Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (5.2%)
Els
21 (18.3%)
Hilde
4 (3.5%)
Michèle
36 (31.3%)
Nimrod
4 (3.5%)
Pedro
28 (24.3%)
Sarah
16 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 10898 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 7-04-2025, 22:30:55 »
Pedro toch heel opvallend in beeld nu. Buiten hem wordt Sarah steeds verdachter voor mij.
Als laatst overblijvende van de olifantenopdracht kon ze zelf uitmaken of ze binnen of buiten tijd aankwam bij het duo. Geen pottenkijkers meer en even checken of de meloenen stuk zijn.
Ook nog eens 4 balletjes kopen, dat geld is alvast weg ter compensatie van die 1000 in de trein.

Wat de trein betreft, ze brengt zowaar 1000 in de pot, maar als overblijver bij de laatste 4 kan ze perfect beslissen welke koffer bij wie terecht komt en zo het bedrag verdelen. Dat geldt ook voor Pedro natuurlijk.
Volledig mee eens. Maar Pedro heeft zijn koffer niet meegenomen wat ik wel een onmols puntje van hem vind. Ik zie niet in waarom de mol zijn koffer met die met een laag bedrag gaat omwisselen als hij die niet meeneemt. Tenzij er helemaal geen koffer werd gewisseld zoals wordt gesuggereerd.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 22:39:03 door Luc »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 7-04-2025, 22:40:15 »
Volledig mee eens. Maar Pedro heeft zijn koffer niet meegenomen wat ik wel een onmols puntje van hem vind.

Misschien heb ik iets gemist, maar hoezo niet meegenomen? Alle koffers die doorgaan naar wagon 2 gaan mee. In wagon 2 blijven de kandidaten zitten, maar hun koffers worden meegenomen door de winnaars naar wagon 3. Daar wordt het oberspel gespeeld en alle koffers worden verdeeld onder Hilde en Rusiana, die op hun beurt dat spel wonnen. Zij zitten daar elk met 4 koffers, waaronder die van Pedro. Die zit weliswaar bij Rusiana, waardoor die niet bij Gilles geraakt. Maar zijn koffer is mee hoor.
Stel dat hij de mol is, kan hij zijn koffers nog verdeeld hebben (hij had die van Els mee) om de bedragen beter te verdelen. De koffers van Pedro (en Els) en Sarah (Michèle) zijn daar sowieso gehusseld, maar hoe of wat krijgen we niet te zien.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 7-04-2025, 22:52:20 »
Wij kregen inderdaad niet te zien wie de koffers verdeelde maar de mol zal er wel de hand in hebben.

Offline Rubmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #183 Gepost op: 8-04-2025, 22:21:16 »
1. Pedro
2. Sarah
3. Michelle

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 8-04-2025, 23:11:15 »
Sarah verdenk ik nu het meest maar Els en Hilde ook nog. De mol is wellicht één van die drie. Pedro misschien ook nog maar die wordt mij teveel verdacht gemaakt.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 9-04-2025, 14:02:42 »
Sarah 50%
Pedro 40%
Hilde 10%

De leepste snor van het land

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 9-04-2025, 14:19:27 »
Van alle opdrachten tot nu toe blijft Michèle diegene die het minste geld heeft verdiend, zonder dat er veel aandacht op wordt gevestigd in de montage.
Enkel bij de startopdracht is ze onmols door niet als tweede uit de container te geraken. Voor de rest: geen enkel juist antwoord gegeven bij de bootjes, noodles slecht doorgegeven, afleiden van Via Ferrata, te laat uit de drakentoren komen waardoor een zuil omvalt, bordjes verwisselen zonder ze juist te hangen, aansturen op foute antwoord bij de vraag over de olifant, geen enkel goed antwoord zelf gegeven bij Radio Mol, maar wel heel fanatiek lijken (zelfs de reclame slecht/fout beginnen neuriën), meegaan in het foute antwoord 'sleeplife' en dit nog eens extra doordrukken, 2 foute kandidaten opwerpen bij de loterij (Hilde als eerste, daarna meegaan en doordrukken van Jan), meegaan met het (slechte) idee van Alexy om met Jan tot het einde te wachten.
De lijst wordt toch wel stilletjesaan lang.

Enkel Pedro zie ik nog als alternatief. Bij de beelden in de helicopter wordt hij toch neergezet als de brave jongen die van de drie het hardst twijfelt over het eigen voordeel. Hij laat dan het lintje vallen, wat perfect een brutale molactie kan zijn. maar als je al in de helicopter zat, word je automatisch al enorm verdacht. Ga je dan nog eens zo opzichtig mollen?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hij zorgt er, samen met Michèle, voor dat er een zuil omvalt, hij is verdacht snel klaar met zijn puzzel (wederom, trek je hier niet weer net teveel aandacht naar je toe?), hij laat veel glazen vallen in de trein, en ja...de watermeloenen natuurlijk. Bij de loterij drukt hij wel weer door wat voor een brave jongen hij wel niet is en wil er zelfs de laatste 1000€ voor opofferen om dit te bewijzen.
Maar de helicopter (en hij die dan ook nog eens het woord voert aan tafel bij Gilles en de rest van de kandidaten), het lintje, de watermeloenen. Het zijn allemaal zaken die zo hard in beeld worden gebracht en herhaald dat ik het niet geloof.

