Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein  (gelezen 11062 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Reactie #200 Gepost op: 1-04-2025, 12:53:35 »
Groenland is geen land. Dat hoort bij Denemarken en is niet onafhankelijk. Beetje zoals Schotland.
Er zijn maar 13 officiële landen met -land. 14 als je Swaziland meerekent, maar dat is een twijfelgeval omdat de officiële naam nu Eswatini is, maar Swaziland ook nog wel gebruikt wordt.

Vroeg me wel af of een officieel land als "Marshalleilanden" ook zou worden afgekeurd. Waarschijnlijk wel. Dus dan zijn het er naar 13 in totaal inderdaad.

Online wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 1-04-2025, 13:14:30 »
was het niet eindigen op land?
klaar voor de strijd

« Reactie #202 Gepost op: 1-04-2025, 13:26:34 »
Eindigen op -land, ja.

« Reactie #203 Gepost op: 1-04-2025, 13:28:41 »
Sarah noemde op de valreep Thailand als 11e land. Met 10 landen was deze opdracht verloren en hadden ze geen €1000 verdiend en was het andere team doorgegaan.
Dat weet ik ook wel, maar vervang Pedro door Jan (die zei dat hij er niet veel zou weten) en je komt mogelijks niet eens aan 10 zodat Sarah die 11de niet kan geven.

Verdient Pedro niet ook een kandidaatpunt ?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 1-04-2025, 13:31:06 »
Uiteindelijk zijn er 9 deelnemers die kandidatenpunten zouden kunnen krijgen. Dat Pasquino hier kandidaats is sluit niet uit dat Sarah (veel) kandidaatser is.

« Reactie #205 Gepost op: 1-04-2025, 13:33:02 »
OK, ik heb mijn eigen molboekje, dat ik misschien wel nog ga delen, maar ik heb eens al jullie reacties samengevat en verzameld. Lees het rustig eens en kijk wat dit kan helpen om deze prachtige opdracht te ontcijferen.

REACTIES... :

THEORIE:

● De mol wil toch in 2de wagon raken om de molkoffer te pakken en zijn/haar bedrag te veranderen. Nimrod mogelijks afvaller volgens deze reden, vanwege geen invloed meer op alle andere koffers en bedragen die nog altijd gewonnen kunnen worden.

● Als mol zijnde is het best in wagon 2 niet door te gaan, vanwege dat er geld kan verdiend worden en dus achterblijven.

● De bedoeling om als mol tot het einde te gaan, is om zeker te zijn dat er geen geld bijkomt en dat de kijker ziet dat er geen € 1.000 te lezen valt.

● Ideaal voor de mol in wagon 2 om hoog te bieden, maar toch de andere groep te laten spelen in de hoop dat ze het niet redden. Geen 1.000 en toch zelf door. Geen zekerheid bij deze theorie.

A) Je blijft achter als voorlaatste. Je 1000€ komt niet in het spel. Je hebt tijd zat om je kaartje te wisselen. Heel grote kans dat de kandidaat bij Gilles het geld verspeelt. En je hebt een waterkansje om zelf bij Gilles te raken en je eigen koffer te verspelen en helemaal niks te verdienen. Easy life.

B) Je wisselt het kaartje om.
Hurken, code ingeven, koffer openen, andere koffer openen, kaartjes wisselen, alles weer dicht,… het lijkt me enorm riskant om dat alles te doen met een deur achter je waar ieder moment een kandidaat door kan komen. Alleen de laatste in de wagon lijkt me dat te kunnen doen en dan nog moet het stil en vlug gebeuren. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

C) Het is een tikkeltje simpelder, het kaartje ligt zo goed als los te grijpen in de kast. Je grist het mee, moffelt het onder je kleren en wisselt het later in een andere wagon. Probleem: je MOET wagon 2 (landen) en wagon 3 (kelner) overleven. In wagon 2 heb je geen enkel moment om je kaartje te wisselen en het risico bestaat dat je koffer bij de andere groep beland. In wagon 3 heb je tijdens het verkleden of wachten misschien een kansje om je kaartje te wisselen, maar ook dat is zeer riskant. Wagon 3 is met wat voorkennis en oefenen makkelijker te beïnvloeden. Eénmaal in wagon met 2 personen kan het niet meer mis gaan. Je houdt je koffer weg bij Gilles of je kijkt in de koffer. Maar de weg ernaartoe is vol gevaar. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

D) Je gaat mee in de wagons, maar kiest ervoor om de 1000€ in je koffer te laten. Je voorkomt dat er geld wordt verdiend in de wagons en hoopt dat de kandidaat bij Gilles sowieso kijkt. Je hebt bitter weinig invloed op de geldverdienstes en legt je lot in andermans handen. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

VERDENKINGEN:......

