Auteur Topic: [Kandidaat] Els  (gelezen 5404 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Els
« Gepost op: 28-02-2025, 14:16:37 »

Bespreek hier alles over Els!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2025, 20:59:42 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Els
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2025, 21:29:22 »
Mijn schot voor de boeg

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2025, 21:57:18 »
Mijn schot voor de boeg

Idem.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2025, 22:31:01 »
Yep

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2025, 00:53:41 »
In ‘10 kandidaten vol overgave, een mol vol sabotageplannen en een koffer vol onheil’ zien we Els:
1 keer met de typische mol glimlach ( aan het begin)
1 keer  lichtelijk verbaasd opkijken ( aan het einde)

De afgelopen twee jaar glimlachte de mol met gesloten mond in de voorstelaflevering.
Kan alleen Els hier op betrappen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2025, 09:42:19 door foxhunter »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2025, 09:38:57 »
Benieuwd hoe de medespelers haar gaan noemen: ‘gewoon’ Els of toch Hoi?
Hoe zou ze zichzelf in het dagelijks leven voorstellen, als Els of als Hoi? Hoe noemen haar familie en vrienden haar?

Ik kijk ook met belangstelling uit naar hoe deze kleine, fijne, licht Oosters mysterieuze vrouw zich gaat presenteren in het spel. Is zij een Mol in pocketformaat, een ‘handmodel-Mol’?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2025, 12:04:31 »
Lijkt me gewoon Els, daarom is ze ook zo voorgesteld. En ja, ze heeft nog een Chinese naam, maar dat is in feite niet veel anders dan een doopnaam.
Er is toch ook niemand die Gilles van Bouwel aansprak als Gilles Jack Junior Alfons?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2025, 12:44:32 »
Mja, we gaan het zien. Straks zegt iedereen misschien wel Hoi tegen haar.  :)
Dat wat je aanhaalt over Gilles Van Bouwel was trouwens niet geweten na de voorstelling van de kandidaten, daar heette Gilles gewoon Gilles. Nu weten we wel dat Els op haar identiteitskaart ook Hoi Ching Els Chan heeft staan.

Ik wil daar nog aan toevoegen dat Charlotte vorig jaar ook door iedereen Lolo werd genoemd en Coco eigenlijk officieel Marta heet.
Voor wat het waard is: ik heet officieel Clara maar er is niemand die mij kent die me zo noemt. :)

« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 15:07:55 door Klaartje76 »

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2025, 18:51:17 »
Wie mij bij de voorstelling van de kandidaten het meest opviel was Els.
Bij haar beschrijving viel me deze ongebruikelijke formulering op:
“Ze observeert de wereld met een geamuseerde maar scherpe blik, en is met haar 155 cm de op 9 na grootste kandidaat van de groep. Maar wie het kleine niet eert..."
Het is overduidelijk dat dit seizoen draait om ongeluksgetal 13 en onheil.

Twee keer het gebruik van het getal 5 en 1 x het gebruik van het getal 9 viel me op.
Hoewel we in het Westen misschien snel knikken naar het ongeluksgetal 13 , gaan Thai veel verder. In de Thaise cultuur is "13" zo'n ongeluksgetal dat liften het helemaal overslaan en 12A gebruiken als workaround. Maar de invloed van numerologie en bijgeloof gaat veel verder dan 13: het raakt alles van telefoonnummers tot kentekenplaten, ( Jan heeft het nog even over nummerplaten, hint?)
vaak tegen aanzienlijke kosten.

Dan zijn er de geluksgetallen 5 en 9 in Thailand!
Bijvoorbeeld, het getal 9 (kao) is het meest geluksgetal van allemaal. Het is fonetisch gekoppeld aan "vooruitgaan" of "kaw-nah", een symbool van vooruitgang en veerkracht. Voeg daar nog aan toe - kao kan ook "rijst" betekenen, de basis van de Thaise keuken - en je ziet waarom 9 zo vereerd wordt. Eten is een universele Thaise liefdestaal, dus een 9 in je leven is alsof je overal een beetje geluk meedraagt. Wil je een kentekenplaat met "9999"? Dat kost je ongeveer 11 miljoen Thaise baht (ongeveer £ 250.000)!
Dan is er nog geluksgetal 5 (ha), wat in het Thais klinkt als lachen. Hoe meer 5's je hebt, hoe meer gelach en vreugde in je leven. Of het nu gaat om verjaardagen, telefoonnummers of zelfs huisnummers, 5 en 9 brengen fortuin en ze zijn gewild vanwege hun levensverbeterende vibes. We kunnen gerust stellen dat getallen in Thailand meer zijn dan alleen cijfers; ze zijn een pad naar welvaart, vreugde en geluk. Hmmm
Els heeft als mol altijd geluk en zegt al “haha” tegen ons?
In de spirit van “ Je kon het al weten “ achteraf.  Wie weet?

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2025, 23:28:30 »
Zat telkens op de sleutelpositie. Als ik nu moet kiezen, kies ik Els

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2025, 23:31:34 »
Overgrote deel van de GoPlay-poll-stemmers zit nu op Els. Wat betekent dat?

