Auteur Topic: [Kandidaat] Pedro  (gelezen 7286 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Pedro
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2025, 22:23:16 »
Was Jan ook niet degene die uiteindelijk (en in een vrij laat stadium) begon over het briefje met de opdracht in de meloen?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #41 Gepost op: 6-04-2025, 22:26:25 »
Was Jan ook niet degene die uiteindelijk (en in een vrij laat stadium) begon over het briefje met de opdracht in de meloen?

We horen Pedro er over beginnen dat er "vanmorgen ook iets in zat", daarna heeft Jan het over het briefje. Pedro: "Ja, er gaat iets in zitten, hier ook."

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 6-04-2025, 22:39:24 »
Ik kan me niet voorstellen dat Jan geen enkele vraag op Pedro invult als hij (als kandidaat) samen met hem bij de meloenen zat.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2025, 22:52:35 »
Ik kan me niet voorstellen dat Jan geen enkele vraag op Pedro invult als hij (als kandidaat) samen met hem bij de meloenen zat.

Een enkele vraag misschien wel, maar als je maatjes bent met de Mol en een blinde vlek hebt ben je doorgaans gewoon de sjaak en lig je eruit. Zeker als de Mol door verschillende kandidaten op het verdachtenlijstje staat en er pasvragen in het spel zijn.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2025, 23:18:16 »
Pedro wordt inderdaad door veel kandidaten en ook door de meeste kijkers verdacht. Daarom twijfel ik steeds meer of Pedro de mol is.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 23:59:16 door Luc »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #45 Gepost op: 7-04-2025, 00:01:01 »
Als je het mij vraagt heeft Pedro middels dat boren in de meloen om daar het briefje in te verstoppen zichzelf een legitiem argument verschaft om de meloenen te gaan slopen. Want ja, als er 's morgens een briefje in zat bij vertrek dan zal er in de olifantenopdracht ook wel eens iets in kunnen zitten wat belangrijk is. Dat is makkelijk aan de anderen uit te leggen als verklaring waarom er zo veel kapot zijn.

Bij de stemronde ook verdacht bezig door aan te haken bij het foutief aanwijzen van Michèle (ik weet even niet wie als eerste richting Michèle wees).
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 00:05:55 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 7-04-2025, 00:02:53 »
0 extra balletjes kopen om jezelf zogenaamd onverdacht te maken, en daar tijdens het spel steeds over door te blijven gaan vind ik mols.
De leepste snor van het land

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #47 Gepost op: 7-04-2025, 00:07:17 »
Inderdaad mols, de vermoorde onschuld spelen daar.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 7-04-2025, 00:32:10 »
Waar ik wel mijn twijfels bij trek is het feit dat Pedro de laatste meloenen ook nog kapot wil maken. 

De helft van het geld was al weg, dan heb je het toch prima gedaan als mol? Maar hij suggereert 'zullen we de laatste meloenen ook niet kapotsmijten'. Het is dan toch beter als mol om dat juist net niet te doen, dan blijf je net wat meer onverdacht. Het is wat te veel van het goede. 

Het kan wel hoor, maar toch..
De leepste snor van het land

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 7-04-2025, 00:34:54 »
Ben ik het wel mee eens. Tenzij je dusdanig zelfverzekerd in je rol zit dat je onnodige risico's durft te nemen en dat dan dusdanig doet dat je het risico loopt bij één kandidaat volledig door de mand te vallen. Ik denk eerder dat hij een slimme kandidaat is en dat juist heeft gedaan om verdacht te worden door Jan - die daardoor ook naar huis moest.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #50 Gepost op: 7-04-2025, 08:14:07 »
Waar ik wel mijn twijfels bij trek is het feit dat Pedro de laatste meloenen ook nog kapot wil maken. 

Hij stuurt hierbij wel op het briefje in de eerste meloen, wat precies de bedoeling van de molkofferactie was, en wat ik verdacht vind.

De molactie was hiervoor al geslaagd zonder het briefje aan te halen en op een gewiekste manier door ook de held te zijn die uiteindelijk de boodschap om niets te doen opmerkt. Dat Pedro er als Mol uiteindelijk toch voor kiest om all-in te gaan kan zijn omdat hij het gevoel had dat hij er (minstens bij Jan) mee weg zou kunnen komen, zeker met de troef van het briefje nog achter de hand.

Het zou van een Lennart-achtige brutaliteit zijn. Fantastisch maar niet onmogelijk. (Het zou ook passen bij de brutale molactie in aflevering 1 om het briefje met het spreekwoord op de grond te gooien.)

Offline Bjorn51

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 7-04-2025, 10:19:09 »
In het begin was Pedro ook mijn mol, maar na aflevering 2 ben ik gewisseld naar Michèle.

- Pedro geeft naar mijn inziens te veel goede antwoorden bij de treinopdracht.
- Ik denk ook dat hij te veel in beeld wordt gebracht om de mol te zijn. Zoals hiervoor vermeld, waarom zou je als mol zo opzichtig alle meloenen willen kapot maken?

Volgens mij is Michèle ook de persoon die Pedro verdenkt. Ze doen regelmatg opdrachten samen en is Pedro haar aan het testen om zijn verdenkingen te bevestigen.
Pedro brengt tijdens de radio-opdracht Sleeplife aan, maar Michèle gaat hier graag op verder. Door zowel Sleeplife als Sleepworld (wat Nimrod gezegd heeft) nog eens te vermelden en dan resoluut voor Sleeplife te kiezen. Uiteraard kan deze redenering ook volledig omgedraaid worden dat Michèle haar vermoeden dat Pedro de mol is wil bevestigd zien.

