Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 22885 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #300 Gepost op: 17-05-2025, 20:58:46 »
Lieve mensen, laten we alsjeblieft een discussie blijven voeren op de inhoud. Medeforummers 'sneu' noemen of andere verwijten maken voegt niet veel toe.

Ik heb groot respect voor Sarah als mol, ze heeft het dan ook meesterlijk gespeeld. Mijn post met opdrachten waar ze niet gesaboteerd lijkt te hebben was dan ook niet bedoeld om haar af te kraken, noch om alsnog mijn gelijk te halen (dat had ik gewoon niet). Maar ik ben wel benieuwd of we er nog iets over horen morgen :D

Ja. Ook ik ben benieuwd naar de punten die je noemt mbt Sarah waar ze geld verdiend heeft of makkelijk afging. Ik zou er nog de fruitwandeling aan toe willen voegen. Wat is daar haar tactiek geweest?

Ben benieuwd naar morgen!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #301 Gepost op: 18-05-2025, 10:13:25 »
Ik ben zelf nooit in dit forumdeel geweest maar was wel benieuwd hoe de Sarahverdenkers de vragen die alom liggen verklaren. Ik lees; ze is een mens, en ze heeft zich weinig voorbereid om zo onverdacht te blijven. Dat zijn goede invalshoeken om je molsschap aan te vliegen en het komt ook dicht bij wat ik eerder in het Wie-is-de-mol deel al zei: dat de molkoffer hier een prominente rol in heeft gehad. Want in de molkoffer zat natuurlijk wel 100% voorbereiding dus daar heeft de mol blijkbaar dit jaar zwaar op geleund en kunnen we de majoriteit van de molsacties in verwachten. Daar mag je weldegelijk wat van vinden.
Denk dat ze wel brutaal uit de hoek zal gekomen zijn op bepaalde momenten.
Ja ik hoop dat ook te zien, ik heb Sarah al uitvoerig gecomplimenteerd met het om de tuin leiden van zoveel kandidaten (en kijkers), nu eens zien hoe ze uit de hoek komt.
De Blondine is de Mol :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024, Winnaar De Mol Pool 2025
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #302 Gepost op: 18-05-2025, 16:17:19 »
Ik ben zelf nooit in dit forumdeel geweest

Dat klopt niet. Jouw bericht van 31 maart 2025 staat in dit forumdeel. Daar lees ik dat je al in de Micheletunnel zit en denkt dat Sarah snel uit het spel ligt...

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 18-05-2025, 21:37:45 »
De slotaflevering heeft aangetoond dat de Mol er alles aan deed om als eerste uit de container te komen en de productie daar ook volledig achterstond. Gilles nam immers de vragen die in Sarah's container zouden worden gesteld vooraf nog eens met haar door. Dit bewijst dat de hier geopperde stelling dat de productie gezegd zou hebben dat de Mol niet uit de container moest komen een pertinente leugen is. Erg jammer dat dit soort dingen na afloop in het draadje van een kandidaat gezegd worden. Begrijp me goed: allerlei theorieën bedenken als het spel gaande is, is natuurlijk prima. Maar achteraf een prima Mol proberen als matig af te schilderen omdat je die zelf niet hebt kunnen vinden en ook nog eens onwaarheden over de productie verkondigen, vind ik een smet op dit draadje en het forum. Hopelijk kunnen de moderators daar beter op letten. Dat zou ik en velen met mij weten te waarderen.

Sarah was een topmol en is een geweldig mens. Het programma heeft weer 10 mensen met elkaar bevriend laten worden. En het heeft honderdduizenden kijkers wekenlang heel veel plezier verschaft. Hulde daarvoor! Ik verheug me nu al op seizoen 14.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 18-05-2025, 22:10:02 »
De mol MOEST uit de container komen om invloed te hebben op de €9000 en eventueel de molkoffer, ik heb dat zo vaak gezegd. Vertragen of niet uit de container komen heeft geen enkele zin voor de mol en ik vind het vreemd dat ervaren molloten die stelling opperden.
Dat de blauwe container als eerste opende vond ik al verdacht en kon wijzen op voorkennis.

