Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 22861 keer)

Online Mogura

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #340 Gepost op: 5-05-2025, 22:34:39 »
Ja, inderdaad.
Veel mooie hints voor Sarah, maar ik blijf toch bij mijn standpunt over wat ik de kandidaten zie doen.
Dan moet Michèle echt de beste nepmol ooit zijn en is Sarah in mijn ogen een mol die heel veel rare dingen doet.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #341 Gepost op: 5-05-2025, 22:35:53 »
Dat Sarah veel rare dingen doet ben ik het totaal niet mee eens maar dat is niet voor dit topic en al op veel plekken weersproken.

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 5-05-2025, 22:56:32 »
Waarom zou de mol bij de Khon dansers willen zitten?

De Ramakien ( รามเกียรติ์ ) is het nationale epos van Thailand.
Het verhaal is geïnspireerd op de Indiase Ramayana , maar verweeft er de Thaise cultuur, tradities en overtuigingen mee.
Khon is een traditionele voorstelling waarbij dans en acteren worden gecombineerd. Het werd oorspronkelijk opgevoerd als een vorm van entertainment aan het koninklijk hof.
De oorsprong ervan gaat terug tot de 13e eeuw, maar het verhaal zoals het er nu uitziet, is grotendeels gebaseerd op een werk dat gedeeltelijk door koning Rama I in 1797 werd geschreven en een daaropvolgend drama voor Khon-voorstelling, geschreven door koning Rama II.
Het blijvende belang van de Ramakien wordt gevierd met verschillende traditionele Thaise kunstvormen, waaronder Khon-dans en theatervoorstellingen, maar ook met beeldhouwwerken en schilderijen en zelfs tv-drama.
Krabi-Krabong , een andere invloed op Khon , is de kunst van het vechten met handwapens. Het is een discipline die nauw verwant is aan Muay Thai .
Elementen van Krabi-Krabong zijn duidelijk zichtbaar in Khons gevechtschoreografie.
Er zijn veel episodes uit Ramakien die de heldendaden van Koning Rama uitbeelden. Omdat het doel van de voorstelling is om Heer Vishnu te eren, bevat Khon voornamelijk episodes uit Ramakien die de kernwaarden van "het goede dat over het kwade zegeviert" benadrukken.

Wat betekent het Nilanon masker dat Sarah koos en droeg?
Nillanon (Nilananda):
Een apenkoning van Chompha. Zijn huidskleur leek op de voeten van Hamsa , de zwaan. Hij was de zoon van Phra Akhani ( Agni ). Hij hielp Hanuman en Sukhrip bij het vernietigen van de Umong (Tunnel) ceremonie van Thotsakan . Eens veranderde hij zichzelf in een olifant , net als Hanuman zelf in Thotsakan. Hanuman reed op deze olifant toen hij naar Longka ging om de Namthip ceremonie van Montho te vernietigen. Hij diende als boodschapper in de strijd tussen Phra Phrot en koning Cakkravat. De strijd gewonnen, werd hij onderkoning van de stad Chompha.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2025, 23:01:15 door Fay111 »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 5-05-2025, 23:18:34 »
Afl 1 was 22 maart

Sarah is jarig op 22 maart .. ze ging van 36 naar 37 jaar

Was het niet ook in die aflevering dat het bordje 36 naar 37 werd veranderd in afl 1?

Het is wel heel mooi toeval hè  :D

Leuk gevonden.
Eerste aflevering was wel op 23 maart.  ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 5-05-2025, 23:19:51 »
Leuk gevonden.
Eerste aflevering was wel op 23 maart.  ;)

Oh ja zondag idd 🙈

Offline Frankytank

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: Gisteren om 10:50:34 »
Ik blijf de positie van Michèle in de intro toch te toevallig vinden.
In elke aflevering wordt Michèle in de intro op een opvallende plaats voorgesteld:

Aflevering 1 t.e.m. 5 → telkens als 4e
Aflevering 6 → als 3e
Aflevering 7 → opnieuw als 4e
Dat geeft het cijferpatroon: 4 4 4 4 4 3 4

Als je 4 interpreteert als een lang streepje (–) en 3 als een kort puntje (·), dan krijg je in morse:
– – – – – · –
Vergelijk dat met het woord "MOL" in morse:
M = – –
O = – – –
L = · – · ·
Samen: – – – – – · – · ·

Als er nog twee afleveringen te gaan zijn, en dit patroon wordt verdergezet (bijvoorbeeld met een · – · · op het einde), dan krijg je exact de morsecode voor het woord MOL.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:51:01 door Frankytank »

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: Gisteren om 11:27:05 »
In de trend van “ Je kon het weten van de eerste aflevering!”

krabi (Thai: กระบี่ ) = zwaard en muay Thai

Thaiboksen (Thai: muay Thai) is een oude vechtsport die al eeuwen in Thailand wordt beoefend. De sport kent zijn oorsprong in Khmer-rijk en Thailand. Het thaiboksen is niet enkel meer in Thailand populair, maar over de hele wereld wordt deze sport actief beoefend. Het huidige muay Thai is indirect afkomstig uit de gewapende vechtkunst krabi krabong.
Krabi Krabong, oorspronkelijk afkomstig uit Krabi en voor het eerst beoefend door oude Thaise krijgers als middel op het slagveld, is een traditionele Thaise vechtstijl. De naam is afgeleid van de belangrijkste wapens, het Thaise zwaard (krabi) en de staf (krabong), die samen als paar worden gebruikt.

