Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 23470 keer)

Offline Reflektor

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #360 Gepost op: Gisteren om 16:32:51 »
Volgorde op
 Strange Man, Changed Man
volgens wiki
9
"I'm a Believer"       
10
"Sarah Smiles"       
11
"Turn On the Light

Bram Tchaikovski

Klopt met Sarah zingend bij de wax en het diner.
Ik vind deze ook wel erg interessant. Want kwam de naam van dat album niet gewoon in beeld?
De leepste snor van het land

Offline Frankytank

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: Gisteren om 16:51:27 »
Volgens mij was er ook geen intro in aflevering 1.
Nee klopt. Het enige wat ik dan nog kan bedenken:
Intro Aflevering 2 t.e.m. 5 → telkens als 4e
Aflevering 6 → als 3e
Aflevering 7 → opnieuw als 4e
Dit zou je kunnen zien als lange streepjes (------).
Als je dan de eliminaties bekijkt, wat ik ook opvallend vind!
Aflevering 5 t.e.m. 6 → als 1e haar scherm.
Dit zou je kunnen zien als een bolletje (··).
Dan heb je 6 streepjes en 2 bolletjes, en kom je nog 1 bolletje te kort om "MOL" (-- --- ·-··) te maken. Dit zou je dan in de laaste aflevering kunnen doen.
De volgorde kan ik dan ook niet verklaren.
Denk niet dat dit een hint is, maar ik vind de positie van Michèle in de intro en eliminatie toch heel toevallig.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #362 Gepost op: Gisteren om 17:36:46 »
Heerlijk dit allemaal  ;D iedereen goed bezig  ::tandpastasmiley:: !

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: Gisteren om 22:03:24 »
Op het moment dat de kandidaten een voor een naar de molkoffer lopen, horen we het nummer Bad feeling - Cobra Man. 
Een van de 2 leadsingers van de band Cobra Man heet ook Sarah.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #364 Gepost op: Vandaag om 09:47:44 »
Komt de mol uit Antwerpen?

(Sarah of Alexy)
Laat me toe even te verwijzen naar een vorige hint uit deze rubriek.
Voor mij is dit namelijk een voorbeeld van een subtiele hint.

In Schoten staat er een zendmast, die een belangrijke schakel is in het uitzenden van radio, tv en digitale diensten.
Vandaaruit wordt op frequentie 94.2 FM de actuaradio van de Vlaamse publieke omroep Radio 1 uitgezonden.
Antwerpen en omstreken ontvangt deze zender vanuit deze mast.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 14:14:28 door Fernandel »

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #365 Gepost op: Vandaag om 11:54:41 »
En laat Sarah nou net uit Schoten komen ;)

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: Vandaag om 11:59:44 »
De frequentie van Radio een(tje)?  ::joehoe::

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: Vandaag om 12:14:03 »
Ik heb de vraag al eens gesteld, maar wat zou dan het verband zijn tussen 'Radio 1' en de mol zijn?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: Vandaag om 12:17:32 »
De 3 ‘hints’ naar een mol in het voorstelfilmpje van Sarah met haar telepathische gave kunnen nog steeds:
- Weefgetouw, in het Engels loom. Gespiegeld mol (mwhoa). Of als vertaling van looming --> tevoorschijn komen, verschijnen, zichzelf laten zien, verschijnen als een grote, vaak angstaanjagende of onduidelijke vorm of object (molkoffer).
- Mary-Kate Olsen, speelde dubbelrol met haar tweelingzus.
- M. OLsen

Bij de trailer:
- Staat Sarah handenwrijvend na de gongslag. In eerste instantie een beeld gefocust op haar handen met vier vingers, dan een beeld van haar bovenlichaam. En daar kan ik het beeld niet duidelijk zien. Heeft zij nu haar wijsvinger achter haar duim, zodat je 3 vingers ziet die je nodig hebt voor een M? Is er iemand die dit beeld duidelijker krijgt?
- Komt het beeld van de sprong niet uit de aflevering, de begeleider heeft een spijkerbroek aan. Heeft de mol hier toch een sprong gemaakt en zijn het de kuiten van Michèle?

