Van alle opdrachten tot nu toe blijft
Michèle diegene die het minste geld heeft verdiend, zonder dat er veel aandacht op wordt gevestigd in de montage.
Enkel bij de startopdracht is ze onmols door niet als tweede uit de container te geraken. Voor de rest: geen enkel juist antwoord gegeven bij de bootjes, noodles slecht doorgegeven, afleiden van Via Ferrata, te laat uit de drakentoren komen waardoor een zuil omvalt, bordjes verwisselen zonder ze juist te hangen, aansturen op foute antwoord bij de vraag over de olifant, geen enkel goed antwoord zelf gegeven bij Radio Mol, maar wel heel fanatiek lijken (zelfs de reclame slecht/fout beginnen neuriën), meegaan in het foute antwoord 'sleeplife' en dit nog eens extra doordrukken, 2 foute kandidaten opwerpen bij de loterij (Hilde als eerste, daarna meegaan en doordrukken van Jan), meegaan met het (slechte) idee van Alexy om met Jan tot het einde te wachten.
De lijst wordt toch wel stilletjesaan lang.
Enkel
Pedro zie ik nog als alternatief. Bij de beelden in de helicopter wordt hij toch neergezet als de brave jongen die van de drie het hardst twijfelt over het eigen voordeel. Hij laat dan het lintje vallen, wat perfect een brutale molactie kan zijn. maar als je al in de helicopter zat, word je automatisch al enorm verdacht. Ga je dan nog eens zo opzichtig mollen?
Dan ben je een brutale mol, zoals Lennert, maar zonder de subtiliteit. Lennert ging ogenschijnlijk nooit voor eigen voordeel en kwam net daardoor weg met al zijn strapatsen.
Hij zorgt er, samen met Michèle, voor dat er een zuil omvalt, hij is verdacht snel klaar met zijn puzzel (wederom, trek je hier niet weer net teveel aandacht naar je toe?), hij laat veel glazen vallen in de trein, en ja...de watermeloenen natuurlijk. Bij de loterij drukt hij wel weer door wat voor een brave jongen hij wel niet is en wil er zelfs de laatste 1000€ voor opofferen om dit te bewijzen.
Maar de helicopter (en hij die dan ook nog eens het woord voert aan tafel bij Gilles en de rest van de kandidaten), het lintje, de watermeloenen. Het zijn allemaal zaken die zo hard in beeld worden gebracht en herhaald dat ik het niet geloof.
Sarah en Els zouden eventueel ook nog kunnen, maar:
Sarah die Thailand roept binnen de laatste seconden en zo 1000€ voor de pot verdient...ik zou het zeer gek vinden voor de mol.
Els die het jaartal van de tijger geeft en het bijhorende handdoekdier en in de boot ook al juiste antwoorden doorgaf, slechte timing in de trein...ik zie er momenteel nog geen mol in
Alexy: doet veel verdachte dingen, maar De Mol zou nooit direct, vanaf seconde 1, Nimrod voor de bus gooien bij de loterij. Ik denk ook dat De Mol bij de loterij ofwel 4 extra ballen koopt (want geld uit de pot), ofwel geen ballen koopt (want zo lijk je te vertrouwen). 1 balletje kopen = weinig geld uit de pot halen, maar tegelijk reden geven tot wantrouwen.
Hilde doet veel verdachte dingen: plots snel uit de container geraken, klooien bij de liften, tijd rekken bij de olifanten, raar schreeuwtje bij de loterij,
Maar doet ook dingen goed: Gert Verhulst bij juiste jaartal zetten, bij thaiboksen zowel Nafi Thiam raden als iets goed uitbeelden bijvoorbeeld.
Bij de treinopdracht zet ze zich enigszins onsympathiek neer, wat het tegenovergestelde is wat een mol zou willen (anderzijds weet ik niet hoe je dit zou aanpakken op een manier dat je toch sympathiek blijft)
Nimrod: serieus, zijn er nog mensen die op Nimrod zitten? Bij de busjes geeft hij een strategie om 6000€ in de pot te brengen, geeft juiste namen door bij de drakentoren, drukt als eerste bij de olifanten en verliest daardoor alle invloed, geeft voor 700€ Sleepworld. Hij is voor mij zéker niet De Mol.