Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Radio Mol  (gelezen 2377 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Radio Mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-04-2025, 20:19:48 »
Ik heb het niet helemaal goed paraat meer.

Maar was de kamerverdeling niet els met sarah,   Jan met alexy
Pedro met nimrod en hilde met michèle

En is dat niet geheel toevallig ook de autoindeling.   Ik denk dat daar niks toevalligs aan is.
Een mol wil dit spel niet winnen , want dan komt zijn kamergenoot te weten dat hij iets heeft uitgespookt s nachts.

Dus nu de auto van nimrod, pedro , hilde en michèle de opdracht wint schat ik de kans dat alexy, sarah of els de mol is iets hoger in .
Aangezien alexy ook de aangever is van de meloen met het briefje erin , stijgt die enorm op mijn  verdenking

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 8-04-2025, 21:23:02 »
Met wat Alexy deed bij het ontbijt zou ik niet al te veel rekening mee houden.
Dat zou ook voor de kandidaten te veel opvallen, dat Alexy 'zomaar' vraagt of er nog iemand watermeloen wil (gelukkig zei er iemand 'ja'), de watermeloen open sneed en zo het kaartje vond.  Volgens mij zijn daar wat aanwijzingen gegeven.

En als mol wil je misschien niet dat je kamergenoot te horen krijgt dat 'de mol' die nacht uit de kamer is geweest, maar ik vraag me af hoe de mol kon verhinderen dat de opdracht gewonnen werd. 
zelf herkende ik maar één reclamespot niet, die van Argenta.  Als (ik wil mezelf niet als norm nemen) dat inderdaad de moeilijkste was, dan hebben de makers mogelijk de mol in bescherming genomen ...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2025, 21:53:22 »
Als ik kandidaat was en in auto 1 had gezeten, wist ik dus van die boor af die de Mol in zijn koffer had. Die info hebben ze in auto 2 niet gehad. En stel dat één van mijn hoofdverdachten in auto 2 zat, dan zou ik dus proberen om in een onderling gesprek (dat kan op elk moment van de dag eigenlijk) met iemand uit auto 2 zo eens een opmerking te maken tussen neus en lippen en onrechtstreeks naar die boor te verwijzen, zonder ze expliciet te benoemen, om te zien wat de ander daarop te zeggen heeft. Zo zou je die persoon op een onbewaakt moment kunnen betrappen op kennis die hij of zij niet kan hebben (als kandidaat). De mol zou zich zomaar kunnen verraden in een gesprek over koetjes en kalfjes.
Ik vind het toch wel zeer bruikbare informatie als je als kandidaat afweet van die boor.

Absoluut. Een gewiekste kandidaat in auto 1 gaat hier subiet aantekeningen over maken en zo snel mogelijk de mensen in auto 2 testen. Wacht hij of zij daar te lang mee dan kan een eventuele mol die in auto 2 zat en zich verspreekt en blijk geeft van die boor af te weten, dit afdoen als iets wat al vernomen was van iemand anders in auto 1. (En als diegene dat ontkent weet je nog niet wie van de twee liegt).

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2025, 10:49:31 »
We zijn hier toch niet 100% zeker dat De Mol daadwerkelijk 's nachts de meloen heeft doorboord wanneer iedereen slaapt?
Ja, De Mol zegt in een interview voor vertrek dat hij dit 's nachts zou doen, maar dat hoeft daardoor nog niet 's nachts gebeurd te zijn.
Dit kan ook 's avonds wanneer iedereen in de bar zit. Even naar het toilet, of iets vroeger gaan slapen dan de rest en je hebt rustig de tijd om dit te doen, zonder het risico dat je kamergenoot wakker wordt. Hoe zou je dit zelfs 's nachts moeten doen? Blijf je dan de hele tijd wakker, met het risico dat je toch in slaap valt? Je kan moeilijk een wekker zetten hé.

