Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 12498 keer)

Online Luc

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #200 Gepost op: 23-04-2025, 21:53:00 »
Heel veel uitleg over de molactie van Michèle de eerste aflevering in de container. Maar ik zou deze vraag nog eens willen stellen aan de Michèle-tunnelaars: is haar molactie daar gelukt of mislukt?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: Gisteren om 09:44:57 »
Het is niet erg verstandig om je blind te staren op 1 opdracht Luc. Helemaal niet als het letterlijk de allereerste is en een mol zijn/haar weg nog moet vinden.

Kan best zijn dat het plan was om de kat uit de boom te kijken. Kan ook zijn dat de strategie was om zoveel mogelijk tijd te rekken. Kan ook zijn dat ze graag tijdig had willen ontsnappen, maar het iets te langzaam voor elkaar kreeg (door bijv angst om op te vallen). Dat horen we allemaal achteraf.

Het nalaten van een molactie is iets heel anders dan het doen van een kandidatenactie. Dit is heel belangrijk om uit elkaar te houden. Ik kijk vooral naar dat laatste om een mol te ontdekken. En die zijn bij Michele bijna niet te vinden.

Sure, ze had als mol vast meer kunnen doen. Maar dat kan je over elke mol wel zeggen.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: Gisteren om 10:21:37 »
Het kan zijn dat Michèle als mol bewust niet uit de container wilde geraken (toen de teller op 9 kwam vloekte zij) en hopen dat de kandidaten in het busje de opdracht verpesten maar dat zou ik erg flauw vinden voor een mol.
Tot nu was de mol altijd al erg actief in de eerste aflevering zoals Senne vorig jaar, Comfort op de zipline, Lennart als schutter op het maisveld.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 10:29:48 door Luc »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: Gisteren om 10:36:47 »
Tot nu was de mol altijd al erg actief in de eerste aflevering zoals Senne vorig jaar, Comfort op de zipline, Lennart als schutter op het maisveld.
Dat was zeker niet altijd zo, je moet maar wat seizoenen verder teruggaan.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: Gisteren om 11:59:25 »
Ik baseer mij niet op één opdracht maar vind dat wel een groot anti-molpunt voor Michèle. Overigens is het mij nog steeds niet duidelijk of haar molactie daar (volgens de Michèle-tunnelaars) gelukt of mislukt is.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: Gisteren om 12:07:15 »
Ik baseer mij niet op één opdracht maar vind dat wel een groot anti-molpunt voor Michèle. Overigens is het mij nog steeds niet duidelijk of haar molactie daar (volgens de Michèle-tunnelaars) gelukt of mislukt is.

Voor mij is de molactie mislukt, maar Michèle doet wel alles logisch om de molactie te doen slagen. Zo spelen met de score, maar niet te snel op 10 komen was volgens mij tijd rekken. Ze wil volgens mij dus wel als tweede container ontsnappen, maar niet direct na de mededeling van Gilles. Ze rekt dus een paar minuten.
Volgens mij heeft ze gewoon pech dat Hilde hier heel snel ontsnapt. Over wat anderen doen in de andere containers heb je als mol echt geen controle.
Alles is natuurlijk voor interpretatie vatbaar, dit is gewoon mijn theorie.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: Gisteren om 12:20:36 »
Het lijkt me zeker mogelijk dat de mol niet uit de container kwam. Niet alles lukt altijd volgens plan.

En we hebben nog altijd een mogelijk hintje om te verklaren dat de mol niet uit de container kwam. De mol zat op Kamer 504, wat in tech taal betekent “error, gateway time-out”. Dus wellicht kreeg de mol een seintje van de productie niet goed door, waardoor de mol letterlijk even een time-out kreeg.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: Gisteren om 12:28:13 »
Maar waarom zou de mol gaan rekken? Dan waren de busjes niet op tijd bij de heli geraakt. Maar dan was de molkoffer toch ook sowieso niet in het spel gekomen? 

Ik heb het gevoel dat de Michele-verdenkers flink onderschatten hoe belangrijk de molkoffer is voor de mol. De molkoffer in het spel krijgen is het allerbelangrijkste voor de mol, dat is voor mij ook de sleutel voor het vinden van de mol in deze opdracht. 
Maar dat is mijn kijk ernaar.  ::vergroot::

De leepste snor van het land

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: Gisteren om 12:35:39 »
Maar dan was de molkoffer toch ook sowieso niet in het spel gekomen? 

Ik was onder de indruk dat als er geen kandidaten tot bij de heli raken dat de molkoffer sowieso in het spel komt?
Kan ik mis in zijn, zou het nog eens moeten opnieuw bekijken.

