Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.6%)
Michèle
82 (57.3%)
Sarah
53 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 33991 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 5-05-2025, 20:35:46 »
Natuurlijk, ik chargeer een beetje. Maar het ontbreken van een molactie is niet gelijk een kandidatenactie.

Ik zie bij Michèle niks waarvan ik denk: dat is onverklaarbaar voor een mol. Of dat je denkt: dat is nou een slimme manier om deze opdracht aan te pakken. Natuurlijk pakt ze hier en daar wel wat geld mee. Maar dat is allemaal op een vrij standaard manier. Geen allesbeslissende belangrijke goede acties.

Sarah daarentegen…waarom Thailand zeggen met nog 5 seconden in de trein? Waarom 1000 euro binnenhalen bij het dansen? Waarom niemand vertellen over easy/hard mode van je helm? Waarom die naam Prawit zo snel goed doorgeven? En zo kan je nog wel even doorgaan.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 5-05-2025, 21:07:16 »
Michèle kiest 3 van de 4 juiste roeiers, wat best knap is. Het hangt hier af van wat de mannen doen, als zij de voorsprong bijeen sprokkelen is de opdracht geslaagd en zit er 4000euro in de pot. Maar waar wordt de nadruk op gelegd, op die ene fout bij de roeiers.
Bij de floating market geeft ze 2x de voorzet tot een juist antwoord, maar de nadruk ligt op het knoeien met noedels.
Ze lost eigenhandig de puzzel op bij de fruitwandeling, het voorstel van Hilde zorgt er grotendeels voor dat er geen extra geld bijkomt, maar ze eet nog wat fruit en spot aapjes.
Dat is een verdachte edit, dat doen ze niet bij de mol, die wordt wat uit de wind gehouden.
Michèle zit ook vaak niet op een positie waar ze iets kan doordrukken, zoals de molkoffer, de vrijstelling van Pedro ( maar wel het verdacht afspraakje met Nimrod), het bevrijden van Pedro (invloed op 5000/2000 euro), de bom (ze kan daar nooit aan de beurt komen om alsnog in te grijpen).

Ze komt, buiten de molkoffer om, 2X op een goede positie om echt geld weg te spelen, bij het tankstation en bij de golf, waar ze dan ook nog eens een erg verdachte edit krijgt.

Ik geloof ook nooit dat het Sarah's bedoeling was om geld te verdienen bij dat dansen, dat zag je meteen aan haar gezicht.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #562 Gepost op: 5-05-2025, 21:16:02 »

Ik geloof ook nooit dat het Sarah's bedoeling was om geld te verdienen bij dat dansen, dat zag je meteen aan haar gezicht.

Precies. En je zag .. en dat was heel vluchtig.. dat ze 2x naast dat zwaard stok ding greep van die vent. Leek opzettelijk maar moest 2x terugkijken om dat te zien. Onverdachte edit terwijl ze iets verdachts doet.

Bij Michèle is het idd precies andersom elke keer

« Reactie #563 Gepost op: 5-05-2025, 21:25:08 »
Natuurlijk, ik chargeer een beetje. Maar het ontbreken van een molactie is niet gelijk een kandidatenactie.

Ik zie bij Michèle niks waarvan ik denk: dat is onverklaarbaar voor een mol. Of dat je denkt: dat is nou een slimme manier om deze opdracht aan te pakken. Natuurlijk pakt ze hier en daar wel wat geld mee. Maar dat is allemaal op een vrij standaard manier. Geen allesbeslissende belangrijke goede acties.

Sarah daarentegen…waarom Thailand zeggen met nog 5 seconden in de trein? Waarom 1000 euro binnenhalen bij het dansen? Waarom niemand vertellen over easy/hard mode van je helm? Waarom die naam Prawit zo snel goed doorgeven? En zo kan je nog wel even doorgaan.
Ik zet hier tegenover enkele belangrijke posities toch wel:

Maar euh.. Eventjes Sarah haar interessante feiten...
● enige uit de containers die in het busje zat
● in de helikopter
● op het laatste moment bij de olifanten
● bij Pedro en Nimrod op het einde van die paintball spel in opdracht Pedro bevrijden
● Enige 'molkoffer' nog in het spel in de trein bij Hilde
● Bij de kisten(schatkamer) waar Pedro zat met vrijstellingen.

