Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 21030 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #280 Gepost op: 14-05-2025, 18:24:07 »
Precies.. Sommigen vonden het minder geloofwaardig als de Mol zichzelf saboteert, of juist niét saboteert in een deelopdracht waar hij of zij wél aanwezig is. Maar soms kan het gewoon niet anders.

Mja, dat was voor mij wel een grote reden om Sarah weg te strepen. Niet helemaal juist dus.  ;D Ik vond de kandidaten in de heli verdacht, Sarah dus ook even in aflevering 1, maar dat zakte weer weg bij de trein-opdracht.
Pas in aflevering 8 toen ze wel heel onbegrijpelijk aan het gebaren was in de lucht en ik 'Take on me' hoorde, begon ik te denken: het zal toch niet he?  ::rofl::

Maar ik had beter moeten opletten bij de loterij en de verdere keuzes van Sarah (de kist bij Pedro + haar reactie dat geld niet belangrijk was bij 'bevrijd Pedro)... Dat waren echt wel verdachte momenten. En dat vond ik ook, maar ik deed er niks mee.  ;)

En ik had vooral Alexy los moeten laten; achteraf verdacht ik hem ook best sterk, omdat hij regelmatig samen met Sarah een opdracht uitvoerde en het daar ergens mis ging. Dus ja, ik had het kunnen weten.  ;D

Ik ben benieuwd naar haar acties en verhaal. Het was in ieder geval een mooie finale!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #281 Gepost op: Gisteren om 23:30:05 »
Pas mijn eerste bericht sinds de ontknoping. De finale was weer super om te volgen in de cinema in Antwerpen :D En ik zat er compleet naast :o

Maar zo verbouwereerd ben ik stiekem niet. Dat komt voornamelijk omdat ik dit seizoen minst actief heb gevolgd van de afgelopen 10 jaar. Maar ondanks dat dacht ik dat Sarah kon afstrepen vanwege:
  • De openingsopdracht waar ze al gelijk aanstuurde op het eerste juiste antwoord à 3000 euro. Om in de helikopter te geraken was eigenlijk alleen de laatste vraag interessant voor de mol.
  • De trein waar ze vlak voor de tijd 'Thailand' binnenkopte à 1000 euro.
  • De dansopdracht waar ze in haar eentje 1000 euro ophaalde. Waarom heeft ze zichzelf niet gesaboteerd in plaats van Hilde?
  • Het parachutespringen, waar ze al haar vragen (8 in totaal) juist beantwoordde en zo de kans op 5000 euro een stuk groter maakte.
  • Hoe ze lachte om de Giller De Poster-grap, daar had ze als mol op voorbereid kunnen zijn >:D Ook weer een opdracht om een enorm bedrag.

Dat zijn toch flinke bedragen waarbij ze niet gesaboteerd lijkt te hebben of die ze zelfs zelf in de pot heeft gespeeld. Ik ben benieuwd of we hier zondag nog meer uitleg over krijgen.

Ik kijk hoe dan ook uit naar aflevering 9 om te zien hoe ze me doorheen het seizoen een loer heeft gedraaid ::jaja::
...óf niet!

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: Vandaag om 07:10:06 »
Ook het feit dat haar container als eerste vrijkomt, was tegen de mollogica in.
Ze had er alle belang bij dat er zoveel mogelijk vertraagd werd, en dat er zoveel mogelijk foute antwoorden werden gegeven want dan was er telkens extra tijdverlies en uiteraard ook geldverlies.
Vanuit de productie was er zelfs een teken voorzien om haar te waarschuwen (via het oortje?) als de eerste container vrijkwam. Maar naar eigen zeggen wilde ze het risico niet nemen dat de derde container — ondanks dit voordeel van de mol — toch eerder zou vrijkomen.

Maar toegegeven: eens ze zich in de goede of gewenste positie bevond kon ze de andere kandidaten meesterlijk overtuigen om de foute beslissing te nemen. Dat was erg knap en toonde haar sterkte als mol. Dat was ook zo bij de Pedro-opdrachten, al had ze met Nimrod geen gemakkelijke klant. Ik heb nooit echt in detail op haar gelet tijdens die beslissende momenten maar in hindsight zie ik het wel. ::)

Ook het acteertalent in spontane kandidatenreacties was er, en heeft me mee om de tuin geleid.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:56:01 door Molekule »

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #283 Gepost op: Vandaag om 08:59:08 »
Ze had er alle belang bij dat er zoveel mogelijk vertraagd werd, en dat er zoveel mogelijk foute antwoorden werden gegeven want dan was er telkens extra tijdverlies en uiteraard ook geldverlies.
Vanuit de productie was er zelfs een teken voorzien om haar te waarschuwen (via het oortje?)

