Auteur Topic: [Kandidaat] Els  (gelezen 4017 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Els
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2025, 17:41:13 »
Bij de liften:
- Hilde maakt eerst de fout met Schindler. Els gaat hierin mee. Tot hiertoe perfect als mol
- Daarna begint Els, zonder overleg de juiste ketting door te zagen. Hilde stuurt aan om Krupp door te zagen. Els kan niet op voorhand weten dat Hilde dit zou voorstellen. Als Els de juiste ketting toen had doorgezaagd hadden ze misschien nog op tijd boven geweest. Toch niet zo heel mols.
I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2025, 17:46:23 »
Bovendien komt de stem van Gilles erover heen: "het gezaag van Els levert niet veel op.....". Hilde moet eraan te pas komen om iets te bewegen. Tja, zulke verdachtmakingen gaat de productie toch echt niet over de mol uitspreken. Die houdt haar juist liever uit de wind.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2025, 20:22:10 »
Aangezien zagen in het vlaams over het algemeen minder iver werken met een zaag gaat dan over zeuren, klagen vond ik dat een heel grappige voice over, die ik de makers juist met heel veel plezier zie uitspreken over hun mol.

Dat els niet gaat zo was met een zaag in haar handen was een bijkomstig voordeel

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2025, 07:51:31 »
Els en Hilde stonden op 33 en kwamen niet op tijd binnen. 400 euro weg.

Els bood met Padel en Via Ferrata twee opties om uit te kiezen. Ze begon met padel en over hobby’s das moeilijk. Alsof er daarna niks belangrijks meer kon volgen.

Els als mol heeft haar koffer binnen en is daarbij flink in beeld gekomen als mol. De mol zal die koffer moeten halen, die wandelt niet vanzelf naar je toe. Hoe de makers het ook proberen te verhullen.

Dat Els op de markt bij het doorgeven van ingrediënten ook wat verdient ter compensatie, is haar te vergeven. Maar ik vrees wel meteen voor Jan en Rusiana die nu denken dat Els ook een beetje geld heeft verdiend en haar niet verdenken.

Al eerder aangegeven dat ik een sneaky vrouwelijke mol verwacht en dat Els, nu ze de koffer eenmaal heeft, snel naar de achtergrond zal verdwijnen en met behulp van de kofferinhoud stiekem zal mollen. Els noemde zichzelf lomp (molkoffer pakken) en dat past bij aflevering 1, maar ik denk dat het vervolg verfijnder zal worden.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 13:49:26 door foxhunter »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2025, 13:19:02 »
Ik heb toch stevige vermoedens dat Els niet de mol is.

Als mol in de helikopter belanden om dan voor het persoonlijk voordeel te gaan, kan ik ergens nog begrijpen. Als je merkt dat er toch kandidaten binnen de tijd gaan aankomen, dan kan het een all-in poging zijn om de molkoffer in het spel te krijgen. 

Maar dan sta je natuurlijk direct bij iedereen in de schijnwerpers na de eerste opdracht, dat is ook niet gelijk een ramp. Maar dan zullen de makers toch wel zeggen, doe de rest van de aflevering wat rustiger aan. 

Niets minder is het geval, ze zit op de floating market in de meest opvallende positie achteraan in de boot. En in de opdracht erna komt ze (na 2 foute antwoorden) als laatste duo bovenin de toren aan.

Letterlijk in elke opdracht zit ze in de meest verdachte positie. Dat valt zowel de kijker als de mede-kandidaten op. Het zou me niet verbazen dat ze nu al een van de hoofdverdachten was bij de anderen, en dan zet je jezelf toch redelijk buitenspel voor de rest van het spel.
De leepste snor van het land

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2025, 13:28:44 »
Helemaal met je eens, Reflektor. Dat Els na het pakken van het voordeel in de eerste opdracht in de andere twee opdrachten ook verdachte acties op haar naam heeft, vind ik ook tegen haar pleiten als mol.

