Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.7%)
Michèle
59 (46.5%)
Nimrod
6 (4.7%)
Pedro
21 (16.5%)
Sarah
35 (27.6%)

Totaal aantal stemmen: 127

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 20795 keer)

Online Luc

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 21-04-2025, 20:52:18 »
Je kunt het juiste oortje niet even uit de molkoffer pakken als je in een auto zit, dat is nu juist het probleem. Het gaat over oortje+molkoffer...... dus de mol kan alleen in het tankstation hebben gestaan, als die inderdaad het oortje gebruikt heeft om te saboteren.
Michèle en Pedro waren voordien ook in de auto en in het tankstation het oortje uit de molkoffer halen ... de andere kandidaten zouden dat gezien kunnen hebben. De mol had zijn oortje al voor de opdracht begint.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 21-04-2025, 20:52:53 »
Je kunt het juiste oortje niet even uit de molkoffer pakken als je in een auto zit, dat is nu juist het probleem. Het gaat over oortje+molkoffer...... dus de mol kan alleen in het tankstation hebben gestaan, als die inderdaad het oortje gebruikt heeft om te saboteren.

Als de molkoffer zo zou werken zou bij de dansopdracht alleen Sarah erbij kunnen daarboven op t balkon als de koffer in beeld komt.

Ik geloof er niks van dat het zo werkt. De items in de molkoffer kunnen er prima vooraf uitgehaald worden.

Anders kan het echt alleen Sarah zijn bij de dansopdracht.

De molkoffer komt filmisch in beeld puur voor t shot (bij de dansopdracht dan)

Als Michèle de mol is had ze dat “fake” kaartje al lang voor de opdracht begon.

Zelfde geldt hier. De mol had dat oortje al voor de opdracht begon. Ongeacht wie de mol is

Alleen in de trein moest de mol het eruit halen on the spot en dat werd ook duidelijk verteld

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #302 Gepost op: 21-04-2025, 21:03:52 »
Ja eigenlijk beide zowel oortje als aflevering 1 spreken voor Pedro als mol maar al zijn andere posities en reacties vind idd onmols

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #303 Gepost op: 21-04-2025, 21:07:26 »
Als de molkoffer zo zou werken zou bij de dansopdracht alleen Sarah erbij kunnen
Hoe kom je daar bij? Er was ik weet niet hoeveel tijd nog over tussen de aankomst van de rest en de daadwerkelijke dansvoorstelling. Dat kunnen wel uren de tijd zijn geweest. Nog wat gegeten, nog een tukje gedaan, enz. Tijd waarin normaal gesproken 'niks gebeurt', het zit tussen opdrachten in. Tijd die kandidaten gewend zijn want in 24 uur, hoe veel uur spelen ze daadwerkelijk spel? Misschien anderhalf uur. Dus er is 22,5 uur te niksen over. En elk jaar gebeurt er in de 'niks-tijd' ook nog wel vanalles kwaads van de mol uit.

Zoals in dit geval kan de mol makkelijk langs de molkoffer zijn geweest om in een later moment langs de kledingrekken te zijn gelopen. Het enige wat we zien is dat Michèle daar een toespeling op maakt om vervolgens er inderdaad langs te gaan. Dat idee was nog in niemand opgekomen. Ook al zo verdacht van haar. We weten niet of dat een uur of wat na aankomst was. Ik ga er dus inderdaad wel vanuit dat de mol telkens zelf de molkoffer moet openen om daar een item uit te halen. Dat is telkens een stukje risico maar dat hoort nu eenmaal bij het spel.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 21-04-2025, 21:09:55 »
Michèle en Pedro waren voordien ook in de auto en in het tankstation het oortje uit de molkoffer halen ... de andere kandidaten zouden dat gezien kunnen hebben. De mol had zijn oortje al voor de opdracht begint.

Inderdaad. En de mol had plotseling haar haar los om dat oortje al die tijd te verbergen. Dat de oortjes van Pedro en Michele wél zichtbaar waren plus het feit dat aan het eind van de aflevering wordt verteld over het oortje, is een slimme zet van de productie. Kijk maar naar de reacties hier: 'blunder', 'enorme fout', 'misser' etc. Echt, ze lachen zich gek in Vilvoorde. Zó gemakkelijk is het om de kijkerskudde te manipuleren en af te leiden van de echte Mol. Idealiter krijgen we een finale Michèle - Pedro - Sarah.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 21-04-2025, 21:13:36 »
Dat de mol de molkoffer zelf moet openen zodra de opdrachttijd begint weg te tikken is een aanname van jou Lo.
Het meloenboren ging ook niet zo.