Wie slaagde erin de film “ Gladiator” met een ingebeeld ZWAARD uit te beelden?
Sarah …

De Khon dancers was in aflevering 4 ( zie mijn vorige hint)
en dan hebben we aflevering 5.
Duosprong uit vliegtuig of trampoline springen.
Heeft er iemand de moeite genomen om het vliegtuig beter te bekijken?
Een Khon mask inderdaad.
En Sarah kan als laatste springen uit het vliegtuig.

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:38:28 door Fay111 »

Offline Herbie

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: Gisteren om 11:36:28 »
Ik heb de 'hint' in de trailer die destijds door Klaartje was gevonden toch nog eens onder de loep genomen. Het is namelijk zo dat van de drie kandidaten die daar te vinden waren (Els, Michèle, Alexy) er daadwerkelijk twee in de finale zitten. Daarnaast stond de naam van Els ook nog in spiegelbeeld en op de plek waar op de voorpagina nu gewoon 'Mol' staat. Allemaal bewust gedaan, en ik dacht eerst lange tijd gewoon een enorme red herring omdat Els vroegtijdig afviel.
Maar ik vind dat toch wel raar, al die moeite om dit te verstoppen met een kandidaat die maar 4 afleveringen meegaat als red herring en twee andere kandidaten die daadwerkelijk de finale halen. Ik heb daarom het idee dat 'ie misschien nog verder gaat. Els is uiteraard niet de Mol, maar misschien is de Mol wèl het spiegelbeeld van Els.

Als we naar de groepsfoto kijken, valt er iets op aan de voorste rij. Alle zes kandidaten op de voorste rij staan met hun armen over elkaar. In 5 van de 6 gevallen met de linkerarm boven de rechterarm. Alleen Sarah niet. Zij heeft juist haar rechterarm bovenop liggen, in spiegelbeeld dus.
Als je verder kijkt naar de handen van Els, zie je dat de wijsvinger van haar linkerhand opvallend ver gespreid staat. Sarah doet dit ook, maar dan dus met haar rechterhand. Voor de andere hand lijkt dit ook zo te zijn. Wijsvinger wat verder, middel- en ringvinger juist dicht op elkaar.

Helemaal 1 op 1 is het niet (lijkt me ook bijna niet mogelijk), maar bij Els en Sarah komt het spiegelbeeld verreweg het best overeen.

Dit zou wel eens de gouden tip kunnen zijn! Om te vermijden dat hij ondergesneeuwd geraakt, wil ik er toch wat meer aandacht aan geven.

2 maanden geleden

Voor het seizoen van start ging, zagen we reeds de kandidaten - alleen of in groep - tegen een artificiële achtergrond van neonlichten. De teksten op de neons waren uiteraard in Thais schrift, maar iets of wat molloot vroeg zich toch af wat die teksten betekenden.
Bij nader inzien bleken die teksten vol verwijzingen naar de mol te staan.

We vonden ook de naam van drie kandidaten - zie de eerste foto, een snapshot uit de trailer. Het waren Alexy อเล็กซี่, Michèle มิเคเล่, en Els เอลส์ gespiegeld.
Waarom juist die drie? En waarom de spiegeling bij Els?
De gespiegelde naam stond ook op de plaats waar in de groepsfoto 'mol' in Thais schrift staat โมล. Dus Els was de mol.

na aflevering vier

Els krijgt het rode scherm. Daarmee belandt de tip in de prullenbak. Een red herring. Een decoy. Gewoon om ons bezig te houden.

Over naar nu

Een paar dagen voor de finale. Dezelfde Michèle en Alexy, van wie we de naam in Thais schrift konden vinden in de neons,  zijn nu finalisten. Dit doet toch alarmbellen afgaan?
Maar.. waarom ontbreekt Sarah? En wat met die gespiegelde Els? Kunnen we Sarah op de één of andere manier zien als een spiegeling van Els?
Het antwoord zit in foto 2. Bekijk de gekruiste armen. Els links over rechts, Sarah rechts over links. De wijsvinger van de bovenliggende arm wat opzij gezet. Zelfs de haarscheiding lijkt gespiegeld. Destijds waren er ook wat posts over de groepsfoto, de pakken, de stand van de armen - zonder resultaat. De links of rechts gekruiste armen krijgen pas betekenis in relatie tot de gespiegelde letters van Els.

Is Sarah de mol? Zondagavond weten we het. Indien niet, hebben de makers ons weer eens goed beet gehad. >:D
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 14:20:32 door Herbie »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #348 Gepost op: Gisteren om 11:57:05 »
Bij de foto-opdracht bij de trappen, stelde het vizier even scherp op de kop van de Nāga. In de (Noord) Thaise versie van de dierenriem worden de draak ook wel vervangen door de Naga, een mythisch slangenwezen. (Niet te verwarren met de gewone Slang dus).
Als ik het goed heb... dan kan alleen Sarah nog een Draak zijn, als zij inderdaad uit het jaar 1988 is.