Daarom is mijn hoofdverdachte momenteel Sarah. Zij is de enige uit de groep in de helikopter die na de eerste opdracht dingen goed doet die weinig geld opleveren, iets wat we de mollen van de afgelopen jaren vaker hebben zien doen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2025, 13:31:35 »
Maar Sarah komt dan weer demonstratief net te laat boven om geld te pakken, dus een beetje hetzelfde verhaal als Els. Beide dames worden ook al als verdachte vernoemd bij de test. Ik vind het voor beiden allemaal niet sterk getuigen voor een molkandidatuur.

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2025, 13:45:11 »
Maar Sarah komt dan weer demonstratief net te laat boven om geld te pakken, dus een beetje hetzelfde verhaal als Els.

Demonstratief ben ik niet met je eens, ze is samen met andere kandidaten en haar late aankomst wordt gepresenteerd met een aantal verzachtende omstandigheden. Als de kandidaten zich bijvoorbeeld afvragen waarom Sarah er nog niet is, zegt Nimrod: het is wel ver he. Ook zien we dat Sarah degene is die erachter komt dat ze op de verkeerde verdieping zijn en actief de anderen aanspoort om zo snel mogelijk naar boven te gaan. Allemaal positieve acties in beeld en toch verdient ze geen geld, dat vind ik qua montage erg mols.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2025, 14:17:01 »
Ja, Sarah als mol zie ik sneller dan Els als mol.
Wat tegen Sarah spreekt: Drie kandidaten zijn op verdieping 36. Ze hebben geen uurwerk, er is geen aftelklok.
Het is Sarah die opmerkt dat ze niet op de juiste verdieping zitten (als zij de mol is, prima in beeld gebracht door de makers, want ze schijnt toch iets goed te doen.)
Maar dan spurten ze alledrie naar boven (ok, Rusiana misschien iets minder ;-) ) en komen net buiten tijd aan. Het gaat hier echt om secondenwerk...kan Sarah zo goed de tijd inschatten? Want zonder hulpmiddelen is dit niet zo makkelijk. En met twee andere kandidaten erbij kan ze niet even in de traphal blijven wachten tot de tijd om is. Als zij de mol is, en ze schat de resterende tijd nog maar 20 seconden verkeerd in, dan kon die opmerking van haar 600€ opgebracht hebben.

Pasquino en Sarah komen op de (juiste) 37ste verdieping aan met nog 3 seconden op de klok. Ik neem aan dat het paneel geen 20 seconden lopen van die deur staat, dus het gaat echt wel heel nipt geweest zijn.
I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2025, 14:26:29 »
Ik vond het juist wel leuk dat Michèle meteen begint met vingertje wijzen, de seconde nadat ze het paneelbord heeft gedaan vraagt ze al "Waar is Sarah?!?!?!" Mol=held ::trots::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2025, 14:45:40 »
Els ontdekt de fiets in het donker.
Ze fietst en het licht gaat aan.
Ze stopt met fietsen en toont zo aan dat dan het licht uit gaat.
Voordat er ook maar 1 vraag is opgelost, gaat het licht weer uit.
De fiets is gedemonstreerd aan Pedro en Sarah, nu mogen zij het gaan overnemen.

