Poll

Wie is de Mol?

Alexy
4 (5.2%)
Els
18 (23.4%)
Hilde
6 (7.8%)
Jan
8 (10.4%)
Michèle
13 (16.9%)
Nimrod
3 (3.9%)
Pedro
13 (16.9%)
Sarah
12 (15.6%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 6210 keer)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 24-03-2025, 11:36:34 »
Ja goed gezien: Michèle zet de schakelaar van Jan uit. Denk idd dat hij moest afvallen.

Zie je dat echt?

Pedro zet de schakelaar van Sarah (2) uit, omdat zijn schakelaar (5) al uit stond.
Nadien worden nog de schakelaars van Hilde en Jan uitgeschakeld door Michèle en Alexy.  Maar of het nu Michèle of Alexy is die specifiek die van Jan uitschakelt, dat zie ik toch nergens.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 24-03-2025, 11:42:42 »
Alexy was eerst boven en je ziet in de montage dat het licht van Hilde eerst aan ging. Ik ga ervan uit dat dit klopt.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 24-03-2025, 11:46:29 »
Alexy was eerst boven en je ziet in de montage dat het licht van Hilde eerst aan ging. Ik ga ervan uit dat dit klopt.

Zou heel goed kunnen.  Maar persoonlijk vind het gevaarlijk om teveel af te gaan op wat je ziet in 'animaties'. Het verleden heeft geleerd dat die niet altijd even betrouwbaar zijn.  ;D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #43 Gepost op: 24-03-2025, 11:57:54 »
De mol is uit de escaperoom gekomen om invloed te hebben(zat waarschijnlijk in de helicopter) en heeft geen geld verdiend bij de eliminatieliften
Ik vond het in elk geval niet erg dat ze daar geld verdiende. Het is maar 200 euro en je koopt er ook verdenking mee af voor later in het spel. Ik vind het inderdaad wel raar dat ze niet uit de escaperoom kwam. Maar ze probeert daarmee dan wel de 3000-jes te frustreren, alle. En op die laatste e moet dat andere accent komen. Heten ze niet Grave en Egu? Maar ik vind ze niet :(

NB nee dus niks geen Ctrl Alt Delete toetsen, wel die toets daar linksboven:
Om het accent grave (à, è, etc) te typen, typ ` (links van 1) dan de klinker.
Accent aigu (é), typ ‘ (enkel citaat) dan e. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 12:01:48 door Lo »
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: 24-03-2025, 12:19:05 »
Ik heb het net in het Michèle topic ook gezet maar ik heb een heel sterke aanwijzing dat zij de mol is:
Tijdens de noodlesopdracht is ze aan het spreken over waar ze haar lief heeft leren kennen. Het antwoord is in het zwembad.
Op een gegeven moment zegt ze: ik heb hem in het zwembad... (ze articuleert fuck denkt na) voor het eerst one on one gesproken.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2025, 18:39:58 »
De afleveringen worden altijd uitvoerig bekeken door een test publiek. De mol mag niet te overduidelijk in beeld zijn.
Dat Michèle, Els en Pedro ruim bovenaan staan in de verdenkingen maakt toch dat deze 3 wat lager op mijn lijst zijn beland voorlopig.

Maar wie dan wel? Nog geen idee eigenlijk.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2025, 21:15:12 »
Ik verwacht dat deze drie, als de mol ertussenzit diegene, erg gaat wegzakken komende afleveringen en dat anderen opvallend hoog gaan scoren, door mols gedrag. ‘Normaal’ kijkend publiek zal deze poll over een paar weken alweer een beetje vergeten zijn vermoed ik.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 24-03-2025, 21:37:56 »
Hoe veel shots van die noedels hebben we wel niet gezien? Daar gaat de mol echt niet bij zitten. Els en Michèle vind ik daardoor juist helemaal niet zo verdacht nu.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 24-03-2025, 21:41:11 »
Senne stond vorig jaar ook eerste of tweede in de poll, en eerste na de tweede aflevering. Zeggen dat hij/zij de mol niet kunnen zijn omdat ze hoog op de verdachtenlijst staan is dus gevaarlijk
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 24-03-2025, 22:06:00 »
Hoe veel shots van die noedels hebben we wel niet gezien? Daar gaat de mol echt niet bij zitten. Els en Michèle vind ik daardoor juist helemaal niet zo verdacht nu.

