Els ontdekt de fiets in het donker.
Ze fietst en het licht gaat aan.
Ze stopt met fietsen en toont zo aan dat dan het licht uit gaat.
Voordat er ook maar 1 vraag is opgelost, gaat het licht weer uit.
De fiets is gedemonstreerd aan Pedro en Sarah, nu mogen zij het gaan overnemen.
Sarah biedt aan over te nemen.
Pedro heeft de boodschap begrepen en zegt: Volle bak fietsen dat is wat je moet doen.
Na twee vragen is Sarah moe. Els heeft niks bijgedragen aan die vragen.
Pedro fietst en opeens zijn alle vijf de vragen beantwoord.
Dat heeft Sarah dan goed gedaan.
En de oplossing van de vijf vragen is in 1 keer goed (opvallend en wel zo handig want het fietsen blijkt zwaar).
Sarah twijfelt om de volledige naam van Bangkok uit te spreken, wat logisch is. Het is een lang geheel en duurt wel even. De kandidaten zijn gestresst, Sarah is dat hier zeker. Sarah gaat eerst bevestiging vragen met 'waarom zouden we maar één ding moeten kiezen?'. Els -rustig-: Ja, inderdaad. Sarah: Gaat dat zo lang zijn? Pedro: Dat kan toch niet alles zijn wat op die dozen staat. Ik snap de verbazing van Sarah en Pedro wel, maar Els blijft hier op de vlakte. Pedro: Wacht, effekes nadenken terwijl ik niet fiets. Sarah: Jawel, Jawel, want we zien niks meer Pedro. Sarah: ik denk dat we dat gewoon moeten uitspreken. Pedro stopt van vermoeidheid met fietsen. Sarah: Moet ik het nog eens doen of wat? Els staat in het donker al klaar om te gaan lezen. Pedro en Sarah wisselen, Sarah gaat fietsen. Sarah krijgt het licht niet aan. Zodra dat toch lukt gaat Els meteen de hele naam op lezen. Genoeg getreuzeld, ze worden moe van het fietsen. Els leest vlot door en motiveert zo Sarah te blijven trappen. Haar reactie als de deur opengaat volgt na die van Sarah. Sarah stopt ook meteen met fietsen, want het was vermoeiend.
Sarah en Pedro moesten hun verbazing over de lange plaatsnaam verwerken en Els bleef maar op de vlakte. Om vervolgens er als de kippen bij te zijn om die naam voor te gaan lezen. Van Els hebben we geen bijdrage gezien aan het oplossen van de vijf vragen.
Samenvattend:
- Els toont de functie van de fiets aan en laat het vervolgens aan de anderen over om te fietsen.
- De vijf vragen in één keer goed opgelost, maar Els heeft in beeld geen bijdrage daaraan geleverd.
- is niet verbaasd over de lange naam van Bangkok. Wacht rustig tot de andere twee de shock verwerkt hebben.
- zodra de mogelijkheid er is (Sarah fietst licht, nadat Pedro moe was) leest Els de plaatsnaam vlot voor en motiveert hiermee Sarah om door te zetten op de fiets.
Noem het maar niet verdacht.