Sarah als mol heeft hier een perfecte uitkomst. Alles goed beantwoorden, het gaat bij een van de eerste 2 kandidaten al fout, Gilles bevestigt mooi dat je alles goed had. Komt als mol heel onverdacht over.
Maar het punt is: zij weet in de lucht niet of de andere kandidaten fouten hebben gemaakt.
Dan moet ze het al vanzelfsprekend vinden dat er sowieso, liefst twee, kandidaten een fout hebben gemaakt.
Als ze gebriefd wordt wie fouten heeft gemaakt, dan gebeurt dit op de grond, wanneer iedereen al geland is.
Als je als mol dan hoort dat iedereen alles juist heeft...veel succes dan om de proef nog te doen mislukken.
Sowieso zullen er misschien wel kandidaten twijfelen en dan kan je hen trachten overtuigen om toch een andere kleur te kiezen.
Als er al twee kandidaten een juiste kleur hebben doorgegeven kan je dan nog een wanhoopspoging doen en zelf je kleur veranderen, maar dan moet je je toch al in bochten wringen en val je als mol daar wel echt door de mand. Dan moet je als mol: eerst opperen dat je het echt wel supergoed hebt gedaan, zodat de kandidaten jou afvaardigen om op de knop te duwen, want als je niet overtuigend overkomt, dan gaat misschien de kandidaat met de goede antwoorden en dat wil je niet.
En dan, nadat je dus eerst superovertuigd was, moet je dan eens de knop is ingedrukt, toch zeggen dat je ineens twijfelt en voor een andere kleur kiezen.
Ik weet niet of je dat verkocht krijgt bij de kandidaten. Daar kom je volgens mij nooit mee weg.
Terwijl het veel simpeler kan. Als Sarah de mol is kan ze exact doen wat Nimrod deed: zeggen: ik denk dat ik het echt goed heb gedaan, ik denk dat ik alles juist heb. Maar je hebt een fout gemaakt en de verkeerde draad wordt doorgeknipt. Jammer. Zeker ook verdacht, maar toch minder verdacht dan alles juist hebben en dan toch nog de switch maken.