Vroeg me wel af of een officieel land als "Marshalleilanden" ook zou worden afgekeurd. Waarschijnlijk wel. Dus dan zijn het er naar 13 in totaal inderdaad.
je hebt ook kersteiland en dergelijke, maar dit zijn geen onafhankelijke landen. Kersteiland hoort bijvoorbeeld bij Australië geloof ik.
Je hebt dan nog Somaliland, maar dat is geen erkend land.
Nu goed. Ik denk sowieso dat je als mol niet wil dat er daar 1000€ verdiend wordt, hoe graag je ook door wil naar de volgende ronde. Dus Sarah streep ik toch af. (Zij was het ook die in de eerste aflevering bij de foto van Hilde op de bus zei 'het lijkt wel een psychiater hé', waardoor ze ook het goede antwoord gaven. Een mol zou dit anders aanpakken.
Pedro kan ik met een fijn lijntje doorstrepen. Hij haperde heel even, werd toen geholpen door Rusiana, maar vond dan zelf Zwitserland en Nieuw-Zeeland. Hoe dichter je bij die 11 komt, hoe meer je je als mol moet inhouden en het van de anderen moet laten komen.
Hilde kan ik niet afstrepen op basis van deze opdracht. Zij heeft niets bijgedragen aan de landen, wat je als mol die geen geld in de pot wil ook zou doen.
Haar bedrag van 800€ is opmerkelijk en dat wijst erop dat zij ook de mol niet is. MAAR: Stel nu, Hilde is de mol. Ze verwisselt haar 1000€ met 100/200/300/400/500€ in het tussenstuk tussen eerste en tweede coupé. En ze neemt ook het 800€-bedrag mee in haar broekzak. Verliest ze het landenspel of het oberspel...geen probleem, haar koffer met lager bedrag gaat mee met de andere kandidaten. Wint ze alles, en komt ze bij Gilles terecht, dan opent ze natuurlijk haar eigen koffer en verliest ze zo de waarde van alle koffers. Wanneer ze het opent haalt ze het lage bedrag uit haar koffer en steekt er de 800€ in. Maakt niets uit, want dat geld komt toch niet in de pot. Dit alles wordt weggeknipt in de montage en ze tonen de close-up van de 800€. Voor de kijker: er zit 800€ in haar koffer, zij kan niet de mol zijn, want het bedrag is te hoog.
Gilles vraagt dan: "Heb je iets bijgeleerd?" Hilde: "Ja, dat ik goed bezig ben". Als mol is zij dan inderdaad goed bezig.
Ik vind het onwaarschijnlijk dat het zo gegaan is, maar het is zeker mogelijk en het zet ons als kijker op het foute been.
Hilde heeft ook genoeg verdachte dingen gedaan in aflevering 1 om haar niet direct te kunnen afstrepen.