Exact. Ik postte zoiets al eerder geloof ik. Door de 3 pasvragen van Pedro is de kans heel groot dat de rest goed zat. Nimrod leek duidelijk Michèle te herdenken. Oftewel…
De regie heeft het aangedurfd om de duidelijke verdenking van Nimrod zo in beeld te brengen aangezien hij er toch nu uit ging. En dat wijst dus eigenlijk meer op het feit dat Michèle niet de mol is. Maar daar trappen we mooi niet in.
Inderdaad. Een andere, naar mijn gevoel veel onwaarschijnlijkere piste is: Nimrod verdenkt Alexy/Sarah. Hij heeft ingevuld dat de mol bij opdracht 1/bij geen enkele opdracht zat, en probeert de andere kandidaten te doen geloven dat hij op Michèle zit door dit zo ostentatief bij de tweede opdracht duidelijk te maken. Dan zouden de makers dat er uiteraard ook in laten, want het strooit ook zand in de ogen van de kijkers.
Waarom die piste toch onwaarschijnlijker is: Stel je verdenkt Alexy en je zegt dat hij bij opdracht 1 gaat zitten: dan wil je bij opdracht 1 uiteraard Alexy, maar dan zou ik bij opdracht 1 toch liefst nog een tweede verdachte, mocht je toch fout zitten. Dan zou ik zeker niet mijzelf naar voor schuiven.
En invullen dat je molverdachte geen opdracht zou uitvoeren...mja, dat kan, maar ik zou het sterk vinden. Intuïtief ga je denk ik toch voor een opdracht kiezen, want je weet dat een mol gaat willen mollen en dus een opdracht wil spelen.