Auteur Topic: Molkoffer  (gelezen 6406 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: Molkoffer
« Reactie #80 Gepost op: 21-04-2025, 08:50:27 »
Ik hoor hier vaak dat er een plan B was voor de molkoffer, maar ik heb dit nog nergens bevestigd gezien in de media. Ik denk dat het voorstel in de helicopter plan B wás.

Ik vind het alleszins een mooie toevoeging dit seizoen.
I was blind but now I can see

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 21-04-2025, 09:29:56 »
Ik hoor hier vaak dat er een plan B was voor de molkoffer, maar ik heb dit nog nergens bevestigd gezien in de media. Ik denk dat het voorstel in de helicopter plan B wás.

Ik vind het alleszins een mooie toevoeging dit seizoen.

Werd meegegeven in een interview met Wouter, staat in het media-topic. Maar wat het plan B is (meer gewone sabotages, selectieve voorwerpen, de koffer op een andere manier terugbrengen) wordt niet verduidelijkt.

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 21-04-2025, 09:35:07 »
Ik denk niet dat het plan B was dat de gehele molkoffer toch nog in het spel zou komen. Eerder ergens een kans voor de mol om toch nog ergens 1 van de voorwerpen te gebruiken misschien.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 21-04-2025, 14:34:13 »
Precies, zoals een punaise om een band mee lek te prikken of stukjes ananas om een pizza waardeloos te maken.

« Reactie #84 Gepost op: 21-04-2025, 14:39:55 »
Ik denk niet dat het plan B was dat de gehele molkoffer toch nog in het spel zou komen. Eerder ergens een kans voor de mol om toch nog ergens 1 van de voorwerpen te gebruiken misschien.
Inderdaad. Zeg ik al van bij het begin.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #85 Gepost op: 28-04-2025, 19:16:20 »
Vind er geen reet aan die molkoffer
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #86 Gepost op: 28-04-2025, 19:20:52 »
 ::rofl::

Ik vind het ook niet altijd even goed uit de verf komen. Hetzelfde vond ik trouwens van de verdubbelaars en de vermomde BV. Eigenlijk is het format zo sterk dat het zulke vernieuwingen niet nodig heeft.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: 28-04-2025, 19:21:28 »
Ik vond alleen de trein leuk omdat daar risico aan verbonden zat.

Verder vind ik het ook n beetje slappe hap en lekker makkelijk.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 28-04-2025, 19:37:44 »
Volgend jaar weer terug naar de basis.
Geen molkoffer, geen verdubbelaar, geen andere fratsen.
En vrijstellingen en pasvragen ook een stuk minder.
En vooral bij een vrijstelling of pasvraag (1x in het seizoen mag dat wel) dan niet het kopen van. Dus niet makkelijk geld uit de pot.
Een opdracht laten slagen moet lonen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 28-04-2025, 19:41:14 »
Ik zei het al in de evaluatietopic:

Ik vind dit seizoen een beetje saai en als de stream het gisterenavond niet alsnog had gedaan weet ik niet of ik er deze week aan gedacht zou hebben om de aflevering in te halen. Voor mij heeft het veel met de molkoffer te maken, de enige opdracht waarin die gedurende het spel gebruikt moest worden was de treinopdracht (volgens mij kreeg de mol bij de overige opdrachten de gelegenheid om van tevoren op een onbewaakt moment iets te doen met de molkoffer). Daarnaast ook nog pasvragen/vrijstelling/een gesprekje met de mol dat geld kostte. De molkoffer is uiteindelijk niet spannend gebleken, want de kandidaten kunnen er niets mee/aan doen.

Ik vind het een stompzinnige toevoeging.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 28-04-2025, 19:46:01 »
Ben ook geen fan. Het is niet alsof ze eerdere jaren geen hulpmiddelen hebben gebruikt  (denk aan de ananas van Senne). Voelt een beetje geforceerd aan.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #91 Gepost op: 28-04-2025, 19:48:52 »
Na het halve diner zien we Sarah de molkoffer opendoen en onderzoeken. Enkel de sleutel en de tablet zitten er nog in, verder is hij leeg.
Zouden geen andere acties meer met de molkoffer voorzien zijn?

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 28-04-2025, 19:50:37 »
Volgens mij was dit niet de molkoffer met sabotagemiddelen, maar een molkoffer waarin dat ene sabotagemiddel aan toegevoegd was.

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 28-04-2025, 19:54:32 »
Ik vind het bordje van de 37e verdieping en de boor om de meloen mee open te maken leuke vondsten. Ook vind ik de extra letters bij de drakenopdracht een leuk idee voor een sabotage, jammer dat die niet in de praktijk gebracht is.

