Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen  (gelezen 8554 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 22-04-2025, 21:09:58 »
Dus de mol wil wel tijdig vrijkomen uit zijn/haar container maar slaagt er niet in om enkele keren de neus aan te raken waardoor die te laat is (en de derde container was blijkbaar ruim te laat want de bus was niet meer te zien). Dat zou dan de perfecte molstrategie zijn. Dat is toch te belachelijk voor woorden.

Ja…ruim te laat, inderdaad. Allicht zo’n 3 à 4 minuten. En hoeveel tijd had bus 1 over toen ze bij de helicopter kwamen? Ze waren aan het gebouw toegekomen met minder dan 6’ op de klok. Dan moesten ze nog uitstappen, het gebouw binnenrennen, de lobby doorrennen, de lift nemen en het helipad overrennen. Hoeveel minuten denk je dus dat ze over hadden? 3 minuten? 4 minuten?

Je spreekt constant dat Michèle geen invloed heeft op de 9000€ die te verdienen was in de busjes: hoeveel invloed had Sarah?
Eerste vraag helpt zij juist oplossen. Als ze in de helicopter wil komen moet haar team sowieso trouwens 1 vraag juist beantwoorden, dus Sarah heeft óók geen controle over 9000€, maar over 6000€.
Alleen heeft ze ook geen controle over 6000€, want de laatste vraag draait om Els. Els vertelt de waarheid, maar verkoopt het als een leugen en doet dat zeer overtuigend. Invloed van Sarah: 0,0. Invloed van Sarah op het antwoord van het andere busje: 0.0.
Het andere busje, met Hilde als psychiater, had net zo goed die list kunnen doorzien en juist antwoorden.
De invloed van Sarah beperkte zich dus slechts op 1 vraag. De 2de van Nimrod. Sarah als mol had, wil ze in de helicopter geraken, invloed op 3000€.

I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #141 Gepost op: 22-04-2025, 21:17:34 »
Zoals Mollenmania al aangeeft was er een plan B voor de molkoffer, dus zo nodig was het niet om de helicopter te bereiken. Dan had ze een aflevering zonder dat ding moeten doen.... ach dat is overkomelijk.
moesten ze nog uitstappen, het gebouw binnenrennen, de lobby doorrennen, de lift nemen en het helipad overrennen
Dan moet je ook nog alles direct goed doen. Ik zou zelf altijd de verkeerde kant opgaan, en ik geloof niet dat de productie hier erg ter wille zou zijn om aan te wijzen hoe ze moeten rennen. De mol had hier dus ook licht in kunnen sturen om meer tijd te rekken. D.w.z.: was Hilde nooit uit haar container geraakt, dan Michèle wel, maar zij was dat krap tegen de tijd aan geweest en had zelfs als winnend team nog zo kunnen sturen dat het allemaal toch te laat was geweest. Haar molactie zit heel vernuftig in elkaar! Zoals we dat kennen van De Mol. Alle varianten secured.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 22-04-2025, 21:20:39 »
Zoals ik vaak heb gezegd heeft de mol het al dan niet in de helikopter geraken niet in de hand, wel in een busje geraken.
De mol maakt deel uit van de productie en die wil dat de helikopter tijdig bereikt wordt, anders hadden wij niet die twist over het al dan niet doorlaten van de molkoffer. Daarom denk ik dat de mol snel uit de container wil komen.
Wat zou de eerste molactie van Michèle zijn? Er niet in slagen de neus voldoende aan te raken waardoor ze niet tijdig uit de container is geraakt? Of niet uit de container willen geraken met de hoop dat de kandidaten in de busjes de €9000 wegspelen en de molkoffer doorlaten? Geloofwaardig kun je het niet noemen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 21:50:58 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #143 Gepost op: 22-04-2025, 21:24:54 »
En zoals ik al vaak heb gezegd wil de mol pas in een busje geraken als het vlak tegen de tijd is.

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 22-04-2025, 21:49:44 »
Dat is ook helemaal niet wat er gebeurt. Ze wilde dolgraag uit de container komen en deed dat ook.Je bedoelt met co: Hilde cs? Mijn stelling is steeds geweest dat de mol WEL uit de container wil komen, bij perfectie zo'n 2 minuten voor tijd. Inderdaad kan je dan nog voor vertraging bij de busjes zorgen want het 1e busje zal moeten wachten op de 2e. Als er maar 1 bus rijdt kan dat niet. Dus stel Hilde was nooit uit de container gekomen, dan was team Michèle weldegelijk nog heel belangrijk geweest in de race.

