Poll

Wie is de Mol?

Alexy
7 (7.3%)
Hilde
11 (11.5%)
Michèle
29 (30.2%)
Nimrod
2 (2.1%)
Pedro
18 (18.8%)
Sarah
29 (30.2%)

Totaal aantal stemmen: 96

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 13391 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #200 Gepost op: 13-04-2025, 23:16:46 »
Sarah.

Er zit voor mij elk jaar wel een fragment in waar ze een bepaald verhaal willen neerzetten om in aflevering 9 te laten zien. Ik kan Sarah sinds haar stunt in de lift niet meer los laten. Ze deed zo erg haar best, maar was toch net te laat. Typisch wat een mol zou doen.

Het fragment waar ik het over heb is de scene na de drakentoren dat de mol met Gilles het erover heeft dat ze extra letters op de borden wou plakken. Ik vind dat geen logische molactie voor de molkoffer, want de mol - in mijn ogen - wou altijd de kaarten omwisselen in de trein. Ik heb het idee dat we dit te horen hebben gekregen, omdat we het fragment daarna moesten zien in Vilvoorde, waar de letters op de tafel Sarah spellen. Dit is een hint die van te voren is bedacht en dus in beeld moest worden gebracht in de aflevering. Het hele verhaaltje van "ik wou de letters er toch niet er op plakken, want ik was bang" is er bij bedacht om een bruggetje naar het fragment in Vilvoorde te maken.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 13-04-2025, 23:23:01 »
Sarah of Pedro?
Even uit mijn Els tunnel kruipen, bij de rest zie ik het echt niet..

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #202 Gepost op: 14-04-2025, 09:28:17 »
Oke ik ben een beetje in Dubio na deze aflevering. Michèle was hoofdverdachte en Els mijn nummer 2. Els is eruit dus je zou denken dat alles nu veel duidelijker wordt, maar zou ze er op Michèle zijn uitgegaan na de roeiopdracht of toch op Sarah of Pedro door het kistjesspel. Ik ga voor het laatste want dan kan ik Michèle als mol houden. Ze was wel niet heel verdacht deze aflevering.

voor nu:
1.Michèle

2.Alexy
3.Sarah
4.Pedro

5.Nimrod
6.Hilde

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 14-04-2025, 10:10:44 »
Sarah. Al hou ik een kleine optie open voor Hilde.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 10:51:19 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #204 Gepost op: 14-04-2025, 10:47:36 »
Hoe leuk ze ook is, het is wel een opluchting dat Els er nu uit is want dan komt de "Maskerhint" niet uit... of althans juist wel, want destijds was de Maskerhint ook geen hint. Alle hints klopten blijkbaar TE mooi op Els. Ben nog benieuwd in hoeverre De Mol daadwerkelijk wilde misleiden met nephints.

Inmiddels kunnen we niet meer om Michèle als mol heen. Ik heb hem nooit verdacht maar geloof er ook niks van dat Pedro de mol nog kan zijn hoewel hij dik eerste staan in de landelijke verdenking. Hij kiest ervoor niet mee te doen aan het spel om vervolgens de vrijstelling in geen van de kistjes te doen? Da's mij toch iets te veel spelbederf. En voor de rest was het spel gokwerk. Sarah valt ook af, die is wel zo enorm aan het sturen. Ze komen beiden steeds enorm mols in beeld, dat in tegenstelling to Michèle. En inderdaad,
Sarah doet al afleveringen lang zeer kandidaats, heeft zich ook geblesseerd. Wat als mol toch niet handig is. Ten eerste is Els mee met haar naar het ziekenhuis, dus voor de verkeerde nummer van het verdiep te hangen kon ze daar niet doen. Het zou een flauw excuus zijn. Het is ook Sarah die met het laatste land komt in de trein met het landenopdracht.

Sarah komt ook buiten tijd aan in de liften-opdracht. Sarah is ook niet eens aan het bord gekomen bij de olifanten-opdracht.

Sarah koopt ook 4 balletjes bij de paqvragenloterij. Zou de mol dat echt doen ?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 14-04-2025, 10:54:05 »
Ik heb hem nooit verdacht maar geloof er ook niks van dat Pedro de mol nog kan zijn hoewel hij dik eerste staan in de landelijke verdenking. Hij kiest ervoor niet mee te doen aan het spel om vervolgens de vrijstelling in geen van de kistjes te doen? Da's mij toch iets te veel spelbederf.

