Auteur Topic: [Kandidaat] Alexy  (gelezen 7715 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Alexy
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2025, 23:05:32 »
Nu ik toch bezig ben om iedereen op een ‘tribute song’ te trakteren, hier komt er eentje voor Alex(y):

Yeah!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2025, 23:18:49 »
Hm, Alexy valt niet op en liep toch wel te klooien bij het bord met de olifanten. Alle antwoorden goed, maar toch niet (nou ja, heel laat) op die knop drukken. En dat alleen, omdat Sarah (?) zei dat het moest.
Vorige week die handdoek-actie. Zeer opvallend als mol, maar wel effectief.
En ook onopvallend hier, ik vind het verdacht.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2025, 23:45:18 »
Ok, ik geef toe dat Alexy in aflevering 4 niet per se opviel door molse acties. Maar helemaal onverdacht vind ik hem toch ook niet.  ::vergroot::
Dus... waarom staat dit topic op de 2e pagina?  ::rofl::

Alexy leek het goed te doen in Ayutthaya, maar sprint gezellig mee met de anderen om de gouden ballon door te prikken.  ::vergroot:: En geeft juiste antwoorden, maar veel sneller dan de anderen.
Nimrod, Pedro en Alexy is het niet gelukt om 'meters' te winnen bij de roei-opdracht.

Pedro valt het meeste op hier, maar Alexy zou zomaar een sneaky mol kunnen zijn, denk ik. Moet ik deze tunnel uit?  ;D

Offline MitchK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2025, 16:43:33 »
Alexy leek het goed te doen in Ayutthaya, maar sprint gezellig mee met de anderen om de gouden ballon door te prikken.  ::vergroot:: En geeft juiste antwoorden, maar veel sneller dan de anderen.
Nimrod, Pedro en Alexy is het niet gelukt om 'meters' te winnen bij de roei-opdracht.

Maar is het als mol juist niet makkelijk om juist te blijven staan en daarna te kunnen wijzen naar Michele en Els? Nu schrijf ik Alexy echt niet af, maar dit vond ik juist een onmolse actie
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2025, 21:26:02 »
Maar is het als mol juist niet makkelijk om juist te blijven staan en daarna te kunnen wijzen naar Michele en Els? Nu schrijf ik Alexy echt niet af, maar dit vond ik juist een onmolse actie

Ja, dat zou ook kunnen.
Maar het kwam echt op mij over dat hij zag dat de anderen begonnen te sprinten en misschien dan toch de eerste had willen zijn. Maar toen was daar ninja Els.  ::rofl::

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 21-04-2025, 20:31:10 »
Als mol zou ik bij 5.1 de tactiek van Alexy hanteren. Je hebt dat omhooghouden van die schietschijf maanden kunnen oefenen. Dat ace je dus als je dat wilt; draai je je hand niet meer voor om. Een gemiddelde kandidaat heeft juist het meeste moeite met dat onderdeel, lijkt me.

Heeft de mol (voor de kijker) een alibi om vervolgens niks te raken. 'M'n tegenspeler bakte er niks van'. En ja, dat zien we dan ook. Nou nou, wat is Michèle weer verdacht ::)

Maar wat we van Mish zien is eigenlijk volstrekt kandidaats.

Het is eerder opvallend dat Alexy dat ene onderdeel zo goed beheerst.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 23:34:20 door Amethyst »

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 21-04-2025, 21:16:44 »
Hoe komt Alexy eigenlijk bij het springen, we zien het niet.

Heeft Alexy hier vertrouwen van de groep omdat hij nog niet veel voordelen heeft gehad. Hij komt bij het springen als eerste, dus ik veronderstel dat hij wel veel zin had om dat te doen. Er is eigenlijk enkel nog discussie tussen wie mag gaan als tweede Michèle of Hilde.
De anderen kan Michèle overtuigen door de helikopter en de persoonlijke voordelen die ze al hebben gehad.

Heel jammer voor Alexy toch, hij krijgt nu iets en het blijkt een leugen. Ik hoop dat ze hem een sprong aanbieden in België als hij niet de mol blijkt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 24-04-2025, 01:07:37 »
Hoe komt Alexy eigenlijk bij het springen, we zien het niet.

Ik heb ook geen idee, het wordt hem zo te zien wel gegund door de anderen?
Dus het lijkt erop dat hij goed ligt in de groep, altijd gunstig voor een mol.  ;D Eens met Amethyst dat alle aandacht hier gaat naar 'verdachte Michèle'.
En ja, Alexy brengt drie doerians binnen, maar verliest tijd waardoor de andere doerians te laat zijn.