Met co bedoel ik Alexy, Rusiana en Pasquino. Ik zeg ook dat ze uit de container zouden komen als tijdgewijs het niet meer mogelijk zou zijn om bij de heli te geraken. Het busje met Pedro, Sarah en Els zijn dan al lang onderweg en het is dat busje dat de antwoorden moeten geven. Zo lang zij juist antwoorden moeten zij op niets wachten en rijden ze gewoon door tot aan de heli. 9000euro in de pot.

Het planB voor de molkoffer hoeft ook helemaal niet te betekenen dat die alsnog kan gewonnen worden door de mol. Misschien ligt die dan gewoon uit het spel (net zoals Matteo in Arizona en de doos van pandora in Griekenland), en moet de mol het hebben van gewoon degelijk molwerk.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #145 Gepost op: 22-04-2025, 22:18:31 »
Ik zeg ook dat ze uit de container zouden komen als tijdgewijs het niet meer mogelijk zou zijn om bij de heli te geraken. Het busje met Pedro, Sarah en Els zijn dan al lang onderweg en het is dat busje dat de antwoorden moeten geven. Zo lang zij juist antwoorden moeten zij op niets wachten en rijden ze gewoon door tot aan de heli. 9000euro in de pot.
Exact, dit is dus ook precies wat ik zeg ::ok::. Geen speld tussen te krijgen. Blijkbaar ook niet door de Sarahverdenkers ::)

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 22-04-2025, 22:23:59 »
Exact, dit is dus ook precies wat ik zeg ::ok::. Geen speld tussen te krijgen. Blijkbaar ook niet door de Sarahverdenkers ::)
Ja, dus busje 1 (Pedro, ...) zou dan kunnen aankomen bij de heli met 9000euro in de pot. terwijl busje Michèle ver achter rijdt en niks kan doen buiten verdacht liegen over een antwoord.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #147 Gepost op: 22-04-2025, 22:30:20 »
Volgens mij wordt hier intussen bijna alleen nog maar de 1e opdracht besproken (en worden de argumenten alleen maar herhaald met waarom wel en waarom niet).
Die discussie misschien gewoon in dat topic houden zodat het hier weer gaat over wie is de mol?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #148 Gepost op: 22-04-2025, 22:58:08 »
Ja, dus busje 1 (Pedro, ...) zou dan kunnen aankomen bij de heli met 9000euro in de pot. terwijl busje Michèle ver achter rijdt
Nee dat zou de mol natuurlijk nooit laten gebeuren. Daarom komt ze ook 2 minuten voor tijd uit de container. Dan begint de busrace, en bus 1 moet het hele stuk wachten tot bus 2 bij is. Zo voorkom je 9000 euro in de pot. Ze gaat natuurlijk nooit met 3 vragen te stellen bus 1 almaar door laten rijden.

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen
« Reactie #149 Gepost op: 22-04-2025, 23:05:34 »
… volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic met dit onderwerp. Dit topic gaat over aflevering 1 en het onderscheppen van de molkoffer voordat ie de helikopter ingaat.

:P

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 23-04-2025, 10:51:37 »
Niet tijdig uit de container geraken terwijl ze gewoon enkele keren haar neus moet aanraken (en ze waren al bijna tot 10), gemakkelijker kan het niet. Vind ik ongeloofwaardig en zelfs belachelijk voor een mol.
Ik denk niet dat een mol herinnerd wil worden met zo´n domme mislukte molactie.

Maar ze wil NIET "zo snel mogelijk" uit de container. Ik snap niet waarom dit zo moeilijk is om te snappen
Nogmaals: de kandidaten komen nu slechts enkele minuten voor de koffer aan bij de helicopter.
Als Michèle haar groep uit de container komt op de moment dat ze nu uit de container kwamen, maar Hilde haar groep of Sarah haar groep zaten nog vast, dan werd er 0€ verdiend en ging de koffer ONBETWIST door.
Als je zo zeker bent dat de mol wel in de helicopter moet zitten omdat de makers koste wat het kost de koffer in het spel willen houden, dan MOET de mol 3000€ verdienen, anders komt de mol nooit in de helicopter. Dat is toch OOK tegen alle logica van De Mol? En als alle kijkers volgen in die redenering en de makers hebben wederom de pech dat Pedro en Els de eerste twee afvallers zijn, dan hebben de kijkers De Mol beet vanaf aflevering 2. Want de mol moet in de helicopter zitten om de koffer mee te krijgen en de twee kandidaten in de helicopter vielen af, dus na aflevering 2 is dan de enige conclusie "Sarah is De Mol". Is dat dan de spannende televisie waar je voor pleit?
I was blind but now I can see

