Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 11082 keer)

Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #160 Gepost op: 14-04-2025, 15:44:35 »
Michele is wel nog de enige van de floating market-opdracht in het spel.

Maar dan zou Michéle alle hobby's van Els op voorhand weten als je dat zegt ?..

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 14-04-2025, 16:06:21 »
Nee ze weet dat ze een vraag over via ferrata moeten beantwoorden dus zegt ze dat het niet belangrijk is om daar over uit te wijden.

« Reactie #162 Gepost op: 14-04-2025, 16:21:51 »
Nee ze weet dat ze een vraag over via ferrata moeten beantwoorden dus zegt ze dat het niet belangrijk is om daar over uit te wijden.
Maar dat gaat Michèle toch enkel doen als ze weet dat het antwoord uit de hobby via ferrata komt. Dus zou er sprake moeten zijn van voorkennis, niet ?

Anders zou je vragen wat via ferrata is en ga je daar vragen over stellen, niet.. ?

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 14-04-2025, 16:24:39 »

Ze krijgt ook duidelijk de aanwijzing van productie op de andere boot tijdens dat fragment, maar soit ik zal weer te diep in mijn tunnel zitten zeker  ::)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 14-04-2025, 16:53:34 »
Maar dat gaat Michèle toch enkel doen als ze weet dat het antwoord uit de hobby via ferrata komt. Dus zou er sprake moeten zijn van voorkennis, niet ?

Anders zou je vragen wat via ferrata is en ga je daar vragen over stellen, niet.. ?

Ja...de mol weet toch welke vragen gaan komen. Voorkennis is toch net iets waar de mol op teert.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 14-04-2025, 17:38:12 »
Ik wil maar zeggen dat Michéle mss wel de slechtste molpositie had in aflevering 4 bij de race en het samen met Nimrod het meest geld binnen halen in de ballonen-opdracht... Zeer kandidaatse aflevering van haar.

Ik ben het niet oneens dat Michèle zich deze aflevering relatief kandidaats gedroeg, maar bij de ballonnen...ja, ze hebben hier het meeste binnengebracht...ze hebben ook het meeste om zeep geholpen bij de 'google earth steden'. Waar de andere groep toch 2 steden had geraden, hebben het duo van Michèle en Nimrod er maar één geraden, en dan nog maar voor 100€. Bij de eerste stad gokt Michèle op Rome, terwijl het Barcelona moest zijn. Bij de tweede (New York) zegt Michèle eerst Panamakanaal waarop Nimrod Egypte zegt (wat voor mij kandidaats lijkt, want de mol zou hier toch gewoon een stad in Egypte, zoals Caïro zeggen ipv een land?). Maar het is toch Michèle die direct een bepaalde foute richting opstuurt met direct Panamakanaal te zeggen.
Dat maakt dat de andere groep haast geen geld kon verdienen met de ballonnen, want 2/3 van hun ballonnen was geen geld waard.
 Dan is het nogal gemakkelijk om daarna te zeggen "kijk, wij hebben meer geld opgeleverd"
Daarbij komt nog dat Michèle, nadat ze horen dat de blauwe ballonnen geld opleveren, een blauwe ballon kapotprikt. En nadat ze horen dat witte ballonnen geld opleveren, ze de laatste witte ballon niet meer op haar helm krijgt. We horen Nimrod nog zeggen "je beweegt teveel".

Het is ook Michèle die als eerste vertrekt om de ballon te doorprikken, maar De Kleine Ninja was gewoon absurd snel.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #166 Gepost op: 14-04-2025, 18:32:45 »
Els heeft naderhand ook gezegd dat zij met de minste beweging van de andere zijde al zou zijn gesprongen. En Michèle stond echt 'aan'.... dus die heeft zeker een beweging gemaakt, wat de rest aanzette tot doorprikken. Resulterend in een schuldige Els/Sarah en een onschuldige Michèle want die heeft immers niets doorgeprikt want kwam pas later ::hypocriet::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 14-04-2025, 18:59:07 »
Ik vond het wel verdacht van Michèle dat ze haar voet al naar voor zette, waar Hilde op reageerde. Dan hoef je niks meer te doen om iemand te laten prikken, dat ging sowieso gebeuren.
Maar daarmee was het geld nog niet weg.

