Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.7%)
Michèle
59 (46.5%)
Nimrod
6 (4.7%)
Pedro
21 (16.5%)
Sarah
35 (27.6%)

Totaal aantal stemmen: 127

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 20786 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 20-04-2025, 23:01:39 »
Michèle, luid en duidelijk. Met Nimrod op 2.

Sarah onmols (al zullen sommigen dit betwisten) door alle antwoorden juist te geven bij de parachutesprong en ook onmols door te begrijpen in de auto wat er moet gebeuren bij Clouseau.

Pedro onmols door op eigen initiatief eerlijk aan de groep te zeggen dat hij denkt een fout te hebben gemaakt bij de parachutesprongvragen en dus niet zijn kleur te willen doorgeven

« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 23:20:35 door Nat007 »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 20-04-2025, 23:27:51 »
Michèle, zou niet weten wie anders. Staat op alle goede plekken.
Ma how, zeg!

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 20-04-2025, 23:42:42 »
Michèle.
Ik zie geen alternatief meer.
Sarah en Pedro vallen definitief af. Sarah haalt 8/8 bij haar vragen. Als de mol in het vliegtuig zit is daar je enige mogelijkheid om te mollen. Hier niet mollen en voor 1/3 verantwoordelijk zijn voor 5000€? Nah!
Pedro geeft eerlijk aan dat hij mogelijks een fout heeft gemaakt, waardoor hij niet mag knippen. Dus ook hier: nah!
Nimrod verdacht hier, maar nu ook weer niet zo. Ik zou ook het gewicht van mijn broer niet weten. En Nimrod is een mama’s kindje, die altijd op veilig speelt. Geen molmateriaal, maar zit volgens mij wel op de juiste mol. Haalt zeker de finale.

Michèle: de roos telkens laten vallen. Nimrod aansturen om niet te twijfelen en voor rood te gaan. Geld verliezen in het tankstation door hints te kopen waar ze niets mee zijn. De enige hint die er toe doet is de liedjestekst. Zelfs als kandidaten in de auto de hints “Anne” en “Clouseau” snappen zijn ze daar geen iota mee geholpen. Maar wel geld kwijt voor de hints én geld kwijt door de tijd die ze hiermee verliezen.
Zij was ook diegene die de bordjes liet vallen.

Bij het fruit: toch handig dat je doerians kan verspelen door een zogezegd tactische beslissing.
Door deze proef weet ik ook dat Nimrod op Michèle zit, want hij wou bij de tweede opdracht of Pedro en Michèle, of Hilde en Michèle. Michèle is hier de constante, dus hij heeft gegokt dat de mol werd afgevaardigd voor deze proef. Anders zou het hem niet uitmaken of Hilde en Pedro deze proef zouden spelen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 23:46:11 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 21-04-2025, 01:19:05 »
Ik ben en blijf team Michèle. Ook vanavond weer, met de roos die zogenaamd niet bleef zitten en de fruitactie. Ook in het tankstation liet ze alle bordjes per ongeluk vallen.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 21-04-2025, 07:52:31 »
Ik heb ook Michèle, alleen is het in de edit zo duidelijk dat dat me weer doet twijfelen. Meestal laten ze de acties van de mol niet zo duidelijk zien. Bvb. bij de roos zou je dan net veel krijgen van Alexy die altijd maar mist de paar keer dat zij de roos.wel omhoog houdt, in tegenstelling tot nu waar we heel uitgebreid zien dat ze hem telkens laat vallen. Dus ik ga zeker niet verrast zijn als zij het niet zou zijn.

Offline Heyendaal

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 21-04-2025, 09:29:57 »
Het was voor mij Michèle of Sarah, voor deze aflevering.
Sarah valt nu af. Teveel onmolse acties, met als belangrijkste op het juiste moment op de claxon duwen. Dat doet een mol niet.
Dus het is Michèle.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #266 Gepost op: 21-04-2025, 10:37:28 »
Sarah of Michèle

Michèle valt wel heel erg op al vanaf afl 1 toen ze die noedels smeet naar Els. Ik dacht eerst dat dat gewoon iets TE was.
Maar wie weet hebben we dit jaar een opvallende mol

