Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Thaise dierenriem  (gelezen 2946 keer)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Thaise dierenriem
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2025, 04:42:00 »
Mooie opdracht weer, maar voor Nederlanders niet te doen. Alleen Gert kende ik. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2025, 06:35:34 »
Er waren vier dieren die geen geld opleverden:
Zwaan
Varken (uit cafe de mol k3 de drie biggetjes)
Leeuw
Haai.

Het varken is wel een teken in de dierenriem, dus geen idee waarom die geen geld zou opleveren.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2025, 09:10:30 »
Ik zou Alexy hierom niet afstrepen. Hij kan ook al voor de opdracht bedacht hebben dat het letters toevoegen te risicovol zou zijn en daarom lekker voor de spa gekozen heeft. Alwaar hij zich lekker op de rode knop kon uitleven.
Dat lijkt me ook duidelijk dat het zo gemonteerd is. Vooraf koos de mol al om niet met de letters te gaan saboteren en het gebruik van de molkoffer op de treinopdracht te focussen.

Offline lunares

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2025, 09:56:16 »
Weet ik, ga nog eens moeten kijken wie dat verwisselt. Jan wordt verdacht gemaakt omdat hij zegt dat Camille te jong is, met bijhorend muziekje. Maar Maksim stond al op dat dat jaartal, dus wie heeft dat geregeld? Was dat Nimrod?

Bij het plaatsen van Maksim gaat het ongeveer zo:
Nimrod: Maksim Stojanac is die zanger. Die is van 2001, da's een megajonge gast. Ofwel van '97, één van de twee.
Hilde: nee, die is jonger
Nimrod hangt Maksim op de paal van 2001.

Daarna is het Nimrod die Camille vond uit de anagram.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2025, 10:24:00 »
Eventjes voor mezelf een overzichtje gemaakt welke schakels door wie werden opgelost of verloren.

Maksim Stojanac:
Anagram opgelost door Sarah (Nimrod erbij)
Os gevouwen (Alexy of Rusiana) en wordt gekozen.
Nimrod zegt 97, Hilde zegt die is jonger, Nimrod kiest 2001, jaar is verkeerd.
Maksim Stojanac mislukt

Maggie Deblock:
Anagram opgelost door Pasquino
Jaar juist gezet door Els
Tijger gevouwen (Rusiana of Alexy)
Tijger goed gezet door groep
Maggie Deblock lukt! 500€

Regi Penxten
Pedro lost anagram op
Pasquino kiest jaar juist
Draak gevouwen (Rusiana of Alexy)
Michèle kiest draak bij Regi (al is dat een binnenkopper)
Regi Penxten lukt! 500€

Margriet Hermans:
Anagram gevonden door Pasquino (Els erbij)
Pasquino suggereert eerst verkeerd jaar, maar uiteindelijk staat ze juist.
Het paard is niet gevouwen (Alexy of Rusiana), dus Margriet Hermans mislukt.

Gert Verhulst:
Anagram opgelost door Jan/ Hilde. Jan zegt Geert, Hilde vind Gert… Verhulst
Hilde zet Gert bij het juiste jaar
Aap is niet gevouwen (Alexy/ Rusiana), dus Gert Verhulst mislukt.

Peter Van De Veire:
Anagram doorgegeven aan groep door Hilde/ Jan
In de groep zegt Pasquino: ‘Van De Veire’, Hilde zegt net: ‘niet hardop’
Later komen Hilde en Jan buiten met Peter Van De Veire. Of Pasquino’s suggestie al opgepikt was door groep, of of Hilde/ Jan die hier ‘zelf vinden’ zien we niet.
Pasquino suggereert jaartal ‘78, maar uiteindelijk staat hij juist bij ‘71
Doordat het varken (als aap) bij Gert staat, mislukt Peter Van de Veire. Pedro zegt als eerste dat het een aap is. Pasquino zegt ‘is dat zeker een aap?’. Els zegt: ‘het is het enige dat erop lijkt’. Pasquino: ‘we hebben ook nog een varken?’ Nimrod zegt ‘da’s geen varken’. Pasquino: ‘Ok dan zetten we het bij aap’.
Bedenking: waarom zit het varken rechtop? Dit kan een molactie zijn bij de wellness, goed vouwen, maar het varken in rechtopzittende houding presenteren?