■ Er is geen reden, als mol Nimrod zijnde, om molkoffer te gebruiken om het bedrag nog te veranderen, niemand anders zou zijn koffer zien.

■ Als mol Hilde zijnde, kunnen we ze schrappen omdat € 800 te laag is om zonder wisselen de mol te zijn, en als ze al gewisseld heeft is dit te hoog.

■ De kans is trouwens veel kleiner als fietser om tot het einde te geraken. Risicovol voor de mol dus, op de fiets.

■ Sarah schrappen omwille die 1000 euro verdienen was het imo niet waard om zelf door te mogen gaan naar wagon 3.

■ Hilde als mol zijnde, is het kandidaatsgedrag dat ze zo fel is tegen Rusiana. Als mol zijnde, zou ze eerder een deal proberen te sluiten. De mol hoeft die informatie niet te weten, enkel beetje als zij of hij de mol op het spoor zou kunnen zijn. Molstrategie zou zijn om de ander persoon te laten gaan, te laten kiezen voor de informatie, maar dan wel te delen.

■ Als mol wil je niet afhankelijk zijn, kan tegen Els spreken moest ze "doorhebben dat Alexy zich probeert verdacht te maken bij mogelijk verkeerde aanwijzingen tijdens het helpen".

■ Als je Michèle als mol bent dan zijn er al velen je voorgegaan en weet je dus welk laag bedrag je in je koffer 'mag' doen want je weet welke bedragen er al uit zijn. Naast het feit dat het opgelegd is dat je NA de 'file' weg gaat (zij wacht net zo lang tot iedereen die al klaar is met hun ketting weg is) wil je ook zo laat mogelijk voor de informatie welke koffers op tafel belanden.

■ Landenopdracht:
Jan zegt op voorhand: niet veel. Els was al aan het praten voor het bod van 7 door Pedro, maar het geluid is weggedrukt en later zegt ze 'weten wij er acht', Michèle zegt sowieso meer, waarop uiteindelijk Alexy negen zegt. Het bod van 11 is akkoord voor Alexy en daarna Michèle. Team Pedro mag het doen.
Bedenk dat kandidaten hier ook belang hebben om dit te winnen. Dan is zo'n klein aanzetje zoals van Els of Michèle prima om het aantal omhoog te krijgen en de kans te vergroten dat de landenopdracht mislukt en er geen geld verdiend wordt.

■ Michèle ging als één-na-laatste en op een moment dat de andere 3 kandidaten nog zichtbaar aan het aanmodderen waren, dus zij valt ook op bij het verlaten van wagon 1.

■ We kunnen de kandidaten uitsluiten die op een heel onhandig moment gingen. Zoals Alexy en Els, die wisten dat er ook anderen vrij waren en dus elk moment achter hun aan konden gaan. 

« Reactie #206 Gepost op: 1-04-2025, 13:34:03 »
De rest...

KOFFERS OP HET EINDE:......
○ Els, Hilde, Sarah & Jan

LAAGSTE SCORE VORIGE AFLEVERING:....
● Els, Hilde, Sarah EN/OF Jan, maar vielen niet af in 2de aflevering.
● En we weten nog meer he, Els was niet de afvaller in aflevering 1. De afvaller zat bij diegene die rechtstonden. Dus Jan of Sarah zal wellicht 100 gehad hebben in de koffer. Maar opvallend genoeg deed die persoon het nu wel goed door niet af te vallen in de dubbele eliminatie.

MOLKOFFER (verwisselen, etc..)...
♤ De deur is van glas, je kan dus wel zien als hij of zij de molkoffer neemt.

♤ Handigst is oftewel snel los te raken (Pedro), ofwel het juiste moment kiezen (Els, Michéle), ofwel als laatsten (Nimrod en Jan).

♤ Als de molkoffer toch niet gewisseld wordt, is het dan net beter dat die koffer niet mee is.

♤ De kans dat Nimrod bij Gilles zou komen was niet gigantisch, maar de 1000 euro zou dan in ieder geval zeker uit het spel zijn moest hij nog de koffer meenemen.