Sarah blijft me opvallen. Opvallend weer in de auto (met opeens haar haar los terwijl ze dat nooit zo draagt) en dat ze de opdracht de goede kant opstuurt maar elke keer net mis toetert totdat er amper geld over is.
Ik kan n hele lijst bedenken waarom ik haar opvallend vind

1 van deze 2 dames is de mol

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #267 Gepost op: 21-04-2025, 10:47:59 »
Hilde exit, dat maakt het er niet makkelijker op want sinds die 800 koffer wisten we toch al zeker dat ze de mol niet kon zijn. Er blijven gelukkig wetmatigheden in het programma die nooit zullen wijken. Het is wel sneu voor haar want in de trein was ze dus nog de eennabeste in de test, had ze haar lijn vol kunnen houden dan was ze dus finaliste geworden. Ze is er waarschijnlijk op Pedro uitgevlogen en voor hem geldt dat zijn mollen er steeds uitvliegen dus is ook geen lange tijd meer beschoren denk ik. Volgende afvaller? Nimrod en Sarah lijken mol Michèle wel goed te pakken te hebben nu. Alexy zat in de kaartjes te koekeloeren van medekandidaat Pedro maar weet niet dat die helemaal verkeerd zit. Ze lijken mis te grijpen voor de grote finale......
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 21-04-2025, 10:50:36 »
Sarah toeterde enkele keren net te laat en wilde Pedro en Michèle opnieuw de bordjes laten zien wat tijdverlies opleverde. Toen Nimrod juist toeterde kon ze moeilijk anders doen, anders valt het teveel op.

Michèle zou een goede mol kunnen zijn maar het niet tijdig uit de container geraken waardoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer kan ik als mol niet begrijpen. Plus dat zij niet in de auto zat, in de trein niet voorbij wagon 2 geraakte waardoor ze haar koffer niet kon meenemen en in de schatkamer niet bij Pedro kwam. En in de pasvragenquiz zat Sarah vlak naast Gilles (die kon haar geseind hebben) en kocht ze 4 balletjes iit. Michèle. Sarah zit veel vaker op goede molposities dan Michèle.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 10:57:08 door Luc »

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 21-04-2025, 11:20:55 »
Sarah toeterde enkele keren net te laat en wilde Pedro en Michèle opnieuw de bordjes laten zien wat tijdverlies opleverde. Toen Nimrod juist toeterde kon ze moeilijk anders doen, anders valt het teveel op.

Michèle zou een goede mol kunnen zijn maar het niet tijdig uit de container geraken kan ik als mol niet begrijpen. Plus dat zij niet in de auto zat, in de trein niet voorbij wagon 2 geraakte waardoor ze haar koffer niet kon meenemen en in de schatkamer niet bij Pedro kwam. Sarah zit veel vaker op goede molposities dan Michèle.

Voor Sarah zie ik het niet:
Openingsopdracht: Lijkt me niet super logisch dat de mol ontsnapt als eerste uit de containers.

Uitbeelden in de boksring: Ten eerste niet de beste positie als mol, de floating market is een veel beter opdracht als mol.(Is dit niet waarom Els verdacht was, helemaal achteraan in dat bootje?) Ze brengt ook geld binnen door gladiator uit te beelden.

Lift: Ze merkt op dat ze eigenlijk op verdieping 36 zitten terwijl ze samen is met Rusiana en nog een andere kandidaat. Er staat nog tijd op de klok en het is nipt. Waarom het risico nemen dat die 2 nog boven zouden raken door dit te zeggen. Ze verspeelt haar eigen list van de molkoffer zo een beetje als mol.

Drakentoren: Komt snel op de proppen met Maksim Stojanac en komen op tijd terug beneden.

Trein: Niet nodig om als mol Thailand te roepen +€1000 en dan niet voorbij de volgende wagon te raken.

Olifanten (ergste van al naar mijn mening): Ze gaat direct meten samen met Alexy, geven accuraat de kleinste en de grootste olifant door. Die grootste komt echt wel volledig juist te hangen door de acties van Sarah heel vroeg in het spel. Wanneer Nimrod drukt zijn de enige twee olifanten die juist hangen exact die kleinste en grootste die Sarah en Alexy gemeten en doorgegeven hebben.
Spel loopt verder zonder dat zij veel doet tot op het einde, Alexy wisselt de laatste 3 bordjes maar durft niet drukken. Sarah zegt dat Alexy moet drukken zonder te kijken hoe de bordjes hangen. Opdracht slaagt zonder dat Sarah ook maar één keer probeert te mollen bij het bord of de vragen van Gilles. Er waren trouwens nog ongesloopte watermeloenen ergens rond minuut 20. Ik kan me echt niet inbeelden dat de mol het zo goed doet aan het begin, dan aan het einde toch de opdracht binnen de tijd laat slagen omdat je dan weet dat ze toch alle meloenen gesloopt hebben?