Dit ensemble is ook 7 koppig, net zoals de drakenkop. De zevende letter van het thais alfabet betekent 'slang'.
( https://www.youtube.com/watch?v=9OETXElILEU beetje achteraan)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:59:26 door foxhunter »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: Gisteren om 13:00:35 »
Ik blijf de positie van Michèle in de intro toch te toevallig vinden.
In elke aflevering wordt Michèle in de intro op een opvallende plaats voorgesteld:

Aflevering 1 t.e.m. 5 → telkens als 4e
Aflevering 6 → als 3e
Aflevering 7 → opnieuw als 4e
Dat geeft het cijferpatroon: 4 4 4 4 4 3 4

Als je 4 interpreteert als een lang streepje (–) en 3 als een kort puntje (·), dan krijg je in morse:
– – – – – · –
Vergelijk dat met het woord "MOL" in morse:
M = – –
O = – – –
L = · – · ·
Samen: – – – – – · – · ·

Als er nog twee afleveringen te gaan zijn, en dit patroon wordt verdergezet (bijvoorbeeld met een · – · · op het einde), dan krijg je exact de morsecode voor het woord MOL.

Prachtig! Maar we hebben dan 9 morse tekens nodig en dus nog twee keer een intro met Michelle op plaats 3 nodig.
En er is nog 1 finale en een reünie.
Dus het is een doodlopend spoor... of wordt deze dan pas in de reünie afgemaakt?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:10:59 door annebeestje »

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #350 Gepost op: Gisteren om 13:34:10 »
Prachtig! Maar we hebben dan 9 morse tekens nodig en dus nog twee keer een intro met Michelle op plaats 3 nodig.
En er is nog 1 finale en een reünie.
Dus is het een doodlopend spoor of wordt deze dan pas in de reünie afgemaakt?

In de reünie zat de afgelopen jaren volgens mij nooit zo'n intro?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: Gisteren om 13:35:56 »
Volgens mij was er ook geen intro in aflevering 1.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #352 Gepost op: Gisteren om 13:37:10 »

Als we naar de groepsfoto kijken, valt er iets op aan de voorste rij.... in spiegelbeeld dus.

Helemaal 1 op 1 is het niet (lijkt me ook bijna niet mogelijk), maar bij Els en Sarah komt het spiegelbeeld verreweg het best overeen.

Mijn probleem met deze stelling is dat het onderste deel van de foto weggeknipt wordt.
De benen zijn toch niet in spiegelbeeld? De benen van Sarah tonen wel een X.

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: Gisteren om 13:42:34 »
Ik denk dat de uitleg bij de groepsfoto hiervan veel eenvoudiger zal zijn.
De mol stond op het ultiem geluksgetal in Thailand, op positie 9. Sarah dus.
Op zoek naar geluk in Thailand!
Zie hint #334
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:45:49 door Fay111 »

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: Gisteren om 14:18:20 »
Mijn probleem met deze stelling is dat het onderste deel van de foto weggeknipt wordt.
De benen zijn toch niet in spiegelbeeld? De benen van Sarah tonen wel een X.

Wat bedoel je precies? Misschien heb ik inderdaad een klein deel van het onderste stuk weggeknipt, maar veel meer is er niet te zien op de volledige foto.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: Gisteren om 14:36:22 »
Wat bedoel je precies? Misschien heb ik inderdaad een klein deel van het onderste stuk weggeknipt, maar veel meer is er niet te zien op de volledige foto.

Dat Sarah met haar benen gekruist staat en Els niet (neem ik aan).

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #356 Gepost op: Gisteren om 14:39:44 »
Klopt, Sarah is de enige met gekruiste benen.
De benen horen bij het totaalplaatje, denk ik dan toch.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #357 Gepost op: Gisteren om 14:41:02 »
Michèle wint het molduel met 22-0 van Sarah. Als het dus gaat om molacties. Maar als je naar de hints kijkt dan heeft Sarah een licht voordeel op Michèle, dat geef ik toe. Met dat zogenaamde Antwerpse accent, en dit spiegelbeeld enzo. Het is maar goed dat ik na de Maskerhint van hints ben afgestapt ;D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: Gisteren om 14:53:13 »
Jullie hebben gelijk, ik heb die volledige foto nergens kunnen vinden. Biedt toch weer wat ruimte voor twijfel.
Maar het blijft vreemd dat ze precies die drie namen in de trailer hebben gestopt. Twee finalisten en één kandidaat die vroegtijdig afvalt, maar ook weer moeilijker verstopt zit.

Offline Herbie

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: Gisteren om 16:29:01 »
Klopt, Sarah is de enige met gekruiste benen.
De benen horen bij het totaalplaatje, denk ik dan toch.
Het is maar hoe je het bekijkt. Van links naar rechts heb je: Els rechtervoet - Els linkervoet -Sarah linkervoet - Sarah rechtervoet. Ook gespiegeld..