Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker  (gelezen 1923 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker
« Reactie #20 Gepost op: 4-05-2025, 23:42:50 »
Waar het hier om gaat is de kans om je verdacht te maken. De mol gaf het voorbeeld hoe je dat moest doen. Nomineerde nog de mol van de afvaller. Het is aan Michèle en Alexy om ook af te vallen, zodat de kandidaat die het slechtst in het spel zit de keuze krijgt geld of pasvragen. Degene die ze het hardst nodig heeft zal het meeste behoefte hebben aan die pasvragen.
Maar Nimrod maakte een fout in het spel. En viel af.

Offline tumtum22

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 00:27:38 »
Het slechte acteren van Michèle kan ook juist wel bewust Mols zijn, wetende dat de winnende kandidaat alsnog van kaart mag ruilen. En diegene weet dan zeker dat Michèles kaart twee pasvragen op gaat leveren. En Michèle zelf valt minder op omdat zij zelf niet als laatste overblijft. Maar eerlijk is eerlijk: ik geloof niet echt in Sarah als mol, maar zij gebruikt hier min of meer dezelfde tactiek. Ik vond haar vandaag voor het eerst eens echt verdacht met het zo makkelijk in de lach schieten.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 00:47:30 »
Het slechte acteren van Michèle kan ook juist wel bewust Mols zijn, wetende dat de winnende kandidaat alsnog van kaart mag ruilen. En diegene weet dan zeker dat Michèles kaart twee pasvragen op gaat leveren. En Michèle zelf valt minder op omdat zij zelf niet als laatste overblijft. Maar eerlijk is eerlijk: ik geloof niet echt in Sarah als mol, maar zij gebruikt hier min of meer dezelfde tactiek. Ik vond haar vandaag voor het eerst eens echt verdacht met het zo makkelijk in de lach schieten.
Exact. De ideale strategie voor de Mol (Sarah/Michèle) is om zeer duidelijk te laten blijken dat je jokers hebt en vroeg af te vallen, aangezien er in deze groep tot voor deze opdracht iedere keer voor persoonlijke voordelen werd gekozen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 00:49:16 »
Dat Sarah hier eigenlijk best wel overdreven in de lach schiet en slecht acteerde bij die “schok” geeft me het gevoel dat ik toch goed zat. Zij is de mol en ze weet dat haar kaart dan uiteindelijk gekozen wordt ipv geld.

Ze had een verdacht vertraagde reactie toen Nimrod de aas tevoorschijn toverde. Ze vergat bijna blij te reageren

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 00:53:34 »

Ze had een verdacht vertraagde reactie toen Nimrod de aas tevoorschijn toverde. Ze vergat bijna blij te reageren
Dit wilde ik net posten.  ::vergroot::

Je ziet haar echt even een seconde stil blijven hangen. Een kandidaat die voor 5000 euro kiest, dat had de Mol nooit verwacht.
De leepste snor van het land

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 06:31:30 »
Maar waarom zou dat Michèle de mol maken? En niet Sarah (of Alexy)?
Zoals ik eerder zei, omdat Alexy en Nimrod Sarah er eerst uitstemmen. Dat is voor mij de clou.
Ook doet Michèle geen enkele moeite om Nimrod te doen lachen overigens, dat viel nogal op. Sarah ergens nog wel een beetje.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 06:40:05 door Molekule »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 12:29:00 »
Zoals ik eerder zei, omdat Alexy en Nimrod Sarah er eerst uitstemmen. Dat is voor mij de clou.
Ook doet Michèle geen enkele moeite om Nimrod te doen lachen overigens, dat viel nogal op. Sarah ergens nog wel een beetje.

Het spijt me echt, maar ik kan je redenering nog steeds niet volgen. Je omschrijving van wat er gebeurde, daar ben ik het mee eens. Eerst stemmen drie mensen op Sarah, die in de lach schiet en dus verliest. Daarna stemmen twee mensen op Michèle en is het lachduel zonder lacher. Ik volg niet waarom dit Michèle verdacht maakt. Zou je dit nog eens (uitgebreider) uit kunnen leggen?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 12:29:52 »

Dat was mijn gedachte ook, laten zien dat jij de joker hebt zodat de kandidaat die toch nog kan kiezen

[…] Ze had een verdacht vertraagde reactie toen Nimrod de aas tevoorschijn toverde. Ze vergat bijna blij te reageren

Ook Alexy zijn reactie was laat, moest ook nadenken wat Nimrod zijn kaart betekende. Michèle haar reactie was misschien iets te snel...