Pasvragenloterij: Ze koopt 4 balletjes (dit wil zeggen dat ze als mol 1/3 van het totale aantal balletjes koopt). Vervolgens houd ze zich redelijk stil en maakt de rest niet verdacht en stemt dan gewoon op wie de groep aanwijst? Zou ik toch een redelijke flauwe molactie vinden

Masked dancer: Ze wacht dan af om het fake plaatje te plakken bij Hilde tot nadat de kandidaten van de drakenboot race bij hun staan? Plakt het op Hilde die toch als slecht aan het dansen was? Danst zelf €1000 euro in de pot?

Ik zou het toch wat jammer vinden Sarah als mol.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #270 Gepost op: 21-04-2025, 11:28:50 »
het niet tijdig uit de container geraken waardoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer kan ik als mol niet begrijpen. Plus dat zij niet in de auto zat, in de trein niet voorbij wagon 2 geraakte waardoor ze haar koffer niet kon meenemen en in de schatkamer niet bij Pedro kwam. En in de pasvragenquiz zat Sarah vlak naast Gilles (die kon haar geseind hebben) en kocht ze 4 balletjes iit. Michèle. Sarah zit veel vaker op goede molposities dan Michèle.
Michèle zat LETTERLIJK de hele serie al op de goede molpositie, namelijk constant op de voorste zitplaats in de auto, om dat nu uitbetaald te krijgen middels de enige goede molpositie binnen het tankstation alwaar natuurlijk de molkoffer met het oortje op haar wachtte.

Dat ze niet al 1000 euro spendeert om hooguit 1700 uit de pot te spelen dat toch wel uit de pot gespeeld zou worden is ook nogal wiedes.... dat was super kandidaats van Sarah.

En tja, je bent wel erg met oogkleppen bezig Luc.... dit is precies op jouw vraag al in het Michèle topic uitgelegd.... als mol MOET je laat uit de container geraken om zo de gehele 9000 euro in 1 klap weg te spelen, dus Sarah zat daar fout en Michèle zat ook daar op de juiste molpositie, heel mathematich is dit de precieze uitwerking op jouw vraag:
Dat klopt. Het is gewoon de meest waarschijnlijke uitkomst (12 kansen op 27), zonder dat de mol iets hoeft te doen. Maar in dat geval zou ze wel ook in de helikopter komen als hij of zij in het tweede busje zit, want de mol wil niet in het eerste busje. Onnodig in de kijker en dus te vermijden, want elke kandidaat gaat daar meer dan waarschijnlijk voor de voordelen gaan. Het voordeel was - bij monde van Gilles himself - zo gedesigned en getest dat de kans hierop zeer groot was zodat de molkoffer in het spel bleef.

We weten ook dat elke proef in detail wordt uitgetest om het zo spannend mogelijk te maken.
Een redelijke veronderstelling is dan een kans van 1/2 dat de helikopter tijdig gehaald wordt.
Terugrekenend naar de containers wil dat zeggen dat in elke container de kandidaten 1 kans op 2 hebben om eruit te geraken (zonder tussenkomst van de mol).

Uitleg: elke binair cijfer geeft aan of een container al dan niet tijdig geopend wordt. (1 = tijdig uit de container)
000
001
010
011 => tijdig in de helikopter
100
101 => tijdig in de helikopter
110 => tijdig in de helikopter
111 => tijdig in de helikopter

Door niet tijdig uit de container te komen, verlaagt de mol de kans om de helikopter te halen van 1/2 naar 1/4, want dit komt neer op de kans dat beide andere containers tijdig vrijkomen of 1/2 * 1/2.

Wat wil zeggen dat de gemiddelde winst in de busjes verlaagt van 3000 * 1/2 naar 3000 * 1/4 of 750 euro. Dat is slechts een fractie van de vooropgestelde 9000 euro.

