Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Floating market  (gelezen 3327 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Floating market
« Gepost op: 23-03-2025, 19:02:13 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 20:49:33 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Floating market
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2025, 23:20:23 »
Beste positie had Els. Morsen met noedels, en niemand kon zien wat Els deed met de pinda’s, En de €750 fout laten beantwoorden door onvolledig verhaal te vertellen over Via Ferrata… Michele ook verdacht door bij dat fragment af te leiden…
Verder mooie beelden, jammer dat de twee verschillende deelopdrachten niets met elkaar te maken hadden.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2025, 01:12:55 »
De perfecte positie voor de mol, omdat die bij de noedels stiekem af en toe een bakje weg kan kieperen. Levert ook leuke beelden op voor de onthulling aan het eind.  ::vergroot::

Helemaal opvallend is dat je op 30:24 duidelijk ziet dat Rusiana onnodig haar bakje ondersteboven houdt!

« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 02:14:43 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2025, 02:00:11 »
Ik vind de manier hoe els verhaal manipuleert erg knap.

Ze doet dat met de manier waarop ze verteld over “haar kunstje”, er is ruimte voor twijfel in haar verhaal.

En ze doet dat precies zo door te beginnen over het juiste antwoord op haar vraag en te vragen of ze daar verder op door moet gaan , terwijl de vraag mogelijk ook over andere hobbies kan gaan, dus het lijkt oo tijdverspillem als ze doorgaan op via ferrata, maar een mol weet dat kandidaten gaan zeggen nee vertel zoveel mogelijk hobbies .

Dan kun je als mol mooi nakomen en zeggen ik heb aangeboden om door te gaan oo via ferrata.

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2025, 09:11:17 »
Ik vind de manier hoe els verhaal manipuleert erg knap.

Ze doet dat met de manier waarop ze verteld over “haar kunstje”, er is ruimte voor twijfel in haar verhaal.

En ze doet dat precies zo door te beginnen over het juiste antwoord op haar vraag en te vragen of ze daar verder op door moet gaan , terwijl de vraag mogelijk ook over andere hobbies kan gaan, dus het lijkt oo tijdverspillem als ze doorgaan op via ferrata, maar een mol weet dat kandidaten gaan zeggen nee vertel zoveel mogelijk hobbies .

Dan kun je als mol mooi nakomen en zeggen ik heb aangeboden om door te gaan oo via ferrata.

Mooie analyse.  ::ok::

Anderzijds niet onlogisch dat Els vroeg of iedereen (iemand) dat kent. 
Want iedereen weet wel wat piano, ballet, paddel, ... is maar via ferrata is waarschijnlijk veel minder bekend (ik kende het alleszins niet). 

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2025, 12:25:15 »
Anderzijds niet onlogisch dat Els vroeg of iedereen (iemand) dat kent. 
Het gaat er niet om of het logisch is, maar of het handig is als kandidaat of als mol. Het gaat hier om een persoonlijk feitje over die kandidaat, in dit geval Els. Alles wat ze maar kan vertellen over via ferrata is afleiding en ballast. Het gaat om Els en niet om via ferrata.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 12:26:54 door MartinJ »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2025, 12:32:08 »
Precies dat .   Els wil uitwijden over die hobby, want ga je als mol door over het juiste onderwerp, want dat is toch kandidaats. Maar door zelf te opperen om ermee door te gaan , legt ze dat bij de rest neer , in de verwachting dat die meer hobbies willen horen.

Zo lang els niet zegt dat ze deze hobby samen met haar vriend doet is dat prima voor een mol. Dus of els voorziet dat haar vraag of iemand het kent, de anderen weg brengt van het juiste onderwerp en als ze er wek meer over willen horen, zal ze nooit zeggen dat haar vriend dat ook doet.
OF de mol wil niet doorgaan op het juiste onderwerp en geeft dat aan
Of de mol is aan het thaiboksen

Opvallend is dat rusiana geen van deze drie doet ,

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2025, 14:56:53 »

Helemaal opvallend is dat je op 30:24 duidelijk ziet dat Rusiana onnodig haar bakje ondersteboven houdt!

Zie je hier niet gewoon het beeld nadat ze haar bakje geleegd heeft en het aan het terugbrengen is naar voren?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2025, 15:11:08 »
Zie je hier niet gewoon het beeld nadat ze haar bakje geleegd heeft en het aan het terugbrengen is naar voren?
Nee, ze heeft inderdaad net haar bakje geleegd, maar daarna houdt ze duidelijk het bakje eerst nog eens ondersteboven (je ziet op de foto een sliert die eruit valt). In een ander shot zie je ook dat ze tussendoor soms raar met het bakje aan het zwaaien is. 

