Auteur Topic: [Kandidaat] Pedro  (gelezen 9443 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Pedro
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2025, 01:02:56 »
Als er al kandidaten aan de vergadertafel zitten, lijkt het mij ondoenlijk ongestoord het bedrag te wissselen. De stoelen hebben vrij zicht op het einde van de wagon, en dus ook het kastje. Pedro zou de enige kunnen zijn die het kon doen zonder risico.
Dat betwijfel ik. Hier een screenshot van het kastje. Zoals je ziet zit de deur in het midden en buitenkant van de deur komt ongeveer overeen met de buitenkant van de wand waar het kastje tegen staat. Als je ervoor zorgt dat je in het midden blijft lopen wanneer je door die deur komt zoals Michèle hier, dan ben je volgens mij niet te zien. Je moet dan niet doen wat Michèle hier op de foto doet want die gaat wel meteen naar de buitenkant.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2025, 10:13:40 »
volgens mij
Volgens mij komt zij heel zachtjes aan, in tegenstelling tot bijv. Els en Pedro. Nou maakt dat voor die laatste niet veel uit, maar ik zeg dat om aan te geven dat iedereen zo'n beetje rennend aankomt behalve Michèle. Volgens mij verwisselt ze gewoon heel zachtjes de kaartjes.
De Blondine is de Mol :)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2025, 13:16:38 »
Het grote verschil met Els is dat we in het shot bij de kast waar de molkoffer in zit, Els niet door de deur zien komen. Ze kan hier dus heel goed buiten beeld de verwisseltruc hebben uitgevoerd om zich daarna zo snel mogelijk uit de voeten te maken. @Foxhunter heeft hierover bericht in het opdracht topic.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2025, 15:49:23 »
Vanaf de tafel bij Pedro heb je vol zicht op de gang tot aan het raam erachter, waar iedereen richting tafel loopt. Dan valt het toch op als je daar gaat bukken..?
De deur waardoor zij komen scheidt het interieur van de tussenslurf die tussen de rijtuigen hangt, daar is altijd veel lawaai, dus je hoort kandidaten binnenkomen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2025, 14:39:55 »
De mol heeft geoefend hoe hij moest reageren op de mededeling van de dubbele eliminatie. De enige die niet geoefend lijkt te hebben is Pedro; hij reageert heftig in schril contrast met de rest die nogal gelaten/acceptererend reageert.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2025, 17:07:37 »
Vanaf de tafel bij Pedro heb je vol zicht op de gang tot aan het raam erachter, waar iedereen richting tafel loopt. Dan valt het toch op als je daar gaat bukken..?
De deur waardoor zij komen scheidt het interieur van de tussenslurf die tussen de rijtuigen hangt, daar is altijd veel lawaai, dus je hoort kandidaten binnenkomen.

Maar wie zegt dat de gang waar Pedro op kijkt ook de gang is waar het kastje staat?
Om vanuit "Coupé 1" naar "Coupé 2" te gaan moet je in werkelijkheid ook door de slaapcoupé geloof ik. Die waarschijnlijk op zijn beurt ook is afgeschermd met deuren met gordijnen/waar de crew gordijnen kan hangen.
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2025, 00:30:43 »
Wat voor zin heeft het om een molkoffer ergens op te bergen waar de mol die niet ongezien kan openen? Oftewel, we mogen er gerust vanuit gaan dat de mol alle kans heeft gehad om de briefje in zijn koffer te verwisselen. De makers zijn niet gek.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2025, 01:21:32 »
Pedro is zeker een potentiële molverdachte nog steeds. Komt voor mij net achter Michèle aan. Jan kan het ook nog zijn voor mij. Wat acties van Pedro tot nu toe:

Mogelijke Molachties
- Pedro gooit eerst zijn bandje weg bij de kickbokswedstrijd en geeft dan de vraag: goede antwoord is afgekeurd

- Pedro en Sarah kiezen voor verkeerde antwoord Roderik.

- Pedro en Els en Sarah verdienen in totaal 3000 euro door de heli te halen. Maar ze kiezen vervolgens voor het voordeel én om de molkoffer weer in het spel brengen waarmee het geld weg is.

