Poll

Wie is de Mol?

Alexy
7 (7.3%)
Hilde
11 (11.5%)
Michèle
29 (30.2%)
Nimrod
2 (2.1%)
Pedro
18 (18.8%)
Sarah
29 (30.2%)

Totaal aantal stemmen: 96

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 13391 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 14-04-2025, 15:29:45 »
bij Gilles aankomen en daar rustig haar bedrag van 200€ verwisselen met een bedrag van 800€
Ja dat heb ik eerder genoemd..... ik heb deze optie toen verworpen want dat is gewoon pure nepperij. En ik ben een groot voorstander van mol met rood scherm en dat soort zaken, maar dan moet het wel In Game zijn (zoals met Comfort ging het toen echt om geld wegspelen). Hier zou het puur voor de buhne zijn, puur om de kijker te misleiden. Flauwekul actie verder. Niet In Game.

Ik weet dat je voor Michele gaat. Maar wat is de beste molpositie in die opdracht dan wel voor jou zonder naar Michele te kijken ?

Je wilt toch dat de molkoffer er door komt.
Nee. De beste positie is die van de 4 kandidaten. De container die dus net even later openging, vlak tegen de tijd aan. Dat had 9000 euro uit de pot gescheeld. Over de molkoffer, dit is door anderen al weerlegd. Er was ongetwijfeld een plan B voor. Dat de mol de koffer dan een aflevering of wat lang helemaal niet kan gebruiken, alla, all in the game. Die is niet weg voor de hele serie.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

« Reactie #221 Gepost op: 14-04-2025, 15:47:38 »
Ja dat heb ik eerder genoemd..... ik heb deze optie toen verworpen want dat is gewoon pure nepperij. En ik ben een groot voorstander van mol met rood scherm en dat soort zaken, maar dan moet het wel In Game zijn (zoals met Comfort ging het toen echt om geld wegspelen). Hier zou het puur voor de buhne zijn, puur om de kijker te misleiden. Flauwekul actie verder. Niet In Game.
Nee. De beste positie is die van de 4 kandidaten. De container die dus net even later openging, vlak tegen de tijd aan. Dat had 9000 euro uit de pot gescheeld. Over de molkoffer, dit is door anderen al weerlegd. Er was ongetwijfeld een plan B voor. Dat de mol de koffer dan een aflevering of wat lang helemaal niet kan gebruiken, alla, all in the game. Die is niet weg voor de hele serie.

"Nee. De beste positie is die van de 4 kandidaten. De container die dus net even later openging, vlak tegen de tijd aan. Dat had 9000 euro uit de pot gescheeld."

Dat moet je me toch meer uitleggen, hoor.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 14-04-2025, 16:15:10 »
Achter de pokerface van Els komt nu Sarah als mol in the picture.
Weer een dwaalspoor van de meesters in misleiding van 'De Mol".

Het is gewoon Hilde

Yep! Dat zeg ik al vanaf aflevering 1.    8)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #223 Gepost op: 14-04-2025, 18:27:52 »
"Nee. De beste positie is die van de 4 kandidaten. De container die dus net even later openging, vlak tegen de tijd aan. Dat had 9000 euro uit de pot gescheeld."

Dat moet je me toch meer uitleggen, hoor.
En er werd al geklaagd dat het te veel werd uitgelegd afgelopen week ::rofl::
Het is in elk geval te lezen vanaf pagina 3 tot en met 9 van het Michèle topic, lees vanaf Reactie #66 Gepost op: 6-04-2025, 11:56:34 »

Het komt erop neer dat er 3 uitkomsten zijn ervan uitgaand dat de mol tegen (over) de tijd aan de container wil verlaten.

1) 2 teams komen tijdig uit
2) 1 team komt tijdig uit
3) 0 teams komen tijdig uit

De kans is alvast 2/3 dat de teams er niet tijdig uitkomen, in dit geval is 9000 euro uit de pot gehouden. Daar moet de mol natuurlijk voor gaan, dus die moet niet voortijdig uit de container komen. Die moet wel zoals in gevallen 2) en 3) is: uit de container komen als Productieassistent, zodat er nog een (hopelijk futiele) busrace plaatsvindt. Omdat het niet helemaal naar de hand van de mol te zetten is kan je in geval 2) ook nog een busrace krijgen die weldegelijk zorgt voor een tijdige aankomst. Je probeert dan in elk geval te vertragen zodat er geen geld wordt verdiend. Helaas voor de mol kwam scenario 1) uit, op een paar minuutjes verschil. Dus werd er het geld verdiend wat mathematisch verwacht wordt: 3000 euro. Nogal een bedrag, dat simpel was weggespeeld als container-Hilde er net even wat langer over had gedaan.

Buiten dit wil de mol altijd in het grootste groepje starten, dus de basis is sowieso dat de mol in het groepje van 4 zit.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 14-04-2025, 20:48:09 »
De kans is alvast 2/3 dat de teams er niet tijdig uitkomen, in dit geval is 9000 euro uit de pot gehouden. Daar moet de mol natuurlijk voor gaan, dus die moet niet voortijdig uit de container komen.

Waarom is de kans dat geen enkel team uit de container geraakt 2/3?
Volgens mij is de kans dat drie teams uit de containers geraken ongeveer 94,73%  ;D
De drie teams zijn uit de container geraakt.  100% dus.

En denk je dat er 0 euro verdiend kon worden indien er maar 1 team uit de container geraakte? Of zouden ze dan toch vragen gekregen hebben zonder te kunnen overleggen met de andere bus?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #225 Gepost op: 14-04-2025, 22:03:15 »
Waarom is de kans dat geen enkel team uit de container geraakt 2/3?
Dat is niet zo, die kans is 1 op 3. Zie boven. Met zeer belangrijk het woordje TIJDIG erbij. Want daar draait alles om in deze opdracht.