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Gisteren om 13:55:50 »
Als mol neem je hier sowieso de kans op een pasvraag, want je weet niet wat de rest gaat doen. Dus hoe meer pasvragen/lage bedragen in het spel, hoe beter.
Ik denk wel dat de mol en productie ervan uitgingen dat de winnaar zou opteren voor een kans op pasvragen. Dus het slecht acteren van Michèle en Sarah toont weer aan dat één van hen de mol is.

I was blind but now I can see

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: Gisteren om 14:12:49 »
Als mol zou je willen afspreken dat je de 500 krijgt als je voor de kans op pasvragen gaat.
Dan heb je geld op je kaart en kan je dus de opdrachten gewoon doen zonder te faken.

Maar waarschijnlij wilde de productie dit niet afspreken. En wat kies je dan?

Jokers komen toch wel in het spel, dus waarom zou je die kiezen? Je kan als je wint altijd nog switchen.
Wit is ook een kleur!

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 14:35:21 »
Als mol zou je willen afspreken dat je de 500 krijgt als je voor de kans op pasvragen gaat.
Dan heb je geld op je kaart en kan je dus de opdrachten gewoon doen zonder te faken.

Maar waarschijnlij wilde de productie dit niet afspreken. En wat kies je dan?

Jokers komen toch wel in het spel, dus waarom zou je die kiezen? Je kan als je wint altijd nog switchen.
Maar als je niet geswitched hebt en je dus een kaart met 5000 euro hebt dan kan iemand naar jou switchen en wordt er alsnog 5000 verdiend. En als je de mol bent en je kiest voor de aas dan weet je dus niet of de 2 jokers in jouw pakketje zaten en bestaat de kans dus dat er maar 1 keer 2 jokers in het spel is.
Mij lijkt dat geen goede zaak om als mol te doen.

Online Foemp

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 16:15:31 »
Misschien heb ik de opdracht verkeerd begrepen maar jullie schijnen er allemaal vanuit te gaan dat de persoon die bij Gilles geraakte kon kiezen wiens kaart hij wilde. Volgens mij was de keuze: je behoudt wat je hebt of je trekt blind 1 van de 3 andere.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 16:21:20 »
Misschien heb ik de opdracht verkeerd begrepen maar jullie schijnen er allemaal vanuit te gaan dat de persoon die bij Gilles geraakte kon kiezen wiens kaart hij wilde. Volgens mij was de keuze: je behoudt wat je hebt of je trekt blind 1 van de 3 andere.

Dat heb je idd verkeerd begrepen.

Nimrod mocht kiezen

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 16:51:07 »
Maar als je niet geswitched hebt en je dus een kaart met 5000 euro hebt dan kan iemand naar jou switchen en wordt er alsnog 5000 verdiend. En als je de mol bent en je kiest voor de aas dan weet je dus niet of de 2 jokers in jouw pakketje zaten en bestaat de kans dus dat er maar 1 keer 2 jokers in het spel is.
Mij lijkt dat geen goede zaak om als mol te doen.

Of zelfs 0 jokers. Nu kwam het heel mooi uit dat de 2 jokers in het spel zaten, omdat ze toevallig ook zaten bij de twee personen die geswitcht zijn.
Voor hetzelfde geld zaten de twee jokers toevallig bij Nimrod en Alexy en kwamen er geen jokers in het spel. Als je als mol dus op voorhand niet switcht bestaat er een kans dat je het volledige parcours doorloopt, uiteindelijk een switch moet maken naar kandidaten die misschien allemaal een aas hebben.
I was blind but now I can see