Ik zie ook wel wat onmolse dingen, maar naar mijn idee is Alexy niet bepaald een grootverdiener. Hij valt niet echt op; alleen Michèle lijkt hem te verdenken? En hij blijft ook netjes bij het grote publiek onder de radar. Dat vind ik mega-verdacht. Voor mij staat hij daarom op 1.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2025, 12:17:39 »
Alexy is still in my TOP 2 suspects. Because maybe he’s not in the spotlight, but he’s doing something else that’s VERY SUSPICIOUS.

I agree. And for me, his behaviour has not been changed during the series. Still VERY SUSPICIOUS.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2025, 13:24:35 »
De altijd rustige Alexy heeft een ‘uit zijn slof schiet’ moment als Rusiana vraagt om een volgend kanaal nadat ze het varken heeft gevouwen. Gedrag dat ik niet bij Alexy had verwacht, niet passend gedrag heb ik wel vaker bij mollen gezien.
Alexy droomt ook weg als Sarah zich omdraait in de auto bij het tanken, hij had daar gewoon kunnen toeteren.

Ik had Alexy afgeschreven als mol doordat ik dacht dat  Rusiana er op Alexy uit was gegaan. Rusiana zei in de trein dat ze een koffer bij zich had van iemand die ‘het nog beter heeft gedaan dan de rest’.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2025, 13:40:41 door Crapuleke »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 25-04-2025, 13:43:23 »
Ik vond Alexy vooral passief tijdens het kiezen van de kandidaten tijdens de fruitwandeling. Als kandidaat kunnen deze keuze's toch het verschil maken op doorgaan of eliminatie. Hier hield Alexy zich gek genoeg op de achtergrond. 

Bij de loterij vond ik hem eerst onverdacht doordat hij Nimrod gelijk verdacht maakt, maar het zou goed kunnen dat de mol hier toch geen info krijgt over wie een pasvraag heeft, en het dus op eigen houtje moet doen. Alexy probeert namelijk wel subtiel mee te gaan met Els om op het eind de gekochte balletjes in te kijken, wat geld zou kosten.

EDIT: Daarnaast, wat ik ook nog wel een leuke zou vinden. Gilles zegt aan het einde over het oortje: Ik zie niks, het is totaal onzichtbaar. Door het afro-kapsel van Alexy is hij de enige kandidaat bij wie dat ook écht waar zou zijn. Probeer tijdens de opdracht maar eens in zijn oor te kijken, het gaat je niet lukken.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2025, 14:07:18 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2025, 17:47:01 »
Bij de loterij vond ik hem eerst onverdacht doordat hij Nimrod gelijk verdacht maakt, maar het zou goed kunnen dat de mol hier toch geen info krijgt over wie een pasvraag heeft, en het dus op eigen houtje moet doen. Alexy probeert namelijk wel subtiel mee te gaan met Els om op het eind de gekochte balletjes in te kijken, wat geld zou kosten.

Dat is een van mijn twijfelpunten aan Alexy als mol, maar de uitleg zou heel goed kunnen.
Ook eens met de rest van de post.

Als hij de mol is, dan is hij heel knap onder de radar gebleven.

De altijd rustige Alexy heeft een ‘uit zijn slof schiet’ moment als Rusiana vraagt om een volgend kanaal nadat ze het varken heeft gevouwen. Gedrag dat ik niet bij Alexy had verwacht, niet passend gedrag heb ik wel vaker bij mollen gezien.
Alexy droomt ook weg als Sarah zich omdraait in de auto bij het tanken, hij had daar gewoon kunnen toeteren.

Ik had Alexy afgeschreven als mol doordat ik dacht dat  Rusiana er op Alexy uit was gegaan. Rusiana zei in de trein dat ze een koffer bij zich had van iemand die ‘het nog beter heeft gedaan dan de rest’.

Ja, dat zijn wel vreemde momenten voor een kandidaat.
Kan het trouwens ook zijn dat Rusiana er op Hilde uit is gegaan? Dat klopt misschien niet helemaal met het koffer-verhaal, maar ik kan me voorstellen dat het gedrag van Hilde in de trein heel verdacht is overgekomen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2025, 22:21:36 door Tunneltelevisie »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2025, 00:30:30 »
Op Hilde eruit kan zeker ook, net als spreiden op Hilde en Alexy.
Bij haar rode scherm keek Rusiana naar rechts, mogelijk naar Hilde en zeker niet naar Alexy.

Mocht Alexy de mol zijn, dan zou Rusiana Alexy hebben laten schieten. Misschien all-in gegaan op Hilde, maar dat zal toch niet zo vroeg in het spel?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2025, 11:48:12 »
Ik denk ook dat Rusiana heeft gespreid over meerdere personen. All-in op Hilde zou niet zo verstandig zijn, maar het valt me op dat zoiets vaker gebeurt in De Mol (dat een vroege afvaller de test bijna helemaal inzet op 1 persoon).