Camille Dhondt
Anagram niet opgelost door Nimrod & Sarah, maar wel doorgegeven aan groep
In de groep zegt Nimrod wél Camille, Jan ketst af dat ze te jong is.
Camille wordt niet opgelost.

Heer Fijne Lynne (Jennifer Heylen)
Anagram niet opgelost door Nimrod & Sarah omdat gong (door Alexy) 3 keer afgaat.

Sokkel 1 valt om doordat Pedro & Michèle te laat zijn
Sokkel 2 valt om doordat Nimrod & Sarah te laat zijn (3x gong)

Bij het vouwen worden 9 dieren gevouwen, 1 daarvan (zwaan) was niet nodig. Alexy en Rusiana vouwen dus 8 van de 12 dieren.
Rusiana vouwt slang
Rusiana vouwt varken
Alexy vouwt haan
Alexy vouwt geit
Alexy vouwt zwaan
Opvallend, van alle dieren die uiteindelijk gebruikt worden, zien we alleen dat het varken door Rusiana wordt gevouwen.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 10:39:35 door Froky »

« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2025, 10:39:35 »
Alexy en Rusiana hadden wel de molpositie. Hadden op de vormingen invloed, op de tijd binnen.
2 op 3 kans om te saboteren, 1 op 3 door verkeerd jaar of een gevouwde dier te kiezen door de mol. Hierom zou ik Michéle en Pedro een kandidaatpunt geven omdat ze ondanks 3 minuten af door Alexy toch op tijd binnen komen.

Het valt ook op dat Alexy bij zowel eerste keer als 2de keer bij enkel Michéle en Pedro op die rode knop drukt. Als dit iets wil zeggen, weet ik niet.

Kandidaatpunt voor Jan, Sarah en Michéle omdat het toch lijkt dat zij amper tot niets zeggen bij het raden van de gevouwde dieren.

Offline Tfotn

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2025, 10:48:09 »
Margriet Hermans - Gert Verhulst en Peter van de Veire ondergingen allemaal plastische chirurgie. Maggie de Block was Minister van Volksgezondheid en lag even in ruzie met de 'bond' der chirurgen. Misschien  een verwijzing naar 'anatomie". (= Michelle?)

Wat me ook opviel was Sarah die - bij de anagrammen -  'Slomovitch' zie in de plaats van 'Stojanac'. Als je Slomovitch omdraait krijg je hctivoMOLS.

(Welke details zijn bruikbaar en welke niet?)

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2025, 15:04:19 »
Het varken is wel een teken in de dierenriem, dus geen idee waarom die geen geld zou opleveren.

In de Chinese dierenriem wel, maar dit was de Thaise dierenriem. Die heeft geen varken, wel een olifant.

Offline MitchK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2025, 15:17:16 »
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2025, 15:18:42 »
Zou er een reden zijn (hint) dat de handdoek van de gevouwen zwaan als voorbeeld als enige niet wit is?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2025, 15:24:31 »
Meer om te voorkomen dat ze die stiekem mee nemen denk ik  ;D

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2025, 16:00:31 »
Het liedje in cafe de mol was een hint naar een dier die wel in de dierenriem zat.

Mooi. overzicht. Ik zie hier maar 8 gevouwen dieren. Wat was het 9e dier dat Alexy en Rusiana vouwden?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 16:53:52 door keek »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2025, 16:59:06 »
Ik zag nog een klein dier dat ze hadden gevouwen. Ik vermoed dat het de rat was.

Offline Wolf2112

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2025, 17:42:28 »
Hilde onmols door te zeggen dat ze het raadsel meenemen om alvast na te denken over de anagrammen..