Sarah vind ik een prima mol. Op het einde werd het wel moeilijk omdat de drie overblijvende kandidaten op haar zaten.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2025, 22:13:02 door Luc »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #305 Gepost op: 18-05-2025, 22:39:10 »
De slotaflevering heeft aangetoond dat de Mol er alles aan deed om als eerste uit de container te komen en de productie daar ook volledig achterstond. Gilles nam immers de vragen die in Sarah's container zouden worden gesteld vooraf nog eens met haar door. Dit bewijst dat de hier geopperde stelling dat de productie gezegd zou hebben dat de Mol niet uit de container moest komen een pertinente leugen is. Erg jammer dat dit soort dingen na afloop in het draadje van een kandidaat gezegd worden. Begrijp me goed: allerlei theorieën bedenken als het spel gaande is, is natuurlijk prima. Maar achteraf een prima Mol proberen als matig af te schilderen omdat je die zelf niet hebt kunnen vinden en ook nog eens onwaarheden over de productie verkondigen, vind ik een smet op dit draadje en het forum. Hopelijk kunnen de moderators daar beter op letten. Dat zou ik en velen met mij weten te waarderen.

Sarah was een topmol en is een geweldig mens. Het programma heeft weer 10 mensen met elkaar bevriend laten worden. En het heeft honderdduizenden kijkers wekenlang heel veel plezier verschaft. Hulde daarvoor! Ik verheug me nu al op seizoen 14.
Was toch echt Sarah zelf die aangeeft dat de productie haar had geadviseerd niet in de helicopter uit te komen. Maar Sarah heeft hierin haar eigen weg gevolgd.
Het doornemen van vragen zegt trouwens niet zoveel, die kun je ook doornemen zodat je zeker weet wat niet te antwoorden.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 18-05-2025, 22:45:10 »
Niet in de helikopter komen is wat anders dan niet uit de container komen, hè?    ::vergroot::

Dat ze met een plek in de helikopter in de kijker zou lopen, is evident. Maar de productie heeft haar dus gewoon geholpen met bijvoorbeeld de vraag over de buurlanden van Thailand goed memoriseren en dat geeft aan dat ze het prima vonden dat ze uit de container zou komen. Zoals Luc hierboven al zei: ze moest er gewoon uitkomen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #307 Gepost op: 18-05-2025, 22:50:50 »
Daar verschillen we van mening. Sarah wilde er als 1e eruit komen. Ze had ook prima kunnen kiezen om alleen te vertragen. Er zat een tijdslimiet op, als ze te laat kwamen was de koffer ook gewoon in het spel gekomen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #308 Gepost op: 18-05-2025, 22:55:40 »
Ik heb dit forumdeel verder nooit gelezen en vanavond blijkt ook wel waarom: er kwamen gewoon geen antwoorden op de doorstreepmomenten die we allemaal voor Sarah hadden zoals waarom niet even 4 glazen meegenomen als je 1000 euro de pot inbrengt om verder te komen in de trein, en
dacht ik dat Sarah kon afstrepen vanwege:
  • De openingsopdracht waar ze al gelijk aanstuurde op het eerste juiste antwoord à 3000 euro. Om in de helikopter te geraken was eigenlijk alleen de laatste vraag interessant voor de mol.
  • De trein waar ze vlak voor de tijd 'Thailand' binnenkopte à 1000 euro.
  • De dansopdracht waar ze in haar eentje 1000 euro ophaalde. Waarom heeft ze zichzelf niet gesaboteerd in plaats van Hilde?
  • Het parachutespringen, waar ze al haar vragen (8 in totaal) juist beantwoordde en zo de kans op 5000 euro een stuk groter maakte.
  • Hoe ze lachte om de Giller De Poster-grap, daar had ze als mol op voorbereid kunnen zijn >:D Ook weer een opdracht om een enorm bedrag.

Dat zijn toch flinke bedragen waarbij ze niet gesaboteerd lijkt te hebben of die ze zelfs zelf in de pot heeft gespeeld. Ik ben benieuwd of we hier zondag nog meer uitleg over krijgen.
enz. enz., en hier staat ook de vraag over de container bij waarop nog steeds geen antwoord, en dus bleef Sarah doorgestreept, mede door dat onzinnige 3000 euro in de pot spelen bij de containers :-\\ Het was wel jammer, ik had op antwoorden gehoopt en niet op wat we nu toch moeten constateren; dat de Molkoffer de Mol was.