♤ Er moet niet per se een laag bedrag gekozen worden, als je de koffer opendoet, verdien je sowieso niets.

♤ Statistisch is de kans veel kleiner dat de mol tot einde raakt, dan dat er een kandidaat er raakt.

♤ Verschillende mogelijkheden hoe de verdeling is van het overgebleven bedrag van € 900 (van € 1.700)

• De hoogste score (met molactie)was 100+900+800+700=2.500. Zonder molactie was dat 3400. Door het te winnen bedrag omlaag te brengen, maak je het voor een kandidaat interessanter om voor eigen voordeel te gaan en je eigen koffer te openen.
• De laagste score is 100+100+200+300=700. Die 1700 euro was zo gek nog niet.

Het maximale bedrag dat gewonnen zou kunnen worden zonder de koffer van de mol erbij is 900+800+700+600 = 3000 euro. Indien het te winnen bedrag hoger dan 3000 was, kon met zekerheid gezegd worden dat de koffer van de mol bij de laatste 4 zat. Om dit te allen tijden te voorkomen dient de mol de koffer te verlagen tot minstens 600.

Andersom ook, het minimale bedrag dat gewonnen kan worden zonder koffer van de mol is 100+200+300+400 = 1000 euro. Als het te winnen bedrag lager zou zijn dan dat, wisten de kandidaten ook dat de koffer (met aangepaste inhoud) van de mol bij de laatste 4 zat. De mol zal dus zijn koffer bedrag niet lager moeten maken dan 400, anders bestaat er die mogelijkheid.

Ik snap wel de meerwaarde niet van een mol die per sé in de 2de coupé terecht wil komen.
De mol kan dan inderdaad zijn of haar bedrag wisselen voor een laag bedrag en dan hopen dat die koffer het einde haalt om zo het bedrag te drukken...maar als dat het doel is van de mol, kan je even goed als afvaller achterblijven (zoals Pas) of alsnog strijden als eerste afvaller op de fiets, maar te laat binnenkomen (zoals Nimrod). In beide gevallen heb je dan jouw 1000€ niet in het spel gebracht, zonder risico om betrapt te worden tijdens het wisselen.

Kandidaten die andere kandidaten helpen vind ik ook verdacht. 
Er gaan sowieso 8 kandidaten door, dus wat maakt het uit dat je andere kandidaten helpt? Tenzij je weet in welke koffers weinig geld zit. Dit maakt Alexy en Michèle ook wat verdachter. Michèle een tikkeltje verdachter omdat zij wacht tot de kandidaten die al los zijn, zijn vertrokken.

Als Hilde de mol is en haar 1000 heeft gewisseld voor die 800 (wat ik zelf een risico vind want dan kan er potentieel toch nog redelijk wat geld verdiend worden indien ze als mol niet tot bij GDC geraakt en de kandidaat kiest voor het geld, een keuze die met die 800 erbij aantrekkelijker wordt want dat is toch niet niks qua bedrag), dan geldt hetzelfde: in 2 van de 3 zit de afvaller en de andere twee hebben het ook niet fameus gedaan (2 en 6 of 3 en 5).

Misschien kon iemand van de crew ervoor zorgen dat er maar één persoon tegelijk op het punt kwam waar het kastje met de molkoffer stond? Er zat nog een schuifdeur voor zoals foxhunter al eerder opmerkte.

Ik zie dit als een reële mogelijkheid. Dat er voor de shots is gezegd, even wachten en ga maar. Heel veel shots worden op die manier gefilmd om het beter in kaart te brengen. Dus dat er nog een coupe tussen zat bijvoorbeeld of dubbele deuren.

Daarom wil ik er niet direct van uitgaan dat Nimrod, Jan en Pedro verdachter zouden zijn dan de rest.

Molkoffer zal in de ruimte zijn in een ruimte achter de gang. Zaak voor de mol dus om goed te plannen wanneer hij of zij de eerste coupé verlaat. Dat er nog deuren open en dicht gedaan moesten worden, was voor veiligheid zodat de mol het zou horen.

Het is: hoe meer mensen nog in het spel, hoe gevaarlijker het is met de molkoffer, in zijn geval dus nog alle 10...... (Pedro) bij het verlaten wagon 1.

Het verlaten van coupé 1 gaat via een schuifdeur; dan een tussenstuk of in/uit stap ruimte; coupé 2 kom je binnen via een gewone deur. Die kon ook nog op slot. Dan stond aan het begin van de coupé de kast met de molkoffer. Hier kon je links en rechts langs lopen en dan kwam je bij de lange tafel.