Ik zie de items van de molkoffer meer als items die de mol kan gebruiken in n opdracht. Hoeft dus niet persé tijdens de opdracht er nog uitgehaald worden

Het oortje had ook in een handschoenkastje in de auto kunnen liggen. Bij wijze van

Ik heb in ieder geval nergens gehoord dat items uit de molkoffer letterlijk en alleen tijdens opdrachten uit de koffer gehaald moeten worden door de mol.
Kan prima voor de opdracht gebeurd zijn

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #306 Gepost op: 21-04-2025, 21:26:16 »
Dat de mol de molkoffer zelf moet openen zodra de opdrachttijd begint weg te tikken is een aanname van jou Lo.
Hoe kom je daarbij? Daar heb ik nog nooit iets over gezegd.

Ik zou dat ook een enorm idiote ontwikkeling vinden. Ik geloof daar helemaal niets van. Dus als jij dit ook niet gelooft dan zijn we dat zeker eens. Heel vreemd.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 21-04-2025, 21:30:57 »

Ik zou dat ook een enorm idiote ontwikkeling vinden. Ik geloof daar helemaal niets van. Dus als jij dit ook niet gelooft dan zijn we dat zeker eens. Heel vreemd.

Hier zeg je dat wel hoor, dat de mol even het oortje uit de molkoffer moet pakken.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 21-04-2025, 21:32:02 »

Oh dan begreep ik je verkeerd.

Dacht dat jij dacht dat het alleen nog Pedro of Michèle kon zijn omdat zij de enigen zouden zijn die bij n molkoffer kunnen komen bij t tankstation

Ik denk dus dat dat oortje van de molkoffer gewoon voor de opdracht gepakt kan zijn en dus iedereen de mol kan zijn.

Zou beetje raar zijn ook dat we mensen uit kunnen sluiten op basis van waar n molkoffer wel en niet kan staan

Dus dan zijn we het eens.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #309 Gepost op: 21-04-2025, 21:41:55 »
Ik gaf juist een voorbeeld van iets BUITEN de opdrachten, namelijk de wellicht wel uren VOOR de dansvoorstelling. Je haalt ook de appelboor aan, ook dat is buiten de opdrachten geweest. De mol heeft daar de hele nacht de tijd voor gehad. Het geeft dan nog steeds risico. Want je zal maar gevolgd worden zonder dat je er erg in hebt. En soms zien we wel waar de koffer gestaan heeft en soms zien we dat niet. We weten alleen dat de crew met de mol overlegt waar ze de koffer neerzetten, ik ga er elke keer wel vanuit dat de mol telkens het risico neemt om dan naar die koffer toe te gaan ja. Niet dat de crew zelf dingen uit de koffer haalt om dat de mol even toe te spelen. Dat vind ik niet In Game.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 21-04-2025, 21:45:44 »
Dus in die gedachte kan de molkoffer in een wc in het hotel hebben gestaan voordat iedereen naar de auto liep zodat de mol het eruit kon halen

Kan.

Niemand kan in ieder geval uitgesloten worden op basis van de molkoffer/moloortje/tankstation

Agreed

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #311 Gepost op: 21-04-2025, 21:52:35 »
Nee zover zou ik in dit voorbeeld niet willen gaan. Dat zou wel heel flauw zijn, een totaal andere locatie. Ik ga er echt vanuit dat de molkoffer ergens in dat tankstation heeft gestaan. Dat betekent dat de mol ervoor moet zorgen in het tankstation te belanden maar gebeurt dat niet, dan tsja wordt de molkoffer gewoon NIET gebruikt. Want dat is namelijk niet verplicht he. Zelfs in de trein tegen Hilde zei Gilles dat de molkoffer wel eens gebruikt zou kunnen zijn. Hij bespreekt dat telkens als optie, niet als zekerheid.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 21-04-2025, 21:53:58 »
Dan zien we het toch anders.
Dat mag  ::ok::