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #151 Gepost op: 23-04-2025, 23:04:13 »
Korte mededeling:

Zojuist een aantal berichten uit een ander topic hier samengevoegd. En eveneens de berichten die over de trein gingen uit dit topic verplaatst naar het juiste topic.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2025, 23:09:34 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: Gisteren om 17:54:24 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: Gisteren om 20:54:43 »
Het eerste busje vertrekt na 27 minuten.
Het tweede busje na ongeveer 31 minuten.
Na de eerste fout (bij consensus, Els drukt door) komen er voor het busje met Sarah en Pedro 5 minuten bij, als waren ze vertrokken na 32 minuten.
Met een effectieve rijtijd van 30 minuten was de helikopter niet gehaald, de busjes zullen dus  iets sneller gereden hebben.
Na de tweede fout (vooral toedoen van Hilde) verliest het busje van Nimrod 5 minuten extra, als waren ze vertrokken na 36 minuten.
Bij drie foute antwoorden zouden die 36 minuten bepalend worden, en zou de helikopter niet tijdig zijn gehaald.
Maar dat is niet gebeurd, omdat Sarah (aanzet) en Pedro (gaat vlot mee) al bij de eerste vraag het juiste antwoord geven en 3000 euro verdienen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:11:46 door Molekule »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: Gisteren om 22:25:12 »
Het tweede busje vertrok zo'n 4 minuten na het eerste busje. De eerste fout zal wellicht zo'n 5 minuten vertraging hebben veroorzaakt omdat het eerste busje moest wachten op de tweede en zich moest laten inhalen. De tweede fout kostte veel minder tijd (wellicht slechts één minuut) omdat de busjes dan achter elkaar reden. Overigens suggereerde Sarah eerst dat het antwoord over Hilde fout zou kunnen zijn maar koos uiteindelijk voor het juiste antwoord na herhalen van Nimrod (Els en Pedro gingen hierin mee).
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 09:06:36 door Luc »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: Gisteren om 22:46:12 »
Bij de tweede wissel zegt Gilles in de voice-over dat het busje van Nimrod 5 minuten stil staat.

Wat Sarah letterlijk zegt: “We weten niet goed of jullie juist of fout antwoorden”. Een goede samenvatting van het spel dat ze spelen  :D, en een logische vraag om het andere busje te proberen inschatten of uit hun kot te lokken maar een standpunt hoor ik hier toch niet in.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:52:18 door Molekule »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #156 Gepost op: Gisteren om 23:11:34 »
Afhankelijk van tijdschema’s zijn, en van de menselijke factor, niks is hier zeker.

Wat je wel kan doen is direct twijfel zaaien, want dat betekent dat de kandidaten elkaar niet geloven en dat betekent: geen geld!

Sarah zaait direct twijfel in het eerste telefoongesprek en iedereen kon het horen. Wij weten niet of we jullie wel kunnen geloven…en vice versa.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: Vandaag om 06:07:26 »
Het is ook niet zeker dat elke kandidaat de waarheid zal vertellen (wat hier wel gebeurt).
Als Sarah (of Pedro) hier van begin af aan twijfel wil zaaien om ervoor te zorgen dat de kandidaten elkaar niet geloven, dan zou dat evengoed ook geld kunnen opleveren.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: Vandaag om 09:04:02 »
Wat ik vooral verdacht vind is dat Sarah en Pedro in de groep benadrukken dat ze geld verdiend hebben. Ze hebben inderdaad €3000 verdiend maar €6000 niet verdiend en de molkoffer doorgelaten.
De Michèle-tunnelaars kunnen terecht zeggen dat Michèle in deze opdracht geen euro heeft verdiend. Maar met het verlies van €6000 en het doorlaten van de molkoffer heeft zij niets te maken.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 09:11:43 door Luc »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: Vandaag om 09:19:35 »
Bij de tweede wissel zegt Gilles in de voice-over dat het busje van Nimrod 5 minuten stil staat.
Neen, dat is tijdens de eerste wissel nadat het tweede antwoord over Nimrod fout was (de eerste over Hilde was juist). Het eerste busje moest 5 minuten wachten op het tweede omdat ze zo'n achterstand hadden doordat de tweede container pas 4 tot 5 minuten na de eerste open is gegaan. Nadat het tweede busje de eerste heeft ingehaald blijven de twee busjes samen naar de helikopter rijden.