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2025, 23:37:45 »
Waarschijnlijk omdat het in beeld was dat ze de noten er niet in deed?  Zaten ook wat noten naast de beker op het einde.

Zeer verdacht op dit moment

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2025, 01:25:21 »
Overgrote deel van de GoPlay-poll-stemmers zit nu op Els. Wat betekent dat?
Net zoals het forum op dit moment. 

Ik denk vooral omdat ze een beetje 'emotieloos' overkomt. Ze lijkt iets te verbergen. 

Verdacht is ze zeker, maar het feit dat ze nu overal hoofdverdachte #1 is, vind ik juist weer heel onverdacht. De makers gaan de mol toch niet gelijk in aflevering 1 zo verdacht over laten komen?
De leepste snor van het land

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2025, 05:04:19 »
Ik vond het opvallend dat zij wel het goede antwoord ingeeft wat 3000 euro oplevert maar, hoewel ze dus naast het kastje zit, niet het foute antwoord wil doorgeven hoewel ze wel hevig heeft geprotesteerd dat het antwoord 'Nimrod' zou zijn. Zag er erg als Mol=held uit: bij de 3000 euro die verloren gaat geeft ze de schuld door aan Pedro.

Alles past op haar als mol maar waarom is het dan zo makkelijk? Klachten genoeg over WIDM too easy dit jaar maar Stijn hadden we pas na aflevering 2....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2025, 09:14:48 »
Een koele kikker, zeker een goed profiel voor een mol. Maar ik denk/hoop dat ze het niet is.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2025, 15:50:55 »
Zou dit familie van haar zijn ? ;D

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2025, 16:16:40 »
Hoewel ze wel molse dingen doet, zijn er toch ook wel wat onmolse dingen die ik kan opnoemen.

1) Haar groepje raakt als eerste uit de container. Waarom je dit niet wil als mol heb ik al uitgebreid uitgelegd in de opdracht-topic, maar in het kort: dit is niet ideaal.
2) Op het bootje is zij diegene die doorduwt op Sunny Beach bij de vraag over Rusiana, toch goed voor 500€.

Jan: Sunny Beach, maar dat is een plaats hé, ik denk niet dat ze het hotel heeft genoemd
Els: Sunny Beach dan? Pakken we Sunny Beach?

Dit hoefde ze niet te doen als mol. Ze kan hier gewoon of haar mond houden, want Jan denkt terecht dat Sunny Beach een plaats is en dat het hotel niet is vernoemd, of iets zeggen als "welke grote hotelketens kennen we?" Alles behalve zeggen: laten we voor Sunny Beach gaan.

Ook bij het verhaal van Michèle komt zij uiteindelijk met het juiste antwoord.
Eerst zegt ze nog: 'was dat niks met een feestje ofzo?
Jan: Ja, maar ja, welke activiteit?
Els, buiten beeld: Zwemmen?
Rusiana: Ja, das goed!

Dus twee van de drie keer geeft Els het juiste antwoord, goed voor 750€.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2025, 16:26:05 »
Ik snap al die redenaties niet. De mol ontsnapt gewoon als eerste uit de container, je wilt het risico niet lopen het vervolg te missen. Mooipraterij om geoptimaliseerd als tweede team te ontsnappen, maar risicovol en niet nodig.

Na heel veel knoeien met etenswaren een witvoetje halen door voor weinig geld (250 euro) een goed antwoord te geven is mols.
En bij die 500 euro stond het een beetje pad, er was de keuze om niks te zeggen of Sunny Beach. Els heeft hier dan meebewogen met de richting van de groep. Die 750 euro wel er mooi uitgespeeld door niet verder te gaan op Via Ferrata.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 16:29:36 door foxhunter »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2025, 17:23:01 »
Dat niet verder gaan over Via Ferreta werd toch door Michèle beslist? Zij onderbrak Jan nogal abrupt. Als ze vragen om meer te vertellen over Via Ferrata zou het er misschien wel uitgekomen zijn.
En Els kon bij Sunny Beach toch ook sturen naar een ander antwoord? "Welke grote hotelketens kennen we? Hilton? Marriott? Ibis? Holiday Inn?"
Je probeert dan toch iets? Als Jan en Michèle dan toch zeggen: "we kunnen misschien gewoon Sunny Beach zeggen, misschien is dat ook een hotel", dan kan je alsnog meegaan. Door zelf af te klokken op Sunny Beach haal je zonder protest 500€ op. Plus de 250€ van het zwemmen. Dat vind ik al behoorlijk veel.
I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2025, 17:29:41 »
Het grappige is dat in Els haar herinnering Jan (die naam biecht ze het hardst) ook aan het afblokken was. Terwijl die haar gewoon antwoord geeft op haar vraag of ze weten wat het is. Alleen Michèle, als mol natuurlijk wetend dat dit het goede antwoord is, blokt de discussie af onder het mom van gauw doorgaan want een hoop te bespreken.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)