite hebben gedaan om het bordje te maken.  Het zou toch veel eenvoudiger zijn om te zeggen "Nimrod is onderweg uitgestapt" zonder te doen alsof het een bestaande halte is.   ;D

Dus er kan zéker een tip in het bord verscholen zitten.
Is het niet iets als " hier zit geen hint", dood spoor.

Offline RonLive

• Forumlid
Voetbaltheorie
« Reactie #159 Gepost op: 5-04-2025, 16:56:50 »
Het is misschien nog wat vroeg op het seizoen om een rode draad te ontdekken in het seizoen van de mol maar ik meen hier een Antwerpse voetbaltheorie ontdekt te hebben.

Voor diegenen die het voetbal niet volgen, in Antwerpen zijn er twee ploegen die al sinds jaar en dag zich de titel van ploeg van't stad willen toe-eigenen. Den Antwerp (rood-wit) en den Beerschot (paars-wit).

Dit is het 13de seizoen van De Mol en den Beerschot heeft stamnummer 13 en bovendien is Gilles De Coster een fervent Beerschot-fan.

De afvallers Pasquino en Rusiana worden nu op de website van GoPlay in een paarse outfit afgebeeld, in de kleuren van Beerschot.

Jan is een fervente Antwerp-supporter. Als rood-wit fan zou hij nooit kunnen accepteren dat hij voor heel België (en Antwerpen in het bijzonder) in een paarse outfit zou moeten verschijnen.

Volgens mij zullen dus alle afvallers in het paars verschijnen behalve 1 iemand, de mol, Jan.