Sarah biedt aan over te nemen.
Pedro heeft de boodschap begrepen en zegt: Volle bak fietsen dat is wat je moet doen.
Na twee vragen is Sarah moe. Els heeft niks bijgedragen aan die vragen.
Pedro fietst en opeens zijn alle vijf de vragen beantwoord.
Dat heeft Sarah dan goed gedaan.
En de oplossing van de vijf vragen is in 1 keer goed (opvallend en wel zo handig want het fietsen blijkt zwaar).
Sarah twijfelt om de volledige naam van Bangkok uit te spreken, wat logisch is. Het is een lang geheel en duurt wel even. De kandidaten zijn gestresst, Sarah is dat hier zeker. Sarah gaat eerst bevestiging vragen met 'waarom zouden we maar één ding moeten kiezen?'. Els -rustig-: Ja, inderdaad. Sarah: Gaat dat zo lang zijn? Pedro: Dat kan toch niet alles zijn wat op die dozen staat. Ik snap de verbazing van Sarah en Pedro wel, maar Els blijft hier op de vlakte. Pedro: Wacht, effekes nadenken terwijl ik niet fiets. Sarah: Jawel, Jawel, want we zien niks meer Pedro. Sarah: ik denk dat we dat gewoon moeten uitspreken. Pedro stopt van vermoeidheid met fietsen. Sarah: Moet ik het nog eens doen of wat? Els staat in het donker al klaar om te gaan lezen. Pedro en Sarah wisselen, Sarah gaat fietsen. Sarah krijgt het licht niet aan. Zodra dat toch lukt gaat Els meteen de hele naam op lezen. Genoeg getreuzeld, ze worden moe van het fietsen. Els leest vlot door en motiveert zo Sarah te blijven trappen. Haar reactie als de deur opengaat volgt na die van Sarah. Sarah stopt ook meteen met fietsen, want het was vermoeiend.

Sarah en Pedro moesten hun verbazing over de lange plaatsnaam verwerken en Els bleef maar op de vlakte. Om vervolgens er als de kippen bij te zijn om die naam voor te gaan lezen. Van Els hebben we geen bijdrage gezien aan het oplossen van de vijf vragen.

Samenvattend:
- Els toont de functie van de fiets aan en laat het vervolgens aan de anderen over om te fietsen.
- De vijf vragen in één keer goed opgelost, maar Els heeft in beeld geen bijdrage daaraan geleverd.
- is niet verbaasd over de lange naam van Bangkok. Wacht rustig tot de andere twee de shock verwerkt hebben.
- zodra de mogelijkheid er is (Sarah fietst licht, nadat Pedro moe was) leest Els de plaatsnaam vlot voor en motiveert hiermee Sarah om door te zetten op de fiets.

Noem het maar niet verdacht.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 26-03-2025, 20:09:03 »
Els is verdacht niet omdat ze verdacht wordt neergezet maar omdat ze steeds op de beste molpositie staat. Zij kwam in de helikopter, zat achteraan in het bootje waar je ongemerkt kunt mollen en was bovenaan in de lift.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2025, 20:43:43 »
Els ontdekt de fiets in het donker.
[...]

Met zulke beschrijvingen hoef je geen tv meer te kijken  ::ok:: mooie analyse...

Online Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2025, 10:46:53 »
Nog een beeld uit de eerste trailer: op een bepaald moment zie je (heel kort) drie mensen met een parachute (althans, dat hoop ik voor hen  :)) uit een klein vliegtuigje springen. Twee redelijk grote mannen en een kleinere gestalte, ik denk een vrouw. Het zou kunnen dat dit Els is, te oordelen aan haar gestalte en lichaamsbouw.
Ik vermoed dat zo’n opdracht met skydiven niet echt iets voor aflevering 2 (of 3) zal zijn, het lijkt me iets voor later in het seizoen. Als die kleinere gestalte inderdaad Els is, kan dat betekenen dat zij toch nog even in het spel zal blijven (niet dat ze daarom de Mol is, natuurlijk).
Als die vrouw iemand anders is (iemand van de crew die de sprong ook wil uittesten?), vergeet dan deze opmerking.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2025, 15:19:41 »
Ik heb het idee dat dit vier mensen zijn .

Als je inzoomt op de deuropening zie je een been in spijkerbroek, een bloot onderbeen en nog een been in spijkerbroek.

Dit is vokgens mij, dus een tandemsprong.

De twee mensen al uit het vliegtuig springen solo en dragen een camera oo hun helm, dus zijn volgens mij geen kandidaten omdat ik niet denk dat de mol hun kandidaten onderwerpt aan een solo sprong ivm risicos.

