Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Half diner met de Mol  (gelezen 2566 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Half diner met de Mol
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 13:57:19 »
De enige conclusie die ik kan trekken, is dat het 3e woord op een zodanige manier geschreven is, dat het  met enige fantasie zowel voor "niet" als "wel" kan worden gelezen.

En néé, dat is volgens mij niet per óngeluk gedaan.

Die conclusie is denk ik door meer kijkers hier getrokken.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 14:10:04 »
Ik kon inderdaad in die "niet" ook een "wel" lezen.

Echter, moest het een tip zijn hadden ze dan een puntje op die i laten zetten wanneer Sarah in het molboekje van Alexy kijkt?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 14:12:44 »
Dat is wel goed gevonden  ::ok::
Alleen jammer dat ik Alexy totaal niet verdenk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 14:13:04 »
De N van Alexy in het woord 'niet' begint precies zoals zijn M en verder is ie hetzelfde als de andere N, ik denk wel dat dit toeval is.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 14:13:34 »
Die van Nimrod is ook bijzonder. Bij de d in "de" zit een d met een krul erin. Een andere d dan doe hij in zijn naam gebruikt. Lijkt zo op het woordje ok. Als in: ik ben niet ok mol

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 18:27:01 »

Echter, moest het een tip zijn hadden ze dan een puntje op die i laten zetten wanneer Sarah in het molboekje van Alexy kijkt?

Ja, ik las er eerst ook een wel in. Maar zijn t is wel hetzelfde dan al zijn andere t's. En hij staat helemaal onderaan mijn verdachtenlijst. Dus ik zoek er niet teveel achter :-)
I was blind but now I can see

Offline Foemp

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 18:51:13 »
Wat mij opviel is dat de mol sprak met ‘jij’ ipv ‘u'
Dat lijkt mij logisch: de mol sprak niet, de mol schreef.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 19:18:54 »
Het zou een geniale zet zijn als Sarah iedereen in haar molboekje voor haar dingen heeft laten opschrijven (toen met die duim) om zo hun handschriften te weten

We weten dat ze het aan Nimrod heeft gevraagd en dat ze hem niet netjes vond schrijven en dus aan anderen dat wilde gaan vragen.

Uiteindelijk zat ze er zelf maar dat was van tevoren geen garantie. En ook leuk om de kijker om de tuin te leiden om n beetje te mixen met de handschriften

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: Gisteren om 19:32:32 »
Uiteindelijk zat ze er zelf maar dat was van tevoren geen garantie.

De kandidaten hadden een marge 20 langs elke kant, dus 180-220. Als je als mol dan zelf op 195 zit hebben de kandidaten maar een marge meer van 5.
We weten nu dat maar 1/4 het haalt met een marge van 20. Als we Sarah als mol nemen, die geoefend heeft haalt 0/3 die marge van 20. Als we iemand anders als mol nemen zitten we met 1/3 kandidaten die de marge van 20 halen. 

Wat is de kans dan dat iemand een getrainde mol kan verslaan met een marge van 5. Daar komt niemand meer over, dus je zou wel kunnen zeggen dat er een soort garantie omdat ze het zo goed doet.

Ik vraag me wel af wat ze zouden doen als niemand het haalt.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:37:10 door Mogura »

Online yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: Gisteren om 19:35:01 »

Ik vraag me wel af wat ze zouden doen als niemand het haalt.

Ik had begrepen dat er dan geen geld verdiend was, maar dat degene die er het dichts bij zat het voordeel kreeg.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: Gisteren om 19:36:37 »
Maar er moest toch geld zijn om in de boekjes te kijken, dus dat gedeelte niet dan?

Online yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: Gisteren om 19:39:35 »
Dat denk ik dan ofwel had er dan geld gebruikt mogen worden uit de gehele pot tot een maximum van iets.

Sarah hier wel op een goede molpositie. Oefenen met precies genoeg eten en vervolgens je eigen geld en mochten er meer zijn dat geld weer opmaken.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: Gisteren om 23:02:24 »
Ik neem aan dat de mol bij de dagboeken wil zitten om te voorkomen dat iemand de handschriften gaat herkennen. Sarah geeft zelf aan dat de mol misschien van elk handschrift wat heeft overgenomen.

Als de mol, zoals Hollandse mol schrijft, te horen krijgt hoeveel hij kan eten is dat voor Sarah met haar grote stukken het makkelijkst ‘laat 3 grote stukken over en eet xx happen soep’.  Bij het bord van Alexy lijkt mij de helft eten ook redelijk te doen doordat er relatief weinig groente in zit ‘xx happen eten’. Bij de borden van Nimrod en Michèle lijkt het mij lastiger.

Wat Moguraa schrijft over het ‘wel/niet’ van Alexy is goed gevonden. Bij Sarah meen ik ook zoiets te zien. Haar n van ‘niet’ lijkt niet op de n bij ‘van’ en ‘ben’. De n van ‘niet’ lijkt te starten als de ‘m’ met een streep omhoog, daarna komt het begin van een w. De mislukte n en de i lijken samen wel een mislukte w. Het vreemde haaltje op de i in ‘niet’ wordt gebruikt als een soort start van de letter e. Als je dan het streepje van de t weglaat staat er ook ‘wel’. Komt gekunsteld over, bij Alexy vind ik het duidelijker.
Ook vreemd is dat in de eerste zin een puntje op de i en de j staat en in de 2e zin twee keer een vreemd haaltje op de i.