De vrijstelling zat gewoon in de middelste kist. Er wordt duidelijk in beeld gebracht dat Pedro hem daar weer uithaalt.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 12:17:27 door Brtdm, Reden: licht persoonlijke aanval verwijderd »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 14-04-2025, 10:57:53 »
Sarah doet al afleveringen lang zeer kandidaats, heeft zich ook geblesseerd. Wat als mol toch niet handig is. Ten eerste is Els mee met haar naar het ziekenhuis, dus voor de verkeerde nummer van het verdiep te hangen kon ze daar niet doen. Het zou een flauw excuus zijn. Het is ook Sarah die met het laatste land komt in de trein met het landenopdracht.

Sarah komt ook buiten tijd aan in de liften-opdracht. Sarah is ook niet eens aan het bord gekomen bij de olifanten-opdracht.

Sarah koopt ook 4 balletjes bij de paqvragenloterij. Zou de mol dat echt doen ?
Vind ik niet bepaald anti-molacties, integendeel, behalve misschien in de trein (maar de mol wil verder gaan). Aan die blessure kan ze niets aan doen, de mol wil liever niet aan het bord bij de olifanten-opdracht want als hij afdrukt en de volgorde is verkeerd ligt hij uit het spel.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 14-04-2025, 11:24:45 »
Maar ik snap niet goed waarom de mol zou willen verdergaan in de treinopdracht.
Om er dan de volgende opdracht toch uit te liggen. Ik zou denken dat de mol, als zij dan in de laatste coupé wil komen, geoefend heeft op de glazen. Dat ze dan weet dat je beter glazen in je hand kan houden dan op je hoofd te zetten. De zakken van haar kostuum benutten,...
Dat deed ze allemaal niet. Uiteindelijk komt ze niet in de laatste coupé, wordt de koffer toch geopend (wat elke kandidaat zou gedaan hebben) en is Sarah verantwoordelijk voor de 1000€ die verdiend is.

En waarom mag je er 99% zeker van zijn dat de andere kandidaten ook in hun koffer kijken?
1) Er is een dubbele eliminatie. 20% van de kandidaten verlaten het spel die avond. Dus ik durf toch te stellen dat elke kandidaat dan zoveel mogelijk info wil vergaren. Info die u mogelijks niet enkel deze eliminatie helpt overleven, maar info die je kan helpen voor de rest van het spel.
2) De koffer niet openen betekent ook dat niemand jou nog verdenkt. Dat geeft de anderen een voordeel, want dat is één kandidaat waar zij geen rekening meer moeten mee houden. Jijzelf bent echter geen stap verder.

Dus als mol 1000€ kado doen, voor een kleine kans dat je in de laatste coupé terecht komt, om een koffer te openen die sowieso wel geopend zou worden...ik heb het daar moeilijk mee.

I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #208 Gepost op: 14-04-2025, 11:27:55 »
Bovendien ging ze zeer onfortuinlijk weg bij de slotjes, de volgende zat haar op de hielen. Aangezien de mol niet gemold heeft bij de letters heeft ze dat wel gedaan bij de kaartjes verwisselen in de trein. En dan kies je je moment uit, zoals Pedro en Michèle wel doen, maar Sarah totaal niet.......

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #209 Gepost op: 14-04-2025, 12:29:56 »
Sarah

« Reactie #210 Gepost op: 14-04-2025, 13:21:56 »
Maar ik snap niet goed waarom de mol zou willen verdergaan in de treinopdracht.
Om er dan de volgende opdracht toch uit te liggen. Ik zou denken dat de mol, als zij dan in de laatste coupé wil komen, geoefend heeft op de glazen. Dat ze dan weet dat je beter glazen in je hand kan houden dan op je hoofd te zetten. De zakken van haar kostuum benutten,...
Dat deed ze allemaal niet. Uiteindelijk komt ze niet in de laatste coupé, wordt de koffer toch geopend (wat elke kandidaat zou gedaan hebben) en is Sarah verantwoordelijk voor de 1000€ die verdiend is.

En waarom mag je er 99% zeker van zijn dat de andere kandidaten ook in hun koffer kijken?
1) Er is een dubbele eliminatie. 20% van de kandidaten verlaten het spel die avond. Dus ik durf toch te stellen dat elke kandidaat dan zoveel mogelijk info wil vergaren. Info die u mogelijks niet enkel deze eliminatie helpt overleven, maar info die je kan helpen voor de rest van het spel.
2) De koffer niet openen betekent ook dat niemand jou nog verdenkt. Dat geeft de anderen een voordeel, want dat is één kandidaat waar zij geen rekening meer moeten mee houden. Jijzelf bent echter geen stap verder.

