Auteur Topic: [Kandidaat] Hilde  (gelezen 8046 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hilde
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2025, 01:40:00 »
Koppel dat niet zo aan wantrouwen. Dat zal ze zelf ook wel bedacht hebben, als je net daarvoor die koffer hebt ingeleverd voor een voordeel. Dus dat ze weggestuurd werd zal ze aan hebben zien komen.
Wellicht dat ze hier juist wat vertrouwen terug wil winnen als ze de mol is. Ze heeft geen extra ballen gekocht. En als ze weggestuurd wordt blijkt dat het niet haar balletje was. Dus ze heeft deze keer doorgegeven dat zij het niet is (en als ze de mol is: geen geld in de pot).

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2025, 02:06:47 »
Ook bij het wel of niet ‘prikken van de ballon’ positioneert ze zich weer vrij fel in de groep. Ik krijg hierbij het idee dat ze het gewoon heerlijk vind op het spel te spelen en graag mensen (en de mol) uit hun tent lokt.

Daardoor voel ik ook totaal geen molvibes bij haar, al is dat ook een risico, want echte anti-mol acties heeft ze in mijn ogen ook niet echt op haar naam staan.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2025, 08:54:05 »
Ik vind het wel een mooie mol-trategie (of Hilde de mol is of niet); het aanjagen van 'vooral voor jezelf spelen' en niet voor de groep gaan, Hilde haar onbetrouwbare acties scheppen misschien een precedent, een sfeer van algemeen wantrouwen veroorzaken. Zou het een mooi psychologische mind game vinden  :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2025, 09:24:30 »
Na de ballonnen opdracht zijn de 'persoonlijk voordeel acties' weer aardig in evenwicht. Hilde is geen Moeder Teresa, maar Michèle, Alexy zijn dat ook niet meer en kunnen worden toegevoegd aan Els, Sarah, Pedro en Nimrod. Vanaf nu is het weer de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Bij de opdracht 'Schatjagen in Ayutthaya' doet Hilde echt alles wat een mol zou doen. Inzoomen op de Sagrada Familia, de Eiffeltoren, Kensington Pallaton --> meegaan met Alexy naar Brandenburger Tor (=Jubelpark Brussel). Alexy zegt Venetië en Hilde gaat er bijna in mee, maar Alexy is net te snel met zijn Amsterdam.
Bij de prikrondes zelf braaf blijven staan en tot twee keer toe de kandidaten stimuleren om voor eigen gewin te gaan.

Dus ja, na 4 dagen (hard) speuren kom ik op Hilde.
Alexy is bij het schatjagen 'wijzer geworden'.

Een mol moet m.i. altijd mollen in aflevering 1 en 2 anders hebben de eerste afvallers geen eerlijke kans gehad. Hilde die Els met haar tenen niet gelooft, en in de trein doordringen tot de laatste koffer, zijn prima acties voor een mol in aflevering 1 en 2. Het was ook Hilde die hard op zoek ging naar 'thuis' in de containers.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2025, 16:01:10 »
Ik ben ook weer terug bij mijn eerste mol na aflevering 1: Hilde. 

Hilde doet in de allereerste opdracht precies wat een mol zou doen, net als de eerste container los is onder de grond uit kruipen. Ze staat ook als enige echt 'tussen' de andere kandidaten. 

De 800 euro is ook perfect gekozen om de kijker om de tuin te leiden. En de kijker is uiteindelijk de enige die dat bedrag daadwerkelijk te zien zal krijgen.
De leepste snor van het land

Offline chatterbox1206

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm catching the Mole directly from Poland
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2025, 16:42:57 »
I'm not entirely convinced, and I will tell you why  ::)

Why Hilde doesn’t make sense as the Mole in this task:
1. Risk vs. reward

Hilde took a major risk by switching the suitcase. But the amount in the suitcase (€800) doesn't justify the risk. If you’re going to take such a risk, you’d expect a more significant result.

2. Too many unknowns

The task had many unpredictable elements—there was no guarantee Hilde would be the one to make it to the end.
If someone else made it with her suitcase, they could simply choose to keep the money once they saw it was a high amount.