Wat ik trouwens heel straf zou vinden, maar ik denk niet dat dit het geval is. (Zou enkel mogelijk zijn als de containers dicht bij het helipad staan, die locaties ken ik niet. De mol zou dan ook met een smoes gescheiden moeten worden van de 3 andere kandidaten in de container?)
De mol ontsnapt niet, om dan in het pak te kruipen van die motorijder en de koffer persoonlijk te overhandigen aan de kandidaten. Of als er geen kandidaten zijn zelf in de heli te stappen en naar Gilles te vliegen om zo de koffer in het spel te krijgen.
Wanneer Michèle terugkomt was haar haar heel stijl? Misschien een motorhelm op gehad, maar is heel tunnel denken.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:53:09 door Mogura »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: Gisteren om 12:47:33 »
Ik was onder de indruk dat als er geen kandidaten tot bij de heli raken dat de molkoffer sowieso in het spel komt?
Kan ik mis in zijn, zou het nog eens moeten opnieuw bekijken.

Je hebt gelijk. 
De molkoffer was wel degelijk onderschept door Sarah, Pedro en Els. Maar die kozen dus om 'm toch door te laten.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: Gisteren om 13:37:57 »

Welk punt probeer je nou te maken? Als Michele de mol is dan heeft ze hier niet veel gedaan, dat zien we toch allemaal? Dit kan bewust zijn of onbewust, dat zien we dan wel in de terugblik.

Het staat je vrij uiteraard om dit als antimolpunt te zien. Waar het gaat schuren is dat je dan in één beweging door haar potentiële molschap bekritiseert. Dat is sowieso nergens voor nodig, maar slaat ook nergens op in dit geval. Een mol die in de eerste opdracht de kat nog wat uit de boom kijkt, daar is niks mis mee.

Elk seizoen lees je wel varianten op “als ik verkeerd zit was het een slechte mol” of “als ik verkeerd zit dan is de productie de mol”. Is gewoon vermoeiend om te lezen.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: Gisteren om 14:07:05 »
Als Michèle de mol is, nam ze wel een risico door bij de verfbomopdracht aan Nimrod te vragen na het verschijnen van de kleur rood: ‘Zijt ge zeker, Nimi?’ De mol zal vast wel weten dat bij de rode kleur de verfbom afgaat en er gegarandeerd geen geld verdiend wordt. Twijfel zaaien is dan niet nodig. Ik moet erbij vermelden dat Michèle erna wél Nimrod echt aanspoort (‘Kom, niet beginnen te twijfelen’).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #212 Gepost op: Gisteren om 14:09:47 »
Haar molactie is 100% gelukt. Dit is simpelweg een vooraf uitgedachte molactie om de container te openen binnen 2 minuten van de tijd. Dus: perfect uitgevoerd. Chapeau Michèle. Beloning als het goed uitpakt: de molkoffer is in het spel en er is geen 9000 euro verdiend.

Gewoon dus vanuit de mol gaan denken. Ze heeft geen invloed op de andere containers, en dat hebben de andere containers ook niet op haar container, dus een gelijk strijdveld. Voor hetzelfde geld deed zij als eerste de container open (binnen die 2 minuten dus). Het was als laatste. All in the game. Straf hierop: er wordt mathematisch 3000 euro verdiend maar de molkoffer komt wel in het spel. En zo is het ook gebeurd.

Ze had het niet beter kunnen doen in elk geval. Stel nou eens dat ze bliksemsnel de container uit was gegaan zoals container-Sarah. Waar had ze dan nog meer kunnen mollen dan haar eigen uitgangspositie (-9000, +koffer)? Nergens dus, en het is ook niet gebeurd. Zelfs met Sarah en Pedro in de helicopter is er niet meer gemold. Er kwam een mathematische uitkomst uit, 3000 in de pot, dus daar is niet gemold. En ze hebben ook niet dermate vertraagd dat de molkoffer al de lucht in was gegaan. Die molkoffer moest nog gered worden in de lucht, met alle verdenkingen tot gevolg, want Pedro en Sarah zullen hierom verdacht blijven tot het einde.

Plus plus dus voor Michèle, Min min voor Pedro en Sarah.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: Gisteren om 14:35:33 »
Dus de tactiek van Michele om de molkoffer in het spel te krijgen was dus maar gewoon hopen dat de kandidaten in de helikopter voor het voordeel gaan?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #214 Gepost op: Gisteren om 14:51:02 »
Je hebt gelijk. 
De molkoffer was wel degelijk onderschept door Sarah, Pedro en Els.
Nee de tactiek was dus over tijd te gaan. Dan komt de molkoffer in het spel, zeg je net zelf.

