Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation  (gelezen 7721 keer)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation
« Reactie #120 Gepost op: 25-04-2025, 12:28:44 »
Het is nochtans héél duidelijk zichtbaar hoor.
Kijk op 29:45 bij de Anne Hathaway poster
Ook dat stuk heb ik uiteraard bekeken, maar ik vind het toch echt niet duidelijk zichtbaar. Zeker omdat je bij de andere persoon kan zien hoe zo'n oortje eruit hoort te zien, herken ik toch niet datzelfde oortje. Dan zijn er volgens mij maar twee opties:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

(En wat ik eerder al zei kan natuurlijk ook nog: dat het bij de ene persoon gewoon minder zichtbaar is dan bij de andere vanwege de groottes van hun gehoorgangen.)

(Misschien is het inmiddels niet meer nodig om spoilers te gebruiken, maar beter iets te veel dan iets te weinig ;))
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #121 Gepost op: 25-04-2025, 16:23:44 »
Is er iemand die het zingen van Sarah over het lied Anne heeft gelegd? Volgens mij zingt ze op de juiste toonhoogte. Dat doe je als je het lied ook in je oortje hebt. Ook haar uithaal komt aardig overeen met hoe het in het lied gaat.

Kan iemand dit makkelijk over elkaar leggen (ik doe het met YouTube en goplay, maar dat gaat heel moeizaam...) en wat halen we daaruit?

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 25-04-2025, 16:26:15 »
Neem beide geluidsfragmenten op met het gratis programma Audacity, dan kan je een van de tracks verslepen tot ze matchen.
Niet dat ik er per se iets achter zoek dat iemand die de lyrics van een liedje goed kent ook het liedje op de juiste toonhoogte kan zingen.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #123 Gepost op: 25-04-2025, 18:53:12 »
Niet dat ik er per se iets achter zoek dat iemand die de lyrics van een liedje goed kent ook het liedje op de juiste toonhoogte kan zingen.
Nou, tenzij je een absoluut gehoor hebt is dat wel lastig  :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #124 Gepost op: 25-04-2025, 23:09:39 »
Ja, de liedjes heb ik over elkaar gelegd.
Ze zingt het sneller dan het liedje gaat. Wel zingt ze op exact de goede toonhoogte.
Hilde zingt het beduidend lager.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #125 Gepost op: 27-04-2025, 12:39:29 »
Op de zelfde hoogte zingen is wel heel erg opvallend...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 27-04-2025, 12:55:13 »
Dat vind ik wel meevallen. Ik denk ook: als je de lyrics goed kent, is het echt wel mogelijk om een liedje op de juiste toon te zingen.
Het juiste tempo lijkt me dan veel lastiger.
(tenminste: dat heb ik zelf als ik zoiets probeer  ;D)

Maar ja, als Sarah de mol is, dan is dit natuurlijk wel een mooie strategie.

Het lijkt mij hier heel lastig voor de mol om het gezicht in de plooi te houden, met al die chaos en muziek. Je bent met 1 persoon dichtbij (Pedro/Michèle in het tankstation + de auto-duo's), dus heel erg oppassen dat je niks laat merken. Misschien interessant om te kijken of 1 persoon zich niet (een beetje) afzondert van zijn/haar partner of toch een vreemd gezicht opzet. Dat kan best verdacht zijn. Nimrod had hier de pech dat hij zich niet kon afzonderen van Hilde.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 27-04-2025, 15:23:37 »
Het juiste tempo wordt wel aangegeven door Pedro en Michèle, die bewogen op het ritme mee.

Michèle is wel mega aan het prutsen, pakt bordjes te laat, wijst naar het verkeerde bordje als Pedro met het juiste bordje bezig is, zingt amper mee en lijkt expres te vroeg in te zetten bij de laatste keer dat de regel voorbij komt. Maar Pedro geeft het het de laatste keer prima aan op het bord en zingt ook mee.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2025, 16:09:56 »
Een oortje uit de molkoffer kan ook zijn gebruikt om het liedje ongelijk af te spelen. Dan kan de mol zonder veel nadenken net te vroeg of te laat zijn met het juiste bordje.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #129 Gepost op: 27-04-2025, 19:04:49 »
Het zou niet fraai zijn, maar ik zie DM er wel voor aan, dat de beelden Michèle en Pedro met de tekstborden niet synchroon zijn gemonteerd met de muziek waardoor het lijkt of er geprutst wordt. Verdachtmakende edit dus.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 27-04-2025, 19:57:08 »
Ja, het kwam inderdaad over dat Michèle en Pedro hier behoorlijk aan het klooien waren.
Kan natuurlijk ook een onhandig moment zijn geweest (als een van hen niet de mol is).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #131 Gepost op: 28-04-2025, 01:09:09 »
We weten in middels door de karaoke opdracht tijdens het waxen dat Sarah goed, i.e. in de juiste toonsoort, mee kan zingen met een liedje.
En dat in de auto dus onbewust ook gedaan heeft met Clouseau op haar oortje.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #132 Gepost op: 28-04-2025, 01:13:39 »
Ik blijf het wel vaag vinden dat we dat hele theater hadden met die molkoffer over een oortje dat niet gezien mocht worden. Terwijl Pedro in cafe de mol bevestigd heeft dat hij en Michèle er allebei 1 hadden voor edit technische redenen.

Als dat hele theater niet voor niets was (want waarom zou je dan als mol niet iets meenemen voor een andere opdracht) lijkt me Michèle toch niet de mol. Want door haar zitplaats in de auto had ze kunnen weten dat zij aangewezen werd om naar binnen te gaan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 28-04-2025, 13:01:10 »
Ik vond Michèle hier verdacht omdat ze behoorlijk tijd liep te rekken, dat is denk ik het enige wat je kunt doen om het bedrag zo laag mogelijk te krijgen zonder de opdracht compleet te laten mislukken (dat valt immers op). Ik ga er overigens van uit dat ze allemaal een oortje droegen omdat het nooit 100% zeker kan zijn wie er in het tankstation belandt en een oortje niet de reden mag zijn dat de mol ontdekt wordt.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #134 Gepost op: Vandaag om 12:23:46 »
Als Nimrod wou saboteren had hij Hilde kunnen volgen in haar dwaalspoor van opvrijen. (Hoe ongemakkelijk het ook was voor hem)
Hij bleef proberen Hilde op het juiste spoor te brengen, weliswaar zonder dat spoor meteen te vinden.
Zoals dit voor de mol in de boeken staat

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #135 Gepost op: Vandaag om 19:57:29 »
In de montage zijn twee fragmenten gewisseld.
1)Alexy en Sarah lijken al vroeg te ontdekken dat ze moeten toeteren.
2) Het moment dat Sarah zich omdraait en zich afvraagt wat de pompbediende doet. Alexy is dan ook niet bezig met toeteren als de tekst tot de noen langskomt.

Door deze verwisseling lijkt Sarah al vroeg te weten te moeten toeteren en lijkt goed bezig.
Later als zij zich omdraait zien wij Michèle en Pedro klungelen met de borden.

Als je de twee fragmenten omdraait loopt de opdracht vloeiender. Nu weten ze eerst dat ze moeten toeteren en later weten ze dat weer niet. Dat wordt dan andersom. En is Sarah Alexy aan het afleiden met de pompbediende in het begin van de opdracht.
Er tussendoor is dan Hilde en Nimrod gemonteerd, zodat je dit verband niet 123 legt.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:02:12 door foxhunter »