En de eerste vier zitten helemaal aan de andere kant van de lange tafel he! Nummer 5 kon in die wagon redelijk onopvallend de inhoud van de koffer wisselen, die trein maakt genoeg geluid om dat over een meter of 10 te overstemmen.

Het zou echter nog veel, veel erger zijn als de níet-gefoefelde koffer in het spel zou zitten. Dat zou kandidaten mogelijk juist op het spoor van de mol kunnen brengen.

Het punt wat ik dus eerder al probeerde te maken is: afhankelijk van hoe groot het risico was om tijdens het foefelen betrapt te worden is het misschien voor de mol eigenlijk beter op op safe te spelen en zijn eigen koffer (zeer waarschijnlijk) uit het spel te halen.

De productie legt ook wel heel veel nadruk op het veranderen van het bedrag van de mol. Dit had ook veel subtieler kunnen gebeuren. Iets in me zegt dat er dus juist niet gewisseld is hier. Dat zou betekenen dat we Els, Sarah en Jan juist wel kunnen uitsluiten.     

« Reactie #207 Gepost op: 1-04-2025, 13:35:38 »
Uiteindelijk zijn er 9 deelnemers die kandidatenpunten zouden kunnen krijgen. Dat Pasquino hier kandidaats is sluit niet uit dat Sarah (veel) kandidaatser is.
Ik vind het vreemd dat Pedro niet dezelfde reactie krijgt als Sarah.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 1-04-2025, 14:00:20 »
Ik bedoelde Pedro, toen ik Pasquino noemde, maar dat terzijde.
Ze praten via een microfoon met elkaar. Die staat bij het begin van de opdracht omhoog gericht en het is Pedro die hem vrij snel naar zich toe trekt en zich dus opwerpt als woordvoerder. Hij geeft dan ook de biedingen door en het is niet vreemd dat hij begint met het opnoemen van landen. Iedereen kan zo wel een stuk of 7 landen noemen eindigend op -land lijkt mij. Niet bijzonder dus dat hij er veel noemt.
Wat ik wel bijzonder vind is dat Duitsland en Thailand niet onmiddellijk zijn genoemd door iemand als bijvoorbeeld Pedro. Niet dat ik Pedro hiermee verdacht wil maken hoor. Maar vooralsnog was deze opdracht geen reden voor mij om kandidaat punten toe te kennen aan Pedro. Een mol speelt ook heel vaak de ideale kandidaat en zo op voorhand een aantal landen opnoemen kan een voorbeeld daarvan zijn, zeker als er maar 13 landen zijn waarvan ze toch op 11 moeten komen. Aan Wit-Rusland zou ik persoonlijk niet zo snel denken, temeer omdat dit ook wel Belarus wordt genoemd.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 1-04-2025, 14:07:36 »

Klopt. Zal dus ook niet goedgekeurd zijn geweest. Kom je toch weer op het punt uit dat 11 van de 13 mogelijke landen opnoemen een hele goede prestatie is. Vermoed dat de mol bij de afwachtende groep zat, en het wel wilde zien. Ik vind Pedro in het algemeen niet onverdacht, maar hier hielpen hij en Sarah toch wel effectief die 1000 euro binnen te harken. Of de mol nu perse bij Gilles wilde eindigen of niet: 1000 euro in de pot spelen maakt dat zowel Pedro als Sarah hier kandidatenpunten krijgen.

Ps Goed samengevat zeg, Fervente mollenjager!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 14:14:49 door Nat007 »

« Reactie #210 Gepost op: 1-04-2025, 14:11:30 »
Ik bedoelde Pedro, toen ik Pasquino noemde, maar dat terzijde.
Ze praten via een microfoon met elkaar. Die staat bij het begin van de opdracht omhoog gericht en het is Pedro die hem vrij snel naar zich toe trekt en zich dus opwerpt als woordvoerder. Hij geeft dan ook de biedingen door en het is niet vreemd dat hij begint met het opnoemen van landen. Iedereen kan zo wel een stuk of 7 landen noemen eindigend op -land lijkt mij. Niet bijzonder dus dat hij er veel noemt.
Wat ik wel bijzonder vind is dat Duitsland en Thailand niet onmiddellijk zijn genoemd door iemand als bijvoorbeeld Pedro. Niet dat ik Pedro hiermee verdacht wil maken hoor. Maar vooralsnog was deze opdracht geen reden voor mij om kandidaat punten toe te kennen aan Pedro. Een mol speelt ook heel vaak de ideale kandidaat en zo op voorhand een aantal landen opnoemen kan een voorbeeld daarvan zijn, zeker als er maar 13 landen zijn waarvan ze toch op 11 moeten komen. Aan Wit-Rusland zou ik persoonlijk niet zo snel denken, temeer omdat dit ook wel Belarus wordt genoemd.
Toen Rusiana Rusland noemde, dacht ik meteen aan Wit-Rusland. Opmerkelijk dat dit niet werd opgemerkt door zowel Sarah, Hilde als Pedro..

