Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14718 keer)

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voetbaltheorie
« Reactie #160 Gepost op: 5-04-2025, 19:13:13 »
Het is misschien nog wat vroeg op het seizoen om een rode draad te ontdekken in het seizoen van de mol maar ik meen hier een Antwerpse voetbaltheorie ontdekt te hebben.

Voor diegenen die het voetbal niet volgen, in Antwerpen zijn er twee ploegen die al sinds jaar en dag zich de titel van ploeg van't stad willen toe-eigenen. Den Antwerp (rood-wit) en den Beerschot (paars-wit).

Dit is het 13de seizoen van De Mol en den Beerschot heeft stamnummer 13 en bovendien is Gilles De Coster een fervent Beerschot-fan.

De afvallers Pasquino en Rusiana worden nu op de website van GoPlay in een paarse outfit afgebeeld, in de kleuren van Beerschot.

Jan is een fervente Antwerp-supporter. Als rood-wit fan zou hij nooit kunnen accepteren dat hij voor heel België (en Antwerpen in het bijzonder) in een paarse outfit zou moeten verschijnen.

Volgens mij zullen dus alle afvallers in het paars verschijnen behalve 1 iemand, de mol, Jan.

Wat een mooie theorie, goed gevonden!  ::ok::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 5-04-2025, 19:53:24 »
Jan

"Hij werd ooit gehypnotiseerd in een show van Rasti Rostelli, is een devote fan van ‘Thuis’, ergert zich paars aan nummerplaten die scheef hangen en pronkt graag met zijn weelderige haardos. En slechts één van die beweringen is onjuist. Jan is een goedlachse en sympathieke papa van 3 jonge kinderen. Samen met zijn grote liefde Annelies ('de Bambi' voor de vrienden) wonen ze in Brasschaat. Je zou dat het perfecte plaatje kunnen noemen, ware er niet het spijtige detail dat Jan een Antwerpsupporter is."

Ergert zich paars.

Offline RonLive

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 5-04-2025, 21:09:02 »
Wat mij nog opviel bij het aankondigen van de treinopdracht, Gilles zei dat hij daar heel "kort en kernachtig" over kon zijn. Een vreemde uitspraak, je bent ergens "kort en bondig" over maar niet KERNachtig. Het lijkt erop dat hij een bedoeling had om KERN te zeggen.

In het voetbaljargon, wordt de hevige supportersgroep weleens de harde KERN genoemd.

Offline RonLive

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 5-04-2025, 21:17:57 »
"Fantastische theorie. Je bedoelt wellicht de kleur van de outfits in die kleine fotootjes waar Pasquino en Rusiana voor een rood mollogo staan?"

Die bedoel ik inderdaad, kan het nog symbolischer, een rood mollogo (Antwerp = Rood-Wit).

Offline RonLive

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 5-04-2025, 22:45:14 »
Bij de welness-opdracht was het kanaal op de tv voor de Rat kanaal 13.

Goed gevonden!

Hoe meer we vinden over Beerschot, hoe meer Jan er niet thuis hoort = de mol.

Als ik me niet vergis heeft Jan ook een rood molboekje.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 5-04-2025, 23:13:51 »
Op die kleine rode fotootjes hebben de kandidaten boeiend genoeg een soortgelijke blouse aan, maar met net een ander patroontje. Pasquino stond eerst op de foto met een doorlopende 'I' van de 'XIII', op de rode foto stopt het 'patroonstukje' lager. Rusiana draagt oorspronkelijk een deel van de X, op de rode foto draagt ze een effen blouse. 

Edit: na langer inzoomen en staren ga ik twijfelen of dit echt zo is of aan het licht ligt.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 5-04-2025, 23:17:02 »
Het mollogo achter de afvallers is rood, daar ben ik het mee eens, maar dat de outfits paars zijn staat in mijn ogen (dat mag je letterlijk nemen) niet vast.
Ik vind het echt wel paars.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 5-04-2025, 23:35:25 »
Dit is de foto die ze van de afvaller geplaatst hebben op hun Instagram account.

De kleur is anders dan de originele foto die ook nog op hun site staat. Dat is deze.

Wellicht dat door het rode licht het paars is gaan kleuren?
« Laatst bewerkt op: 5-04-2025, 23:37:11 door Vonne1968 »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 6-04-2025, 01:20:00 »
Foto zit bij dit bericht. Ik vind de kleuren echt anders. Zou dus echt wel een hint kunnen zijn (maar kan, de mol kennende, ook net zo goed niets zijn  ::rofl::)

Je moet wel een paar foto's naar rechts klikken of swipen.

https://www.instagram.com/p/DH1aUWno4oR/?img_index=3&igsh=MnN2a3Qzcm9hdWtp

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 6-04-2025, 09:35:07 »
Foto zit bij dit bericht. Ik vind de kleuren echt anders. Zou dus echt wel een hint kunnen zijn (maar kan, de mol kennende, ook net zo goed niets zijn  ::rofl::)

Je moet wel een paar foto's naar rechts klikken of swipen.