We zagen dan juist weer heel weinig van de discussie in de helikopter. De mol iets teveel gedaan hier misschien?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2025, 00:20:24 »
Bij het nogmaals bekijken komt toch Michèle bovendrijven.
Vond haar opvallend vaak aan haar neus zitten in de container nadat Gilles had gezegd dat de eerste waren vertrokken. En ze leek te balen elke keer als iemand vloekte. Ze probeerde er echt uit te komen met voorkennis zo leek t.

En het gedrag in de lift is opvallend. Ze reageert wel heel erg snel op t nieuws dat mss niemand wegmoet. Iets te snel? Idk

Michèle .. op 1 denk nu

Maar ook zij is opvallend aanwezig waardoor ze iig hier hoog staat.
Niet persé goed nieuws.

Ik hou alle opties nog open

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2025, 03:05:39 »
We zagen dan juist weer heel weinig van de discussie in de helikopter.
Ik vond daar juist veel focus op liggen. Zowel Alexi als Rusiana zeggen dat de mol wel bij die 3 van de helicopter zal zitten. Ik werd zelf ook gezogen naar meer verdenking. Maar als je het allemaal wat meer op een afstandje bekijkt dan is het niet zo eenduidig als de mol moet snel de escaperoom uit. Want de focus komt wel heel erg op je te liggen. Ik vind het ook wel iets moois hebben als de mol gewoon zegt: 'ik laat die koffer volledig aan de kandidaten, willen die onheil dan moeten ze dat over zichzelf afroepen, ik ga in de opdracht gewoon puur proberen de 3000's uit de pot te houden'.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2025, 11:00:17 »
Ik heb uiteraard zo vroeg in het spel nog geen sterke verdenking, maar als ik iemand moest kiezen, dan is het Sarah.

In de helikopter krijgen we maar weinig van de discussie te zien. Maar toch wordt er besloten voor het voordeel te gaan. Dat kan wel eens betekenen dat de mol toch en beetje heeft zitten pushen, en dus een beetje uit de wind gehouden wordt in de edit.

Ze haalt het net niet om op tijd boven te komen. Typisch voor een mol natuurlijk. Pedro haalt het juist wel, dus het was mogelijk. Hier wordt verder weer weinig aandacht aan besteed. Ik herinner me geen biecht van Sarah die zegt heel erg te balen, of dat ze helemaal uitgeput was, of iets in die richting.

Verder heeft ze nog niet overdreven kandidaatse dingen gedaan. 1 lintje pakken en redelijk uitbeelden, prima.

Maar als je het allemaal wat meer op een afstandje bekijkt dan is het niet zo eenduidig als de mol moet snel de escaperoom uit. Want de focus komt wel heel erg op je te liggen.

Klopt, maar als je medekandidaten die blokken snel op juiste volgorde leggen en begrijpen wat je moet doen, dan kan je het ook lastig tegenhouden.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2025, 11:58:53 »
In de helikopter krijgen we maar weinig van de discussie te zien. Maar toch wordt er besloten voor het voordeel te gaan. Dat kan wel eens betekenen dat de mol toch en beetje heeft zitten pushen, en dus een beetje uit de wind gehouden wordt in de edit.
Ik vond juist dat wat we te zien kregen duidelijk was: Sarah zat echt te drammen om voor de koffer te gaan, Pedro was tegen. In de edit wordt Els gespaard, daarom vond ik haar ook meteen de meest verdachte. De dames gaven duidelijk de doorslag hier. Ik denk nu dat het sowieso allemaal afleiding is, dat de mol daar helemaal niet was. Maar goed ook, want er ging heel veel aandacht naar uit. Ik denk dat ze alle drie heel hoog op de verdachtenlijstjes blijven staan deze serie. Goed dus dat de mol er is weggebleven.....

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2025, 13:18:18 »
Ik heb het even teruggekeken, want wist het allemaal niet precies meer.