Toch veel cruciale plaatsen, niet ?

« Laatst bewerkt op: 5-05-2025, 21:42:07 door Fervente mollenjager »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 5-05-2025, 21:27:35 »
Vergeet de kistjes niet waar ze Els wegstuurt van de middelste  ;D

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #565 Gepost op: 5-05-2025, 21:36:35 »
Dit is ook weer een voorbeeld van een overdreven verdachte montage bij Michèle. Bij de laatste vraag spelen Alexy en Sarah twee verkeerde antwoorden (A & D) vrij en Alexy geeft deze door. Michèle in het volgende shot, een halve seconde later: ''Ik zou misschien toch scheren zeggen.'' (Antwoord D)
Dat is al opvallend, maar als je kijkt naar de achtergrond lijkt dit ook helemaal niet zo snel gegaan te zijn. Eerst rijden ze bij een grote plas water, maar die is vervolgens nergens meer te bekennen. Dit is dus bewust aan elkaar gemonteerd om Michèle verdacht te maken.

« Laatst bewerkt op: 5-05-2025, 21:40:27 door Rinusoide »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 5-05-2025, 21:41:01 »
Ik wik en weeg de 3 finalisten en kijk wie de beste molpositie had, niet wat de productie ons laat zien.

Aflevering 1:
1.   Molkoffer onderscheppen: veruit de belangrijkste opdracht want hier is het meeste geld mee gemoeid (€9000) en de molkoffer. Enkel Sarah geraakte tijdig uit de container en had daarop invloed. Alexy en Michèle geraakten niet op tijd uit de container en hadden daar geen invloed op. Duidelijk molpunt voor Sarah.
2.   Floating market / Muay Thai: In beide opdrachten kun je mollen en de drie finalisten droegen weinig bij. Toch een molpunt voor Michèle vanwege de noedels en Via Ferrata.
3.   Eliminatiestoelen uitschakelen: Sarah geraakte als enige niet op tijd boven, zij krijgt het molpunt.

Aflevering 2:
1.   Thaise dierenriem: Alexy zat in de sleutelpositie, drukte meermaals op de rode knop, vouwde ten onrechte een zwaan maar miste enkele juiste dieren. Molpunt voor Alexy.
2.   Trein: Sarah: geraakte het verst (Alexy en Michèle kwamen niet verder dan coupé 2) en kon mede beslissen over welke koffers werden meegenomen tot het einde. Bovendien was enkel haar koffer erbij.

Aflevering 3:
1.   Olifanten voeren: moeilijk te bepalen. Alexy en Sarah bleven tot het einde maar Michèle zette de laatste 3 bordjes op de verkeerde plaats voordat Alexy kwam.
2.   Radio mol: ook moeilijk te bepalen al zaten Sarah en Alexy wel in de wagen die het minste opleverde.
3.   Pasvragenloterij: Sarah kocht 4 balletjes en werd ten onrechte niet uit gestemd. Alexy kocht één balletje en werd terecht niet eruit gestemd. Michèle kocht geen balletjes en werd ten onrechte in de tweede ronde eruit gestemd. Molpunt voor Sarah dus.

Aflevering 4:
1.   Drakenbootrace / The Masked Dancer: de roeiers hebben de beste molposite. Michèle wist 3 van de 4 juiste roeiers aan te duiden maar Alexy zorgde voor geen voorsprong wat wel cruciaal was. Molpunt voor hem.
2.   Schatjagen in Ayutthaya: Sarah: geraakte als enige finalist tot bij Pedro en kon over zijn vrijstelling en het te verdienen geld beslissen.

Aflevering 5:
1.   Explosieve sprong: Sarah: de springers hebben de beste molpositie want zij beslissen tenslotte over welke draden ze (laten) doorknippen.
2.   Anne op het tankstation: je kunt zowel in de winkel als in de auto mollen.
3.   Fruitwandeling. Alexy: bracht wel 3 doerians binnen (€900) maar door te kiezen voor persoonlijk voordeel waren de andere kandidaten net te laat. Als hij dat niet had gedaan hadden er meer kandidaten op tijd doerians kunnen leveren.