Dus als mol 1000€ kado doen, voor een kleine kans dat je in de laatste coupé terecht komt, om een koffer te openen die sowieso wel geopend zou worden...ik heb het daar moeilijk mee.
Je wil toch in coupé 2 zitten op zijn minst, dan gaat jouw molkoffer mee.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #211 Gepost op: 14-04-2025, 13:41:11 »
Achter de pokerface van Els komt nu Sarah als mol in the picture.
Weer een dwaalspoor van de meesters in misleiding van 'De Mol".

Het is gewoon Hilde
Goed afgeschermd door de verdenkingen op Els, die bijna altijd op de juiste positie stond.

Wie durft?

@Lo. Alleen nog even van Marije Knevel overstappen naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Je kan het, je hebt het al eerder gedaan!

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 14-04-2025, 13:48:52 »
Sarah blijft ook voor nu mijn hoofdverdachte. Maar ik heb daar wel wat twijfels bij: is ze namelijk niet té emotioneel voor een mol? 

Hilde vind ik ook nog steeds een goede optie. Ze wordt hier niet veel verdacht, maar overal waar Hilde is gaat er wel altijd wat mis. En ontstaat er ook veel chaos.

De leepste snor van het land

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #213 Gepost op: 14-04-2025, 13:59:48 »
Sarah als mol in the picture.
Weer een dwaalspoor van de meesters in misleiding van 'De Mol".

Het is gewoon Hilde
Goed afgeschermd door de verdenkingen op Els, die bijna altijd op de juiste positie stond.

Wie durft?

@Lo. Alleen nog even van Marije Knevel overstappen naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Je kan het, je hebt het al eerder gedaan!
Nou, bijna.... maar ik zit niet op Marije.... ik zit op Michèle.... maar ik begrijp de verwarring van beide blondines beginnend met de M van Mol. Destijds zat ik trouwens niet op Charlotte, en bij Marije ging ik inderdaad ruim op tijd weg voor ze een rood scherm kreeg.

Daar reken ik nu weer op.... ik blijf bij Michèle om het rode scherm te ontlopen dat denk ik wel gaat vallen bij Sarah en Pedro. Hilde waarvan ik vermoed dat ze nog wel even blijft heb ik als mol echter helemaal afgeschreven: niemand heeft nog kunnen verklaren waarom de mol 800 in haar koffertje zou doen.... dat is echt te bizar. Bovendien geldt voor haar hetzelfde als voor Sarah: zij ging op een zeer onfortuinlijk moment weg, met vlak achter haar iemand: totaal niet getimed dus. Terwijl we zeker weten met Hilde als mol dat ze dan de 1000 verwisseld heeft voor de 800. Kan gewoon niet....

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 14-04-2025, 14:21:34 »
Je wil toch in coupé 2 zitten op zijn minst, dan gaat jouw molkoffer mee.

Ja, coupé 2 wel. Maar je hoeft geen 1000€ te verdienen om in coupé 2 terecht te komen. Dus dat is naast de kwestie.
Na de switch hoef je niet meer naar coupé 3. Of toch niet als dit 1000€ oplevert voor de groepspot. Wil je naar coupé 3 als er géén geld verdient wordt? Ja.
Maar Sarah zat in coupé 2 in de positie waar ze moest kiezen:
Optie A:doorgaan naar coupé 3, maar dan wel het verlossende antwoord 'Thailand' geven en zo 1000€ verdienen voor de groepspot,
Optie B: zwijgen, hopen dat er in die laatste 6 à 7 seconden niemand nog op een land komt, geen 1000€ in de groepspot en het andere team dat dan door gaat naar de volgende coupé.

