Auteur Topic: [Kandidaat] Pedro  (gelezen 9666 keer)

Offline Fernandel

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Pedro
« Reactie #100 Gepost op: 15-04-2025, 16:58:20 »
In de eerste twee afleveringen stuift Pedro voorruit om telkens de eerste te zijn. De helikopter, de toren, de trein. Snel is hij.
In de volgende twee afleveringen blijft hij dralen. Tenslotte zit hij alleen op een stoel.
Het kan van alles betekenen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #101 Gepost op: 15-04-2025, 17:30:53 »
Ja, bijvoorbeeld dat hij als Mol het advies heeft gekregen om zich een tijdje wat terug te trekken na de uit de hand gelopen meloenenactie. :P

Ik vertrouw 'm nog steeds voor geen cent. ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 16-04-2025, 00:41:05 »
Ik vertrouw Pedro ook niet  ;D, maar ik ben het ermee eens dat het vreemd is dat hij als mol de schatbewaarder zou zijn. Niet onmogelijk, maar ik vind het toch wel onwaarschijnlijk.

Als Pedro wel de mol is, dan heeft hij het brutaal gespeeld (bij de heli en de meloenen). Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 16-04-2025, 10:40:48 »
Ik vertrouw Pedro ook niet  ;D, maar ik ben het ermee eens dat het vreemd is dat hij als mol de schatbewaarder zou zijn. Niet onmogelijk, maar ik vind het toch wel onwaarschijnlijk.

Maar vrijwillig voor die situatie kiezen (afgezonderd van de zes anderen, dus weinig informatie) is toch ook helemaal niet kandidaats?

Als schatbewaarder lijkt hij weinig invloed te hebben, maar hij zorgt er uiteindelijk wel voor dat er geen geld wordt verdiend.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 16-04-2025, 12:10:46 »
Zorgt hij daar voor? Of heeft hij gewoon geluk?

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 16-04-2025, 12:36:26 »
Zorgt hij daar voor? Of heeft hij gewoon geluk?

Er is waarschijnlijk wel geluk mee gemoeid, maar Pedro lijkt me wel iemand die zo'n spelletje goed kan spelen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 16-04-2025, 12:47:17 »
Het zijn uiteindelijk Els en Sarah die beslissend zijn en dat heeft Pedro niet in de hand. Als mol wil je daar dus niet zitten en ook niet bij de meloenen wegens te opvallend.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 16-04-2025, 14:25:33 »
Het zijn uiteindelijk Els en Sarah die beslissend zijn en dat heeft Pedro niet in de hand. Als mol wil je daar dus niet zitten en ook niet bij de meloenen wegens te opvallend.

Dat lijkt mij ook. Het (niet-)slagen van de opdracht is nu afhankelijk van Sarah en Els. Als Pedro de mol is, dan heeft dat prima uitgepakt, maar als mol wil je vooral controle op de opdracht.

En bovendien (voor zover dat wat zegt  :D ): zelf zou ik als kandidaat geneigd zijn (denk ik) om het midden open te maken. Dus ik vind het vrij bijzonder dat Els en Sarah dat niet hebben gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 16-04-2025, 14:44:02 »
Nochtans heeft Sarah "telepatische gaven" volgens de officiële voorstelling:

"De eerste die zo werd voorgesteld is de Antwerpse Sarah. .... en heeft naar eigen zeggen telepathische gaves. Zo weet ze precies wanneer haar moeder zal bellen en kan ze ook perfect inschatten waar haar zus aan denkt..."

Met een korreltje zout te nemen  :)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #109 Gepost op: 27-04-2025, 17:24:20 »
Het verhaal van Pedro (parachutequiz) dat hij aangeeft dat hij de bij de leeftijd van zijn schoonmoeder een fout heeft gemaakt vond ik nogal bedacht klinken. Hij lijkt ook heel even zijn blik omhoog te richten naar Gilles op het moment dat Nimrod zijn verhaal doet als de groep vraagt hoe zeker hij zich voelt over zijn antwoorden. Gaf Gilles hier een teken aan Pedro dat Nimrod niet alle antwoorden juist had?

In de tankshop zat hij natuurlijk ook weer in een ideale molpositie met Michèle samen, helemaal als er ook een oortje in het spel is uit de molkoffer. Hij treuzelt ook eerst in shop, vindt geen tips en vindt deze pas interessant nadat Michèle de tips ontdekte. En ideaal is ook als je ook nog eens de tekstborden laat vallen, al was het moeilijk te zien of Pedro danwel Michèle dat deed.