3. Her actions didn’t match a Mole desperate to reach the end:

If Hilde's goal was to reach the final stage, she didn’t act like it. She left at a point where switching the suitcase would’ve been practically impossible.

During the question about countries, she wasn’t the one to say “Thailand,” which was the correct answer that allowed them to move forward—Sarah said it. If Hilde were the mole and wanted to control the outcome, she should’ve ensured that all country names were correctly given. Instead, she passively relied on others. If Sarah hadn’t answered, they might have failed—and the suitcase switch would’ve been pointless.

4. The mole’s main goal is to lose money, not to avoid suspicion:

A mole’s primary objective is to reduce the pot—not to protect themselves from suspicion (especially suspicion from viewers, because how do you know that she said anything about her suitcase and 800 euros to others?). Worse still, this move didn’t even reduce suspicion—she’s still being suspected by some viewers :) So if it was a strategy - it failed.

The suitcase switch to 800 euros, had limited impact, too much uncertainty, and didn’t even lessen suspicion. All things considered, it’s highly unlikely that Hilde is the mole based on this task.
I'm not from Belgium, but I read all your posts using a translator and reply in English myself to make things easier.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #66 Gepost op: 17-04-2025, 17:04:21 »
And yet she reached the end of the train and lost 1700 euro's. With the 800 she is not suspected by the public.
For me it's the simple fact that she held 5 extra glasses in her hand, that's why she won the race.
When Sarah said Thailand, Hilde was talking to Pedro and he reacted to it. Then Sarah over-shouted this conversation with Thailand.
And a piece of theater talking with Gilles about the mole-suitcase. It's not that she is acting all the time, just this moment and Simrod Simrad of course.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #67 Gepost op: 17-04-2025, 22:45:56 »
Hoe meer ik erover nadenk hoe briljanter de vondst is om 800 euro in de koffer te stoppen. De kijker op het verkeerde been zetten - bij een mol verwacht je een laag bedrag - en ja dat kost geld, maar de makers zullen het zo bedacht hebben om iemand die zo vroeg 1700 euro plundert onverdacht te maken. De kandidaten kregen die 800 euro niet te zien. Als 800 eigenlijk 1000 was dan zat er in de andere 3 koffers slechts 700 euro. 100, 200 en 400. Jan,  Els en Sarah zaten niet goed in het spel. Best veel lage koffers in deze set van vier. Daar zal wat gewisseld zijn tussen Rusiana en Hilde
Tegelijkertijd is de briljante vondst niet door Hilde gedaan en dat is jammer. En het kost geld om de kijker op het verkeerde been te kunnen zetten, mits ook nog dat Hilde de laatste coupé haalde, en dat is niet hoe het spel gespeeld hoort te worden. Ze hebben wel laten zien dat er kaartjes voor alle bedragen waren, dus wij konden op het idee komen dat 800 euro ook een keuze kan zijn. En Hilde die meteen weer verward doet door te zeggen dat 800 euro het beste is. Nee dat was 900.
Het past in de act van Hilde net zoals Simrod Simrad etc. ‘Dat oudje’ mogen we vooral niet serieus gaan nemen.

Bij de opdracht van de containers en helikopter trouwens een keiharde molactie van Hilde om het door Els geloofwaardig gebrachte verhaal over haar flextenen niet te geloven. Dat was in die opdracht de functie van de mol.
Niet vergeten he, Hilde is kinderpsychiater, dus Jan en Nimrod zullen waarde gehecht hebben aan haar woorden op dat moment.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #68 Gepost op: 17-04-2025, 23:28:03 »
Ik denk niet dat ze het is hoor. En als ze het wel is: gètverdemme (wat goed)! ;D
Maar echt, ik zou het geweldig vinden ::bravo::. Wat een favoriet, ook als kandidaat
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 18-04-2025, 11:20:42 »
"Tegelijkertijd is de briljante vondst niet door Hilde gedaan en dat is jammer. En het kost geld om de kijker op het verkeerde been te kunnen zetten, mits ook nog dat Hilde de laatste coupé haalde, en dat is niet hoe het spel gespeeld hoort te worden." : dit is me niet zo duidelijk.