Beetje actie-reactie.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 1-04-2025, 14:26:44 »
Als Pedro de mol is, en hij gaat als eerste naar de 2e coupé; ervan uitgaande dat dát het moment is waarop de mol langs het kastje loopt en zijn bedrag verandert - want zo wordt het gebracht door de makers - dan is er dus de reële kans dat mol Pedro een bedrag kiest dat vervolgens ook middels de échte koffer met dat bedrag in het spel blijft? Pedro kan als 1e coupéverlater nog niet weten welke 2 koffers en bedragen achter zouden blijven. Evenmin kon de regie hem dat al doorgeven op dat moment. Dan had Pedro er vervolgens geen controle meer over dat zowel zijn koffer met het vervangde bedrag, alsook de echte koffer met dat bedrag, bij Gilles konden aankomen. Dat was een probleem geweest voor de makers, want dan wisten we welke twee kandidaten de mol nog kunnen zijn.

Ik geloof niet in een late molkoffer actie. Daar is geen enkele indicatie voor. Alles wat we weten is dat dat molkoffermoment specifiek kon plaatsvinden bij de gang van coupé 1 naar coupé 2. Er is ook geen enkel bewijs voor dat de mol met andermans koffers mocht klooien en de bedragen daarin kon veranderen. Daar is niets over gezegd door Gilles. Er is specifiek gezegd dat de mol (alleen?) diens eigen bedrag mocht veranderen, en dat maakt dit ook zo'n goede opdracht.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 14:41:31 door Nat007 »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 1-04-2025, 14:33:46 »
Natuurlijk noemt een mol een aantal landen die op -land eindigen. Iedereen kan dat, perfect om even in een goed blaadje te komen.

Maar als de opdracht op het punt van mislukken staat, en het enige wat je als mol moet doen is je mond houden...dan lijkt het me heel, heel sterk dat de mol ineens toch het juiste antwoord geeft, voor 1000 euro. En dit is wat Sarah doet.

« Reactie #213 Gepost op: 1-04-2025, 14:37:38 »
Als Pedro de mol is, en hij gaat als eerste naar de 2e coupé; ervan uitgaande dat dát het moment is waarop de mol langs het kastje loopt en zijn bedrag verandert - want zo wordt het gebracht door de makers - dan is er dus de reële kans dat mol Pedro een bedrag kiest dat vervolgens ook middels de échte koffer met dat bedrag in het spel blijft? Pedro kan als 1e coupéverlater nog niet weten welke 2 koffers en bedragen achter zouden blijven. Evenmin kon de regie hem dat al doorgeven op dat moment. Dan had Pedro er vervolgens geen controle meer over dat zowel zijn koffer met het vervangde bedrag, alsook de echte koffer met dat bedrag, bij Gilles konden aankomen. Dat was een probleem geweest voor de makers, want dan wisten we welke twee kandidaten de mol nog kunnen zijn.

