Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (7%)
Michèle
62 (53.9%)
Nimrod
12 (10.4%)
Sarah
33 (28.7%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 25760 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 28-04-2025, 10:35:42 »
Welke nep molacties zien we van Sarah? Ik zie van haar alleen maar kandidaten acties als ik eerlijk ben.

Ik zou graag eens een lijst willen zien van de molacties van Sarah.
Laat het varen..
Waarom wil jij aan iedereen opleggen dat Sarah niet de mol is ?

Iedereen mag toch nog zijn eigen mol kiezen ?

Ik ga vanaf vandaag ook op Sarah trouwens.
~ de enige nog in de helikopter
~ bij de laatste in de olifantenopdracht (samen met Alexy)
~ de enige molkoffer in het spel bij de trein in de laatste wagon
~ niet op tijd boven in lift-opdracht
~ tot het einde van de pasvragenloterij
~ de enige nog die in het laatste deel van de ballonen-opdracht zit (schatkamer)
~ bij het vliegtuig, alles goed antwoorden en toch niet drukken

De molkoffer is gepaseerd bij de drakentoren, dansen, het oortje bij de tankstation, bij de wax en ik vergeet er nog. Sarah zat bij 3 molkoffers-posities dichtbij. Het oortje reken ik nog niet mee.

Als het Sarah niet is, is het Alexy.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 28-04-2025, 10:41:40 »

Iedereen mag toch nog zijn eigen mol kiezen ?

Zeker, ik zie het gewoon zelf niet. Ik zoek nog redenen om eventueel te wisselen omdat ze nog veel stemmen krijgt.
Ik zou het namelijk niet graag mis hebben.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #422 Gepost op: 28-04-2025, 10:58:22 »
Ik zou het intussen dolgraag mis hebben ::rofl:: maar het zit er niet in dit jaar ::joehoe::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

« Reactie #423 Gepost op: 28-04-2025, 11:18:02 »
Ik zou het intussen dolgraag mis hebben ::rofl:: maar het zit er niet in dit jaar ::joehoe::
Ja, ik hoop voor jou dat Michèle de mol is, want dit is een diepe tunnel dat je in zit. ;)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #424 Gepost op: 28-04-2025, 11:31:34 »
Ik hoop dus juist dat ze niet de mol is, dat zou nog eens wat zijn ::regenboog::  :D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #425 Gepost op: 28-04-2025, 12:05:50 »
Ik hoop echt dat Michèle de mol niet is. Ze molt letterlijk overduidelijk en in your face alles. En dat begon in afl 1 al met die noedels.

Doet echt alles maar dan ook echt alles verkeerd. Het ligt er zoooo dik bovenop dat ik er eigenlijk niet aan wil omdat De Mol normaal veel betere mollen uitkiest dan dit.
Maar vermoed dat het niet anders is. Deze aflevering waren zelfs al haar reacties fake. Zo slecht als een kind in groep 8 bij het eindtoneelstuk.

En ook het handschrift leek het meest op die van Michèle.

Waarom is het zo duidelijk? Ik begrijp echt heel goed dat iedereen al vanaf het begin op Michèle zit.

Ik blijf nog ff bij Sarah.
Im in denial

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 28-04-2025, 12:07:14 »
Kunnen de Sarah tunnelaars eens uitleggen waarom Sarah altijd een opdracht saboteert met de molkoffer en dan vervolgens ook nog eens in die opdracht plaatsneemt?  ???

In het bijzonder doet ze deze aflevering nog eens de gesaboteerde helm zelf aan.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 28-04-2025, 12:22:04 »
Inderdaad. Het voordeel van de molkoffer is toch net dat je op twee fronten tegelijk kan saboteren?
Als ze haar eigen helm saboteert had ze net zo goed extra kunnen niet-lachen (ze vertelt de groep niet eens dat er met haar helm is gefoefeld, dus als afleidingsmanoeuvre kan het ook niet dienen).
Bij de dansers saboteert ze dan Hilde die er weinig van bakte tijdens de repetitie, maar haalt zelf wel 1000€ binnen. Dus eigenlijk een onzinnige molactie.
I was blind but now I can see

« Reactie #428 Gepost op: 28-04-2025, 12:22:11 »
Kunnen de Sarah tunnelaars eens uitleggen waarom Sarah altijd een opdracht saboteert met de molkoffer en dan vervolgens ook nog eens in die opdracht plaatsneemt?  ???