Sarah en Els zouden eventueel ook nog kunnen, maar:
Sarah die Thailand roept binnen de laatste seconden en zo 1000€ voor de pot verdient...ik zou het zeer gek vinden voor de mol.
Els die het jaartal van de tijger geeft en het bijhorende handdoekdier en in de boot ook al juiste antwoorden doorgaf, slechte timing in de trein...ik zie er momenteel nog geen mol in

Alexy: doet veel verdachte dingen, maar De Mol zou nooit direct, vanaf seconde 1, Nimrod voor de bus gooien bij de loterij. Ik denk ook dat De Mol bij de loterij ofwel 4 extra ballen koopt (want geld uit de pot), ofwel geen ballen koopt (want zo lijk je te vertrouwen). 1 balletje kopen = weinig geld uit de pot halen, maar tegelijk reden geven tot wantrouwen.

Hilde doet veel verdachte dingen: plots snel uit de container geraken, klooien bij de liften, tijd rekken bij de olifanten, raar schreeuwtje bij de loterij,
Maar doet ook dingen goed: Gert Verhulst bij juiste jaartal zetten, bij thaiboksen zowel Nafi Thiam raden als iets goed uitbeelden bijvoorbeeld.
Bij de treinopdracht zet ze zich enigszins onsympathiek neer, wat het tegenovergestelde is wat een mol zou willen (anderzijds weet ik niet hoe je dit zou aanpakken op een manier dat je toch sympathiek blijft)

Nimrod: serieus, zijn er nog mensen die op Nimrod zitten? Bij de busjes geeft hij een strategie om 6000€ in de pot te brengen, geeft juiste namen door bij de drakentoren, drukt als eerste bij de olifanten en verliest daardoor alle invloed, geeft voor 700€ Sleepworld. Hij is voor mij zéker niet De Mol.
I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #187 Gepost op: 9-04-2025, 21:18:26 »
Ik heb op

Op 1) Michèle.................. vanwege de grote voorkennisgates.... met name door Elijah al aangegeven het misspreken op de sloep met de supermarkt op water, maar talloze andere klip en klare voorbeelden

Op 2) Michèle.................. vanwege het feit dat zij als enige consistent dingen fout doet of niets bijdraagt aan de groepspot. In Follow the money staat zij ook onderaan.

Op 3) Michèle................... met circumstancial evidence naar marivae: nu Jan uit het spel ligt, is de kans groot dat hij de echte eerste afvaller was. We weten dat Michèle de schakelaar van Jan heeft uitgezet. Als Jan inderdaad de afvaller was, dan had hij ook in de trein de koffer met het kleinste bedrag. Een klein bedrag meekrijgen in de tweede coupé is voor de mol sowieso beter dan de kans op een hoger bedrag. Wie gaat naast Jan zitten en helpt hem? Juist. En. Wat we zeker weten is dat het totaalbedrag min de 800€ van Hilde, maar 900€ was. Dat is gemiddeld maar 300€ over de rest van die 3 koffers, en Jan zijn koffer zat daar bij. De kans dat Jan dus een bedrag lager dan 300€ in zijn koffer had is best groot.

Op 4): Michèle............... ik denk dat de mol als laatste uit de container kwam. Zij wou in het groepje van 4 zitten, niet in een van 3. Van dat groepje is uit noodlot alleen nog zij en Alexy over. Mathematisch gezien is het het meest slim om direct voor 9000 uit de pot te gaan, dus over de tijd te gaan, dus dan moet je langer blijven zitten. Immers gaat er een echte busrace plaatsvinden dan wordt er 3000 euro verdiend, zeggen de kille cijfers (dat is ook wat gebeurde). Hier heeft de mol amper invloed op, of je moet je wel giga in de kijker spelen. En dat is ook wat de winnaars speciaal overkomt. Els, Pedro en Sarah zijn zeer verdacht tot het einde van het spel, puur door het inbrengen van de molkoffer.  De mol zou dit nooit willen in de eerste opdracht van de serie.

Op 5): Michèle........... op nog wel honderd andere argumenten ;D :-X
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #188 Gepost op: 9-04-2025, 22:35:23 »
Je vergeet nog het belangrijkste argument; dat Michèle speciaal voor De Mol highlights heeft gezet en dus tot de blondines gerekend kan worden.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #189 Gepost op: 9-04-2025, 22:54:40 »
Oja, maar ik verwachtte dat Belgian Mole dat argument voor mij wel even zou gaan maken..... bedankt dat jij het vast deed ;D ::zwaai::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 9-04-2025, 23:15:09 »

Nimrod: serieus, zijn er nog mensen die op Nimrod zitten?

Nee, zelfs ik niet meer.  ;D
Teveel kandidaatse acties in aflevering 3.

Wie dan wel? Ik twijfel tussen Michèle, Pedro en Alexy. Voor nu: Alexy door het briefje in de Meloen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #191 Gepost op: 11-04-2025, 11:29:36 »
Landelijke verdenkingen

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #192 Gepost op: 11-04-2025, 11:44:19 »
Pedro loopt uit dus!

Ik denk dat ik het toch meer in de richting Sarah/Els ga zoeken. Eventueel nog Michèle.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.