Auteur Topic: De stem van de mol  (gelezen 2004 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: De stem van de mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2025, 16:37:25 »
Het is met Michèle steeds vloeken in de kerk. Daar moet een hint inzitten:
toch Sarah?
Zalig is het meest katholieke woord dat ik ken dus ik denk eerder dat Sarah tot paus dan tot mol gekozen wordt. Laten we de witte rook eens afwachten :o En dan moet vloekende Michèle wel de mol zijn ::jaja::

De Blondine is de Mol :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2025, 16:56:56 »
Habemus Talpam! :)

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2025, 18:00:40 »
Super dat je je turfactie hebt gedaan Klaartje,  chapeau!

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 07:56:03 »
Van mij ook veel dank! Zo mooi dat Sarah het dan ook nog is.

Ja, ik geloof erin ...de makers weten dat we erop letten. In de Mollengroep vorig jaar ook aandacht voor 'absoluut', wat in het hele taalgebied als stopwoord wordt gebruikt. En Uma werd op dit forum natuurlijk min of meer ontmaskerd door de Dagboeken.

Jammer trouwens dat ze daar dit jaar minder mee hebben gedaan. Die voegen altijd echt iets toe.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 11:12:24 »
Ik ben heel blij dat het onmiskenbare significante verschil in het cijfermateriaal in mijn “Zalig-telling” tussen Sarah en de andere twee finalisten nu eens niet toevallig was. En dat we de Mol toch enigszins op haar woord(en) in haar dagboek (of beter: in de stukjes bij Gilles aan tafel in Vilvoorde) hebben kunnen ‘pakken’. Een ‘ouderwetse’ onderzoeksmethode die zeer tijdrovend is blijkt nu toch op een bepaalde manier tot een juiste conclusie te kunnen leiden, zelfs in een tv-programma waarin niks is wat het lijkt! Zalig!  :)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:27:07 door Klaartje76 »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 11:40:05 »
Denk dat je wat betreft tijd nog steeds sneller bent dan AI. Daar moesten alle afleveringen (ook eerdere seizoenen) alle gesproken tekst uitgewerkt worden in getypte tekst.  ::tandpastasmiley::

Goed gedaan Klaartje (en leuk dat je de tekening van Vliegerke hebt gehaald)!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #26 Gepost op: Vandaag om 12:18:06 »
Goed gedaan  ::ok::

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: Vandaag om 13:15:53 »
Zeker goed gevonden Klaartje, maar dit zei je er in eerste instantie zelf over:

Mogen we er harde conclusies uit trekken en stellen dat op basis van deze telling Sarah meer kans heeft om de Mol te zijn ? Ik vrees van niet.

Dan is het toch achteraf moeilijk claimen dat dit een bepalende analyse was, toch? Je vond het zelfs niet genoeg reden om Sarah meer kans te geven de mol te zijn.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 13:18:44 »
Ik vond de molbiecht wat Antwerps overkomen qua stijl. Jan dus.
Correct maar Sarah dus  :P

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 15:06:50 »
Zeker goed gevonden Klaartje, maar dit zei je er in eerste instantie zelf over:

Dan is het toch achteraf moeilijk claimen dat dit een bepalende analyse was, toch? Je vond het zelfs niet genoeg reden om Sarah meer kans te geven de mol te zijn.
Het is ook helemaal mijn bedoeling hier niet om ‘iets te claimen’. Ik zei inderdaad, zoals je me hier quote, dat ik het resultaat van mijn telling geen hard bewijs vond dat Sarah daarom meer kans maakte om de Mol te zijn.
Maar je moet mijn uitspraak die je hier aanhaalt ook niet uit zijn context trekken. Ik vreesde inderdaad dat het geen hard bewijs was op basis van het analoge (vergelijkbare) onderzoek dat ik vorig seizoen had gedaan voor de “absoluut-telling”. Maar ik heb ook geopperd dat het misschien dit seizoen toch zijn nut zou kunnen hebben en dat het in tegenstelling tot de ‘absoluut-telling’ toch een ‘significant’ resultaat zou kunnen hebben opgeleverd dat in de richting van de juiste verdachte kon wijzen (zonder dat het een hard bewijs is).

Je moet alles in context zien. Maar ik claim hier ‘achteraf’ helemaal niet “Zie je wel dat ik er met mijn onderzoeksresultaten boenk op zat”. Er bleef genoeg ruimte voor twijfel. Ik ben trouwens uiteindelijk bij mijn ‘wensmol’ Michèle gebleven, want het was voor mij echt een fifty-fifty gok wie nu de Mol was, Sarah of Michèle. Ik zat er dus in de poll ook gewoon naast, net zoals de meerderheid van de stemmers op dit forum.  ;) Het enige wat ik echt kan ‘claimen’ is dat ik gelijk had dat ik een slechte gokker ben.  :)