Aflevering 6:
1.   Hole in wax: Michèle door het geven van verkeerde antwoorden en het missen van de laatste hole.
2.   Half diner met de mol: Sarah: De mol wil natuurlijk het liefst in die positie komen..
3.   Pedro bevrijden: Sarah kwam als enige tot bij Pedro en besliste over het geld en de pasvragen. Alexy en Michèle werden eerder uitgeschakeld.

Aflevering 7:
1.   De pingpongshow: Ik geef Alexy het molpunt omdat er meer geld is gemoeid bij zijn opdracht en te vroeg drukte.
2.   Joker: ook hier het molpunt voor Alexy omdat hij het verst geraakte en indien hij had gewonnen kon hij de kaart van Michèle of Sarah nemen (die mogelijkheid hadden beide dames niet).

Sarah 8, Alexy 5, Michèle 2.

Sarah kwam het vaakst in de beste positie. Alexy komt verrassend verdachter naar voren (hoewel ik hem nooit verdacht), Michèle wordt vooral verdacht neergezet maar zat niet vaak in de beste positie.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2025, 21:48:20 door Luc »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 5-05-2025, 21:44:57 »
Dit is ook weer een voorbeeld van een overdreven verdachte montage bij Michèle. Bij de laatste vraag spelen Alexy en Sarah twee verkeerde antwoorden (A & D) vrij en Alexy geeft deze door. Michèle in het volgende shot, een halve seconde later: ''Ik zou misschien toch scheren zeggen.'' (Antwoord D)
Dat is al opvallend, maar als je kijkt naar de achtergrond lijkt dit ook helemaal niet zo snel gegaan te zijn. Eerst rijden ze bij een grote plas water, maar die is vervolgens nergens meer te bekennen. Dit is dus bewust aan elkaar gemonteerd om Michèle verdacht te maken.

Precies wat ik idd bedoelde met die oververdachte dingetjes in die golfkarretjes. Die totaal overbodig zijn en ronduit vreemd als ze de mol is.

Het is alsof ze je de Michèletunnel in willen sleuren echt. Echt n hele lijst van dit soort dingen

En het is echt in elke aflevering

« Reactie #568 Gepost op: 5-05-2025, 21:46:27 »
Vergeet de kistjes niet waar ze Els wegstuurt van de middelste  ;D
Inderdaad.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 5-05-2025, 21:47:57 »
Dit is ook weer een voorbeeld van een overdreven verdachte montage bij Michèle.

Klopt. Al tamelijk in het begin kon je daaruit opmaken dat ze de finale zou gaan halen.
En dat kan twee dingen betekenen: of ze is de Mol, of ze is een kandidaat die wel eens verdachte dingen doet
en verder zo verdacht mogelijk gemonteerd wordt om af te leiden van de echte Mol.

Voor mij is het duidelijk: Sarah is de Mol en Michèle is degene die van haar af wist te leiden.
Gezien het feit dat veel forumleden haar toch verdenken, heeft de Mol het niet alleen goed gedaan, maar de montage ook.

« Reactie #570 Gepost op: 5-05-2025, 21:48:21 »
Ik wik en weeg de 3 finalisten en kijk wie de beste molpositie had, niet wat de productie ons laat zien.

Aflevering 1:
1.   Molkoffer onderscheppen: veruit de belangrijkste opdracht want hier is het meeste geld mee gemoeid (€9000) en de molkoffer. Enkel Sarah geraakte tijdig uit de container en had daarop invloed. Alexy en Michèle geraakten niet op tijd uit de container en hadden daar geen invloed op. Duidelijk molpunt voor Sarah.
2.   Floating market / Muay Thai: In beide opdrachten kun je mollen en de drie finalisten droegen weinig bij. Toch een molpunt voor Michèle vanwege de noedels.
3.   Eliminatiestoelen uitschakelen: Sarah geraakte als enige niet op tijd boven, zij krijgt het molpunt.