Ik geloof niet in een late molkoffer actie. Daar is geen enkele indicatie voor. Alles wat we weten is dat dat molkoffermoment specifiek kon plaatsvinden bij de gang van coupé 1 naar coupé 2. Er is ook geen enkel bewijs voor dat de mol met andermans koffers mocht klooien en de bedragen daarin kon veranderen. Daar is niets over gezegd door Gilles. Er is specifiek gezegd dat de mol (alleen?) diens eigen bedrag mocht veranderen, en dat maakt dit ook zo'n goede opdracht.
Volgens mij was het idd enkel en alleen de mol en zijn eigen koffer.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 1-04-2025, 14:39:06 »
... Dan had Pedro er vervolgens geen controle meer over dat zowel zijn koffer met het vervangde bedrag, alsook de echte koffer met dat bedrag, bij Gilles konden aankomen. Dat was een probleem geweest voor de makers, want dan wisten we welke twee kandidaten de mol nog kunnen zijn.
Waarom zou dat een probleem zijn? Mogelijk is het nu ook gebeurd. Ze gaven nu een totaal van 900 voor 3 koffers. Hilde kan die 900 op verschillende manieren vormen. Dat kan 200+300+400 maar daar kon ook 100+400+400 in zitten. De mol moest enkel de uiterste waarden vermijden zoals 100, 200, 800 en 900. Het meest logisch lijkt mij dus dat de molkoffer veranderd is naar 300 of 400.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 1-04-2025, 14:44:33 »
Waarom zou dat een probleem zijn? Mogelijk is het nu ook gebeurd. Ze gaven nu een totaal van 900 voor 3 koffers. Hilde kan die 900 op verschillende manieren vormen. Dat kan 200+300+400 maar daar kon ook 100+400+400 in zitten. De mol moest enkel de uiterste waarden vermijden zoals 100, 200, 800 en 900. Het meest logisch lijkt mij dus dat de molkoffer veranderd is naar 300 of 400.

Ben geen wiskundig wonder. Dus geloof dit meteen. Als de mol 300 of 400 euro had gekozen, dan was het dus met geen enkele koffercombinatie mogelijk om met zekerheid te achterhalen dat er dubbele bedragen bij de overige 3 dichte koffers zaten?

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #216 Gepost op: 1-04-2025, 14:57:30 »
Ik ben zelf geen rekenwonder, en ik weet ook niet of het al vernoemd werd, maar in café de Mol, waren er wel 2 rekenwonders: Conny en Thomas.
Beiden waren ervan overtuigd dat er 92% kans was dat er gemold geweest was met de koffers van Els, Jan, Sarah of Hilde, en dus slechts 8 % dat er niet gemold geweest werd met deze combinatie van koffers!
Er werd niet veel verder op ingegaan, maar misschien meningen hierover?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #217 Gepost op: 1-04-2025, 14:59:24 »
Zij hadden niet eens de optie 700-100-100 meegenomen, ze sloten beinvloeding door de mol uit. Stelde niet veel voor, dat gereken van hun. Ik geloof er ook niets van dat we allemaal rekenwonders moeten zijn. De mol kiest gewoon voor 100 euro, klaar patsboem uit. En als er dan een probleem kan ontstaan bij de teamverdeling, dan stapt de crew in om die aan te passen, NVR tekent al een heel mooi scenario hiervoor uit. Het was immers niet gezegd dat het de volgorde van binnenkomst moest zijn. Ze liepen wel als een gek te rennen maar het ging niet op tijd, en noch op volgorde denk ik dus.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 1-04-2025, 15:07:53 »
Zij hadden niet eens de optie 700-100-100 meegenomen, ze sloten beinvloeding door de mol uit. Stelde niet veel voor, dat gereken van hun. Ik geloof er ook niets van dat we allemaal rekenwonders moeten zijn. De mol kiest gewoon voor 100 euro, klaar patsboem uit. En als er dan een probleem kan ontstaan bij de teamverdeling, dan stapt de crew in om die aan te passen, NVR tekent al een heel mooi scenario hiervoor uit. Het was immers niet gezegd dat het de volgorde van binnenkomst moest zijn. Ze liepen wel als een gek te rennen maar het ging niet op tijd, en noch op volgorde denk ik dus.

Maar met die verdeling van de twee teams van vier in de 2e coupé waren ze er dan toch nog niet? Want de koffers van de verliezende vier gingen gewoon mee naar de 3e coupé en zelfs naar de 4e. En op dat glazenlopen en de discussie tussen de laatste 2 kandidaten had de regie geen invloed...

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #219 Gepost op: 1-04-2025, 15:11:38 »
Maar als de opdracht op het punt van mislukken staat, en het enige wat je als mol moet doen is je mond houden...dan lijkt het me heel, heel sterk dat de mol ineens toch het juiste antwoord geeft, voor 1000 euro. En dit is wat Sarah doet.
Ja dit is ook mijn gevoel en ik verdenk haar ook niet echt. Plan A was echter, zoals we zagen in het gesprek met de Mol, dat de Mol in de laatste wagon bij Gilles zou komen, dus dan moet je toch die opdracht wel winnen (en dus 1000 euro winnen)? Dat vind ik het lastige met deze opdracht.