Sarah: we weten natuurlijk niet wat dit (de kist) gaat geven, maar...
Pedro: heel veel voordeel voor de mol
Els: het is sowieso mooi meegenomen om een voordeel te hebben

Sarah: wat denk jij Pedro?
Pedro: ik denk dat die anderen zo kwaad gaan zijn, want...
Sarah: ja dat denk ik ook
Pedro: we hebben al in die helikopter gezeten, en dan ook nog dat voordeel pakken

Sarah: we hebben ook wel 3000 euro verdiend door hier zo snel te zijn
Pedro: dat is ook wel waar
Els: ze gaan ons ook minder vertrouwen, als er nog zoiets komt
Pedro: het is niet goed voor ons karma

Sarah (buiten beeld): ik wil gewoon niet direct weg

Redelijk gebalanceerd in beeld gebracht. Pedro is de enige die wat uit de wind gehouden wordt. Els zegt duidelijk dat het mooi is een voordeel te hebben. Sarah brengt ook duidelijk een argument in om voor het voordeel te kiezen, maar drammen kan je het echt niet noemen. Een mol zou best zo kunnen doen, lijkt me.

Ik heb het idee dat ze bij het laatste gesprekje al besloten hebben om voor het voordeel te gaan, en dat ze vooral even bespreken wat de consequenties (in de groep) zullen zijn.

Het moment van die beslissing is dus buiten beeld gehouden. Waarom? Kan zijn dat ze het voor ons als kijkers gewoon spannend wilden houden. Maar het kan ook zijn dat de mol het hier iets teveel heeft doorgedrukt.

Je kan het ook omdraaien: stel er zit een finalist (of meerdere finalisten) bij dit drietal, maar geen mol. Dan was dit een perfect moment om die finalist verdacht in beeld te brengen, om het spannender te houden. Maar dat is niet gebeurd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2025, 13:50:22 »
Sarah: we hebben ook wel 3000 euro verdiend door hier zo snel te zijn
Ze is echt overtuigend bezig hier, zit met armgebaren te pushen, komt naar voren, ik vind dat ze erg in de spotlights gezet wordt door de edit, dat zouden ze bij een mol nooit doen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2025, 13:56:16 »
Het valt inderdaad wel op, ja. Maar ze moeten ons natuurlijk wel iets geven als ze de mol is en heeft geprobeerd de rest te overtuigen. Je kan toch moeilijk alles wegknippen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2025, 17:07:09 »
Ik vind Sarah als mol ook niet slecht, al weet ik nog altijd niet zeker dat je als mol zéker in de helicopter wil zitten.
Als je daar als kandidaat zit en je moet de eliminatietest maken, dan spreid je toch minstens een paar vragen op de mensen in de helicopter?

Als ik nu moet spreiden zou het zijn: 4 vragen op Sarah, 4 op Michèle, 4 op Alexy en de rest de grootste gemeenschappelijke deler/proef waar het meeste volk bij betrokken is. En op de vraag man/vrouw kies ik voor vrouw omdat 2/3 hoofdverdachten vrouwen zijn (en omdat de mol tot hiertoe vrij consequent man en vrouw als mol afwisselden, maar dat is zeker geen hoofdreden ;-) )
I was blind but now I can see

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2025, 21:12:16 »
Voor nu Michèle en Sarah.
Ma how, zeg!

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2025, 21:22:18 »
Ik concentreer mij op Hilde, Els en Sarah.

Alexy, Rusiana, Michèle en Pasquino geraakten niet uit hun container waardoor ze totaal geen invloed hadden op de €9000 en de molkoffer. Zij zijn dus waarschijnlijk niet de mol. Nimrod stelde voor om eerst 2 juiste antwoorden te geven wat €6000 zou leveren, onmols. Jan geloof ik ook niet in, deed het goed in Floating Market en was daar op de slechtste positie. Pedro sluit ik niet uit maar hij probeerde Els en Sarah eerst te overhalen om niet voor het persoonlijk voordeel te kiezen.

Els was mijn eerste ingeving maar het zit mij tegen dat zij nu al de hoofdverdachte is. Sarah zou ook best de mol kunnen zijn maar ik geef een lichte voorkeur aan Hilde.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 19:23:01 door Luc »