Als de mol echter koste wat kost mee zou willen in de busjes, zal hij/zij zo snel mogelijk na het vrijkomen van de eerste container zelf willen vrijkomen. In dat geval verhoogt de kans dat er twee containers tijdig vrijkomen van 1/2 naar 3/4 of een gemiddelde winst van 3000 * 3/4 = 2250 euro. Dit komt nl. neer op de kans dat er minstens 1 van de andere containers vrijkomt = 1 - de kans dat niet gebeurt = 1-1/2*1/2=0,75

Per saldo verlaagt de mol dus het gemiddelde risico met 1500 euro, en dit zonder zich op enige manier in de kijker te spelen en zelfs onverdacht te lijken.

Ergo: een zeer plausibele molstrategie.

PS - Wie 1/2 om de helikopter te halen aan de lage kant vindt:
als we de kans per container om er tijdig uit te geraken verhogen van 1/2 naar 2/3 kunnen we eenzelfde redenering toepassen.
Als de mol niet tussenkomt is de kans om de helikopter te halen in dit geval 20/27 of 74%.
Als de mol zijn container zo lang als nodig gesloten houdt verlaagt die kans naar 4/9 of 44%, wat een gemiddelde winst in de busjes oplevert van 3000 * 4/9 = 1333,3 euro.
Als de mol zijn container zo snel mogelijk opent na de eerste container (om ook in de busjes te geraken) verhoogt de kans naar 8/9 of 89%. De gemiddelde winst in de busjes is dan 3000 * 8/9 = 2.666,7 euro.

In dit geval verlaagt de mol het gemiddelde risico met 1333 euro.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 21-04-2025, 11:30:10 »
In de lift was Michèle op tijd en Sarah net niet. Ook meer een molpuntje voor Sarah.

Misschien tijd voor een molduel Sarah - Michèle?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #272 Gepost op: 21-04-2025, 11:32:43 »
Die heb je hierboven net gekregen van Mogura en mij......

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 21-04-2025, 11:34:19 »
Voor Sarah zie ik het niet:
Openingsopdracht: Lijkt me niet super logisch dat de mol ontsnapt als eerste uit de containers.
Juist niet logisch om niet tijdig uit de container te ontsnappen want hierdoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer.

Lift: Ze merkt op dat ze eigenlijk op verdieping 36 zitten terwijl ze samen is met Rusiana en nog een andere kandidaat. Er staat nog tijd op de klok en het is nipt. Waarom het risico nemen dat die 2 nog boven zouden raken door dit te zeggen. Ze verspeelt haar eigen list van de molkoffer zo een beetje als mol.
Nogmaals, Sarah kwam net te laat en Michèle niet.

Pasvragenloterij: Ze koopt 4 balletjes (dit wil zeggen dat ze als mol 1/3 van het totale aantal balletjes koopt).
4 balletjes aankopen (en dat eerlijk toegeven) is molser dan geen balletjes aankopen (want niets uit de pot).

Sarah is een kandidaat die wel een aantal dingen goed doet maar met weinig resultaat. Michèle heeft ook een aantal verdachte zaken, die worden wel duidelijk vertoond zoals de noedels maar die zijn minder effectief.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 11:42:08 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #274 Gepost op: 21-04-2025, 11:47:20 »
Juist niet logisch om niet tijdig uit de container te ontsnappen want hierdoor geen invloed op de €9000
Duh lol.... hoeveel meer invloed wil je krijgen dan -9000 ::rofl::

Vraagje: Zijn er al oortjes gespot bij iemand die in de auto’s zit?
Of enkel in tankstation?
Want er werd volgens mij toch duidelijk gezegd dat het oortje diende voor deze opdracht bij de molkoffer. ::vergroot::
Ik denk dat dit hele onderwerp niet in het spoilertopic hoort nu we ze bij zowel Pedro als Michèle gespot hebben. Inderdaad aangezien het bewuste oortje uit de molkoffer moet komen is het voor Sarah, Nimrod en Alexy onmogelijk om de mol nog te kunnen zijn. Hoe kan zij immers ongezien de koffer pakken daar, met Alexy de gehele tijd op haar lip? Datzelfde geldt voor Nimrod.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 21-04-2025, 11:49:16 »
Nogmaals, Sarah kwam net te laat en Michèle niet.