https://www.instagram.com/p/DH1aUWno4oR/?img_index=3&igsh=MnN2a3Qzcm9hdWtp
Bedankt voor de link. Ik denk dat het aan mijn kleurenzicht ligt (ik ben kleurengestoord voor rood-groen) dat ik het verschil in kleur niet zie.
Het zou iets kunnen betekenen maar het kan ook (zoals vaak) puur toeval zijn. Als het een hint is naar Jan dan mag de Mol de komende weken toch eens uit zijn pijp komen, want ik vond Jan nogal passief en hij kwam ook af en toe met goede antwoorden (in de lift, in het bootje, bij de anagrammen). Hij zat wel in een ideale positie (als achtste en laatste los) op de trein om rustig te kunnen wisselen van bedrag. Dat vind ik het ‘verdachtste’ aan Jans acties tot nog toe. Zeer benieuwd naar aflevering 3.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #170 Gepost op: 6-04-2025, 12:28:09 »
De teksten bij de kandidaten op de website van de mol zijn overduidelijk geschreven vanuit het standpunt/persoon Gilles de Coster. Dit zie je ben Michèle (mijn vrouw is ook overal beter in) en bij Jan (Antwerp vs Beerschot), bij Nimrod (ik sluit niet uit).
Ik vond de teksten al een beetje raar overkomen door dit perspectief. En met de paars hint krijgt dit opeens betekenis, dat het een doel heeft.

Worden de teksten altijd door Gilles geschreven in een persoonlijke stijl of is dat normaal gesproken ook meer redactioneel en objectief?

De harde kern van FC Antwerp heeft als spreekbuis Collectief 86. 86 kan het geboortejaar van Jan zijn.

Kort en kernachtig is lapidair. Kort en kernachtige taal is ook wel ruwe taal. Recht voor zijn raap zoals een lid van de harde kern van een voetbalclub.

Mocht niet Els maar Jan de mol blijken dan heeft Gilles ook persoonlijk gesproken bij Michèle en Nimrod. Spoor of dwaalspoor?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 13:39:18 door foxhunter »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 6-04-2025, 13:05:25 »
In de herkansing  >:D, de volgorde van de dierenriem, de kanalen in de wellness en de visualisatie bij de drakentorenopdracht.

1 Rat, kanaal 13 (M)
2 Os, bordje wordt geplaatst op pilaar 6, staat bij visualisatie op pilaar 5, Pedro heeft stoel 5 in opdracht 1
3 Tijger, kanaal 15 (O), staat bij visualisatie op pilaar 4
4 Konijn, kanaal 12 (L)
5 Draak, kanaal 14, belangrijkste dier volgens Gilles, wordt gewisseld met de os, draak op pilaar 6, Els heeft stoel 6 in opdracht 1. Pedro lost anagram draak op.

In het eerste rijtje staan alle dieren verkeerd, in het 2e rijtje staan alle dieren op de juist pilaar.
Te gebruiken in de Pedro- en Els-tunnel  :)

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 6-04-2025, 18:37:13 »
Ze hebben volgens mij allemaal dezelfde kleur aan. Dat het op de ene foto eerder paars lijkt en op de andere blauw, ligt puur aan de belichting. Je ziet dat ze straffe spots gebruiken, met kleurenfilters. De foto met blauwe vest heeft ook blauw gefilterde spots. De paarse vest heeft rood gefilterde spots, waardoor de vest eerder paars lijkt (rood licht op een blauw glanzend oppervlak geeft een paarse indruk). Als er ergens iemand met dezelfde vest in geel licht staat, zal ze waarschijnlijk groen lijken. Ik zou er alvast niet te veel achter zoeken.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #173 Gepost op: 6-04-2025, 19:17:44 »
Ik ben niet heel actief tot nu toe dit seizoen, dus vergeef het me als het al genoemd is.

In het gesprek met de mol over de sabotage in de trein zegt Gilles dat het bereiken van de laatste wagon 'Plan A' is. Het verwisselen van de kaartjes is dus plan B.

In haar selectie-interview zegt Hilde letterlijk: 'Ik ga voor de overwinning en als ik merk dat dat niet gaat lukken, dan ga ik over naar plan B. En dat is foeteren.'
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 19:27:31 door Pac »
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #174 Gepost op: 6-04-2025, 19:23:40 »
Haar naam is Hilde. Welkom hier  ;D ::ok::

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #175 Gepost op: 6-04-2025, 19:32:01 »
Haar naam is Hilde. Welkom hier  ;D ::ok::
Dankjewel ;D Ik heb echt nog niet veel tijd gehad voor mollenspeuren dit seizoen ::schaam::
...óf niet!

Offline dubbelagent

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 7-04-2025, 04:02:22 »
(Dutch auto translated from English)

Ik zag bij de eliminatie dat Gilles het had over ‘een voorsprong op de rest’ (met betrekking tot de pasvagren) en toen een camerashot van Hilde

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 7-04-2025, 09:21:05 »
Citaat
Gemerkt wanneer Gilles de winnende nummers heeft klaargelegd, dat hij de drie kandidaten aanduidt door hen 1 voor 1 aan te kijken bij de start van zijn uitleg. Handig om de mol dus te helpen met te identificeren wie pasvragen kan krijgen.

Sarah, Nimrod en Pedro krijgen in die volgorde het eerste oogcontact van Gilles.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #178 Gepost op: 7-04-2025, 09:23:27 »
Scherp gezien! ::vergroot::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #179 Gepost op: 7-04-2025, 10:11:10 »
Ze zijn sowieso nogal opvallend precies naast Gilles neergezet.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)