Beetje snelle redenering, nee ?
Deed amper tot niet mee in de trein-opdracht, als eerste uit de olifantenopdracht, weinig mol-invloed bij de ballonen, .. . Nee ik zie het niet.
Bij de treinopdracht plaats ik toch een kanttekening.
We weten niet hoe het spel zou gaan mocht Nimrod als eerste bij Gilles aankomen. Dat is voor mij nog steeds een groot raadsel.
Het kan niet zijn dat Nimrod hetzelfde dilemma krijgt als Hilde. Dat zou absurd zijn, want als hij zijn koffer gesloten houdt weet hij (en alle andere kandidaten) exact hoeveel er in zijn koffer zat door het bedrag dat erbij komt in de groepspot. Daar moet dus toch ergens een serieuze anaconda onder het gras zitten. Krijgt hij een vrijstelling? Is zijn koffer dan het gemiddelde van alle koffers samen waard? De makers zullen hier zeker een extra dimensie aan hebben toegevoegd om het te laten kloppen. Zolang je niet weet wat er op het spel stond kan je dus weinig zeggen over Nimrods rol bij de treinopdracht.
Maar ik ben het wel eens met de olifanten. Hij begon ook te lopen bij de fruitwandeling, wat ook zeer onmols is. Ze wandelden zeker 2 x zo traag dan wanneer ze begonnen te lopen. Dus zeggen dat hij dit zou doen om de tijd 2 x sneller te kunnen laten afgaan, daar geloof ik niets van.
In de busjes is zijn plan om 6000€ te verdienen. De andere bus volgde hem de eerste keer. Mochten ze dit de 2de keer ook gedaan hebben werd er 6000€ verdiend.
Bij de pasvragenloterij wou hij niet het geld opofferen om naar het papier van de bookie te kijken. Logisch als kandidaat die balletjes kocht, want je wil je 2 pasvragen veilig stellen. Als mol wil je net wel de nog te winnen 1000€ opofferen. Dan maakt het je niet uit dat ze daarna jou, Jan of Sarah kiezen omdat ze allen balletjes hebben gekocht. En hij biecht daarna nog eens eerlijk op dat hij 3 balletjes had gekocht (waarom geen 4 dan, als mol die balletjes wil kopen?). Als mol kon hij dit voor zichzelf houden. Hij gaf toe 1 balletje te hebben gekocht, en dat maakt andere kandidaten, zoals Els en Michèle net verdachter wanneer zij zeggen géén balletjes te hebben gekocht.