Het is toch de bedoeling van de mol om bij Gilles in de trein te geraken? Zo wordt vermeden dat een kandidaat zicht krijgt op hoe hij het spel aan het spelen is. Het zou best kunnen dat Nimrod de 900 euro bij zich heeft en zo teveel info zou krijgen. Tenzij hij zijn koffer niet opent natuurlijk, maar dit jaar wordt er precies weinig voor de groep gekozen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #70 Gepost op: 18-04-2025, 11:43:09 »
"Tegelijkertijd is de briljante vondst niet door Hilde gedaan en dat is jammer. En het kost geld om de kijker op het verkeerde been te kunnen zetten, mits ook nog dat Hilde de laatste coupé haalde, en dat is niet hoe het spel gespeeld hoort te worden." : dit is me niet zo duidelijk.

Het is toch de bedoeling van de mol om bij Gilles in de trein te geraken? Zo wordt vermeden dat een kandidaat zicht krijgt op hoe hij het spel aan het spelen is. Het zou best kunnen dat Nimrod de 900 euro bij zich heeft en zo teveel info zou krijgen. Tenzij hij zijn koffer niet opent natuurlijk, maar dit jaar wordt er precies weinig voor de groep gekozen.
De zin is inderdaad wat verwarrend. Lees het als volgt:

Normale verwachting is dat de mol 1000 euro vervangt door 100 of 200 euro. De vondst van de productie is om 1000 euro te vervangen door 800 euro zodat er meteen een verklaring is waarom Hilde langer in het spel zit, zij zit ogenschijnlijk goed met haar verdenkingen.

Tegelijkertijd is de briljante vondst niet door Hilde gedaan, maar door de productie. De productie bepaalt zo dat de mol de 1000 euro door 800 euro moet vervangen en dat deze 800 euro op het spel moet worden gezet, zodat als Hilde de laatste coupé haalt, zij voor het publiek onschuldig blijft.
De kandidaten krijgen hier niks van mee, want Hilde zal haar bedrag geheim houden. Als Hilde de laatste coupé niet had gehaald, dan zat er dus geen 100 maar 800 euro in haar koffer en werd die door iemand anders mogelijk geopend, als die bij de laatste vier zat. Zie het als een investering met risico.

Een molactie geproduceerd door de productie gericht op de kijker om ons voor de gek te houden is niet de bedoeling van het spel. Wel logisch dat de productie in de eerste aflevering dingen voorgekookt/uitgedacht/bekokstooft heeft om ontdekking te voorkomen. Dat was vorig jaar niet anders.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 18-04-2025, 12:29:16 »
De zin is inderdaad wat verwarrend. Lees het als volgt:

Normale verwachting is dat de mol 1000 euro vervangt door 100 of 200 euro. De vondst van de productie is om 1000 euro te vervangen door 800 euro zodat er meteen een verklaring is waarom Hilde langer in het spel zit, zij zit ogenschijnlijk goed met haar verdenkingen.

Tegelijkertijd is de briljante vondst niet door Hilde gedaan, maar door de productie. De productie bepaalt zo dat de mol de 1000 euro door 800 euro moet vervangen en dat deze 800 euro op het spel moet worden gezet, zodat als Hilde de laatste coupé haalt, zij voor het publiek onschuldig blijft.
De kandidaten krijgen hier niks van mee, want Hilde zal haar bedrag geheim houden. Als Hilde de laatste coupé niet had gehaald, dan zat er dus geen 100 maar 800 euro in haar koffer en werd die door iemand anders mogelijk geopend, als die bij de laatste vier zat. Zie het als een investering met risico.