Aflevering 2:
1.   Thaise dierenriem: Alexy zat in de sleutelpositie, drukte meermaals op de rode knop, vouwde ten onrechte een zwaan maar miste enkele juiste dieren. Molpunt voor Alexy.
2.   Trein: Sarah: geraakte het verst (Alexy en Michèle kwamen niet verder dan coupé 2) en kon mede beslissen over welke koffers werden meegenomen tot het einde. Bovendien was enkel haar koffer erbij.

Aflevering 3:
1.   Olifanten voeren: moeilijk te bepalen. Alexy en Sarah bleven tot het einde maar Michèle zette de laatste 3 bordjes op de verkeerde plaats voordat Alexy kwam.
2.   Radio mol: ook moeilijk te bepalen al zaten Sarah en Alexy wel in de wagen die het minste opleverde.
3.   Pasvragenloterij: Sarah kocht 4 balletjes en werd ten onrechte niet uit gestemd. Alexy kocht één balletje en werd terecht niet eruit gestemd. Michèle kocht geen balletjes en werd ten onrechte in de tweede ronde eruit gestemd. Molpunt voor Sarah dus.

Aflevering 4:
1.   Drakenbootrace / The Masked Dancer: de roeiers hebben de beste molposite. Michèle wist 3 van de 4 juiste roeiers aan te duiden maar Alexy zorgde voor geen voorsprong wat wel cruciaal was. Molpunt voor hem.
2.   Schatjagen in Ayutthaya: Sarah: geraakte als enige finalist tot bij Pedro en kon over zijn vrijstelling en het te verdienen geld beslissen.

Aflevering 5:
1.   Explosieve sprong: Sarah: de springers hebben de beste molpositie want zij beslissen tenslotte over welke draden ze (laten) doorknippen.
2.   Anne op het tankstation: je kunt zowel in de winkel als in de auto mollen.
3.   Fruitwandeling. Alexy: bracht wel 3 doerians binnen (€900) maar door te kiezen voor persoonlijk voordeel waren de andere kandidaten net te laat. Als hij dat niet had gedaan hadden er meer kandidaten op tijd doerians kunnen leveren.

Aflevering 6:
1.   Hole in wax: Michèle door het geven van verkeerde antwoorden en het missen van de laatste hole.
2.   Half diner met de mol: Sarah: De mol wil natuurlijk het liefst in die positie komen..
3.   Pedro bevrijden: Sarah kwam als enige tot bij Pedro en besliste over het geld en de pasvragen. Alexy en Michèle werden eerder uitgeschakeld.

Aflevering 7:
1.   De pingpongshow: Ik geef Alexy het molpunt omdat er meer geld is gemoeid bij zijn opdracht en te vroeg drukte.
2.   Joker: ook hier het molpunt voor Alexy omdat hij het verst geraakte en indien hij had gewonnen kon hij de kaart van Michèle of Sarah nemen (die mogelijkheid hadden beide dames niet).

Sarah 8, Alexy 5, Michèle 2.

Sarah kwam het vaakst in de beste positie. Alexy komt verrassend verdachter naar voren, Michèle wordt vooral verdacht neergezet maar zat niet vaak in de beste positie.
Dat is ook mijn stand al lang. Zeg steeds als Sarah (mijn mol) het niet is, is het Alexy.
Uiteraard kan Michéle het nog altijd zijn, maar bij haar zou ik het meest verrast zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 5-05-2025, 22:05:56 »
Je haalt sleutelposities en potentiële molacties een beetje door elkaar.

Bij het parachutespringen kan je inderdaad best beargumenteren dat de mol beter kan springen. Maar als je dat als mol de beste plek vindt, dan ga je dus ook een fout maken op je eigen vragen. Dat is dan je molstrategie. Sarah heeft ze allemaal goed. Volledig onnodig als mol en al helemaal niet een logische molstrategie.

Het feit dat in jouw analyse Sarah hier een molpunt krijgt doet mij nogal twijfelen aan de objectiviteit ervan.