Maar vreemder is dat Sarah aan het begin van de zin een mislukt ampersand teken heeft geschreven, dat je alleen maar kan schrijven zoals de mol de letter d schrijft. Dat teken wordt niet overgenomen in het lijstje met handschriften. Je zou het zo maar overslaan, maar ze heeft het wel geschreven.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:04:59 door Crapuleke »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #53 Gepost op: Vandaag om 00:04:08 »

Ik vind hem mooi gevonden. Nu lukt het mij helemaal niet meer om de Alexy-tunnel uit te gaan.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MadMaster666

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 08:19:33 »
Misschien is het al elders besproken en heb ik het gemist, maar wat me opvalt is dat Sarah niets verteld heeft over dat ze de Mol op beeld heeft gezien die met haar helm heeft gefoefeld.
Op de vraag van Michelle of er nog iets anders in de koffer zat dan de iPad, antwoordt ze ontkennend.
Uit de reactie van Michelle valt wel af te leiden dat ze over het zien van de handschriften heeft verteld. Alexy en Nimrod geven aan dat er gaten in het verhaal van Sarah zitten en dat ze mogelijk niet alles heeft verteld.

Bij de de eliminatievragen werd er wel een vraag gesteld over het gefoefel van een lach helm.

Waarom zou ze dat als kandidaat niet vertellen, het pleit haar immers (deels) vrij van haar 'niet lach' acties tijdens de golfopdracht?
Of is ze de Mol en wil ze haar tijdelijke afwezigheid bij de rest van de groep tijdens de tussenstop op het moment dat ze aan de helm zat te prutsen niet verklaarbaar maken?

En op wie doelt Sarah als ze aan de Mol vraagt 'Vond je het fijn om met mij op de kamer te liggen de voorbije dagen?'…
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 08:23:10 door MadMaster666 »

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #55 Gepost op: Vandaag om 08:34:25 »
Je hebt als kandidaat informatie die andere kandidaten niet hebben. Waarom zou je dat willen vertellen?
Als mol wil je het juist wel heel graag vertellen want het maakt je 8 keer gelachen verklaarbaar.
Wit is ook een kleur!

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: Vandaag om 08:44:42 »
De vraag 'Vond je het fijn om met mij op de kamer te liggen de voorbije dagen?' kan Sarah gesteld hebben om een reactie te krijgen van de mol, waaruit ze misschien iets kan opmaken.

Wij zouden weer kunnen denken dat haar reactie 'dat lieg je' op het antwoord 'ik heb niet bij je op de kamer geslapen' betekent dat de mol wel op haar kamer heeft geslapen en dat Sarah zelf de mol is.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: Vandaag om 09:46:17 »

Bij de de eliminatievragen werd er wel een vraag gesteld over het gefoefel van een lach helm.

Waarom zou ze dat als kandidaat niet vertellen, het pleit haar immers (deels) vrij van haar 'niet lach' acties tijdens de golfopdracht?
dagen?'…

Waarom zou je als kandidaat vrijgepleit willen worden??
Je wil juist verdacht worden.

Daarnaast wil je zoveel mogelijk info voor je houden ivm met n voorsprong op je competitie

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: Vandaag om 10:00:41 »
Inderdaad, juist als kandidaat wil je het verzwijgen om het mysterie erover in stand te houden en jezelf verdacht te maken.

Het feit dat ze juist Michèle wel over de handschriften heeft verteld en de overige twee (zo lijkt het) niet, doet sterk vermoeden dat Sarah Michèle verdenkt en bij het vertellen over de handschriften de reactie van Michèle wilde testen. De overige twee, die in mijn ogen duidelijk(er) niet de mol zijn, wil ze deze informatie niet gunnen.

Offline MadMaster666

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: Vandaag om 10:30:35 »
Dank voor de reacties.
Als kijker die de Mol probeert te ontmaskeren, vergeet ik soms dat er ook kandidaten meedoen die als winnaar van een geldbedrag de eindstreep willen halen en mogelijk daardoor informatie niet delen...   ::)

Weet iemand met wie Sarah de voorbije dagen op de kamer heeft geslapen en wie ze dus denkt/suggereert (??) als Mol aan te spreken?
Was dat Michele?

Edit, al elders gevonden:

Daarom juist.... nu kon je zonder alle flauwekul en opsmuk eens goed zien hoe de verdenkingen liggen.... Sarah zit dus heel diep in de Michèle tunnel, en terecht. Ze lag eerst steeds met Els op kamer (we zagen al de naaktscene in de vroege ochtend toen de dames kwamen partybomben bij de heren), ik vermoed daarna nog even met Hilde maar de laatste dagen met Michèle, en dat is precies wat ze tegen de mol zei op het dessert.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:35:53 door MadMaster666 »