Nee hoor, geen oortje, de voice-over van Gilles was duidelijk voor iedereen te horen. Ik denk dat molkoffer op dat moment belangrijker dan geld was, maar Sarah besluit wel de vraag van Nimrod fout te beantwoorden (3000 minder en tijdverlies). Ik begreep eigenlijk niet waarom ze de vraag van Hilde wel goed beantwoorden. Uiteindelijk komt Sarah in de helicopter omdat Hilde Els haar tenenverhaal niet geloofde. Daar had Sarah geen invloed op.

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #284 Gepost op: Vandaag om 09:14:33 »
Nee hoor, geen oortje, de voice-over van Gilles was duidelijk voor iedereen te horen. Ik denk dat molkoffer op dat moment belangrijker dan geld was, maar Sarah besluit wel de vraag van Nimrod fout te beantwoorden (3000 minder en tijdverlies). Ik begreep eigenlijk niet waarom ze de vraag van Hilde wel goed beantwoorden. Uiteindelijk komt Sarah in de helicopter omdat Hilde Els haar tenenverhaal niet geloofde. Daar had Sarah geen invloed op.

De eerste vraag juist beantwoorden was het slechtste wat ze kon doen. Misschien niet goed over nagedacht, maar dat betekent dus dat je ofwel alle 3 de vragen goed moet beantwoorden of het dus zelf niet in de hand hebt bij de laatste vraag.

Als eerste uit de container komen betekende dus 3000 of 9000 in de pot, als tweede eruit komen betekende 0 of 6000. De verwachte waarde ligt dus 3000 euro lager om in de helikopter te geraken als je als 2e uit de container kwam.

Het ligt wel een beetje in lijn met hoe ik haar op dit moment (voor de 9e aflevering) zie, als een onzekere mol.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: Vandaag om 10:26:23 »
Ik heb nog wel een goed gevoel over Sarah als mol. Ik heb liever een mol die soms geld verdient , maar tegelijkertijd ook hard molt, dan een mol die weinig goed doet maar ook weinig echt verkeerd. Ik vind het vooral leuk als een mol onverdacht weet te blijven. Je mag van mij prima geld verdienen, als daar tegenover staat dat de rest je niet verdenkt. Dat is het spel. Ik heb wel hoop dat Sarah dat goed gedaan heeft. Als Pedro nog verkeerd zat dan zaten alleen de laatste 3 kandidaten goed, dat is een prima score. Ook niet fantastisch, maar niks mis mee.

Maar ik wacht nog even tot zondag voor ik echt een mening heb over haar molschap.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #286 Gepost op: Vandaag om 10:46:24 »
Ze zit wel optisch in haar blote kont bij Caféde Mol nu  ::rofl::
Zo zie je maar, het zijn net gewone alledaagse mensen die meedoen aan de mol. Geen perfectie, maar menselijke maat staat voorop, die bijna aan alles denken, maar dan een detail vergeten.
Sarah mist nog de ondeugende inborst van een Lennart, in plaats daarvan gebruikte ze wel haar advocaten kant door vast te houden aan de geplande molmogelijkheden en dat consequent uit te voeren. Om daarna weer de lieve mama en lachende medekandidaat te zijn. En een mol gokt, pokert en daar waar Comfort het kaartspel won, daar verliest Sarah de blaas de molkoffer-op opdracht. Teveel risico genomen met twee kandidaten die inmiddels precies wisten wat ze aan Sarah hadden. Voorlopig een keurige 7, maar geen 8. Wel goed de dekmantel behouden, in tegenstelling tot lineaire mol Senne, maar die krijgt als mol dan ook een 9.

Evengoed weer genoten van een prachtig seizoen en velen op vele momenten op het verkeerde been gezet. Ach, we zijn net mensen.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: Vandaag om 12:11:50 »
Nee hoor, geen oortje, de voice-over van Gilles was duidelijk voor iedereen te horen.
Inderdaad, klopt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #288 Gepost op: Vandaag om 13:43:17 »
Klopt helemaal. De productie heeft ook toegegeven dat de beste molactie gewoon was: zo lang mogelijk in de container blijven. Precies zoals we al uitgebreid geanalyseerd hadden. Maar ik heb voor de ontknoping al geschreven dat je ook niet Sarah kunt verwijten dat Els op een gegeven moment de hele naam gaat oplezen, ondersteund met Pedro op de fiets.

Het was dan wel spijtig dat Sarah gezegd heeft dat ze toch alles op alles wilde zetten om snel de helicopter te bereiken, tegen het advies van de productie in. Dat was gewoon een 'too obvious' molactie waar ze vervolgens alles aan heeft opgehangen. 1000 euro onnodig verdienen in de trein? Awel, ik heb toch de molkoffer binnengehaald? Onnodig geld verdienen aan de dinertafel? Awel, ik heb toch de molkoffer binnengehaald? Etc. etc. etc.