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 21-04-2025, 22:15:49 »
De opdrachten (met de molkoffer) zijn weken ervoor bedacht en bestudeerd. De molkoffer gaat mee op reis en is in het bezit van de productie. Er is allang voordien bedacht wat er in de molkoffer zal komen en wanneer de mol gebruik zal maken van het voorwerp daaruit. Het is beslist niet zo dat de molkoffer steeds in handen is van de mol.
De mol heeft dat oortje voordien op een onbewaakt moment uit de koffer gehaald en dus niet de koffer laten brengen naar het tankstation.
De reden waarom ik denk dat de mol in een auto zat is omdat ik het nut niet van inzie in het tankstation, wel in de auto. Anti-molpunten hier dus voor Pedro en Michèle.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 22:19:29 door Luc »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 21-04-2025, 22:27:01 »
Bij het dansen zit er een knip tussen binnenkomst van de kandidaten en het moment dat Michele naar de kostuums gaat kijken, in de tussentijd hebben Hilde en Sarah hun zwarte kap opgedaan. Mogelijk genoeg tijd om het label uit de molkoffer op het balkon te halen. Na de knip lijken Alexy, Pedro en Nimrod op dezelfde positie te staan, Els staat iets meer naar achteren, Michele gaat dan als eerste naar de kostuums. Als Sarah de mol is heeft ze sowieso genoeg tijd.

Misschien heeft de mol bij het tankstation een extra inspanning moeten leveren door het oortje vooraf in de auto te verstoppen.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 21-04-2025, 22:38:37 »
Ik denk dat de mol het oortje in heeft gedaan voordat hij in de auto stapte. Het oortje is - volgens Gilles - niet te zien, dus dat oortje die wij bij Pedro te zien kregen was misleiding.
Niets is wat het lijkt.

« Reactie #316 Gepost op: 21-04-2025, 22:55:27 »
Ik denk dat de mol het oortje in heeft gedaan voordat hij in de auto stapte. Het oortje is - volgens Gilles - niet te zien, dus dat oortje die wij bij Pedro te zien kregen was misleiding.
Niets is wat het lijkt.
Kan wel tellen als misleiding. Ook bij Michéle hebben ze het gevonden, maar is precies iets minder misleiding.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 21-04-2025, 23:48:24 »
Zoals ik zeg. Enkel Sarah haar koffer is in de laatste wagon...

Ja en dan?

Als de molactie gelukt is, hoeft het nog niet Sarah te zijn, want er zijn nog enkele mogelijke combinaties te maken voor 900 euro tussen Jan, Els en Sarah.

« Reactie #318 Gepost op: 22-04-2025, 00:11:49 »
Ja en dan?

Als de molactie gelukt is, hoeft het nog niet Sarah te zijn, want er zijn nog enkele mogelijke combinaties te maken voor 900 euro tussen Jan, Els en Sarah.
Het maakt nu eens niets uit welke combinatie het is. Het feit is dat de mol zelf haar of zijn bedrag kiest plus als de molactie met de koffer gelukt is, zit de molkoffer in de laatste wagon. Wat net de bedoeling was. In dit geval heb je enkel en alleen Sarah of zijn Hilde, Els of Jan de mol ? (Afvallers)

We moeten enkel zien ontrafelen als deze missie gelukt is. Indien niet, is het omgekeerde het geval en kan je Sarah afschrijven.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 22-04-2025, 00:20:06 »
Het maakt nu eens niets uit welke combinatie het is. Het feit is dat de mol zelf haar of zijn bedrag kiest plus als de molactie met de koffer gelukt is, zit de molkoffer in de laatste wagon. Wat net de bedoeling was. In dit geval heb je enkel en alleen Sarah of zijn Hilde, Els of Jan de mol ? (Afvallers)

We moeten enkel zien ontrafelen als deze missie gelukt is. Indien niet, is het omgekeerde het geval en kan je Sarah afschrijven.

We weten nu toch dat Rusiana en Hilde kandidaten zijn, dus de mol had daar geen invloed meer. De kans dat je koffer als mol dan in de laatste wagon komt is 50%. Meer weten we toch niet? Hoe ga je dat te weten komen, de mol gaat het u niet zeggen hoor.