Conclusie: Hoewel ik van mol gewisseld ben, blijft Pedro nog altijd wel in mijn top 2 staan.  ::tandpastasmiley::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2025, 11:09:38 »
Hetgeen mij weerhoudt op Pedro te stemmen is dat hij te verdacht wordt neergezet of dat hij zich onnodig verdacht maakt.
Zoals in de container stoppen met fietsen, heeft geen enkel nut als mol daar je tijdig uit de container wil geraken en je maakt je daar enkel verdacht mee.
Het gooien van het lintje bij het Thaiboksen valt erg op (werd ook nadrukkelijk in beeld gebracht). Waarom gaat de mol zich nu al verdacht maken voor slechts €200?
Net te laat buitenkomen bij de drakentoren, valt op maar de zuil die daar werd neergegooid werd niet geraden.
In de trein snel zijn koffer losmaken, valt op maar als mol kun je niet weten of er iemand anders zich ook snel zou bevrijden. Bovendien was zijn koffer niet tot aan de eindbestemming geraakt, waarom zulk risico nemen voor niets? Als Pedro de mol is en hij heeft zijn koffer verwisseld had hij beslist zijn koffer meegenomen naar de eindbestemming.
Die meloenen stuk maken (OK Jan was de aanstichter) valt ook erg op.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 16:01:32 door Luc »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2025, 17:57:37 »

Dit moment van Pedro vind ik verdacht want is het niet wat overdreven braaf om een verklaring te geven waarom je je ene balletje verdedigde (en dus loog) bij de loterij?

Sowieso wil een kandidaat liever niet als braaf gezien worden en een Mol wel. Het lijkt erop dat Pedro de hele loterij aangreep om zijn wat uit de hand gelopen molgedrag bij de watermeloenen te compenseren. De enige reden om dat als kandidaat te doen is om weer goed in de groep te liggen, maar ik heb niet de indruk dat daar geen sprake meer van was.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 7-04-2025, 19:28:50 »
Pedro heeft geen balletje gekocht en het verdedigen van zijn pasvragen door zich onschuldig voor te doen is als kandidaat goed te begrijpen. Iedereen zou zijn pasvragen willen behouden en de mol weet dat goed.
Ik denk dat Pedro door veel kandidaten wordt verdacht maar niet werd gedacht dat hij pasvragen had.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 19:32:03 door Luc »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2025, 19:47:31 »
Ja, maar het gaat me om dit moment achteraf. Natuurlijk zou een kandidaat zijn pasvragen verdedigen. Ik vind het raar dat Pedro doet alsof het iets verkeerds zou zijn om te liegen en dat hij dat alleen maar deed omdat de anderen ook logen.

Vanaf het eerste moment ging Pedro als heilig boontje deze opdracht in, overigens wel met het uitgesproken vermoeden dat anderen niet zo heilig zouden zijn als hij, wat slim het wantrouwen voedde.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2025, 21:03:00 »
Pedro heeft geen moeite gedaan om de verkeerde personen aan te wijzen. Dat wijst erop dat hij zijn moltaak dan vergeten is.

Michèle noemt Alexy als iemand die wel de verkeerde personen aanwees, maar dat hebben we in de aflevering niet eens teruggezien. Maar dan is Alexy nog steeds veel meer verdacht dan Pedro, want Pedro had geen bemoeienis met het aanwijzen van de verkeerde personen.

Michèle duidelijk wel en Els lift in haar kielzog mee op de foute voorstellen. Alexy blijkbaar ook bezig geweest en Sarah wees nog iemand aan om haar pasvragen te verdedigen en zelfs Hilde was bezig met aanwijzen.
Pedro als mol is dan mooi zijn moltaak vergeten.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2025, 09:21:59 door foxhunter »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 7-04-2025, 21:45:08 »
Maar hij moest ook niet echt iets doen. Hilde haar gilletje zorgde ervoor dat ze meteen in de vuurlinie kwam te liggen en Jan die zijn lach niet kon inhouden ook. Als hij de mol is was zijn werk al gedaan.
Hij had zelf pasvragen en te veel inbreng zou de focus op hem kunnen leggen, dat wil je noch als kandidaat, noch als mol.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 7-04-2025, 23:05:47 »
Maar hij moest ook niet echt iets doen. Hilde haar gilletje zorgde ervoor dat ze meteen in de vuurlinie kwam te liggen en Jan die zijn lach niet kon inhouden ook. Als hij de mol is was zijn werk al gedaan.
Hij had zelf pasvragen en te veel inbreng zou de focus op hem kunnen leggen, dat wil je noch als kandidaat, noch als mol.

klopt. Hilde en Jan zetten zich direct in de vuurlinie. Zijn werk was voor 2/3de gedaan, vooraleer er iets begonnen was.
In ronde 2 werd Michèle ook direct beschuldigd, dus deze ronde moest hij niets doen.

Soms valt een opdracht zo mee, dat je als mol écht niets hoeft te doen.
klaar voor de strijd

Offline chatterbox1206

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm catching the Mole directly from Poland
« Reactie #59 Gepost op: 8-04-2025, 09:09:38 »
I doubt that he's the mole, because the MOLE came up with that idea with the hand drill — and it was a great idea!
Why bother with that gadget if your goal is to personally get to that task yourself? If that’s your objective, there’s no point playing around with the drill, because you can sabotage the task in a million other ways without it.

Let’s imagine we have that task — seeing just the tools, the watermelons, etc., I would’ve definitely started by cutting open at least a few watermelons. That’s totally understandable! Even without the mole there ;)

The mole’s goal would be to DELAY reaching the people with the watermelons, so they’d have as much time as possible to mess around, destroy the watermelons, speculate, and wonder if there’s something inside them. That’s why I’m almost certain the mole would’ve preferred to be on the elephant team and try his best to delay getting to the watermelons.

I'm not from Belgium, but I read all your posts using a translator and reply in English myself to make things easier.