Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation  (gelezen 5424 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation
« Reactie #100 Gepost op: Gisteren om 14:43:29 »
Nimrod had gelegenheid om het oortje in te doen, zodra Hilde voorin ging zitten en hij alleen achterin zat. Bij het uitstappen is Nimrod de laatste die uitstapte, dus ook hier gelegenheid om het oortje weer uit te doen.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: Gisteren om 14:52:19 »
Ik dacht dat Gilles nooit liegt in de aflevering?

Door te zeggen "Ik zie echt niks. Het is totaal onzichtbaar." is hij toch voor een stuk aan het liegen over dat oortje?
Het lijkt me redelijk onmogelijk om effectief iets in je oor te hebben dat totaal onzichtbaar is. Dan moet het toch al vreselijk diep steken of volledig doorzichtig zijn?

Ziet hij echt niks en is het totaal onzichtbaar omdat het oortje helemaal niet gebruikt wordt?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #102 Gepost op: Gisteren om 15:02:08 »

Door te zeggen "Ik zie echt niks. Het is totaal onzichtbaar." is hij toch voor een stuk aan het liegen over dat oortje?
Het lijkt me redelijk onmogelijk om effectief iets in je oor te hebben dat totaal onzichtbaar is. Dan moet het toch al vreselijk diep steken of volledig doorzichtig zijn?

Ziet hij echt niks en is het totaal onzichtbaar omdat het oortje helemaal niet gebruikt wordt?
Wij hebben het bij Nimrod niet kunnen zien, omdat het oor niet meer in beeld was, zodra hij voorin in de auto zat. Als zodanig was het onzichtbaar. Een oortje zal altijd zichtbaar zijn als je er goed op let, maar Nimrod heeft wel nauwe oorschelpen zo rond dat oortje, dus het kan bij hem wel eens zijn dat je echt niks ziet, tenzij je recht in zijn oor kunt kijken. Beetje raar om Gilles te willen vangen met echt onzichtbare oortjes.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: Gisteren om 15:29:52 »

Of wordt het gebruikt door iemand waarvan het haar het oortje volledig covered. Dat lijkt me de meest aannemelijke

Met Alexy hierin op 1 en Sarah op 2

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: Gisteren om 17:30:11 »
Er is toch een reden waarom de mol zegt op het einde waarom hij liever in de winkel ziet. Een beetje knoeien met de borden en de auto's zijn meteen op verkeerd spoor.
In de winkel kan er inderdaad gemakkelijk gemold worden: gewoon het cruciale bordje net te vroeg of te laat tonen. Maar de mol kiest niet altijd voor de gemakkelijkste weg en bovendien heb je een kandidaat naast je die je controleert.
Vanwege hun positie zijn Pedro en Michele de hoofdverdachten bij de kijkers wat de productie wil.

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: Gisteren om 18:32:07 »
In de auto’s kan je ook mollen hoor:

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #106 Gepost op: Gisteren om 23:17:05 »
Als de medewerker achter de kassa zegt dat gaz very expensive is kijkt Michèle verschrikt om zich heen.

Die tips had Michèle ook wat later kunnen vinden.

Nimrod: goed, dan gaan we die toeter opvrijen. En Hilde doet het letterlijk.

Nimrod ik wordt hier een beetje moedeloos van als Pedro en Michèle de kaarten laten vallen. Anschuldigung van kandidaten hoort hij de mol.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: Vandaag om 09:34:11 »

Bekijk de acties van Sarah en Alexy eens volledig, die komen voor mij toch echt wel over als kandidaten door heel snel te weten wat ze moeten doen en dit ook duidelijk te communiceren naar de Pedro en Michèle in het tankstation.
Als mol moet je echt niet zo doen als Sarah en Alexy in de wagen, bewijs Nimrod en Hilde wisten totaal niet wat er aan de hand was. Sarah en Alexy waren heel geconcentreerd een heel communicatief met elkaar en met de mensen in het tankstation. Om dan af te komen ah, maar de molactie was dat de mol ging fout toeteren omdat hij/zij zogezegd de muziek kon horen is voor mij wat ver gezocht.

