Het spijt me echt, maar ik kan je redenering nog steeds niet volgen. Je omschrijving van wat er gebeurde, daar ben ik het mee eens. Eerst stemmen drie mensen op Sarah, die in de lach schiet en dus verliest. Daarna stemmen twee mensen op Michèle en is het lachduel zonder lacher. Ik volg niet waarom dit Michèle verdacht maakt. Zou je dit nog eens (uitgebreider) uit kunnen leggen?
Alexy en Nimrod zijn het erover eens dat Sarah en Michèle allebei overduidelijk niet het gedrag tonen die past bij wat zij gevoeld hebben. Dan is het zeer interessant om te zien wie ze van die twee er als eerste uit stemmen. Dat zal niet hun mol zijn, maar logischerwijs de kandidaat met 2 pasvragen want ze willen hun plaats in de finale verdedigen.
In ronde 2 lijken Alexy en Nimrod elkaar nog steeds te vertrouwen op basis van wat ze zien, en blijven ze beiden trouw aan de afspraak vooraf met de groep op voor 1x voor het geld te gaan. Dan wil je de mol niet in de laatste ronde. Vandaar exit Michèle.
Wat het doen lachen betreft, als de tactiek van de mol erin bestaat om slecht te liegen, en er dan op te rekenen dat de winnaar haar kaart met twee pasvragen neemt - wat een logische molstrategie is - dan wil je zeker niet zelf in de finale. Een geijkte tactiek van Michèle doorheen dit seizoen overigens.
En daar deed Michèle geen enkele moeite voor viel me op, terwijl Sarah nog een soort van (mislukte) poging doet.