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2025, 19:51:05 »
Jan heel enthousiast: Gert Verhulst is een aap. Els: ja dat klopt.
Een niet opvallend versprekinkje?
Je ziet een Aap en de tekst Gert Verhulst, maar Els zal niet bedoeld hebben dat hij een aap is, maar dat het anagram goed is opgelost. Het klonk als voorkennis.

Zou er een reden zijn (hint) dat de handdoek van de gevouwen zwaan als voorbeeld als enige niet wit is?
Lelijk eendje complex?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 20:00:31 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2025, 22:43:50 »
Jan heel enthousiast: Gert Verhulst is een aap. Els: ja dat klopt.
Een niet opvallend versprekinkje?

goed opgemerkt  ::ok::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2025, 06:38:04 »
Pasquino heeft tot twee keer toe het woord geraden, ondanks een verkeerde voorzet van Els - er zit geen D in, o dit is fout -. Maar het is Els die met het bord naar beneden rent, de borden laat zien en zo het resultaat claimt.
Voor een mol zou Pasquino een goede keuze zijn geweest hier als koppel. Hij deed alles goed en dat moet verstoord en als hij het vindt dan zelf claimen. En als Pasquino zijn oog als excuus gebruikt, dan kan de mol er ook gebruik van maken door met bord te rennen, zodat Pasquino veilig beneden komt.

Nimrod en Sarah een keer te laat, Nimrod ver achter, was hij gevallen? Zo opvallend te laat komen is geen molactie.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2025, 11:45:55 »
Ik kreeg het idee dat het de bedoeling was dat de mol buiten de opdracht om in de toren zou geraken om letters toe te voegen. Tijdens de opdracht kan het natuurlijk niet. Dus Alexy kunnen we niet afschrijven om deze reden.

We kunnen hem verder wel afschrijven denk ik. De molstrategie is natuurlijk om steeds "per ongeluk" op die knop te slaan, niet om aan het eind van de opdracht ineens overdreven door te drukken dat je er op wil slaan. Dat valt natuurlijk veel te veel op. En dan kwam het ook nog eens zo overdreven in beeld.

« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2025, 12:25:35 »
Ik kreeg het idee dat het de bedoeling was dat de mol buiten de opdracht om in de toren zou geraken om letters toe te voegen. Tijdens de opdracht kan het natuurlijk niet. Dus Alexy kunnen we niet afschrijven om deze reden.

We kunnen hem verder wel afschrijven denk ik. De molstrategie is natuurlijk om steeds "per ongeluk" op die knop te slaan, niet om aan het eind van de opdracht ineens overdreven door te drukken dat je er op wil slaan. Dat valt natuurlijk veel te veel op. En dan kwam het ook nog eens zo overdreven in beeld.
Wat mij wel opviel is dat hij keek naar Rusiana terwijl hij 3x snel op die knop drukt. Dat was opvallend, te opvallend ?..

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2025, 14:22:21 »
Nog 2 dingetjes die ik opmerkte bij terugkijken ter info:

(1) Sarah kan niet goed hoofdrekenen! Op een bepaald moment vraagt Pedro: “Regi Penxten, van welk jaar is die?” Pasquino antwoordt: “‘76, dat kan wel toch? Waarop Sarah: “Wat?! Is die al 58?” :) Nu ben ik dus van hetzelfde jaar, ik voelde me ineens tien jaar ouder.  ;) Maar ja, Sarah is advocaat, die tellen meestal teveel.  ;)

(2) Sarah en Nimrod vonden ook de oplossing van het anagram ‘HEER FIJNE LYNNE’ niet. Het anagram is ook nooit opgelost, ze hebben het blijkbaar ook niet onthouden en het de anderen voorgelegd. Dat heb ik dus maar zelf even snel opgelost: JENNIFER HEYLEN. Geboren in oktober 1991, dus is zij een Geit. Volgens de Thaise dierenriem tenminste, in het echt is deze actrice alles behalve een geit!