Oei, mijn tekst is er weer niet doorgekomen. Gebeurt dikwijls als ik een plaatje oplaad.
In elk geval, wat ik hiermee bedoel: het is geen “hint”, maar wel een sterke aanwijzing dat de Mol iemand is met lange haren. Ik verklaar me nader.
Het plaatje hierboven is
een screenshot uit aflevering 1 na exact 1 minuut en
13 seconden (dat zal wel toeval zijn). Wat ik wil tonen is veel duidelijker te zien in de bewegende beelden op dat moment maar ik kan geen gifjes maken. Je zal het zelf even moeten herbekijken. Of er zelf een gifje van maken.
Het gaat om
het spel der schaduwen. Op 1:13 zit de Mol bij Gilles die de molkoffer introduceert. Ik ga er even vanuit dat het effectief de Mol zelf is die daar tegenover Gilles zit en geen ‘stand-in’. De Mol zegt iets ‘”Interessant Wat zit er dan precies in?” Net dan zie je een bewegende schaduw, een soort van “gedempte slingerbeweging”, typisch de beweging van lang haar (lange loshangende lokken) dat van links naar rechts “slingert” en terug en daarna weer stil hangt (de beweging wordt gedempt, logisch).
Mijn conclusie die ik toen al maakte: de Mol is iemand met vrij lang haar. Op dat moment (aflevering 1) kwamen daar nog vier deelnemers voor in aanmerking (Els, Rusiana, Sarah en Michèle). Daarvan blijven er nu nog twee over. De Mol is volgens mij dus één van de twee meisjes, Sarah of Michèle.
Als één van die twee de finale niet haalt, dan is de andere de Mol.