Een molactie geproduceerd door de productie gericht op de kijker om ons voor de gek te houden is niet de bedoeling van het spel. Wel logisch dat de productie in de eerste aflevering dingen voorgekookt/uitgedacht/bekokstooft heeft om ontdekking te voorkomen. Dat was vorig jaar niet anders.
Als Hildes koffer door iemand anders mee was genomen (van het andere team, want je eigen koffer hou je zelf zo lang je doorgaat), was die nooit geopend. Dan krijgt diegene de kans om in zijn eigen koffer te kijken. Niemand zou dat bedrag zien, want dan weet die zomaar de uitslag van een aantal kandidaten.
Als die koffer dan in een team terecht komt waar hoge waarden zitten, neem 2X 800, 900 en 700, dan heeft die 3200euro als totaal en weet die van zichzelf mits eenvoudig rekenwerk dat hijzelf hoog gescoord heeft. In dat geval kiest de persoon in kwestie waarschijnlijk om niet te kijken maar de waarde in de pot te steken.

PlanA was bij Gilles geraken, belangrijker is de koffers zo verdelen dat de waarden niets over de persoonlijke koffer prijs geven, zodat die altijd wordt geopend.
Hilde heeft er trouwens zelf niets aan gedaan om in Wagon 3 te komen, tenzij ze nog een juist antwoord zou roepen op de laatste seconde.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #72 Gepost op: 18-04-2025, 14:14:12 »
Hilde heeft er trouwens zelf niets aan gedaan om in Wagon 3 te komen, tenzij ze nog een juist antwoord zou roepen op de laatste seconde.
Met hetzelfde gemak wordt vervolgens over Sarah geroepen dat zij de mol niet kan zijn omdat ze Thailand riep.
Maar 1000 euro verdienen en in de koffer kijken was per saldo altijd negatief. Die glazen gingen wel vallen.
Ik denk dat het een principe kwestie is voor de mol om tot het einde te geraken. Kijk ik kan dit wel en jij niet.
Ook hoe Hilde fel van leer trok in overleg met Rusiana. Rusiana had mogelijk niet voor zichzelf gekozen.
We zullen nooit weten of Hilde nog Duitsland of Thailand ging roepen op het laatste moment, het was niet nodig. Ze lijkt iets te zeggen, maar dat is weggedrukt.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 18-04-2025, 14:28:40 »
Met hetzelfde gemak wordt vervolgens over Sarah geroepen dat zij de mol niet kan zijn omdat ze Thailand riep.
Maar 1000 euro verdienen en in de koffer kijken was per saldo altijd negatief. Die glazen gingen wel vallen.
Ik denk dat het een principe kwestie is voor de mol om tot het einde te geraken. Kijk ik kan dit wel en jij niet.
Ook hoe Hilde fel van leer trok in overleg met Rusiana. Rusiana had mogelijk niet voor zichzelf gekozen.
We zullen nooit weten of Hilde nog Duitsland of Thailand ging roepen op het laatste moment, het was niet nodig. Ze lijkt iets te zeggen, maar dat is weggedrukt.

Ik ben blij dat we het eens zijn over dat de mol per se verder wilde geraken dan die 2de wagon. Ik zeg dus niet dat het onmols is om nog het juiste antwoord te roepen.

Hilde heeft zeker al heel wat mols gedrag vertoond. Doordat ze bij de gouden ballon al meteen aangaf dat zij wel zou willen prikken, en door Michèle op het voetje te wijzen zorgde ze er voor dat iedereen er voor ging.

Ik vind alleen dat er te veel de nadruk op wordt gelegd wat ze doet. Zoals bij de olifanten, haar schoen verliezen waardoor veel tijd verloren ging, dan ook nog eens in het wilde weg wat veranderen aan het bord wat duidelijk in beeld kwam en ook nog eens werd benadrukt door de voice over.
Dat vind ik net wat te veel.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2025, 14:20:04 »
Hilde is ook mijn absolute wensmol, en in theorie kan ze het prima zijn want ze verdient nooit grote bedragen.

Haar authentieke onmolse reacties staan echter zodanig in contrast met de momenten waarop ze de groep probeert te misleiden/sturen in opdrachten dat haar gedrag wel heel ver doordacht, berekend en perfect gespeeld zou moeten zijn. Ik geloof daar gewoon echt niet in.