- Sokkel 1 valt om doordat Pedro & Michèle te laat zijn

- Wanneer Nimrod Regi op 1976 wil zetten (correct) merkt een van de vrouwen op 'wacht, is die 58?' Kan niet zien wie dat zegt, mogelijk Michèle. Molactie mogelijk, want op 76 geboren betekent 48 jaar oud op moment van opname, en niet 58. Maar Pedro gaat er gelijk in mee: 'Ja ja.. nee wat, zo oud al dan??'

- Pedro zegt als eerste dat de gevouwen handdoek van het varken een aap is (fout, kost ze geld).

- In de trein is Pedro heel snel klaar te zijn met het openen van zijn koffertje. Hij kijkt vervolgens even om zich heen of niemand al klaar is, en bij het binnenlopen van de volgende ruimte zie je hem al om zich heen kijken. Ontsnapt Pedro zo snel omdat hij voorkennis heeft en hiermee een duidelijke kans om ongezien zijn molkoffer te openen en zijn kofferbedrag te wisselen?

Acties die tegen molschap kunnen spreken:
+ Pedro haalt op tijd de liftopdracht en verdient 200 euro. Onnodig, want hij startte op een lage verdieping en zou ermee weg zijn gekomen niet op tijd boven te geraken. Hij hoefde ook niet boven te geraken om productieassistent te spelen en de schakelaar van de afvaller uit te schakelen, want hij kende zijn eigen stoelnummer en kon dus niet iemand anders uitschakelen.

+ Pedro lost anagram van Regi Penxten op, lijkt het. Noemt de achternaam in ieder geval redelijk correct.

+ Pedro en Michèle komen ondanks 3 minuten straftijd door Alexy toch op tijd binnen, waardoor de correcte zuil van Maggie de Block niet omgaat (raar.. iedereen had begrepen als ze dat niet hadden gehaald, met zo'n mega excuus).

+ In de trein raadt Pedro behoorlijk wat landen. Een mol kan hier beter het raden aan de anderen overlaten, in plaats van zou het voortouw te nemen, want de opdracht slaagt en levert 1000 euro op.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2025, 01:26:11 door Nat007 »

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2025, 13:44:11 »
Acties die tegen molschap kunnen spreken:
+ Pedro haalt op tijd de liftopdracht en verdient 200 euro. Onnodig, want hij startte op een lage verdieping en zou ermee weg zijn gekomen niet op tijd boven te geraken. Hij hoefde ook niet boven te geraken om productieassistent te spelen en de schakelaar van de afvaller uit te schakelen, want hij kende zijn eigen stoelnummer en kon dus niet iemand anders uitschakelen.

+ Pedro lost anagram van Regi Penxten op, lijkt het. Noemt de achternaam in ieder geval redelijk correct.

+ Pedro en Michèle komen ondanks 3 minuten straftijd door Alexy toch op tijd binnen, waardoor de correcte zuil van Maggie de Block niet omgaat (raar.. iedereen had begrepen als ze dat niet hadden gehaald, met zo'n mega excuus).

+ In de trein raadt Pedro behoorlijk wat landen. Een mol kan hier beter het raden aan de anderen overlaten, in plaats van zou het voortouw te nemen, want de opdracht slaagt en levert 1000 euro op.

Aangezien ik langzamerhand steeds sterker de tunnel van Pedro in aan het sluipen ben, zijn wat betreft deze punten ook wel tegenargumenten te verzinnen.

Bij de liftopdracht bijvoorbeeld: de hele groep weet dat hij zijn stoelnummer kent en ook vrij sportief is. Als hij zich hier niet compleet in het zweet werkt met het oprennen van de trappen valt dat enorm op. De beste optie is dan maar om zo snel te gaan dat je medespeler (Sarah) jou en vervolgens de moed verliest.

Het raden van Regi Penxten is ook de keer dat ze te laat terugkomen of herinner ik me dat verkeerd? Dat betekent dat een ander duo deze eerst weer op moet halen, of bleef deze wel beneden liggen? Wat betreft het op tijd terug zijn ben ik het ook met je eens, maar als je vrij sportief bent kun je er niet onderuit om hard naar beneden te rennen denk ik. Het zou opvallen als hij achter Michèle aan waggelt, terwijl iedereen weet dat hij sneller is (lijkt me).