Dan is het aan Sarah om in te schatten hoe groot de kans is dat iedereen van het andere team de koffer zou openmaken.
Als ik met dezelfde bedragen werk als de uiteindelijke uitkomst (1700€), dan zou ik, als mol, toch opteren voor optie B. Worst case scenario, iemand van de andere groep opent tegen alle verwachtingen in de koffer niet en er komt 1700€ in de groepspot. Best case scenario: er wordt deze proef helemaal niets verdiend. Het verschil tussen worst case scenario en zelf de proef winnen, is 700€, en blijkbaar ben je dan nog niet zeker om ook als laatste over te blijven in de coupé met Gilles. Want als je gelooft dat de kans dat de koffer NIET wordt geopend niet zo laag is, dan had Hilde/Rusiana ook de koffer NIET kunnen openen, en dan was er 2700€ verdiend.
En de kans op een worst case scenario schat ik toch laag in.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 14-04-2025, 14:42:07 »
Sarah is voor mij toch al afgeschreven als mol.
Ik begrijp de enorme switch naar haar toch niet.

Brengt 1000 euro binnen in de opdracht waar ze landen moeten noemen en nu ook weer bij het dansen.
Ok de mol heeft die fake sticker gehangen, maar als je dan de mol bent dans je toch ook slecht dat ze u ook ontmaskeren. In geval dat zij de mol is is dat toch maar flauw ::niet-ok::
Ze koopt ook 4 balletjes bij de tombola vorige week, super flauwe actie moest je de mol zijn  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 14:43:41 door Mogura »

« Reactie #216 Gepost op: 14-04-2025, 14:50:38 »
Even alle posities en opmerkingen over alle afleveringen heen... :

Sarah
● container 3, in de busjes en in helikopter
● Muay Thai, thaiboksen
● voordeel van stoel
● komt op tijd boven in lift-opdracht
● drakentoren
● in wagon 3 er uit bij trein
● olifantenopdracht (bij de laatste duo)
● tot het einde in pasvragenloterij, heeft het winnende balletje (kocht 4 ballen)
● Masked Dancer, dansen
● ronde 1: schattenjager, eerst het veld in
● ronde 2: schattenjager, bij 1ste scherm (zoomen, stoppen bij geldsom)
● schatkamer, met 3 kisten

Nimrod
● container 2, in de busjes
● Muay Thai, thaiboksen
● drakentoren
● in wagon 1 er uit bij trein (wel nog op fiets)
● olifantenopdracht (allereerste eruit)
● tot het einde in pasvragenloterij, heeft het winnende balletje (kocht 3 ballen)
● drakenbootrace, opdracht voor voorsprong boot
● ronde 1: schattenjager, bij 2de scherm (juiste locatie kiezen, meegeven aan degene in het veld)
● ronde 2: schattenjager, het veld in

Alexy
● container 1, niet in de busjes
● Muay Thai, thaiboksen
● welness (niet drakentoren, dieren vouwen)
● in wagon 2 er uit in trein
● olifantenopdracht (bij de laatste duo)
● tot het einde in pasvragenloterij, heeft het winnende balletje (kocht 1 bal)
● ronde 1: schattenjager, bij 1ste scherm (zoomen, stoppen bij geldsom)
● ronde 2: schattenjager, bij 2de scherm (juiste locatie kiezen, meegeven aan degene in het veld)

Hilde
● container 2, in de busjes
● Muay Thai, thaiboksen
● komt buiten tijd boven in lift-opdracht
● drakentoren
● in wagon 4 er uit in trein
● als 3de uit de olifantenopdracht
● als 1ste weggestemd in pasvragenloterij
● Masked Dancer, dansen.

Michele
● container 1, niet in de busjes
● Floating market
● Muay Thai, thaiboksen
● drakentoren
● in wagon 2 er uit in trein
● als 4de uit de olifantenopdracht
● als 2de weggestemd in pasvragenloterij
● versterking zoeken drakenbootrace
● ronde 1: schattenjager, bij 2de scherm (juiste locatie kiezen, meegeven aan degene in het veld)
● ronde 2: schattenjager, het veld in

Pedro
● container 3, in de busjes en in helikopter
● Muay Thai, Thaiboksen
● voordeel van stoel
● drakentoren
● in wagon 3 er uit in de trein
● meloenen
● tot het einde in pasvragenloterij (kocht 0 bal)
● schatbewaarder
● schatkamer, met 3 kisten