En eens met jou dat de kans dat uberhaupt 2 of 3 teams eruit geraken, zonder TIJDIG erbij, ongeveer 94,73% of meer is.... dat is dan met medeneming dat de mol als het toch niet meer uitmaakt zeker uit de container geraakt, en de opzet wel geweest zal zijn dat het 'te doen' is.

Verder is het gewoon de opdracht dat er 0 euro verdiend wordt indien men over de tijd was. Als er zoals jij stelt maar 1 team tijdig uit de container geraakte dan wachtten ze gewoon op de tweede, dan was er een busrace gevolgd en dan 'oh wee' de tijd is op, jammer zeg.... was er niks verdiend. Dan hadden we dus altijd wel het spel met vragen gehad, maar om des keizers' baard want de helicopter zat al in de lucht.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #226 Gepost op: 14-04-2025, 22:22:42 »
Toch bijzonder dat Pedro in de poll gezakt is als een oude onderbroek terwijl hij ook in aflevering 4 geen cent heeft binnengebracht.

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #227 Gepost op: 14-04-2025, 22:42:42 »
Hmm lijkt er juist steeds meer op dat Hilde het is. Alleen dan snap ik de €800 niet.

Ze had er al lang uit moeten liggen als ze echt een chaoot is.

Of toch Sarah of Michele. Lastige dit jaar ::zwaai::

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 14-04-2025, 23:35:04 »
Die 800 euro heeft ze verwisseld. Om zo de kijkers te laten denken dat ze goed zit. En daardoor verder in het spel komt!

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 14-04-2025, 23:51:47 »
Die 800 euro heeft ze verwisseld. Om zo de kijkers te laten denken dat ze goed zit. En daardoor verder in het spel komt!

Precies!    ::ok::

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: Gisteren om 10:05:23 »
Aflevering 4 staat helemaal in het teken van Sarah de mol wat mij betreft.

In de beste positie om "fake" te mollen bij het dansen en op de beste positie om de koffer met de vrijstelling niet te openen. Gaf Gilles met zijn rare handbeweging ook niet gewoon aan waar de vrijstelling (en dus €1000 voor de groep) lag? En Els is het niet.

Komt er ook bij dat ik de molbiecht "Antwerps" vind klinken en dat het niet Jan is: maar ook Sarah is Antwerps.

En ze zat in de helikopter in aflevering 1. Prima voor de mol.

En eerder lage koffers kwamen in de eindcoupé in de trein, wat waarschijnlijker is met een gewisselde koffer erbij. Jan en Els hadden misschien al een lage score maar dat kunnen we niet zeker zijn.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #231 Gepost op: Gisteren om 10:42:05 »
Toch bijzonder dat Pedro in de poll gezakt is als een oude onderbroek terwijl hij ook in aflevering 4 geen cent heeft binnengebracht.
Pedro staat dan wel weer landelijk dik bovenaan. Maar wij molloten trappen er gewoon niet in, Heinz ;D

En hoe had hij moeten mollen bij de vrijstelling? Alle kisten leeg houden? Dat zou ik wel vals spel vinden, en makkelijk spel door jezelf in die positie te zetten, en bovendien risicovol, want er zou maar een van de dames gaan checken.....

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #232 Gepost op: Gisteren om 14:18:33 »

Geen cent binnenbrengen is niet ingewikkeld als je de helft vd aflevering niet meedoet/jezelf buiten opdrachten positioneert.

Daar waar hij afwachtte bij de positie meloenen (en ik dat nog verdacht vond) doet hij dat eigenlijk nu weer.
Alleen is het nu een teken voor mij dat hij de mol dus niet is.
De mol wil invloed. Niet niet meedoen en bij kistjes gaan zitten.

Dat is iig mijn reden van hem af te stappen.
(Plus dat t allemaal al net ff iets TE aanvoelde en ik sowieso altijd tot afl 3/4 op de verkeerde mol zit bij De Mol.. dus dat klopte dan weer  ;D)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: Gisteren om 15:39:59 »
Vanuit het kandidaatsperspectief speelt Pedro het natuurlijk slim. Het heeft hem warempel een vrijstelling opgeleverd.

Offline Rubmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #234 Gepost op: Gisteren om 21:47:17 »
Ik blijf nog even hardnekkig op Pedro stemmen, maar hij wordt wel erg verdacht neergezet door de montage. Terwijl mollerig gedrag van Sarah minder in de spotlight wordt gezet.

1. Pedro
2. Sarah
3. Michelle

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: Gisteren om 22:41:21 »
Klopt, en daarom is niet Pedro maar Sarah mijn mol.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #236 Gepost op: Gisteren om 23:35:17 »
Mijn mol-ranking voor nu.

1. Alexy: hij lijkt in beeld veel goed te doen, maar het levert per saldo weinig/niks op naar mijn idee + hij lijkt niet op te vallen, dat vind ik mega-verdacht ;D
2. Pedro: op basis van de heli, meloenen stuk slaan, goed kunnen liegen, maar wordt ook verdacht in beeld gebracht en wordt openlijk verdacht door meerdere personen (o.a. Hilde)
3. Michèle. Ik vind haar niet zo heel verdacht overkomen in afl. 4, maar ze kan het nog prima zijn.

Weggestreept
4. Hilde: als ze het is, dan is haar tactiek (wantrouwen oproepen bij de andere kandidaten) wel erg bijzonder, dus ik denk het niet. (maar wie weet... )
5. Sarah: doet naar mijn idee ook teveel dingen goed
6. Nimrod: ik heb hem de eerste afleveringen wel verdacht, maar zeker in afl. 3 te kandidaats
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)