Ik kan de voorstelfilmpjes niet meer vinden  :(, kan iemand mij vertellen waar ik die van Alexy, Michèle en Sarah kan zien?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: Vandaag om 12:27:29 »
Ik heb de vraag al eens gesteld, maar wat zou dan het verband zijn tussen 'Radio 1' en de mol zijn?

De opdracht was "Radio MOL", de frequentie is 94.2, het telefoonnummer was 555-322.
94.2 is ook de frequentie van radio 1, waarvan de zendmast in Schoten staat, de woonplaats van Sarah.
Daar komt ook bij dat blijkbaar 5 in het Thais Ha wordt uitgesproken en 22/3 de geboortedatum van Sarah is, dus Hahaha, 322.
En Sarah schiet dan ook nog eens in de lach bij de commercial van MOLecule, wat ze blijkbaar heel grappig vond. Ik weet niet wat die Thaise dame daar zong, misschien iets over de mol, of Sarah heeft dat zelf ingezongen, wie weet....

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: Vandaag om 12:29:03 »
De ondertitels bij het stukje van de letters in de molkoffer na de drakenproef kloppen niet.
"Voorkeur? Ik heb een X, Y en een C." is niet wat Gilles zegt. Wat het eigenlijk zou moeten zijn is "Voorkeur? Ik heb een X, Y (een) M een C.".
In de afbeelding kan je zien dat Gilles zijn lippen sluit, dit beeld komt juist als hij dat deeltje "een M een C." zegt, probeer het zelf eens als je "en" zegt sluiten je lippen niet als je "m" zegt sluiten je lippen zoals we Gilles zien doen.

Wat wil het zeggen?
De letters die SARAH vormen liggen op tafel, de letters X en Y zijn uniek in ALEXY zijn naam, de letter C is uniek in Michèle haar naam. Juist die 3 die in de finale zitten.
Het feit dat de M hier verborgen zit en niet in de ondertitels getoond wordt zou volgens mij een tip kunnen zijn naar Michèle. De Mol in het handschrift was ook met een hoofdletter M en het is de eerste letter van de naam van Michèle (M en C).

Ik sta natuurlijk open voor andere interpretaties. Als je zelf wil luisteren en kijken naar het stukje het is op 26:45 in aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:30:46 door Mogura »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #371 Gepost op: Vandaag om 12:37:19 »
Laat me toe dit even over te nemen van FS.
Voor mij is dit namelijk een voorbeeld van een subtiele hint.

In Schoten staat er een zendmast, die een belangrijke schakel is in het uitzenden van radio, tv en digitale diensten.
Vandaaruit wordt op frequentie 94.2 FM de actuaradio van de Vlaamse publieke omroep Radio 1 uitgezonden.
Antwerpen en omstreken ontvangt deze zender vanuit deze mast.

Met als toevoeging daarbij

Online Namlesh

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: Vandaag om 12:46:40 »
Na het waxen:

Er is 13x niet gelachen wat bevestigt wordt door Sarah met: Ja 13

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #373 Gepost op: Vandaag om 13:04:49 »
De opdracht was "Radio MOL", de frequentie is 94.2, het telefoonnummer was 555-322.
Daar komt ook bij dat blijkbaar 5 in het Thais Ha wordt uitgesproken en 22/3 de geboortedatum van Sarah is, dus Hahaha, 322.

De lachcijferhint 5 , was al lang bekend , de Radio Mol hint ook en de verwijzing naar geboortedatum 322 ook.
Zie mijn hints:
#334 op 5/5
#182 op 8/4
#75 op 24/3.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 13:09:43 door Fay111 »

Online Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: Vandaag om 13:50:37 »
De ondertitels bij het stukje van de letters in de molkoffer na de drakenproef kloppen niet.
"Voorkeur? Ik heb een X, Y en een C." is niet wat Gilles zegt. Wat het eigenlijk zou moeten zijn is "Voorkeur? Ik heb een X, Y (een) M een C.".
In de afbeelding kan je zien dat Gilles zijn lippen sluit, dit beeld komt juist als hij dat deeltje "een M een C." zegt, probeer het zelf eens als je "en" zegt sluiten je lippen niet als je "m" zegt sluiten je lippen zoals we Gilles zien doen.