Het raden is inderdaad niet per se nodig, al had ik het idee dat hij wel vooral in het begin de wat makkelijke(re) landen raadde, op Nieuw-Zeeland wat later na geloof ik. Daarbuiten zaaide hij wel verwarring met o.a. Engeland en Lapland en kwamen de laatste landen (Ierland, IJsland, Thailand) van de rest toch?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2025, 14:59:49 »
Citaat
Het raden van Regi Penxten is ook de keer dat ze te laat terugkomen of herinner ik me dat verkeerd? Dat betekent dat een ander duo deze eerst weer op moet halen, of bleef deze wel beneden liggen?

Pedro en Michèle waren inderdaad te laat terug met hun Regi Penxten, maar dat bordje mochten ze wel behouden, daarvoor moest er niemand terug de toren in. Het werd nadien ook,aan de juiste sokkel gehangen, waarop de draak kwam en 500 opleverde. Maar omdat ze net te laat terug waren had de monnik intussen een sokkel neergelegd en daardoor kon het dier dat op die sokkel moest komen al zeker geen 500 euro opleveren. Een beetje een broekzak-vestzak-operatie dus.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2025, 18:45:36 »
Ah oké, dankjewel. Dat is dan een lastige, op zich kandidaats om het goed te raden inderdaad, maar het feit dat het met geldverlies gepaard gaat zit me dan toch niet lekker.

Uiteraard heeft Alexy hier een rol in gespeeld, maar ik geloof dat de keer dat hij een keer of 3 de knop raakte, ze juist wél op tijd terug waren toch?

Ik schrijf Pedro er nog niet om af in ieder geval  ::tandpastasmiley::.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2025, 20:39:49 »
Ik zit al de hele dag met dit liedje in mijn hoofd:

“Fidati di me” zingt Raffaella over Pedro, “Heb vertrouwen in mij”.
Maar kunnen wij Pedro wel vertrouwen? :)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2025, 21:02:24 »
Ik open net dit topic met dat nummer in mijn hoofd ja.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miem

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2025, 21:43:54 »
De groep had Michèle en Pedro natuurlijk al flink op hun vingers getikt de eerste keer dat ze te laat waren omdat ze nog even bleven puzzelen.

De Mol heeft nog steeds als voornaamste doel onontdekt te blijven. Het is dan ook niet gek om de tweede keer met minder tijd wel op tijd aan te komen. Treuzelen zou ontzettend opvallen bij de kandidaat die bij je is en de focus van de groep op je vergroten.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2025, 13:26:12 »
Toch voerde Pedro steeds het tempo aan en Michèle sjacherde er maar achter aan. Dus het ligt puur aan Pedro dat er geld wordt verdiend. Van Michèle had het wel een tandje minder gemogen.
De Blondine is de Mol :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2025, 15:37:04 »
Maar wie zegt dat de gang waar Pedro op kijkt ook de gang is waar het kastje staat?
Om vanuit "Coupé 1" naar "Coupé 2" te gaan moet je in werkelijkheid ook door de slaapcoupé geloof ik. Die waarschijnlijk op zijn beurt ook is afgeschermd met deuren met gordijnen/waar de crew gordijnen kan hangen.

Dit rijtuig is het 2e rijtuig direct achter de kofferopdracht, derde rijtuig is het lege -slaap-rijtuig voordat ze bij de bar komen.
We hebben Gilles de koffer in deze kast zien stoppen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2025, 15:54:47 »
Ik zie nochtans duidelijk op uw foto aan weerszijde een blauw paneel. Eén daarvan duidelijk een deur, want het heeft een deurklink.
Pedro kijkt dus uit op een blauwe deur. In het stuk van de kast zie ik nergens een blauwe deur/paneel. Jij wel?
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2025, 16:53:50 »
Dat is het eerste rijtuig, die trein is blauw…  ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2025, 21:57:16 »
Fantastisch als Pedro de Mol is. Dan heeft hij goed ingeschat dat hij ermee weg kon komen om álle meloenen te mollen. In ieder geval bij zijn vriend Jan die hem niet is gaan verdenken.

Natuurlijk zal Pedro er wel verdachter door zijn geworden maar bij de loterij greep hij meteen zijn kans om zich van zijn onschuldigste kant te laten zien door geen balletjes te kopen. Ook weer mooi in combinatie met een molactie trouwens; hij had er graag 1000 euro voor over om zijn onschuld te bewijzen. ::rofl::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2025, 22:07:06 »
Ik vind Petro nu té voor de hand liggend met die watermeloenen. Het kan goed zijn dat Jan op hem heeft gestemd.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 22:12:01 door Luc »