Ja, Gilles zei "Mooi" waardoor Sarah naar de middelste koffer kon leiden, en Sarah kocht 4 balletjes buiten de molkoffer om. Dit waren potentiele goede molacties die uitgekomen zijn. Maar beide zaken hadden we al geconverteerd, dat was bekend. Er is niks bekendgemaakt dat we nog niet wisten.

Behalve dan de bevestiging dat Pedro keer op keer door het oog van de naald ging, dat was wel heel erg grappig! Het was met de leuke kandidaten een hele leuke serie. En zo'n molkoffer doen ze maar 1 keer, het was het proberen in elk geval waard. Met iets nieuws komen is toch belangrijker dan elke keer weer eenzelfde mol hebben, dat is zeker zo ::ok::

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 18-05-2025, 22:58:30 »
Daar verschillen we van mening. Sarah wilde er als 1e eruit komen. Ze had ook prima kunnen kiezen om alleen te vertragen. Er zat een tijdslimiet op, als ze te laat kwamen was de koffer ook gewoon in het spel gekomen.

Inderdaad.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 18-05-2025, 23:18:21 »
Ik heb dit forumdeel verder nooit gelezen en vanavond blijkt ook wel waarom: er kwamen gewoon geen antwoorden op de doorstreepmomenten die we allemaal voor Sarah hadden zoals waarom niet even 4 glazen meegenomen als je 1000 euro de pot inbrengt om verder te komen in de trein, enenz. enz., en hier staat ook de vraag over de container bij waarop nog steeds geen antwoord, en dus bleef Sarah doorgestreept, mede door dat onzinnige 3000 euro in de pot spelen bij de containers :-\\ Het was wel jammer, ik had op antwoorden gehoopt en niet op wat we nu toch moeten constateren; dat de Molkoffer de Mol was.

Ja, Gilles zei "Mooi" waardoor Sarah naar de middelste koffer kon leiden, en Sarah kocht 4 balletjes buiten de molkoffer om. Dit waren potentiele goede molacties die uitgekomen zijn. Maar beide zaken hadden we al geconverteerd, dat was bekend. Er is niks bekendgemaakt dat we nog niet wisten.

Behalve dan de bevestiging dat Pedro keer op keer door het oog van de naald ging, dat was wel heel erg grappig! Het was met de leuke kandidaten een hele leuke serie. En zo'n molkoffer doen ze maar 1 keer, het was het proberen in elk geval waard. Met iets nieuws komen is toch belangrijker dan elke keer weer eenzelfde mol hebben, dat is zeker zo ::ok::

Ik ben het met je eens, naast wat er al bekend was van de molkoffer hebben we niet zoveel extra molacties gezien. Met het springen uit het vliegtuig zei ze zelfs 'áls een kandidaat een fout zou maken, zou Gilles de namen van de kandidaten opnoemen.' Hiermee nam ze echt het risico dat iedereen alle vragen goed had en dat is een van de dingen die ik toch jammer vind van een mol.

Het touw van een andere lengte voelt voor mij gek in dit seizoen. Grappige toevoeging, maar in een seizoen waar alle items uit de molkoffer komen, komt zij ineens met een gek ander item wat ze gewoon in haar zak mocht steken. Dit had prima in de koffer kunnen zitten vind ik. Het hele idee 'de mol krijgt één extra item per aflevering' is zo net niet helemaal rond.

Verder inderdaad: heerlijk seizoen, leuke kandidaten en hartstikke leuk om te zien dat Sarah genoot van haar rol als mol, dat vind ik ook toch altijd belangrijk!