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 28-04-2025, 22:53:06 »
Ik wou even zeggen dat Alexy echt een toffe gast is die wel echt onderschat wordt naar mijn gevoel. Elke aflevering staat hij bovenaan om af te vallen. Nu kan hij gewoon de finale halen en stel je even voor dat hij de mol is. Dat zou de grootste schock ooit zijn. TOP kandidaat.

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 28-04-2025, 23:22:11 »
Alexy wordt inderdaad onderschat. Ik heb al een tijdje het idee dat hij gaat winnen. Hij zit sowieso goed, dat kan niet anders meer.
Zou zelfs kunnen dat hij vanaf het begin al goed zat en de koffer met €900 had.
(Of hij is zelf de Mol, maar daar geloof ik niet in).

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 28-04-2025, 23:27:59 »
Ik (zelfs ik  ;D) twijfel aan Alexy als mol.
Welke mol laat zich nu vrijwillig harsen?  ::rofl:: En ook niet helemaal logisch dat hij zich als eerste zou laten afschieten bij de laatste opdracht (en daardoor geen invloed heeft op het einde).

Maar aan de andere kant: ik denk dat we niet alles van Alexy hebben gezien. En hij wordt inderdaad onderschat.
Dus ik blijf toch maar even hier. Wie weet volgt er nog een shock-moment in aflevering 8.  ;)

Edit: het is ook een ander 'moljaar', waarbij de mol ook met attributen (de molkoffer) kan saboteren. Bij bijvoorbeeld de hars-opdracht lijkt Alexy het vrij goed te doen (en vind ik het ook logischer dat de mol gaat golfen), maar als hij ondertussen de helm-camera van Sarah zou hebben gesaboteerd, dan zorgt dat ook voor geld uit de pot.

Je kan dan overkomen als een goede, fanatieke kandidaat, maar de sabotages zijn dan op een andere manier. Dat zou best zo kunnen zijn bij Alexy. En zijn handschrift vind ik ook opvallend (in dat opdrachtentopic zijn mooie afbeeldingen gepost, bedankt Mogura!  ::ok::). Dus het zou zomaar kunnen zijn dat hij als mol over het hoofd wordt gezien.

O ja, nog een aanvulling. Het harsen kost Alexy 500 en Sarah 800. Als het waar is dat de mol de helm van Sarah heeft gesaboteerd (en Sarah zelf niet de mol is), dan is het best opvallend dat Alexy bijna net zoveel geld uit de pot houdt als Sarah (want hij heeft een 'betere' helm). Verdacht toch wel.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2025, 01:21:22 door Tunneltelevisie »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 29-04-2025, 09:35:29 »
Ik wou even zeggen dat Alexy echt een toffe gast is die wel echt onderschat wordt naar mijn gevoel. Elke aflevering staat hij bovenaan om af te vallen. Nu kan hij gewoon de finale halen en stel je even voor dat hij de mol is. Dat zou de grootste schock ooit zijn. TOP kandidaat.
Jup, zou een schokker zijn. Krijgt relatief weinig aandacht maar hij drijft er ook op die manier al de hele tijd tussen.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2025, 11:49:58 »
Eens met de berichten dat hij als persoon en kandidaat wat onderschat wordt. Mijn favoriete kandidaat in ieder geval.

Lijkt me inderdaad een enorm toffe en fijne gast, die heel relaxed het spel speelt, aandacht voor anderen heeft (zowel binnen als buiten het spel) en volgens mij ook de mol sterk in het vizier heeft. Oogt erg slim (en kent z'n klassieken zo bleek in de golfopdracht) en kiest zelden voor persoonlijk gewin. Het feit dat hij zonder pasvraag niet afviel afgelopen aflevering bevestigt wel dat hij (maar waarschijnlijk ook Nimrod en Sarah) goed zit.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2025, 13:08:53 door Joker »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2025, 12:00:01 »
Qua acties die ik van Alexy zie, zie ik er helemaal geen mol in.
Er zijn verdachte momenten: bij het handdoekvouwen bijvoorbeeld, of het thaiboxen.
Maar bij de pasvragenloterij is hij net heel onmols. Bij de fruitwandeling legt hij nog net 3 doerians binnen de tijd. Ook onmols.

De molkofferacties vind ik dan weer net meer bij Alexy passen. Alexy is een ingenieur, dus ik kan mij voorstellen dat, als de molkofferideeën écht uit de koker van de mol komen (wat ik echt wel betwijfel), dat ik sommige acties meer bij Alexy vind passen, dan bij de andere kandidaten.
I was blind but now I can see