Het sluit Sarah heus niet uit als mol, maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom dit een argument voor Sarah als mol zou zijn.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 5-05-2025, 22:14:16 »
Sarah sprong als laatste en kon te horen krijgen wie er een fout heeft gemaakt. Als Nimrod alles juist had kon Sarah nog steeds een fout maken. Of denken dat ze een fout heeft gemaakt en een verkeerde draad te (laten) doorknippen. Die mogelijkheid hadden de trampolinespringers niet. Ze konden de parachutespringers het wel moeilijker maken maar de uiteindelijke beslissing over de draden ligt bij de parachutespringers.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 5-05-2025, 22:39:03 »
Dat vind ik al aardig complex worden. Zulke redenaties zijn meestal een slecht voorteken voor een tunnel.

Maar goed, stel dat Sarah inderdaad wist dat er al teveel fouten gemaakt worden. En dat ze daarom juist toch alles goed doet. Waarom gaat ze dan niet gewoon eerst bij het knippen? Dan is ze perfect onverdacht. Nu zaait ze twijfel, en is ze alsnog verdacht. Is gewoon geen logische molstrategie.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 5-05-2025, 22:42:27 »
Die mogelijkheid hadden de trampolinespringers niet. Ze konden de parachutespringers het wel moeilijker maken maar de uiteindelijke beslissing over de draden ligt bij de parachutespringers.

Klopt als een zwerende vinger!  ::ok::
En laten we de finale nou net ingaan met twee trampolinespringers en één parachutespringer.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 5-05-2025, 22:44:33 »
Dat vind ik al aardig complex worden. Zulke redenaties zijn meestal een slecht voorteken voor een tunnel.

Maar goed, stel dat Sarah inderdaad wist dat er al teveel fouten gemaakt worden. En dat ze daarom juist toch alles goed doet. Waarom gaat ze dan niet gewoon eerst bij het knippen? Dan is ze perfect onverdacht. Nu zaait ze twijfel, en is ze alsnog verdacht. Is gewoon geen logische molstrategie.
Ze is helemaal niet verdacht hierdoor.

En ze hoeft helemaal niks te weten.

Gewoon onverdacht alles goed beantwoorden (want Gilles gaat dat zeggen op t eind) vervolgens onzeker doen. Eerst anderen laten gaan..
Mocht puntje bij paaltje komen kan ze alsnog nog meer verwarring zaaien en n andere kleur doorknippen.

Totaal in controle hier. En onverdacht

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 5-05-2025, 23:06:45 »
Ik begrijp niet waarom Sarah zich in de eerste ronde van een opdracht die 5000 euro op kon leveren weg laat spelen terwijl ze met Michèle die Nimrod verdacht maakte mee kon gaan. Ze maakte echter Michèle verdacht, die er (voor de mol) beter in had kunnen blijven. Gezien het te winnen bedrag vind ik dat onbegrijpelijk van Sarah, als die de mol zou zijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 5-05-2025, 23:16:45 »
De mol wil zich meteen laten wegspelen dmv zo opvallend mogelijk gedrag zodat iedereen weet dat zij pasvragen heeft

Vervolgens wil ze ook het duel verliezen want de kandidaten in de eindring weten door haar opvallende overdreven reactie dat zij pasvragen heeft. Zij zullen dan haar kaart kiezen

Elke andere kandidaat op aarde zou voor de finale voor pasvragen gaan.
Dat was lijkt mij de molstrategie.

(Michèle doet eigenlijk hetzelfde)

Alleen bij Sarah zag je dat t overdreven en nep was.. vooral het in de lach schieten.
Past totaal niet bij haar. Ze kon toch een pokerface opzetten bij t horen van haar kindjes?
En dan nu opeens lachen om een stom grapje? Terwijl er veel op het spel stond als ze kandidaat was geweest. No way gewoon.

Wie de mol ook is. Nimrod heeft t molplan laten mislukken

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 5-05-2025, 23:20:28 »
Nee, je probeert iemand die voor geld gekozen heeft weg te spelen en vooral jezelf niet.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 5-05-2025, 23:21:45 »
Dan zijn we dat niet eens