I was blind but now I can see

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2025, 10:58:58 »
En er moet ook nog eens een cameraploeg klaar staan om dat te filmen, aangenomen dat we dit bij de reünie te zien krijgen. Als ze dit niet laten zien dan ga ik ervan uit dat de productie dat briefje in de meloen heeft gestopt.
Ik vraag me ook af waar die meloen toen lag. Als het allemaal een beetje als echt moet overkomen, dan zou die meloen dus in het restaurant moeten liggen waar ze het ontbijt krijgen en iedereen dus toegang moeten hebben tot die ruimte.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-04-2025, 11:47:37 »
Nu, ja, er stond ook een cameraploeg bij de doos van Pandora 's nachts, 3x zelfs. Dat kan geen probleem zijn, wel het ongezien uit de kamer geraken en een tijdje wegblijven zonder argwaan te wekken bij je kamergenoot.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #26 Gepost op: 9-04-2025, 11:55:27 »
Zou best kunnen het boren met de meloen is nagespeeld. Maar dan verwacht ik wel in aflevering 9 beelden van gopro'tjes aan het plafond.

Maar kan ook best dat de molkoffer in een hotelkamer van een cameraman lag, dus even snel kloppen, boor uit de koffer halen en cameraman kan mee.
De Mol kennende, laten ze het in aflevering 9 allemaal wel zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #27 Gepost op: 9-04-2025, 12:00:20 »
Ze zaten deze aflevering niet in een hotel, maar in een groot huis of zo. Dan kun je 's nachts even naar beneden gaan om een glaasje water te drinken in de keuken. Sarah grapt nog tegen Alexy met zijn muts in bed, dat hij zo door kan naar de keuken (koksmuts).
De mol was ook op de molradio. Er moest wat ingesproken worden. Rechts boven zie je dan iets wat mogelijk verwijst naar de lokatie. Iets van glimmend metaal. Grote kans dat dat beneden is geweest in een aparte kamer in dat huis, waar niemand in de buurt slaapt. Maar 's morgens heeft de mol die meloen wel geboord, waarschijnlijk in de keuken, zodat ie niet te lang met een boorgat erin bewaard hoeft te worden.

O en eh Els en Sarah moesten de trap op om de anderen wakker te maken.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2025, 12:05:54 door foxhunter »

Offline hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 9-04-2025, 12:02:25 »
Dat Sarah én het gesprek bij het ontbijt enorm stuurt door uitgebreid te vertellen wat ze wel/niet lust aan fruit (met nog expliciet “gesneden meloen gaat nog, maar dan niet gemixt” of zoiets) vind ik verdacht, mede ook doordat de mol duidelijk speelt met idee van “primen” bij de uitleg over de boor en de andere meloen (als de kandidaten over fruit spreken is de kans groter dat iemand nog weer meer fruit gaat pakken en zo wordt dan de opdracht gevonden in de meloen…)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #29 Gepost op: 9-04-2025, 20:20:48 »
Ik vond het opmerkelijk aan tafel dat Michèle het gesprek met Sarah aanging over fruit. Kwam geforceerd over hoe ze haar een stukje mango aanbood. Gezien de diepgang van de deelnemersgesprekken van tevoren met de makers, ben ik er wel zeker van dat de Mol weet dat Sarah eigenaardig is met haar fruit. Dit was Michèle de Mol die het gesprek bewust op fruit wilde brengen en op heel versus opengesneden fruit: een mooie aanloop naar de aankomende meloenenopdracht

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2025, 16:37:17 »
Ik denk dat wie er feitelijk over het overwerp fruit begon, niet de edit heeft gehaald.
En daarbij is het zo dat in (Thaise) hotels vaak veel vers fruit -heerlijk!- geserveerd wordt, dus het is niet zo heel gek dat het daarover gaat. Kwaliteit van dit programma om daar iets mee te doen  :D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 23:02:14 »
De winnende auto krijgt te horen hoe de opdracht met de olifanten is gesaboteerd. Hilde reageert meteen met Aaah op en de rest is stil. Mislukt.

Als Pedro roept Sleeplife hoor je meteen iemand Sleeplife zeggen en daarna komt Michèle pas met sleeplife.
Dat moet dan Hilde geweest zijn.
Michèle is wijzer geworden bij de olifanten en begint eindelijk te nepmollen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:09:53 door foxhunter »