Een variant/aanvulling hierop, met net wat andere keuzes denk ik.
Toelichting bij de containers- 3000 euro wordt verdiend, ik heb dat voor het gemak verdeeld over de 6 personen die erbij betrokken waren al was er maar 1 team dat goede antwoord gaf en 1 team dat geld daadwerkelijk binnenbracht
Toelichting bij het vechten- Sarah + Nimrod verdienen 200 met Gladiator (100 p.p)
- Hilde + Alexy verdienen 200 met Nafi Thiam (100 p.p)
- Nimrod + Alexy verdienen 200 met Piet Huysentruyt (100 p.p)
- Nimord + Hilde? (op basis van beelden) verdienen 200 met Manneken Pis (100 p.p)
- Nimrod + Hilde verdienen 200 door verkeerde been uit bed stappen (100 p.p)
Toelichting bij de drakentoren - Pedro en Michéle halen Regi Penxten binnen (goed voor 500 uiteindelijk) dus 250 per persoon
- Els en Pasquino halen Maggie de Block binnen (goed voor 500 uiteindelijk) dus 250 per persoon
- Eigenlijk moeten Alexy en Rusiana ook wat krijgen, maar ja hoeveel dan???
Toelichting bij de trein - Het team met Hilde, Pedro, Rusiana en Sarah verdient 1000 euro (250 per persoon). Ik heb hier dus niet gekozen om per goed antwoord te rekenen.
- Er gaat ook onderweg geld verloren zoals 1700 euro door Hilde en 2x500 bij de glazen, maar dat neem ik verder niet mee.
Toelichting bij de olifanten - 4000 euro gaat verloren door Jan en Pedro, doe ik verder niks mee in de berekening
Toelichting bij het roeien - De mannen hebben hier invloed op de voorsprong, verknallen alles zouden eigenlijk minder geld moeten krijgen
-- De dames halen 3 van de 4 roeiers, zouden eigenlijk iets meer geld moeten krijgen
Er wordt ook gestuurd op de hoorn te blazen á 1000 euro, dat heb ik verder ook niet meegenomen, niet heel duidelijk hoe dat is gegaan
Toelichting bij schatjagen- In geel de bedragen die persoon in duo heeft binnengebracht als speelgeld (totaal dus 1000 euro)
- Vervolgens in deel 2 gaat die 1000 euro verloren door foute keuzes van Els en Sarah en een bluf van Pedro
Ook dit is zeker niet perfect hoor, maar wie weet geeft het weer nieuwe inzichten.