Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14506 keer)

Offline IFailAlways

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 13-04-2025, 22:09:51 »
Bij de DJ set staat er een plaat 'Cherish best collection'. Opzoeken leert dat de volledige naam van 1974 is. Maar als je de plaat opzoekt, dan zit er een plaat in waar Victor op staat. Is er een kandidaat die een partner/kind/hond heeft die die naam heeft?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #201 Gepost op: 13-04-2025, 23:22:01 »
…was in 1974 een platenlabel...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #202 Gepost op: 14-04-2025, 02:15:52 »
We horen  ik wil je van de kreuners bij de drummers,  dit komt van het album hier en nu en daar staat ook het nummer sarah op en wel als liedje 13, toeval ? 

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 14-04-2025, 05:50:29 »
Mij viel trouwens nog op dat bij radio MOL, Sarah haar lach niet kan inhouden bij het horen van de reclames.
Het zal toch niet zo zijn dat ze zelf, als mol, de Thaise versie heeft ingesproken?? ::oink::

Offline Vloerkleed

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 14-04-2025, 09:47:25 »
We horen  ik wil je van de kreuners bij de drummers,  dit komt van het album hier en nu en daar staat ook het nummer sarah op en wel als liedje 13, toeval ?

haha wat een geweldige vondst!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #205 Gepost op: 14-04-2025, 11:14:03 »
"Ik zou wel eens willen weten...".... dat is een Hollands liedje......

En wat ik wel eens wil weten is hoe die hint dan in elkaar steekt. Dus het is Els in spiegelbeeld met MOL erbij, maar ervoor zien we Michèle en Alexy in de straat. Het is geen toeval, het moet toch iets te betekenen hebben of doen ze aan pure nephints ter misleiding? Als er alsnog iets inzit lijkt het mij dat alle kandidaten te lezen zijn, anders wordt het wel erg willekeurig. Ik bedoel, Michèle en Alexy staan apart, los van Els, maar wat moeten we ermee. Het is niet dat er een afvallershint inzit want als Michèle en Alexy nu achter elkaar afvallen heb je nog steeds 4 over dus zitten we dan nog niet in de finale. Michèle en Alexy nog mogelijk mol en winnaar ??? ::)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Xray

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 14-04-2025, 13:18:05 »
Is dit een mogelijke hint?

Dit viel mij direct op bij het bekijken van aflevering 1.
De cijfers 6 & 3 waarmee je 36 maakt.

Enige kandidaat die 36 jaar is, is Sarah ;)

Wat denken jullie?

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #207 Gepost op: 14-04-2025, 13:24:06 »

De hint naar Sarah in die lettertjes op tafel bij Gilles is zo ontzettend ‘in your face’ dat je als speurder gaat denken dat ze dat nooit zouden doen, want dat is toch echt een weggever van hier tot in Bangkok. Die ‘hint’ vindt echt het kleinste kind, daar hoef je zelfs niet eens voor te speuren. (Ik vind zo’n gemakkelijk te vinden hint zelfs een belediging voor het intelligentieniveau van de doorsnee molloot. Ze moeten ons als speurneuzen toch niet al te hoog inschatten daar in de kantoren van Woestijnvis, denk ik dan maar. Maar dit terzijde.)

Zie ik daarom eerder een hint naar Hilde in, omdat als je het als een woordzoeker ziet, er 'Sara' te lezen is (zonder h). Van rechts naar links, valt enorm op.

Van een vrouw ouder dan 50 wordt ook wel gezegd dat ze 'Sara heeft gezien'.

We hadden al eerder een mogelijke hint naar het getal 50, door jou gevonden. Die uit de trailer. Cancel(l)ed, Romeinse cijfers, L = 50.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 14-04-2025, 13:59:23 »
Dat zijn volgens mij toch echt wel e's, ipv a's. Mooie hint naar Sereh  ;D

« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 14:01:11 door Molshoop_ »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #209 Gepost op: 14-04-2025, 14:03:48 »
Een one-way ticket naar de Sarah-tunnel! :)
Ik geloof dat ik eerst Abraham moet zien voordat ik Sarah als mol kan zien, en zie Sarah ook niet als de nieuwe Hintsqueen ;D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 14-04-2025, 16:16:33 »
MOL SARAH NAAIT APIN.

Gewoon een vraagje: ben je misschien Nederlandse? Want deze zin is iets wat in de meeste Vlaamse dialecten iets totáál anders betekent dan in Nederland, en ik denk niet dat ze dergelijke bestialiteiten in Vlaanderen in Prime Time op tv zouden vertonen (zelfs niet op andere momenten)... Leuk gevonden, maar ik beschouw het als niets meer dan toeval.