En zoveel profijt kwam er vaak niet eens van de molkoffer. Bijv. op de golfcourse, ze heeft maar een paar keer minder gelachen als Alexy en dat zou dan met reden de molkoffer moeten zijn. En die reden gebruikt ze niet eens ontlastend naar de kandidaten, dus je hebt er ook nog eens niks aan (zelf contraproductief) , dat je op je eigen kop sabotage zet ::)

Ik hoop maar dat we nog iets aan eigen molacties zien aanstaande zaterdag en dat niet alles is opgehangen aan de koffer......
De Blondine is de Mol :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #289 Gepost op: Vandaag om 16:04:01 »
De mol is een mens, geen puur analytisch beredeneerd algoritme. Als je op deze manier denkt de mol te kunnen vinden, succes ermee, dan ben je op zoek naar robots die een protocol gaan uitvoeren. Gelukkig zijn het allemaal net mensen die meedoen aan de mol, daar geldt de menselijke maat en die is in al dit geredeneer over de óptimale molactie volledig uit het oog verloren.
Ik vond en vind het volstrekt logisch dat de mol zich verzekerde van een positie bij de laatste twee groepen die door gingen. Het is volstrekt ridicuul om te denken dat de mol daar niet hoeft te zijn, of zo laat mogelijk zou moeten vertrekken op basis van een seintje van een derde? De mol is een mens en bepaald zelf wanneer die vertrekt. En als het doel is de molkoffer in ontvangst te nemen omdat dat een erezaak voor de mol is, dan weet je al zeker dat de mol in de eerste vrachtauto moest zitten. De tweede had ik ook nog aangedurft, maar om in de openingsopdracht te gaan pokeren en in de derde groep te komen omdat je dan zo min mogelijk geld verdiend? Waanzin. Je wil het spel beïnvloeden als mol, dat geef je niet weg. Want door te laat bevrijdt te zijn geef je die invloed weg en kunnen anderen nog meer geld verdienen. Het eerste dat Sarah deed in de vrachtwagen was twijfel zaaien. Kunnen we dat geloven? En er is daardoor 6000 euro niet verdiend, door twijfel te zaaien en te oogsten.
Er is nog steeds een groep Michèle verdenkers hier in hun eigen bedachte wereld aan het ronddraaien en te verkondigen dat Michèle vanwege deze kronkels de mol wel moest zijn. Maar het was een mens, Sarah heet ze, ze wilde graag die koffer zelf in ontvangst nemen, want in die koffer zaten haar instrumenten om het spel te frusteren, opdracht na opdracht, en de kandidaten murw te slaan met voorkennis en hulpmiddelen.
Michèle heeft in de aflevering 8 al gezegd dat ze niet eens in positie kwam om te mollen. Kijk bij Michèle zelf is het realisme volop aanwezig. Een mens die inziet dat je zonder voorkennis geen mol kan zijn.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: Vandaag om 18:23:09 »
Volledig met je eens, Foxhunter. Sommige ego's kunnen het maar niet verkroppen dat ze er deze keer finaal naast zaten. Daarom werden en worden er vreemde dingen verzonnen om alsnog te verklaren waarom Sarah het eigenlijk grotendeels verkeerd zou hebben gedaan. Er schijnt zelfs beweerd te zijn dat de productie gezegd heeft dat in de container blijven de beste strategie was. Vooralsnog weer een bewering zonder enig bewijs. Nogal kinderachtig. Sarah heeft het op haar manier gewoon heel goed gedaan. Ander misleid je het gewone tv-publiek en de molloten alhier niet op zulk een grandioze wijze. Dat deed ze wél, en met klinkende cijfers!

Advies voor wie er hopeloos naast zat: ga je wonden likken, feliciteer een ieder die het wel goed had gewoon onomwonden en probeer te analyseren hoe het seizoen verlopen is. Dat doe ik ook als ik ernaast zit. En zo'n analyse kan best verhelderend zijn.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: Vandaag om 19:28:18 »
Hoe zou ik dit vriendelijk kunnen vragen?
“Foxhunter, kan je even je bericht nalezen en toch zeker die vier joekels van dt-fouten corrigeren?”
Vergissen is menselijk en niets menselijks is je vreemd, iedereen schrijft wel eens iets fout, maar vier keer in een paar zinnen de mist ingaan met je werkwoordsvormen, dat frustreert mij dan weer.
Verbeter het nu het nog kan. Straks citeert iemand je tekst en dan staan die kemels hier voor altijd.
Voorts vind ik het inhoudelijk een prima tekst hoor! :)
Bij voorbaat dank voor de correcties.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 19:52:51 door Klaartje76 »