De eigenlijke inzet van deze proef is 3500 euro, want je moet sowieso die tip van 500 euro kopen. Dat ze 1490 euro verdienen vind ik toch wel mooi, in de autos hadden Sarah en Alexy wel wat langer kunnen rekken moest de mol daar tussen zitten denk ik.
In het tankstation konden ze moeilijk nog langer rekken, de 5 kandidaten kunnen je zien en gaan dat echt wel door krijgen dat je aan het rekken bent.
Nimrod zie ik niet echt meewerken, maar ook niet echt per se tijd rekken. Dit komt eerder door wat Hilde daar allemaal doet in die auto, hij zal misschien wat van slag geweest zijn.  ::schaam::

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: Vandaag om 09:47:07 »
Bekijk de acties van Sarah en Alexy eens volledig, die komen voor mij toch echt wel over als kandidaten door heel snel te weten wat ze moeten doen en dit ook duidelijk te communiceren naar de Pedro en Michèle in het tankstation.
Als mol moet je echt niet zo doen als Sarah en Alexy in de wagen, bewijs Nimrod en Hilde wisten totaal niet wat er aan de hand was. Sarah en Alexy waren heel geconcentreerd een heel communicatief met elkaar en met de mensen in het tankstation. Om dan af te komen ah, maar de molactie was dat de mol ging fout toeteren omdat hij/zij zogezegd de muziek kon horen is voor mij wat ver gezocht.

De eigenlijke inzet van deze proef is 3500 euro, want je moet sowieso die tip van 500 euro kopen. Dat ze 1490 euro verdienen vind ik toch wel mooi, in de autos hadden Sarah en Alexy wel wat langer kunnen rekken moest de mol daar tussen zitten denk ik.
In het tankstation konden ze moeilijk nog langer rekken, de 5 kandidaten kunnen je zien en gaan dat echt wel door krijgen dat je aan het rekken bent.
Nimrod zie ik niet echt meewerken, maar ook niet echt per se tijd rekken. Dit komt eerder door wat Hilde daar allemaal doet in die auto, hij zal misschien wat van slag geweest zijn.  ::schaam::

Kan me wel voorstellen dat, als Sarah of Alexy de mol is, het heel moeilijk is om tegen te werken als de kandidaat zegt 'laat ons "noen" in de lucht tekenen voor het tankstation', dus daar moet je als mol wel mee gaan op dat moment. Daarna kan je dan wel weer tijd rekken door verkeerd te zingen/toeteren/af te leiden... De actie is inderdaad kandidaats, maar ook echt moeilijk af te blokken, dus daar geef ik de mol (als die daar zit) wat krediet.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: Vandaag om 10:03:28 »
Kan me wel voorstellen dat, als Sarah of Alexy de mol is, het heel moeilijk is om tegen te werken als de kandidaat zegt 'laat ons "noen" in de lucht tekenen voor het tankstation', dus daar moet je als mol wel mee gaan op dat moment. Daarna kan je dan wel weer tijd rekken door verkeerd te zingen/toeteren/af te leiden... De actie is inderdaad kandidaats, maar ook echt moeilijk af te blokken, dus daar geef ik de mol (als die daar zit) wat krediet.

Sarah is degene waardoor Alexy NOEN begint uit de beelden, zij plant het idee.
Hallo, hoe diep zit jij in je tunnel? hoor je mij nog.  ???

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: Vandaag om 10:11:11 »
Als Nimrod wou saboteren had hij Hilde kunnen volgen in haar dwaalspoor van opvrijen. (Hoe ongemakkelijk het ook was voor hem)
Hij bleef proberen Hilde op het juiste spoor te brengen, weliswaar zonder dat spoor meteen te vinden.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: Vandaag om 10:18:18 »
Sarah is degene waardoor Alexy NOEN begint uit de beelden, zij plant het idee.
Hallo, hoe diep zit jij in je tunnel? hoor je mij nog.  ???

Ik zit in geen enkele tunnel, ik gaf gewoon een scenario mee waarin het kan dat de mol mee moet in een goede kandidatenactie omdat er gewoon geen andere optie is, zelfs al is dat dan onmols. Ik zou het fragment eens moeten herbekijken om te zien of dat hier ook het geval zou kunnen zijn, heb het enkel zondag gezien.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: Vandaag om 11:19:46 »
Het was Sarah die hier plots "En we vrijen tot de NOEN!" zei. Ze bracht de oplossing zelf aan. Ze gaat dus niet gewoon mee met een geniale ingeving van Alexy.
Een mol die meegaat wanneer een kandidaat een duidelijk juiste oplossing ten berde brengt, dat valt inderdaad te begrijpen. Een mol die zelf met de sleutel komt aandraven...vind ik toch minder te begrijpen.
I was blind but now I can see

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: Vandaag om 13:00:06 »
Is dat nu ook een oortje wat je ziet?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: Vandaag om 13:11:27 »
Ik denk dat iedereen een oortje heeft gekregen voor ze de auto's instapten, omdat toen nog niet zeker was welke kandidaten in het winkeltje terecht zouden komen, zo kunnen de kijkers noch de kandidaten o.b.v. het oortje achterhalen wie de mol is. Dat lijkt me de meest logische verklaring.