Nog een aanwijzing dat het toeval/vergezocht is: om die tekst daar te verbergen moest de redactie al vóór het spel met de trein 100% zeker zijn dat Sarah bij de dansers zou zijn, dat ook een andere vrouw bij de dansers zou zijn, én dat de mollenstreek zou lukken. Daar konden ze op dat moment nog niet van uitgaan, volgens mij, en is dit dus geen bewuste "hint". Het zou verloren moeite en zelfs een verkeerde hint zijn, als bv Hilde niet zou gedanst hebben maar Pedro.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #211 Gepost op: 14-04-2025, 18:45:00 »
Komt de mol uit Antwerpen?

(Sarah of Alexy)

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 14-04-2025, 20:55:08 »
Komt de mol uit Antwerpen?

(Sarah of Alexy)

Of uit Oost-Vlaanderen? (Want in onder meer Sint-Niklaas is Radio 1 ook op 94.2 te horen; wat zou trouwens de link zijn tussen Radio 1 en de mol?)

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 14-04-2025, 22:45:38 »
Neen, ik ben een Vlaamse. Ook in Vlaanderen kennen we de uitdrukking ‘iemand naaien’ in de betekenis van ‘in het zak zetten, bedriegen, bedotten’.
Dat u meteen denkt aan die andere seksueel geladen (of perverse) betekenis van ‘iemand naaien’ laat ik volledig op uw conto, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht en het was ook helemaal niet mijn bedoeling om er die betekenis aan te geven.

Ik heb ook niet gezegd dat het jouw bedoeling was, ik heb gezegd dat veel mensen in Vlaanderen die betekenis er wel aan geven en dat ik niet geloof dat de redactie zo een dubbele betekenis zou gebruiken in een hint.

Citaat
Natuurlijk konden ze in aflevering 2 nog niet met zekerheid weten dat Sarah in die dansopdracht zou komen samen met een andere vrouw. Maar dan hadden ze die (mogelijke) hint ook niet gebruikt (of eventueel later vermeld in de revealaflevering). Waar ze wel zeker van konden zijn is dat, als Sarah de Mol is, Sarah in die opdracht terecht zou kunnen komen en dan kunnen ze die hint wel gebruiken.

Zeer veel als-en...

Citaat
Maar misschien is het allemaal nog veel simpeler dan dat: Sarah is ook de enige naam die je kan maken met de letters van SATHANI PLAI MORANA. Er zit geen D in van Pedro, Hilde en Nimrod, geen C (of E) van Michèle, geen X of Y van Alexy.
Je gaat zien dat ze straks gaan afkomen met die bewering. Een hint van hetzelfde ‘kaliber’ als vorig seizoen de hint naar Senne, de enige naam die in de tekst in het deksel van de Doos van Pandora kon gevormd worden uit de zin in blacklight “De naam van de mol is”. “Mol Sarah” staat er in elk geval op dat bordje.

Het kan nog simpeler.

Sathani Plai Morana is gewoon een (verzonnen) naam van een station:

Sathani (สถานี) = station
Plai (ปลาย) = einde
Morana (มรณะ) = poëtisch woord voor dood of sterfelijk

"Sathani Plai Morana" is iets als "de dood is het laatste station", wat klinkt als een of andere Boeddhistische wijsheid (neen, niet alle boeddhisten geloven in reïncarnatie).

Er werd eerder in het forum verwezen naar de Dodenspoorlijn. Deze heet in Thai: Thang Rotfai Sai Morana (ทางรถไฟสายมรณะ).

ทางรถไฟ = spoorweg
สายมรณะ = dodelijke weg, dodelijk pad

Sathani Plai Morana is niet de officiële naam, maar wel een bruikbare en toepasselijke naam om te verwijzen naar deze spoorlijn. Misschien omdat het niet de echte spoorlijn was, en ze die naam dus niet mochten gebruiken, maar wel de link wilden leggen?

Dat is touwens gelijkaardig aan wat erboven in Thai staat:

Sen Thang (เส้นทาง) = route, pad
----- sen (เส้น) = lijn, draad
----- thang (ทาง) = weg, richting
Samen zijn ze het woord voor weg, zowel een fysieke straat als een metaforische "af te leggen weg".

Tan (ตัน) = wordt gebruikt voor dingen die afgesloten zijn, waar geen uitweg is. Dat kan een file zijn, een verstopte pijp, of iets dat ergens vastzit. Of, in het geval van een straat, een doodlopende straat.

De volledige zin Sen Thang Tan is dus een doodlopende straat, zowel letterlijk (een straat die niet verder gaat) als figuurlijk (een gedachte of redenering die nergens toe leidt --> er staat dus eigenlijk "dit is geen hint").

Maar ik spreek geen Thai, dus ik kan me uiteraard ook wel vergissen. ChatGPT en Google Translate zijn ook maar zo goed als we geloven dat ze zijn.