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 20:16:08 »
Ik zie het zoals jij. Gilles zegt dat Nimrod kan kiezen en hij houdt de drie kaarten niet open maar blind voor zich. Bij de schok heeft Nimrod gezien dat Sarah en Michele aan het faken waren, dus waarschijnlijk geen geld maar jokers hadden. Dat gaf hem een kans van 2 op 3 op twee jokers.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 20:17:05 »
Het spijt me echt, maar ik kan je redenering nog steeds niet volgen. Je omschrijving van wat er gebeurde, daar ben ik het mee eens. Eerst stemmen drie mensen op Sarah, die in de lach schiet en dus verliest. Daarna stemmen twee mensen op Michèle en is het lachduel zonder lacher. Ik volg niet waarom dit Michèle verdacht maakt. Zou je dit nog eens (uitgebreider) uit kunnen leggen?
Alexy en Nimrod zijn het erover eens dat Sarah en Michèle allebei overduidelijk niet het gedrag tonen die past bij wat zij gevoeld hebben. Dan is het zeer interessant om te zien wie ze van die twee er als eerste uit stemmen. Dat zal niet hun mol zijn, maar logischerwijs de kandidaat met 2 pasvragen want ze willen hun plaats in de finale verdedigen.
In ronde 2 lijken Alexy en Nimrod elkaar nog steeds te vertrouwen op basis van wat ze zien, en blijven ze beiden trouw aan de afspraak vooraf met de groep op voor 1x voor het geld te gaan. Dan wil je de mol niet in de laatste ronde. Vandaar exit Michèle.

Wat het doen lachen betreft, als de tactiek van de mol erin bestaat om slecht te liegen, en er dan op te rekenen dat de winnaar haar kaart met twee pasvragen neemt - wat een logische molstrategie is - dan wil je zeker niet zelf in de finale. Een geijkte tactiek van Michèle doorheen dit seizoen overigens.
En daar deed Michèle geen enkele moeite voor viel me op, terwijl Sarah nog een soort van (mislukte) poging doet.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: Gisteren om 21:47:46 »
Ik vraag me trouwens af of de mol heeft mogen kiezen wie de stapeltjes kregen waarin de jokers zaten.
Of dat de productie dat bepaalde.
Ik geloof er nl niet in dat per toeval de jokers bij de 2 terecht kwamen die ervoor kozen om voor het verrassingsstapeltje te gaan

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: Gisteren om 21:52:02 »
Ik zie het zoals jij. Gilles zegt dat Nimrod kan kiezen en hij houdt de drie kaarten niet open maar blind voor zich. Bij de schok heeft Nimrod gezien dat Sarah en Michele aan het faken waren, dus waarschijnlijk geen geld maar jokers hadden. Dat gaf hem een kans van 2 op 3 op twee jokers.

Hij zei toch: dit is de kaart van … etc?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: Gisteren om 22:37:00 »
Dat de mol hier voor een aas gaat lijkt me uitgesloten. Het is Sarah of Michèle en Michèle is de enige die Nimrod in de eerste ronde probeerde verdacht te maken/weg te spelen. Omdat niemand hierop aanhaakte besloot ze met de rest mee te stemmen. Sarah besloot in deze ronde Michèle verdacht te maken, terwijl die er idealer (voor de mol) juist in bleef. Als Sarah de mol was, was ze met Michèle op de Nimrod bandwagon gesprongen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:43:43 door Eva. »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: Gisteren om 22:57:54 »
Hij zei toch: dit is de kaart van … etc?
Inderdaad, Nimrod kan de kaarten pakken van de andere kandidaten, maar het blijft een gok welke kaart hij pakt.

Alexy koos als eerste, daarna Sarah, dan Nimrod en als laatste Michèle. Met de stapeltjes wordt gespeeld zoals ze liggen, daar wordt niet mee gesjoemeld door de productie.

Een mol draait zijn kaart, één mogelijkheid op 5000 uit het spel. Bij een joker laat hij merken dat hij die heeft, zodat een winnaar bijna zeker weet dat hij 2 pasvragen kan pakken. Wat Michele en Sarah deden, maar Nimrod ging voor het geld. Bij 500 moet de mol zijn best doen om het spel te winnen. Neem ik aan.