En bij de roeiers deed ze het heel goed, je weet nooit of de mannen een voorsprong behalen. De enige reden als mol die ik dan kan bedenken is een wit voetje halen bij Els.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #168 Gepost op: 14-04-2025, 20:37:02 »
Maar daarmee was het geld nog niet weg.
Maar dat is niet waar. Met het prikken van de gele ballon vervalt een nieuwe ronde geld verdienen!

En bij de roeiers had ze het toch brutaal voor elkaar, ze drukte dat meiske dat er zo bang en frele uitzag (en er dus niets van kon) er toch echt door.  Gedurfde molactie hoor, want Els spartelde echt tegen.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 14-04-2025, 21:00:54 »
Maar dat is niet waar. Met het prikken van de gele ballon vervalt een nieuwe ronde geld verdienen!

En bij de roeiers had ze het toch brutaal voor elkaar, ze drukte dat meiske dat er zo bang en frele uitzag (en er dus niets van kon) er toch echt door.  Gedurfde molactie hoor, want Els spartelde echt tegen.

Zo veel geld hadden ze niet binnen na 2 rondes, maar daar heb je gelijk, er wordt een derde ronde voorkomen. Maar dan is het in de eerste plaats Hilde die al na een ronde aangeeft dat zij wel wil prikken en zo de rest op scherp zet.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #170 Gepost op: 15-04-2025, 02:05:21 »
Bij de groepjes met ballonnen bleef Michèle over dus ik denk niet dat ze zo'n 'gewild' persoon is om in de gaten te houden. Ze doet het goed!

In de follow the money staat Michèle intussen zelfs heel erg grif onderaan. Als je daar ook nog de 9000 euro uit de 1e opdracht bijtelt komt er in de rest van de serie ook niemand meer bij haar. De mol zat vast in dat laatste groepje toen, en dan kunnen alleen zij en Alexy nog de mol zijn. Maar Alexy komt zo weinig mols in beeld dat hij vast de finale niet haalt.... als je dus wilt strepen dan kom je vanzelf bij Michèle uit ::trots::

Verder vond ik haar acties allemaal weer erg verdacht. Dat willen doorprikken van de gele ballon kwam niet van Nimrod af....
Welk follow the money schema heb jij? Op hnige schema dat ik ergens voorbij zag komen kwam Michèle juist als meest verdiende naar voren (van de overgebleven kandidaten).

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 15-04-2025, 08:57:22 »
Er is €6000 niet in de pot gegaan in de eerste opdracht en daar heeft Michèle niets mee te maken.

Dat klopt. Het is gewoon de meest waarschijnlijke uitkomst (12 kansen op 27), zonder dat de mol iets hoeft te doen. Maar in dat geval zou ze wel ook in de helikopter komen als hij of zij in het tweede busje zit, want de mol wil niet in het eerste busje. Onnodig in de kijker en dus te vermijden, want elke kandidaat gaat daar meer dan waarschijnlijk voor de voordelen gaan. Het voordeel was - bij monde van Gilles himself - zo gedesigned en getest dat de kans hierop zeer groot was zodat de molkoffer in het spel bleef.

We weten ook dat elke proef in detail wordt uitgetest om het zo spannend mogelijk te maken.
Een redelijke veronderstelling is dan een kans van 1/2 dat de helikopter tijdig gehaald wordt.
Terugrekenend naar de containers wil dat zeggen dat in elke container de kandidaten 1 kans op 2 hebben om eruit te geraken (zonder tussenkomst van de mol).

Uitleg: elke binair cijfer geeft aan of een container al dan niet tijdig geopend wordt. (1 = tijdig uit de container)
000
001
010
011 => tijdig in de helikopter
100
101 => tijdig in de helikopter
110 => tijdig in de helikopter
111 => tijdig in de helikopter

Door niet tijdig uit de container te komen, verlaagt de mol de kans om de helikopter te halen van 1/2 naar 1/4, want dit komt neer op de kans dat beide andere containers tijdig vrijkomen of 1/2 * 1/2.

Wat wil zeggen dat de gemiddelde winst in de busjes verlaagt van 3000 * 1/2 naar 3000 * 1/4 of 750 euro. Dat is slechts een fractie van de vooropgestelde 9000 euro.