Geef ik je gelijk in.
Mijn punt is eerder dat ze die reveal doet dat ze op verdiep 36 zitten terwijl er twee anderen zijn. Dan moet ze dat geseind gekregen hebben van productie dat ze daar al de reveal moest doen aan die twee.
Hoe dat het gemonteerd is lijkt het of ze letterlijk 30 seconden te laat zijn, groot risico dus.

De mol kan trouwens ook pech hebben bij wie ze zit. Alexy komt hier direct met het antwoord Sabbatlift, maar als je goed kijkt maakt Michèle aanstalte om een trompet na te doen. Ze wil dus naar dat antwoord sturen. Alexy ziet het niet en zegt "Ik denk shabbatlift."
Michèle "Euh bestaat echt?", dan zie je ze denken doeme molactie mislukt :)

Het kan niet altijd volgens het plannetje van de mol gaan he.
Zelfde redenering zou je trouwens kunnen maken bij het feit dat Hilde zo snel op de proppen komt met THUIS in de tweede container, gewoon pech voor de mol hier?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 21-04-2025, 12:53:29 »
Geef ik je gelijk in.
Mijn punt is eerder dat ze die reveal doet dat ze op verdiep 36 zitten terwijl er twee anderen zijn. Dan moet ze dat geseind gekregen hebben van productie dat ze daar al de reveal moest doen aan die twee.
Hoe dat het gemonteerd is lijkt het of ze letterlijk 30 seconden te laat zijn, groot risico dus.

Wat daar gebeurt is volgende: ze zoeken op de 36ste verdieping naar het uitschakelbord. Russiana kijkt achter de deur, waar achter een bord met de juiste verdieping hangt. Die borden zijn groot genoeg dat je er niet naast kunt kijken. Dan roept Sarah dat ze op de foute verdieping zitten, zij staat vlak achter Russiana, die het op haar beurt wel zou geroepen hebben, maar Sarah was haar voor.
Wat Russiana daar nog in die kruipruimte deed als ze naar boven gingen lopen is mij ook een raadsel, misschien had iemand haar toch nog aangemaand om eens te kijken daar. (of ze had dat zelf beslist).

In dat opzicht vind ik het wel mols van Sarah, als het antwoord voor je neus ligt, net het juiste doen, Russiana out.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #277 Gepost op: 21-04-2025, 12:56:41 »
Voor mij blijft alleen Nimrod nog over.
Zijn Sleepworld direct over Pedro’s Sleeplife was goed gespeeld.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 21-04-2025, 13:18:10 »

In dat opzicht vind ik het wel mols van Sarah, als het antwoord voor je neus ligt, net het juiste doen, Russiana out.

Ik volg de logica niet helemaal, maar soit. We strepen deze opdracht af en Sarah is hier mols.
Kan je een verklaring geven voor Sarah bij de olifantenopdracht als mol?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 21-04-2025, 14:08:38 »
Ik volg de logica niet helemaal, maar soit. We strepen deze opdracht af en Sarah is hier mols.
Kan je een verklaring geven voor Sarah bij de olifantenopdracht als mol?

Het zou wel erg opvallen dat de mol hier doet alsof ze het niet zag, dan maak je je verdacht. Dan kan je als mol niet anders dan binnenkoppen.

Bij de olifanten wil ze zeker niet als eerste aan het bord, ze vraagt heel de tijd of ze nog eens moet nameten. Dat ze tegen Alexy zegt dat hij moet drukken is onmols, maar Alexy was niet zeker van de opstelling, ook was er nog maar weinig tijd over. Genoeg om bij de meloenen te geraken, maar was het ook genoeg om nog eens terug te lopen naar de olifanten met de meloenen? We krijgen geen tijd in beeld bij aankomst bij de meloenen, alleen zegt Gilles achteraf dat ze daar op tijd waren. Alleen, ze moesten nog terug.

Als je als mol bij het bord staat en een kandidaat vraagt of ze nog eens moeten meten, ga je daar graag op in, dat kost veel tijd. Dat wordt niet gedaan, door niemand. Ze beginnen zelf te schuiven met de bordjes.
Waarom, als de mol bij het bord stond, heeft die niet nog een minuutje gewacht om de volgende vraag fout te beantwoorden? Alexy kwam aan het bord met nog 10min tijd, hij kreeg meteen de laatste vraag.

Ik denk dus niet dat de mol aan het bord stond.