Onmols dus van Sarah, Pedro en Els om hem te onderscheppen en ook 3000 euro te verdienen.

Basis principe: je kan niet meetellen waar je toch geen invloed op hebt. Dat mag helemaal niets afdoen aan de molstrategie. Michèle had simpelweg geen invloed op de andere containers. Die waren er nu eenmaal eerder uit dan die van haar. Die mogelijkheid was natuurlijk vooraf ingeschat. All in the game dat het gelopen is zoals het gelopen is. Molse punten voor haar en minpunten voor de andere containers door er veel te snel uit te geraken.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: Gisteren om 15:33:37 »
Nee de tactiek was dus over tijd te gaan. Dan komt de molkoffer in het spel, zeg je net zelf.

Klopt.

Onmols dus van Sarah, Pedro en Els om hem te onderscheppen en ook 3000 euro te verdienen.

Basis principe: je kan niet meetellen waar je toch geen invloed op hebt. Dat mag helemaal niets afdoen aan de molstrategie. Michèle had simpelweg geen invloed op de andere containers. Die waren er nu eenmaal eerder uit dan die van haar. Die mogelijkheid was natuurlijk vooraf ingeschat. All in the game dat het gelopen is zoals het gelopen is. Molse punten voor haar en minpunten voor de andere containers door er veel te snel uit te geraken.

Het is gelopen zoals het gelopen is, maar ik vind dat bij tactiek ook hoort dat je rekening houdt met de risico's. In het allerslechtste geval voor Mol Michelle hadden ze in de busjes 9000 euro verdiend (al dan niet per ongeluk), en waren de kandidaten in de helikopter niet voor eigen voordeel gegaan. 9000 euro + geen molkoffer. Onwaarschijnlijk dat het zo loopt, zeker, maar je hebt er als mol simpelweg geen invloed meer op.

Ik kan daar echt niet bij, maar ik zal er verder over ophouden. Als Michele toch de mol blijkt te zijn laat ik in dit topic wel een fles champagne afleveren.  ;)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #216 Gepost op: Gisteren om 15:46:44 »
Je hebt gelijk, maar je zult toch van waarschijnlijkheden uit moeten gaan. Zoals hierboven al helemaal uitgerekend is de meest waarschijnlijke uitkomst 3000 euro in de pot. En hoe meer in de pot hoe waarschijnlijker het is dat de molkoffer meegaat. 9000 is nog veel gemakkelijker te verkopen als 3000..... omgekeerd ook, stel er kwam 9000 euro in de pot en de molkoffer kwam niet mee, dan kun je de 3 in de helicopter al helemaal wel schrappen als mol......

Ik zie dat het andere kamp ook steeds van waarschijnlijkheden uitgaat. Bijv.: de opdrachten zijn uitgebreid getest en gescreend, zodat waarschijnlijk zou zijn dat er wel 2 teams tijdig uit de containers zouden komen. Dat is effectief ook gebeurd, maar dat zie ik niet als even waarschijnlijk als de mathematische uitkomst van bovenstaande molstrategie.

laat ik in dit topic wel een fles champagne afleveren.  ;)
Normaal alleen bij oudjaar maar zie ik graag komen ::rofl::
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:51:30 door Lo »

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #217 Gepost op: Gisteren om 15:51:15 »

Dat maakt in haar nu juist de grote mol. Zoals Klaartje al zei als schot voor de boeg: DAT is d'r!

Jammer dat we geen creatieve verzinsels en supervergezochte breinsels met bliksemschichten meer krijgen van Klaartje.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #218 Gepost op: Gisteren om 15:53:39 »
Ja waar blijft die? Zij had Michèle al als schot voor de boeg dus mag ook meegenieten van de champagne ::tandpastasmiley::

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: Gisteren om 23:50:55 »
Merk ook op dat de laatste 4 keer dat er een kandidaat in de container de neus aanraakt allemaal is gebeurd door Michèle. De kans dat dit willekeurig gebeurt is 1,56% (chatgpt). Als ze de mol is valt het te verklaren doordat ze toch gemotiveerd was om er uit te komen. Of wel als tweede groep, ofwel als derde om de productie toch een mooi shot te geven van een groep die de container uitkomt en ziet dat ze te laat zijn.

Daarbij komt ook dat ze een groot deel van de opdracht met haar handen voor haar mond zit. Waardoor de stap veel kleiner is en veel minder opvallend om aan de neus te kunnen zitten als nodig.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:52:46 door Pak »