Ik denk dat Hilde een typisch geval is van een kandidaat waarbij alles gewoon is wat het lijkt, en dat daar dankbaar gebruik van wordt gemaakt in de montage.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #75 Gepost op: 20-04-2025, 10:21:58 »
Hilde is weinig in beeld geweest, vooral Pedro gezien, die vlot landen opnoemde. Sarah zei 11, Hilde zegt nog iets als ‘heb je … ‘, rest versta ik niet. Wel mols om tegen te sputteren als iemand 11 noemt en er maar 13 landen zijn die eindigen op land. Als Hilde wat zegt dan is het geluid weggedrukt tot twee keer toe. Op het laatst zegt ze nog iets tegen Pedro op het moment dat Sarah Thailand noemt. Hoe kan je concluderen dat Hilde ‘niks’ gedaan heeft? Wij hebben het niet gehoord, das wat anders.
In de volgende wagen is het Hilde die 5 glazen in haar hand meeneemt en dankzij deze truc door is naar de laatste wagon. En ondanks de goede prestatie zijn er desondanks nog steeds 5 glazen kapot gevallen.
In de wagon met Rusiana gaat Hilde helemaal tekeer. Ik heb de beste kandidaten; ik ga voor de groep etc. De argumenten zijn bij Hilde ruim voor handen, zeker met 800 euro in je koffer en je zo dichtbij bent. Maar ze moest Rusiana overtuigen, anders ging Nimrod door, dus je kan niet meer achteroverleunen of zo.
Zeker omdat je een toneelstukje moet gaan opvoeren vanwege de molkoffer bij Gilles, dommer overkomen dan deze Psychiater is.

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 20-04-2025, 11:10:31 »
Precies, misschien had Nimrod wel de 900 in zijn koffer, dan wil je als mol absoluut niet dat ie 'm opent. Dus vandaar dat de mol er alles aan doet om tot bij Gilles te komen. Dat hoge bedrag in haar koffer is dan een perfecte dekmantel om bij de tv kijkers onschuldig over te komen. Fake kandidaat dus (had ze zelfs op haar rug gespeld als hint).

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 20-04-2025, 11:20:23 »
Mijn mol is Hilde.

- In afl 1 zegt ze letterlijk dat ze heel graag vals speelt. De mol zijn is het summum van valsspelen.
- Bij de lift zaagt ze met heel veel gerammel twee kettingen door.
- In de trein slaagt plan A. Het kaartspel is een psychologische twist. Welke koffers ze bij zich heeft is niet van belang, als ze maar tot bij Gilles geraakt.
- De meloenenopdracht slaagt. Twee mensen van op afstand zo laten dol draaien, amaai, waartoe mensen in staat zijn!
- Na de meloenenopdracht zegt ze dat ze heel gelukkig is. De twee grote experimenten, die op trein en met meloen, zijn gelukt en geven voldoening.
- In afl 4 toont ze ons letterlijk en grofweg dat ze "fake" is, wetende dat geen kat dat zal geloven.

Doorgeen alle afleveringen zaait ze zaadjes, waarmee ze bereikt met mensen wat ze wil bereiken.

Ze voelt zich daar als een vis in het water, midden een spel dat ze al jaren volgt en door en door kent. Ze is keigoed voorbereid.
Ze krijgt nu de kans om het te spelen en er tegelijk speciale wendingen aan te geven.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 20-04-2025, 14:36:52 »
In afl 4 toont ze ons letterlijk en grofweg dat ze "fake" is, wetende dat geen kat dat zal geloven.

Precies! Hilde lijkt een van de beste mollen ooit te worden. Ze verblind degenen die automatisch voor 'blondines' gaan of zich in de luren laten leggen door fanatieke mannen.

Kan niet wachten op de aflevering van vanavond.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 20-04-2025, 21:16:10 »
Ik dacht toch dat ze de mol al te pakken had, maar blijkbaar was ze toch nog aan het twijfelen.
Wat een zotte chaotische madam was ze in het spel, ik ga deze kandidaat toch wel missen.  ::bravo::