Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 2145 keer)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 30-03-2025, 14:28:53 »
Nog niet zo'n mooi vormgegeven overzicht als jullie gewend zijn, maar omdat de pool voor aflevering 2 nog maar een paar open staat toch nog snel het Follow the Money-overzicht van De Mol seizoen 13 tot nu toe ::bravo::

• 1.1 Molkoffer: Sarah en Nimrod namen het initiatief in hun busjes bij het geven van het enige juiste antwoord, zij hebben dus het grootste deel van het geld gekregen.
  • 1.2 Floating Market: Ik heb iedereen een kwart van het bedrag gegeven voor het doorgeven van het eten, de rest is 50/50 verdeeld over de kandidaat over wie de vraag ging en degenen die op het einde het juiste antwoord benoemden.0
  • 1.3 Thaiboksen: Het geld is 50/50 verdeeld over degenen die term uitbeeldde en degenen die (bijna) het juiste antwoord riepen.
  • 1.4 Lift: Degenen die op tijd boven waren hebben 200 euro verdiend.

Ik hoop komende week nog tijd te hebben om een mooie pagina in de lucht te schieten, maar dat zal op z'n vroegst op vrijdag worden ::joehoe::
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2025, 17:25:09 »
Hulde! Succes!  ::ok::

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2025, 19:39:48 »
Morgen ga ik aan de slag om de Follow the Money-pagina in de lucht te gooien :D

Vraag: afgelopen jaar heb ik veel moeite gestoken in het knutselen van deze FTM-pagina voor De Mol. Bij WIDM heb ik het simpeler gehouden door de hele tabel in één keer up te loaden (zie hier). Naar mijn idee werkt de versie die ik voor De Mol heb gemaakt beter op de telefoon, maar zien jullie dat ook zo?

Welke FTM-pagina heeft jullie voorkeur? :)
...óf niet!

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2025, 19:44:22 »
Hele tabel als één afbeelding is wel handiger ja. Zo is het ook mogelijk om de afbeelding zelf te openen in een nieuw tabblad, zodat deze er volledig op past en je zelf zoomen wat je wil.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2025, 19:51:17 »
Bij de schema's waar je nu naar linkt kan ik allebei prima van links naar rechts schuiven op mijn telefoon. Wat dat betreft geen voorkeur.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2025, 18:58:48 »
Dat werd toch geen vrijdag, maar zondag. Gelukkig nog op tijd voor aflevering 3 ::bravo::

Het is nog steeds een work in progress, er zitten nog geen groepsindelingen bij bijvoorbeeld. Ik hoop dat alles leesbaar en overzichtelijk genoeg is nu ik alles in één plaatje plak.

De bedragen voor aflevering 2 zijn als volgt verdeeld:
2.1 Drakentoren: De vouwers hebben elk 200 euro toebedeeld gekregen voor de twee goed geraden handdoekdieren. De oplossers van de anagrammen kregen ook telkens 200 euro, en degene die het juiste jaartal noemden de overgebleven 100 euro.
2.2 Treinwagons: Het enige geld is verdiend bij het noemen van de landen. Voor iedere keer dat iemand een juist land noemde, krijgt diege 1/11e deel van de verdiende 1000 euro

Of lees alles terug op de Follow the Money-pagina ::joehoe::
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2025, 19:22:23 »
nice  ::ok::

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2025, 15:19:16 »

Een variant/aanvulling hierop, met net wat andere keuzes denk ik.

Toelichting bij de containers
- 3000 euro wordt verdiend, ik heb dat voor het gemak verdeeld over de 6 personen die erbij betrokken waren al was er maar 1 team dat goede antwoord gaf en 1 team dat geld daadwerkelijk binnenbracht

Toelichting bij het vechten
- Sarah + Nimrod verdienen 200 met Gladiator (100 p.p)
- Hilde + Alexy verdienen 200 met Nafi Thiam (100 p.p)
- Nimrod + Alexy verdienen 200 met Piet Huysentruyt (100 p.p)
- Nimord + Hilde? (op basis van beelden) verdienen 200 met Manneken Pis (100 p.p)
- Nimrod + Hilde verdienen 200 door verkeerde been uit bed stappen (100 p.p)

Toelichting bij de drakentoren
- Pedro en Michéle halen Regi Penxten binnen (goed voor 500 uiteindelijk) dus 250 per persoon
- Els en Pasquino halen Maggie de Block binnen (goed voor 500 uiteindelijk) dus 250 per persoon
- Eigenlijk moeten Alexy en Rusiana ook wat krijgen, maar ja hoeveel dan???

Toelichting bij de trein
- Het team met Hilde, Pedro, Rusiana en Sarah verdient 1000 euro (250 per persoon). Ik heb hier dus niet gekozen om per goed antwoord te rekenen.
- Er gaat ook onderweg geld verloren zoals 1700 euro door Hilde en 2x500 bij de glazen, maar dat neem ik verder niet mee.

Toelichting bij de olifanten
- 4000 euro gaat verloren door Jan en Pedro, doe ik verder niks mee in de berekening

Toelichting bij het roeien
- De mannen hebben hier invloed op de voorsprong, verknallen alles zouden eigenlijk minder geld moeten krijgen
--  De dames halen 3 van de 4 roeiers, zouden eigenlijk iets meer geld moeten krijgen
Er wordt ook gestuurd op de hoorn te blazen á 1000 euro, dat heb ik verder ook niet meegenomen, niet heel duidelijk hoe dat is gegaan

Toelichting bij schatjagen
- In geel de bedragen die persoon in duo heeft binnengebracht als speelgeld (totaal dus 1000 euro)
- Vervolgens in deel 2 gaat die 1000 euro verloren door foute keuzes van Els en Sarah en een bluf van Pedro

Ook dit is zeker niet perfect hoor, maar wie weet geeft het weer nieuwe inzichten.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 16:06:00 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2025, 15:34:32 »
grappig dat Michèle bij de een minst verdient en bij de ander meest...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2025, 21:37:19 »
Op basis van FTM verbaas ik mij wel dat Alexy zo weinig wordt verdacht...  ::vergroot::
Ik heb eigenlijk wel een beetje tunnelvisie op hem.

Maar ik denk toch ook dat ik Hilde wat beter in de gaten moet houden.
Bedankt voor die overzichten!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)