De vraag die wel gesteld kan worden: waarom houdt ze het ondersteboven nadat ze haar bakje al geleegd heeft. Er zitten alleen nog wat restjes in.
De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2025, 15:27:33 »
een rare gewoonte om te checken of alles wel goed is doorgegeven  ;D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2025, 16:18:35 »
Els geeft het goede antwoord bij hoe Michèle haar lief heeft ontmoet, na een klein overleg. Lekker witvoetje halen voor 250 euro aan noedels.
Iedereen begreep dat je lekker kon knoeien met de noedels om jezelf verdacht te maken, zeker met een blinddoek op.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 16:20:33 door foxhunter »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2025, 16:26:17 »
Els geeft 2 van de drie keer het goede antwoord.

Bij Rusiana:

- Michèle: Sun, sun...
- Jan: Sunny Beach, maar dat is een plaats, het hotel heeft ze niet gezegd volgens mij
- Els: Sunny Beach dan? Pakken we Sunny Beach?
De kandidaten kiezen voor Sunny Beach (goed voor 500€ en Els als mol hoefde dit niet te zeggen)

Bij Michèle:

Els: Was dat niet op een feestje ofzo (mols)
Jan: Ja, maarja, activiteit, welke activiteit dan? Feesten ofwa?
Els (buiten beeld): Zwemmen?
Rusiana: Ok, ja dat is goed.

Els heeft hier dus 750€ opgehaald. Sunny Beach hadden de andere kandidaten misschien nog gegokt, bij gebrek aan andere opties, maar bij het zwemmen had de rest duidelijk geen idee om welke activiteit het ging.

I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2025, 20:51:00 »
Els begint dan in ieder geval met te zeggen dat ‘ze het echt niet weet’ en blijft daarna even stil. Daarna gaat ze mee in de gegeven antwoorden van anderen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2025, 21:56:08 »
Maar nee, Els zei als eerste en enige “zwemmen”.
Dat is niet meegaan met de antwoorden van anderen hé, dat is het correcte antwoord geven.
En de mol hoort mee te gaan met foute antwoorden van kandidaten, niet met de juiste. Dat kan niet altijd, maar bij Sunny Beach werd al gezegd door Jan dat dit een plaatsnaam was en geen hotel. Dan kan je als mol toch wel daarop inspelen en wat hotelketens opsommen in de hoop dat ze dan voor Hilton of Ibis gaan ipv Sunny Beach.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2025, 09:40:59 »
Ik weet niet of Els dat als eerste zei, dan zou ik goed moeten luisteren, kon het ook Michèle zijn?

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2025, 09:46:47 »
Nee michèle kon het niet zijk want ze mag niet antwoorden op haar eigen vraag

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2025, 10:26:33 »
Ik doelde op Sunny beach, de beurt van Rusiana.
Bij Michèle haar beurt is het volgens mij weer Jan die na ‘party’ van Els ‘zwemmen’ zegt, waarna Els hem papegaait.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2025, 11:34:37 »
Ik doelde op Sunny beach, de beurt van Rusiana.
Bij Michèle haar beurt is het volgens mij weer Jan die na ‘party’ van Els ‘zwemmen’ zegt, waarna Els hem papegaait.

Neen
Els: was dat niet met een feestje ofzo?
Jan: Ja maar ja, een fuif...welke activiteit dan? Feesten ofwa?
Els: Zwemmen?
Rusiana: Ok, ja, dat is goed

Dus als Els de mol is, dan stuurt ze eerst naar het foute antwoord (feestje), om vervolgens uit het niets het juiste antwoord te geven. Dat zou ik zeer raar vinden om te doen als mol.

Bij Sunny Beach is het transcript:

Michèle: Sun...Sun
Bart: Sunny Beach, maar dat is een plaats, het hotel heeft ze volgens mij niet gezegd
Els: Sunny Beach, gaan we dan voor Sunny Beach?

Ook hier het ze kunnen verderbouwen op Bart die zei dat Sunny Beach een plaatsnaam is en geen hotel.
Nu, Sunny Beach zou ik nog kunnen zien als: De groep had misschien toch wel gegokt op Sunny Beach en wegsturen daarvan zou ze misschien als "te opvallend" beoordelen. Maar het zwemmen is gewoon zeer onmols. Er was geen enkele aanleiding om dat ineens op te werpen als de rest het totaal niet weet.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 11:45:16 door marivwae »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2025, 11:42:09 »
Diep vanuit een tunnel zou ik zeggen “dan is er geknipt!” maar het kan ook heel goed zijn dat Els hier witte voetjes haalt, voor €750 wat €1500 had kunnen zijn.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2025, 11:58:24 »

Als je het stuk bekijkt, dan weet je dat er daar niet geknipt kan zijn.

750€ is toch al een serieuze witte voet.
Zeker als ik dan lees dat de mol bij de eliminatiestoelen niet wil boven geraken, want dat levert geld op (slechts 200€). Dan zou ik eerder daar een wit voetje halen en alle kandidaten erin laten. Dat levert minder geld op en je hebt toch nog iets goeds gedaan voor de groep. Waar dan ook nog eens de hele groep getuige van kan zijn itt 3 kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 12:00:02 door marivwae »