Als de mol echter koste wat kost mee zou willen in de busjes, zal hij/zij zo snel mogelijk na het vrijkomen van de eerste container zelf willen vrijkomen. In dat geval verhoogt de kans dat er twee containers tijdig vrijkomen van 1/2 naar 3/4 of een gemiddelde winst van 3000 * 3/4 = 2250 euro. Dit komt nl. neer op de kans dat er minstens 1 van de andere containers vrijkomt = 1 - de kans dat niet gebeurt = 1-1/2*1/2=0,75

Per saldo verlaagt de mol dus het gemiddelde risico met 1500 euro, en dit zonder zich op enige manier in de kijker te spelen en zelfs onverdacht te lijken.

Ergo: een zeer plausibele molstrategie.

PS - Wie 1/2 om de helikopter te halen aan de lage kant vindt:
als we de kans per container om er tijdig uit te geraken verhogen van 1/2 naar 2/3 kunnen we eenzelfde redenering toepassen.
Als de mol niet tussenkomt is de kans om de helikopter te halen in dit geval 20/27 of 74%.
Als de mol zijn container zo lang als nodig gesloten houdt verlaagt die kans naar 4/9 of 44%, wat een gemiddelde winst in de busjes oplevert van 3000 * 4/9 = 1333,3 euro.
Als de mol zijn container zo snel mogelijk opent na de eerste container (om ook in de busjes te geraken) verhoogt de kans naar 8/9 of 89%. De gemiddelde winst in de busjes is dan 3000 * 8/9 = 2.666,7 euro.

In dit geval verlaagt de mol het gemiddelde risico met 1333 euro.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2025, 12:11:33 door Molekule »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 15-04-2025, 10:02:05 »
Ik vond het heel vreemd dat ze die prikker zo slecht vasthield. Els was daar veel slimmer in, ze gebruikt de volledige lengte van de prikstok waardoor je sneller bij de ballon komt (zij moest ook wel wat lichaamslengte compenseren)
Maar als mol wil je natuurlijk net wel naar Pedro gaan, dus een sabotage kan ik het niet noemen. Ik vermoed dat Nimrod en Michèle gewoon echt dachten als eerste te kunnen prikken, beetje naïef misschien?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #173 Gepost op: 15-04-2025, 10:54:26 »
Ergo: een zeer plausibele molstrategie
Een mooi uitgeschreven calculatie. Als mol wil je dus niet zo vroeg uit die containers komen als de groepjes van 3 deden.

En overigens, als startpositie wil de mol natuurlijk sowieso in een groepje van 4 zitten. En die heeft het helemaal voor het zeggen daar. Geen kandidaat had invloed op waar ie terecht kwam, de mol wel......

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 15-04-2025, 13:48:36 »

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #175 Gepost op: 15-04-2025, 14:18:21 »
Ik vond het heel vreemd dat ze die prikker zo slecht vasthield. Els was daar veel slimmer in, ze gebruikt de volledige lengte van de prikstok waardoor je sneller bij de ballon komt (zij moest ook wel wat lichaamslengte compenseren)
Maar als mol wil je natuurlijk net wel naar Pedro gaan, dus een sabotage kan ik het niet noemen. Ik vermoed dat Nimrod en Michèle gewoon echt dachten als eerste te kunnen prikken, beetje naïef misschien?

Voorkeur om te gaan, maar kan je ook verdachter maken. Ik denk dat de mol het niet per se erg vond als er maar geprikt zou worden. Doordat Michele op scherp stond, ging Els er ook sneller voor. De kans dat er geld in de pot zou komen was er sowieso wel.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 15-04-2025, 15:19:17 »
Welk follow the money schema heb jij? Op hnige schema dat ik ergens voorbij zag komen kwam Michèle juist als meest verdiende naar voren (van de overgebleven kandidaten).