Maar al met al begint het wel op te tellen bij Pedro.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #110 Gepost op: 27-04-2025, 21:57:29 »
Met drie pasvragen eruit vliegen, dat is ook knap!

(En net op tijd de Pedro-tunnel verlaten ook.)

Toffe kandidaat. ::zwaai::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 27-04-2025, 22:40:05 »
Ik denk dat Pedro als enige fout zat en de andere 3 kandidaten wel op de juiste mol. Anders kun je niet afvallen met 3 pasvragen.
In WIDM is er ook eens iemand afgevallen met 2 of 3 jokers maar ik herinner mij niet meer wanneer.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 22:56:50 door Luc »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #112 Gepost op: 28-04-2025, 09:46:06 »
(En net op tijd de Pedro-tunnel verlaten ook.)
Alleen zit je nu weer in de verkeerde tunnel, want Sarah is de mol.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #113 Gepost op: 28-04-2025, 09:46:12 »
Dat je niet kunt afvallen met 3 pasvragen, is niet zomaar waar.

De vraag "Hoe heet de mol", zoals vraag 20 in De Mol wordt omschreven, heeft geen méérwaarde bij goed of fout, ten opzichte van de andere vragen.

Daarbij komt nog dat Pedro bij andere antwoorden de mist in gegaan kan zijn.

In beide gevallen kan een goed antwoord op een vraag een toevallige bijvangst zijn.

Een stom voorbeeld (dat ze denk ik niet zullen gebruiken....):

Welke kleur broek droeg de mol?

Antwoordopties zijn blauw, groen of rood. Er zijn 2 kandidaten die groen droegen, waarvan 1 de mol is.

Jij kiest voor groen. Dan heb je daar je punt verdiend, maar je zit wellicht tóch op de verkeerde mol, omdat je net die ander met een groene broek in gedachte had.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 28-04-2025, 10:28:34 »
2 of 3 punten inhalen als je beide compleet fout zit lijkt me haast onmogelijk. Daarbij had Pedro over sommige opdrachten geen info. Dus als hij op de foute mol zit zou hij bij vragen over de tijd dat hij afgezonderd was misschien ook punten scoren.

Dus: ofwel iedereen zat goed en Pedro ligt eruit omdat hij niet over de juiste informatie beschikte... of (en dat is waarschijnlijker) Pedro zat fout en alle andere kandidaten zaten goed (waarbij sommigen misschien nog spreiden over 2?)
Wit is ook een kleur!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #115 Gepost op: 28-04-2025, 11:12:31 »
Ik denk dat Pedro als enige fout zat en de andere 3 kandidaten wel op de juiste mol. Anders kun je niet afvallen met 3 pasvragen.
In WIDM is er ook eens iemand afgevallen met 2 of 3 jokers maar ik herinner mij niet meer wanneer.

Sterker nog: met 6 jokers. Geert Hoes overkwam dat in seizoen 6.

Deels te wijten aan het feit dat ze in dat seizoen werden geïntroduceerd, en eigenlijk niemand goed wist wat ze ermee aan moesten.

Ik denk dat Geert het met 6 jokers op zijn sloffen gered zou hebben, maar hij had ze niet ingezet.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #116 Gepost op: 28-04-2025, 13:58:32 »
Hij leek vorige week op Hilde te zitten bij de derde opdracht, dus in die zin zou het wel logisch zijn dat hij deze week geen idee had :P. Maar toch had ik het hele seizoen al finale vibes bij hem, zeker met al zijn genepmol. Dat is altijd zo'n perfecte finalist.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #117 Gepost op: 28-04-2025, 14:05:21 »
Hele goede jongen volgens mij.
Beetje te goed met zijn “ik offer me wel op” elke keer.

Hij wist totaal niet meer wat er waar gebeurde.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #118 Gepost op: 28-04-2025, 14:08:29 »
Hele goede jongen volgens mij.
Beetje te goed met zijn “ik offer me wel op” elke keer.

Hij wist totaal niet meer wat er waar gebeurde.
En vervolgens elke keer zich opofferen en in de positie komen voor een vrijstelling of 5 pasvragen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #119 Gepost op: 28-04-2025, 14:12:09 »
En zo zie je maar.

Info over wie wat waar en hoe is waardevoller dan 3 pasvragen