In het bijzonder doet ze deze aflevering nog eens de gesaboteerde helm zelf aan.
Zodat de sabotage van molkoffer bij iedereen is ? Dat het niet opvalt naar het einde toe dat de sabotage nog bij 1 persoon niet is gebeurd. En bij een opdracht waar het te verdienen geld minder is dan een andere opdracht.

Anders zie ik voorlopig geen reden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 28-04-2025, 12:42:37 »
Voor Sarah is die keuze met de molkoffer inderdaad raar. Maar voor Michèle vind ik het net zo gek (het oortje bij het tankstation). En bij Michèle ligt het er steeds meer dik bovenop. Zou zo maar kunnen dat zij de mol doorheeft en dat ze nu steeds meer aan het nepmollen is geslagen.

Blijven over Alexy en Nimrod wat mij betreft. Nimrod heeft weliswaar in het begin geld opgeleverd, maar dat je wel vaker. Even goodwill kweken. Denk dat ik Nimrod maar pak, ook omdat Alexy bij het golven minder invloed had. Terwijl Nimrod daar ook bij het doorgeven van de antwoorden nog weer dingen achterwege liet (A en D fout en alleen D doorgeven. Terwijl Michèle nog met A bezig was).

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 28-04-2025, 12:45:49 »
Voor mij blijft Michèle de meest logische keuze.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 28-04-2025, 12:56:42 »
Terwijl Nimrod daar ook bij het doorgeven van de antwoorden nog weer dingen achterwege liet (A en D fout en alleen D doorgeven. Terwijl Michèle nog met A bezig was).

Gaf hij alleen D door of hoorde hij ook echt alleen D… omdat Sarah het knopje porto nog niet ingedrukt had en lijkt het alsof Nimrod hier molt maar is het eigenlijk een molactie van Sarah

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 28-04-2025, 14:22:59 »
Inderdaad. Het voordeel van de molkoffer is toch net dat je op twee fronten tegelijk kan saboteren?
Als ze haar eigen helm saboteert had ze net zo goed extra kunnen niet-lachen (ze vertelt de groep niet eens dat er met haar helm is gefoefeld, dus als afleidingsmanoeuvre kan het ook niet dienen).
Bij de dansers saboteert ze dan Hilde die er weinig van bakte tijdens de repetitie, maar haalt zelf wel 1000€ binnen. Dus eigenlijk een onzinnige molactie.

Klopt. En bovendien zien we bij de watermeloenen al wat de intentie is van de mol dit seizoen. Als er 2 opdrachten zijn, saboteert ze er eentje via de molkoffer en bij de andere doet ze zelf het werk. Michèle zit gewoon telkens in lijn met deze actie bij de andere opdracht. Sarah doet compleet het tegenovergestelde. Dit slaat gewoon nergens op.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #433 Gepost op: 28-04-2025, 14:53:21 »
Klopt. En bovendien zien we bij de watermeloenen al wat de intentie is van de mol dit seizoen. Als er 2 opdrachten zijn, saboteert ze er eentje via de molkoffer en bij de andere doet ze zelf het werk. Michèle zit gewoon telkens in lijn met deze actie bij de andere opdracht. Sarah doet compleet het tegenovergestelde. Dit slaat gewoon nergens op.
Sarah zit steeds op de juiste posities en Michèle op de instink posities. Michèle is een Lancelotje II. Bij Sarah verdwijnt het geld, Michèle komt niet eens in de buurt van de mol posities.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #434 Gepost op: 28-04-2025, 15:08:59 »
Nu Pedro weg is, is het voor mij duidelijk Sarah  ::jaja::

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 28-04-2025, 15:37:03 »
Sarah zit steeds op de juiste posities en Michèle op de instink posities. Michèle is een Lancelotje II. Bij Sarah verdwijnt het geld, Michèle komt niet eens in de buurt van de mol posities.