Vertel dan eens, waar heeft Michèle in haar eentje al geld binnengebracht? Dus niet "in de groep waar zij in zit", maar gewoon: een antwoord of daad van Michèle dat er rechtstreeks toe heeft geleid dat er geld werd verdiend. Ik kom enkel uit bij:
1) Het traplopen: 200€
2) De drakentoren: zij was diegene die zei "dat is zeker een draak" 500€ (en hier ben ik héél gul, want de draak was veruit het duidelijkste handdoekdier uit de hoop, dus die ging sowieso geraden worden.)
3) Bij de ballonnen zei ze Parijs: 150€ per witte ballon = 300€ (met nog een kans om die te verspelen)
4) Bij de roeiers duidt ze samen met Els 3 goede roeiers aan. Daardoor halen ze 2000€ op tijdens het roeien: 2000/5=400€, maar ik ben nog vrijmoedig om haar hier wat extra geld toe te kennen omdat de mannen er bij hun deelopdracht weinig van bakten. Laat ons zeggen dat ze hier 600€ voor krijgt.

Dat zijn de enige acties waar Michèle haar bijdrage ook geld oplevert voor de groepspot. Als ik dat optel kom ik aan 1600€ (en nogmaals, dan ben ik héél mild bij de draak om dat toe te kennen aan haar). Ter vergelijking: Sarah haar 'Thailand' levert in één keer 1000€ op. Haar dansen nog eens 1000€. Het uitbeelden van Gladiator: 200€. Bij de handdoekdieren zegt zij als eerste 'dat is een tijger'. 500€. Dat maakt 2700€.

Op de floating market gaf ze geen enkel goed antwoord. Op de bootjes blokte ze Via Ferrata af en gaf daar het foutieve antwoord Padellen
Bij de olifanten gaf ze geen juist antwoord. Drukt foute antwoord 'slagtanden' door.
Bij Radio Mol: geen enkel juist antwoord werd door haar gegeven en ze drukt een
Bij de loterij viel ze zelf af en drukte 2 foute kandidaten door
Bij de roeiers drukt ze 1 slechte roeier door.
Bij de ballonnen gaf ze 2 x een fout antwoord (Rome bij Barcelona, Panamakanaal bij New York City)

Wat opvalt: ze drukt telkens foute antwoorden door. Zelden of nooit is een antwoord dat ze doordrukt in het voordeel van de groepspot.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 16-04-2025, 20:16:57 »
Nog altijd mijn mol.

In aflevering 4;

Laat ze een woord weg en spreekt ze een letter uit die niet gezegd wordt bij de laatste 2 roeiers. Hierdoor ontstaat onduidelijkheid net bij deze 2. Waar het verschil enorm is gezien hun bouw. Michèle zet er toe aan en slaagt er in het meisje te kiezen.
De mol wilde m.i. niet bij de muziekopdracht zitten omdat deze voor eender welke kandidaat toch gedoemd is te mislukken.

Geeft ze foute antwoorden op de steden waardoor de ballonnen waardeloos worden.
Brengt zelf wel wat ballonnen in, maar wil graag prikken en zet anderen aan dit te doen door haar voet voor te zetten, heel onlogisch als je je intentie om te prikken verborgen wilt houden.

In de andere kandidaten zie ik geen mol. En als Sarah het is, snap ik niet dat ze onnodig minimaal €2000,- op haar conto schrijft.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #178 Gepost op: 18-04-2025, 23:01:52 »
Michèle vind ik verdacht vanwege haar acties, maar vooral vanwege twee uitspraken van haar. De ene uitspraak was in de eerste aflevering over die molkoffer: dat ze daar nog veel op gaan vloeken (o.i.d.) en de tweede over dat de mol lef heeft, “dat weten we”. Op de een of andere manier voelen beide uitspraken voor mij verdacht, alsof ze vantevoren bedacht zijn (en achteraf natuurlijk grappig als ze dat als mol over zichzelf heeft gezegd).
Ik heb dit bij eerdere mollen ook regelmatig gezien, dat ze een uitspraak doen waarvan ik gewoon voel/zie dat het geacteerd is (bij de mol in Mexico en in 2022 bij mol 2). Vorig jaar had ik hetzelfde gevoel toen de mol boos was op zijn kamergenoot omdat hij hem niet onder de douche vandaan had gehaald.
Zo’n ongeloofwaardige opmerking vond ik dat toen..Ik ben benieuwd of mijn gevoel dit jaar weer klopt, zolang zij erin blijft, blijft ze in elk geval mijn mol.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 19-04-2025, 00:18:09 »
Ze benoemt de mol zelfs met 'ze'. Ik zie hier misschien wel een kleine verspreking in.