Wat wil het zeggen?
De letters die SARAH vormen liggen op tafel, de letters X en Y zijn uniek in ALEXY zijn naam, de letter C is uniek in Michèle haar naam. Juist die 3 die in de finale zitten.
Het feit dat de M hier verborgen zit en niet in de ondertitels getoond wordt zou volgens mij een tip kunnen zijn naar Michèle. De Mol in het handschrift was ook met een hoofdletter M en het is de eerste letter van de naam van Michèle (M en C).

Ik sta natuurlijk open voor andere interpretaties. Als je zelf wil luisteren en kijken naar het stukje het is op 26:45 in aflevering 2.
ik ben het volmondig eens met de inhoud van je eerste alinea. Ik heb het ook nog eens herbekeken en beluisterd. Gilles zegt inderdaad “ik heb een X, ypsilon, een M, een C”. De ondertitel vermeldt dus niet de M.

Maar wat het betekent is onderwerp van interpretatie. Jouw interpretatie is plausibel maar even goed kan het allemaal niks betekenen en zien we dingen waar geen speciale betekenis achterzit.
Toch denk ik dat wat als een H wordt gezien bij de letters op tafel eerder een X is (was hier al eens aangehaald door @Molshoop). De H lijkt bij dit lettertype sterk op de X, maar de H heeft geen kleine inkepinkjes zoals de X. De H van Sarah is dus een X. En de twee A’s die er liggen kunnen ook twee omgekeerde E’s zijn, want bij dit lettertype is een omgekeerde E vrijwel niet te onderscheiden van een A (die in de juiste richting ligt). SARA kan je maken met de letters op tafel, SARAH niet.

De M die Gilles noemt ligt inderdaad ook op tafel, net als de C. De Y zie ik dan weer nergens liggen.

Het kan iets betekenen dat die M “verzwegen” wordt in de ondertiteling, maar even goed kan het een “slordigheid” zijn in de ondertiteling. Dat gebeurt soms. Wat niet wegneemt dat het de oplettende molspeurders opvalt.

Ben wel benieuwd of dit uiteindelijk iets betekent en dus de reveal haalt

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #375 Gepost op: Vandaag om 14:12:26 »

Zelf neem ik dit vooral mee voor de locatie: stad Antwerpen, gemeente Schoten, provincie Antwerpen.
De makers verblijven in Vilvoorde, provincie Vlaams-Brabant, die een andere frequentie volgt.

Die één, er is er maar eentje, zou mogelijks kunnen...

Radio 1 is vooral een zender die focust op informatie en cultuur brengen.
Die reclame voor Molecule en zo, past hier helemaal niet.
Het blijft zoeken. Een zekerheid is het niet.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: Vandaag om 14:23:44 »
Kan het niet zijn dat er op Radio 1 in de afgelopen weken een hint te horen was naar de identiteit van de Mol? Zoiets hebben ze ooit ook gedaan met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar dan op tv. 

Ik voel me i.i.g. niet geroepen om 7 weken aan materiaal terug te luisteren.  ::tandpastasmiley::

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #377 Gepost op: Vandaag om 16:04:31 »

Deze vraag heeft plots iets bij mij laten bovendrijven. :)

Vorige zaterdag was Gilles in een programma op Radio 2.
Daar heb ik vernomen dat hij zijn media carrière gestart is bij Radio 1 in het programma De Ochtend.
Hij was meermaals anker van Sporza Tour, ook op Radio 1.
Bij radio 1 is hij thuis.

@ Reflektor
Mooi idee... misschien alleen het programma De Ochtend even volgen rond de datum van de bewuste aflevering met Radio Mol?
 ::zwaai::

De uitzendmast van Radio 1 staat in Schoten.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:45:05 door Fernandel »

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #378 Gepost op: Vandaag om 17:43:52 »

Ik kan de voorstelfilmpjes niet meer vinden  :(, kan iemand mij vertellen waar ik die van Alexy, Michèle en Sarah kan zien?

De kandidaten worden voorgesteld tijdens de eerste aflevering van Café De Mol op zondag 16 maart  ::joehoe::
De aflevering staat op Go Play.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: Vandaag om 17:58:54 »
De kandidaten worden voorgesteld tijdens de eerste aflevering van Café De Mol op zondag 16 maart  ::joehoe::
De aflevering staat op Go Play.

Ook hier terug te vinden.  ;)

https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75236.0