Bij Sarah komt er 1000€ bij bij de treinopdracht. Absoluut zinloos als mol. Ik heb bij "hole in wax" neergeschreven waarom, dus ik ga het hier niet nog eens doen.
Bij Sarah komt er 1000€ bij bij de dansopdracht. Wederom zinloos om hier geld te verdienen (kan nog een mislukte molactie zijn, dat ze wel degelijk slecht had gedanst, maar dat kandidaat 6 een opvallendere kemel sloeg)
Sarah verdient als enige geld bij het diner. Ze verspeelt 350€ door in de molboekjes te kijken, maar welke kandidaat zou dat niet doen? Ze levert wel 150€ op, als enige. En waarom? Om een chatsessie te vermijden? Alsof een kandidaat daar zoveel aan heeft. 150€ is een te verwaarlozen bedrag, maar al de bedragen die ze bijeensprokkelt beginnen toch op te tellen.

Geef nu eens een voorbeeld waar een individuele actie van Michèle zomaar even 1000€ oplevert. Ik vind er alleszins geen enkele.
Bij Alexy vind ik "Nimrod al verdachte noemen bij de start van de pasvragenloterij", dat had 1000€ kunnen opleveren. Bij Nimrod de Sleepworld, die 750€ had kunnen opleveren. Beide gepareerd door Michèle trouwens. Bij Michèle kom ik zo geen enkele actie tegen. 
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 28-04-2025, 15:39:10 »
De programmamakers mogen de sceptische kijkers dankbaar zijn. Zelfs obvious mollen week na week leidt een deel van de kijkers net weg van de mol.
Omdat de echte mol altijd juist wél goed beschermd wordt door de edit. 
Bijna elk seizoen hebben we gezien dat er altijd wel één kandidaat is die extra verdacht gemaakt wordt door de makers. Juist die kandidaat komt dan ook erg ver, maar bleek gewoon een afleidmol te zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik zou het raar vinden als dit seizoen de mol voor het eerst ineens in de spotlight gezet wordt.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 15:44:36 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 28-04-2025, 15:44:06 »

Geef nu eens een voorbeeld waar een individuele actie van Michèle zomaar even 1000€ oplevert. Ik vind er alleszins geen enkele.
Bij Alexy vind ik "Nimrod al verdachte noemen bij de start van de pasvragenloterij", dat had 1000€ kunnen opleveren. Bij Nimrod de Sleepworld, die 750€ had kunnen opleveren. Beide gepareerd door Michèle trouwens. Bij Michèle kom ik zo geen enkele actie tegen.

En vind je dat juist niet ook raar? De mol heeft naast de taak om zo veel mogelijk geld uit te pot te halen, ook gewoon een taak om zo lang mogelijk onverdacht te blijven. Anders kan je jezelf als mol heel makkelijk buitenspel zetten.

Sarah haalt inderdaad onnodig geld binnen, daar zet ik zelf ook vraagtekens bij.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 15:48:44 door Reflektor »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 28-04-2025, 15:54:31 »
En vind je dat juist niet ook raar? De mol heeft naast de taak om zo veel mogelijk geld uit te pot te halen, ook gewoon een taak om zo lang mogelijk onverdacht te blijven. Anders kan je jezelf als mol heel makkelijk buitenspel zetten.

Sarah haalt inderdaad onnodig geld binnen, daar zet ik zelf ook vraagtekens bij.

Senne zette het geld uit de pot spelen ook ver boven het onverdacht blijven. Dat was ook vrij duidelijk, toch?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 28-04-2025, 16:12:31 »
Senne zette het geld uit de pot spelen ook ver boven het onverdacht blijven. Dat was ook vrij duidelijk, toch?
Klopt, maar ik vond dat zijn acties wel wat subtieler in beeld werden gebracht. 
Bij de kartproef waar hij te vroeg stopte, zag ik gelijk een dikke vette mol-actie. Maar dat werd door de edit wel gecamoufleerd door veel nadruk op de mensen te leggen die toen in de controlekamer zaten. En daardoor dachten veel kijkers dat de mol-actie daar plaats had gevonden. 
Bij Michele zie ik amper van zulke camouflages terug in de edit. Hoe ik het zie wordt er juist steeds nadruk op gelegd.