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 18-05-2025, 23:24:03 »
Wat ik vooral heel mooi vond om te zien is dat ze geliefd was bij de kandidaten. En dat is best knap, want dat betekent dat ze toch veel van zichzelf heeft laten zien en daarmee hun harten wist te veroveren. Dan heb je echt op zeer knappe wijze een dubbelrol gespeeld: jezelf zijn als echt aardig mens én ondertussen ook de saboteur zijn. Chapeau!
 ::bravo::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #312 Gepost op: 18-05-2025, 23:25:57 »
Ja 8/8 vragen goed hebben in de hoop dat een ander er wel een fout zou hebben (Nimrod had maar 4 vragen geloof ik) is wishful thinking. En dat touw, dat had net zo goed uit de molkoffer kunnen komen, want die hele molkoffer had verder toch geen 'regels'. Die stond dus helemaal niet telkens bij de opdracht, maar was bijna altijd vrij ter beschikking van de mol. Ja, ze moest een beetje oppassen dat ze haar niet tegenkwamen op een ontijdig uur enzo. Maar dit vond ik wel een zwak puntje aan de hele opzet. Niet In Game zoals ik dat eerder gehoopt had.

Inderdaad.
Nog over die container, ik heb ook steeds gezegd dat de mol uit de container moest komen, al is het alleen al vanuit het oogpunt als Productieassistent. Je wilt toch hoe dan ook een busrace op tv hebben. Maar dat Sarah nu de mol is wil nog niet zeggen dat de strategie die we beschreven hebben voor Michèle niet veel slimmer is. Zoals bekend heeft de productie het ook voorgehouden aan Sarah maar heeft die voor de Obvious weg gekozen. Dat mag allemaal, maar je kunt niet achteraf claimen dat de mol zonder vertraging uit de container MOEST komen, omdat Sarah nu eenmaal de mol is. Het was veel beter geweest om dat met vertraging te doen.

Maar Sarah is een mens en wellicht heeft ze ervoor gekozen juist niet het slimste te doen omdat dat dan weer kandidaats overkomt of iets dergelijks. Helaas is ook hier geen antwoord op gekomen, behalve dan dat ze dus bevestigd heeft dat zij er zelf voor gekozen heeft alles op alles te zetten om de molkoffer te pakken, en dat houdt impliciet in dat zij niet koos voor vertraging. Maar jullie hebben gelijk, die molkoffer was OOK in het spel gekomen als de busjes te laat waren en de helicopter gewoon al vertrokken was.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 18-05-2025, 23:50:31 »
Ja, als Hilde niet stomweg vergeten was dat Pedro of Sarah de mol was na haar score van 800 dan zouden de laatste 4 kandidaten vol op haar gezeten.
Ik kan me niet herinneren dat dat al eerder gebeurd is in De Mol.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2025, 23:52:15 door Molekule »

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 19-05-2025, 00:40:05 »

Ik kan me in elk geval wel herinneren dat het dit jaar niet is gebeurd.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 19-05-2025, 00:44:43 »
Ja, als Hilde niet stomweg vergeten was dat Pedro of Sarah de mol was na haar score van 800 dan zouden de laatste 4 kandidaten vol op haar gezeten.
Vorig jaar nog  ;)
De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 19-05-2025, 08:18:33 »
Vorig jaar nog  ;)

Stéphanie, Charlotte, Michaël en Bernard.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 19-05-2025, 08:28:32 »
Ik ben het met je eens, naast wat er al bekend was van de molkoffer hebben we niet zoveel extra molacties gezien. Met het springen uit het vliegtuig zei ze zelfs 'áls een kandidaat een fout zou maken, zou Gilles de namen van de kandidaten opnoemen.' Hiermee nam ze echt het risico dat iedereen alle vragen goed had en dat is een van de dingen die ik toch jammer vind van een mol.

Wel, als Nimrod de goede draad doorknipte wist Sarah dat iedereen alles goed had, vandaar dat ze ervoor al twijfelde zaaide met haar antwoorden en dan pas Nimrod aanwees om te knippen. Zo had ze al een dekmantel.

Nu, ik vind dat Sarah wel lef toonde als mol en dat de molkoffer nogal makkelijk wordt neergezet als hulpmiddel. Dat oortje indoen met een kandidaat naast haar of dat touw wisselen met opnieuw een kandidaat bij haar zijn echt wel zaken die risico inhouden.
klaar voor de strijd

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 19-05-2025, 08:29:50 »
Stéphanie, Charlotte, Michaël en Bernard.
En Stéphanie twijfelde nog.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 19-05-2025, 08:32:51 »
En Stéphanie twijfelde nog.

Als ik me niet vergis tussen Senne en Michaël inderdaad.