Enfin, elk zijn theorieën, en als iemand wil geloven dat Sarah daar als mol wordt aangeduid is dat hun goed recht. Ik deel gewoon mijn argumenten waarom dat volgens mij niét zo is. We weten binnen enkele weken wie gelijk had  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 23:05:21 door fluffy82 »

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 14-04-2025, 23:25:17 »
Volgens mij is het gewoon een grapje van de makers "dit is een dood spoor" als in "hier geen hint", remember een code op een bom. Ze weten toch gewoon dat we zoeken.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 15-04-2025, 08:25:22 »
@fluffy82
Het gaat er toch niet om wie er “gelijk” heeft?

Dit is het topic van de verborgen hints. Het gaat om vondsten van mensen, vaak creatieve bedenksels, toch niet om ‘meningen’. Vaak kloppen die achteraf niet of waren het geen officiële door de makers zo bedoelde hints. 95 % van de hier gevonden hints kloppen niet.

Het feit dat er mensen in discussie treden over de inhoud van een (vermeende) hint weet ik al jaren te vermijden door ze in het topic van de Totaal Nutteloze Hints te zetten. Maar daar lezen mensen die zichzelf te serieus nemen ze niet (dat blijkt ook gedeeltelijk uit waarmee jij nu afkomt). Als ik dan eens iets hier schrijf, krijg je natuurlijk dit soort “discussie”, over of iets klopt of niet. Dat heeft toch op zich geen enkele zin. Ik probeer niemand te overtuigen van “mijn gelijk”, want dat doet hier gewoon niet ter zake.

Ik probeer ook nooit “mijn gelijk te halen” met een (verzonnen) hint, want het is geen “mening”, het is een bedenksel. Ik schreef de voorbije seizoenen van De Mol ieder jaar tien tot vijftien van die stukjes met meestal verzonnen en vergezochte ‘verborgen hints’ die naar verschillende (zo goed als alle) kandidaten verwijzen. Vanzelfsprekend kan daar meestal niets van kloppen, want er is maar één Mol.

Natuurlijk gaat het wel over gelijk hebben. We zijn op zoek naar hints. Iets wat we vinden is ofwel wél een hint van de programmamakers (gelijk) of het is er geen (ongelijk). Het doel is niet om alle toevalligheden en vergezochte verbindingen op te sommen, het doel is te ontwarren wat wel of geen hint is om zo te weten te komen wie de mol is.

Als een hint geen hint is, is het wel een verzinsel. Enkel hints die echt een hint zijn, zijn een hint (if that makes sense). Ik vind het dus even belangrijk om te argumenteren waarom iets géén hint is als waarom het er wel een kan zijn, want als je álle bedenksels als echte hints beschouwt kom je nergens.

Het topic "nutteloze hints" bestaat voor mij uit grapjes van zoekers. Vergezochte theorieën waarvan de bedenker wéét dat ze niet kloppen, maar die leuk gevonden zijn of grappig zijn. Dat van het stationsbord past daar inderdaad helemaal niet, want dat zou effectief een echte hint kunnen zijn. En ik leg gewoon uit waarom het volgens mij géén echte hint is (namelijk omdat er duidelijk staat dat het geen hint is). Daar is dit topic voor bedoeld: op zoek gaan naar echte hints, en dus ook ontrafelen wat géén hint is.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #216 Gepost op: 15-04-2025, 09:27:44 »
Voor allebei een knuffel. Aap-Schaap. En door.
Lijkt dat Schaap niet op iemand? Zou dat een hint zijn?
Of wachten we gewoon op aflevering 7 met de echte hint.

(ik leg de grap maar uit, straks werkt ie nog tegen mij).
Lijkt dat Schaap niet op iemand? Zou dat een hint zijn?
« Laatst bewerkt op: 15-04-2025, 14:47:11 door foxhunter »

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 15-04-2025, 09:35:36 »
Gilles De Coster hé. Is ooit begonnen als radiomaker op Radio 1. Presenteerde daar een tijd ‘De ochtend’, geloof ik. Maar dat is natuurlijk niet het antwoord dat je wou. :)

Als Gilles De Coster de mol is, vind ik dit een prima antwoord.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 15-04-2025, 11:54:10 »
Dan is het uitkijken naar een hint met het album Brussel van Wim De Craene, ook met een single "Sara".
https://www.discogs.com/master/1246638-Wim-De-Craene-Brussel

Brussel was natuurlijk al zichtbaar als satellietfoto.

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 15-04-2025, 12:06:03 »
Het is inderdaad moeilijker om zelf een verborgen hint te vinden, dan om 'kritiek' te geven op een hint die iemands anders meent gevonden te hebben. Maar verder nadenken over waarom iets wel of niet een hint kan zijn kan volgens mij ook heel waardevol zijn.

De hint naar Els die je meende gevonden te hebben vond ik heel goed; van het beste speurwerk dat ik al gezien heb.  ::ok::

De hint naar Sarah waar je het nu over hebt, daar geloof ik ook niet in.  Hopelijk vergeef je me dat.  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2025, 17:37:44 door Brtdm, Reden: opschoning discussie »