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #217 Gepost op: 14-04-2025, 15:00:25 »
Sarah is voor mij toch al afgeschreven als mol.
Ik begrijp de enorme switch naar haar toch niet.
Dat zijn denk ik de Els verdenkers, die denken dat de helicopter the place to be was.... ik denk juist het tegenovergestelde. En kom aan, ze gaan de mol toch niet ZO ontzettend in de spotlights zetten, totaal onnodig. We zien Sarah naar voren komen (terwijl ze al zo dicht op elkaar zitten) en pressen om maar toch voor het persoonlijk voordeel te gaan. Je ziet bijv. niets van Pedro in die trant, die krijgt een super onschuldige edit. Dat kan dus ook gewoon, het is geen 'moetje' zoals een edit soms is, dat je bepaalde beelden niet KAN weglaten. Hier had dat makkelijk gekund. Maar Sarah krijgt steeds opnieuw een verdachte edit.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 14-04-2025, 15:05:02 »
niemand heeft nog kunnen verklaren waarom de mol 800 in haar koffertje zou doen.... dat is echt te bizar. Bovendien geldt voor haar hetzelfde als voor Sarah: zij ging op een zeer onfortuinlijk moment weg, met vlak achter haar iemand: totaal niet getimed dus. Terwijl we zeker weten met Hilde als mol dat ze dan de 1000 verwisseld heeft voor de 800. Kan gewoon niet....

Gho, advocaat van de duivel hier, want ik verdenk Hilde niet (of toch niet mijn hoofdverdachte):
Hilde kan in eerste instantie het bedrag van 1000€ verwisselen naar 200€. Dan bij Gilles aankomen en daar rustig haar bedrag van 200€ verwisselen met een bedrag van 800€. Ze kan zelfs dat bedrag halen uit één van de andere koffers, zo blijft de totaalsom van 1700€ kloppen en is er door de makers niet gelogen.
Stel: in Hilde haar koffer zit 200€. In Sarah haar koffer zat 800€. Jan had 300€. Els 400€. Hilde verwisselt bij Gilles haar 200€ met de 800€ van Sarah...totaalbedrag blijft hetzelfde. Ook kloppen de infographics. Nadat Hilde de koffer met 800€ heeft geopend, zit er in de andere koffers inderdaad 900€, net zoals ons in de infographic wordt gezegd. En wat mij betreft zou je dit als mol perfect mogen doen.
Haar afschrijven op basis van die 800€ kan je dus niet.

Waarom ik niet geloof dat ze de mol is: jaartal van Gert Verhulst juist zetten had zomaar 500€ kunnen opleveren.
bij het thaiboksen raadt ze Nafi Thiam én beeldt ze de dingen juist uit. (één wordt alleszins snel geraden)
Bij de olifanten wordt ze snel buitenspel gezet (door Michèle) door als derde af te drukken. Al moet hierbij wel gezegd worden dat ze ook dingen begint uit te wissen, wat ik wel heel raar vond.
Het schreeuwtje tijdens de loterij is verdacht, maar daardoor wordt ze wel als eerste weggestemd. Niet handig voor de mol, want je verliest wel wat invloed.
Bij het dansen wordt zij weggestemd door de jury, zogezegd door het label van FAKE, maar ik denk dat haar radslag en haar grootte sowieso al de jury wist te overtuigen dat zij daar niet thuis hoorde. Waarom zou je als mol dan bij jezelf dat label hangen? Je hebt zelf 100% controle over je dansperformance. Waarom dan het label niet hangen bij de betere danser? Ik zou het zeer lui vinden van de mol om hier voor de gemakkelijke optie te kiezen. In mijn ogen heb je dan geen 1000€ weggespeeld.
Dit geldt ook voor Sara trouwens. 1000€ verdienen, maar zogezegd 1000€ kwijtspelen door een label te hangen bij iemand die ws toch door de mand zou vallen...toch een beetje mweuh.

« Reactie #219 Gepost op: 14-04-2025, 15:05:28 »
Dat zijn denk ik de Els verdenkers, die denken dat de helicopter the place to be was.... ik denk juist het tegenovergestelde. En kom aan, ze gaan de mol toch niet ZO ontzettend in de spotlights zetten, totaal onnodig. We zien Sarah naar voren komen (terwijl ze al zo dicht op elkaar zitten) en pressen om maar toch voor het persoonlijk voordeel te gaan. Je ziet bijv. niets van Pedro in die trant, die krijgt een super onschuldige edit. Dat kan dus ook gewoon, het is geen 'moetje' zoals een edit soms is, dat je bepaalde beelden niet KAN weglaten. Hier had dat makkelijk gekund. Maar Sarah krijgt steeds opnieuw een verdachte edit.
Ik weet dat je voor Michele gaat. Maar wat is de beste molpositie in die opdracht dan wel voor jou zonder naar Michele te kijken ?

Je wilt toch dat de molkoffer er door komt.