Online Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2025, 15:49:03 »
Een duosprong, dat lijkt me inderdaad veiliger. Er mogen geen doden vallen, toch niet bij de kandidaten. Ik zou dat nooit durven, want je zal gegarandeerd zien dat die parachute niet opent als ik zo’n duosprong zou maken.

Dus die kleinere persoon die alleen springt is dus een cameravrouw. Case closed.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2025, 18:16:04 »
Het lijkt me dat het Rusiana is die vastzit aan de parachutist…
Edit: Rusiana is er uit, een andere vrouw dan...
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 16:07:52 door Mollem »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2025, 14:42:16 »
Na de eerste aflevering in de schijnwerpers verdween ze nu zoals verwacht meer naar de achtergrond en loopt ook de landelijke verdenking meteen terug. Komt bij dat ze in het koffertrio van €900 zit, dus ik ga zeker nog niet mee in het verhaal dat ze te verdacht is en dus niet de Mol.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2025, 16:18:24 »
En dan heb je Els…
Ze blijft gelukkig deze aflevering wat onder de radar.
Ze zit wel op goede molposities (drakentoren) en is op de trein op een positie waar ze de molkoffer kon bereiken)
Wat me deze aflevering opviel:
Bij de Drakentoren moesten er uit opgevouwde handdoeken dieren herkend worden en gelinkt met de dierenriem.
2025 is het jaar van de slang Chinese dierenriem MAAR
In de Thaise versie van de dierenriem worden de draak en het varken ook wel vervangen door de Naga, een mythisch slangenwezen EN de olifant.
Hierbij denk ik onmiddellijk terug aan het uit handdoeken opgevouwde olifantje op haar kamer, gelinkt met het Chang (Thais voor olifant) bier, dat ze zo duidelijk cute vond in aflevering 1 ( zie eerdere post)

De slang is trouwens het zesde dier in de twaalfjaarlijkse cyclus van de Chinese dierenriem volgens de Chinese kalender.
Els haar stoelnummer bij de eliminatie in aflevering 1 was nummer 6, de mol van 2025?
Haar kamer in aflevering 1, waar ze het gevouwde olifantje uit handdoeken vond op verdieping 25….
In de lift kreeg men daar trouwens ook niet als persoonlijk voordeel het nummer van eigen stoel: en waren die niet toevallig nummers 2,5 en 6 (Els), dus
256 = mol 2025 is stoel 6 ?

Els zegt ook dat haar moeder geboren is in 1962 en dat ze zeker daardoor weet dat dat het jaar van de tijger is.
Jaartal 1962
1+9+6+2 =18
1+8 =9 (het ultieme geluksgetal 9 in Thailand)
Kandidatenvoorstelling:
Bij haar beschrijving viel me deze ongebruikelijke formulering op:
“Ze observeert de wereld met een geamuseerde maar scherpe blik, en is met haar 155 cm de op 9 na grootste kandidaat van de groep. Maar wie het kleine niet eert..." ( zie ander eerdere post)
Daarbij zegt men in Café De Mol dat GDC met de mol geoefend heeft in hotelkamer 504 = 9 , om een geloofwaardige reactie te vertonen wanneer hij in groep meedeelt dat er 2 kandidaten zullen afvallen.
Heel veel gebruik dus van het ultieme Thaise geluksgetal 9..
Tunnelvisie gevaar !

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2025, 17:05:11 »
Els kan gewoon de mol niet meer zijn, zij nam een veel te groot risico met verwisselen van de kaartjes met molkoffer dan. Immers waren er toen 3 mensen 'vrij' dus die konden vlak achter haar aankomen. Alexy en Michèle hielpen de anderen vrijkomen daar. De grote verdachte hier is Michèle die net zo lang wachtte tot de file was opgelost. Echt de seconde nadat Alexy wegging ging zij erachteraan. Op dat moment weet zij dat de rest nog roestvast zit dus ze wel even een half minuutje heeft voor de ruil (minuut 24).