Ik zie er ook naar uit om de beelden te zien van de diverse molkoffersabotages. Het principe van wel de sabotages weten, maar niet weten wie er verantwoordelijk voor is, is eigenlijk uniek en ik denk dat we, omdat we nu in het duister tasten wie verantwoordelijk is voor die acties, er meer van kunnen gaan genieten als de laatste aflevering
is uitgezonden.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 28-04-2025, 21:02:08 »
Ik wacht nog even op aflevering 9 tot ik mijn definitieve oordeel geef, maar vooralsnog vind ik de Molkoffer best tof.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 28-04-2025, 22:06:51 »
Ik vind het best leuk. Zeventje. 1 seizoen is genoeg, maar dat doen ze altijd met dit soort vernieuwingen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #96 Gepost op: 28-04-2025, 22:32:31 »
De mogelijkheid dat de mol toegang heeft tot bepaalde voorwerpen en deze sneaky mag gebruiken vind ik op zich een heel leuke toevoeging. Het is meer dat het neergezet wordt alsof de mol het zelf allemaal bedacht heeft en dat vind ik toch behoorlijk ongeloofwaardig worden met een lach-helm die twee verschillende standen heeft en alleen kan worden aangepast met een specifieke sleutel. Het is niet dat je zo'n helm bij bol.com besteld en 2 standen de gebruikelijke optie is. Dat is toch echt bewust zo gemaakt.
In de eerdere gevallen wilde ik de mol nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar nu is het echt niet meer geloofwaardig.

Toch jammer, want als het gewoon was neergezet als 'koffer met daarin hulpmiddelen voor de mol' was het prima geweest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #97 Gepost op: 29-04-2025, 10:18:29 »
Ja precies wat Brtdm zegt, ik was in het begin wel enthousiast over de molkoffer maar nu is ie toch iets meer hit and miss voor mij. Leuk idee, maar qua uitvoering niet elke aflevering even goed. En dat het de afgelopen twee afleveringen wat minder was is jammer daarin.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 29-04-2025, 12:26:22 »
De mogelijkheid dat de mol toegang heeft tot bepaalde voorwerpen en deze sneaky mag gebruiken vind ik op zich een heel leuke toevoeging. Het is meer dat het neergezet wordt alsof de mol het zelf allemaal bedacht heeft en dat vind ik toch behoorlijk ongeloofwaardig worden met een lach-helm die twee verschillende standen heeft en alleen kan worden aangepast met een specifieke sleutel. Het is niet dat je zo'n helm bij bol.com besteld en 2 standen de gebruikelijke optie is. Dat is toch echt bewust zo gemaakt.
In de eerdere gevallen wilde ik de mol nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar nu is het echt niet meer geloofwaardig.

Toch jammer, want als het gewoon was neergezet als 'koffer met daarin hulpmiddelen voor de mol' was het prima geweest.
Kijk, de Mol is ook gewoon onderdeel van de productie.

Ik ben het wel eens dat dit de minste actie tot nu toe was, maar hoezo moet het iemand van de productie geweest zijn die de 2 standen bedacht heeft i.p.v. de mol zelf? De mol kent alle opdrachten net zo goed als de productie.
De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #99 Gepost op: 29-04-2025, 13:11:12 »
De Molkoffer is een toevoeging -experiment?- om de kijkers meer mee te geven van het mollen tijdens de opdrachten ipv pas na de ontknoping, om zo meer betrokken te raken bi het mollen. In principe vind ik dat een geslaagde actie, het levert iets extra’s op, en het doet verder niets af aan het ‘andere' / normale verloop van het seizoen, het is er in mijn ogen niet minder om.
Ik begrijp ook heel goed dat productie voor zo’n actie graag wel controle houdt en ism de mol strak de uitwerking doet. En ik geloof wel dat alle items op verzoek zijn van de mol; sommige items hadden een minder goede uitwerking dan anderen; ik vind het tot nu toe evenwichtig. De mol moet echt moeite doen om te kunnen klooien met de items; misschien dat de ‘thrill’ daaromheen iets ontbreekt waardoor het voor ons kijkers als niet spannend genoeg overkomt. Lastiger is het om in te schatten of de items als ‘doping’ gezien moeten worden tov andere jaren. Een soort oneigenlijk gebruik van middelen door de mol waarmee kandidaten bij voorbaat kansloos zijn.
En alleen teruggrijpen op aflevering 1 “jullie hebben de koffer uit het spel kunnen houden” is ook een beetje te mager vind ik. Het zou leuk zijn geweest als kandidaten zich ook meer konden wapenen tegen de molkoffer, door bijvoorbeeld voor geld of foute antwoorden in de test kennis over de items te weten te komen, of iets dergelijks. Of vaker een moment om de koffer alsnog uit het spel te kunnen krijgen of bijv. drie opdrachten lang de koffer te kunnen uitschakelen. Kijken wat de mol dat wel/niet doet.
Het seizoen is nog niet afgelopen dus evalueren is eigenlijk nog voorbarig  :-X