Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker  (gelezen 2477 keer)

Online Mogura

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 23:38:13 »
Ik merk op dat Michèle hier als laatste staat een keuze krijgt, ze kan dus perfect geseind worden over wat de rest gekozen heeft.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 23:44:09 »
Volgens mij zit iedereen op de juiste mol (blijkbaar Michele omdat Nimrod op haar zat) want anders kunnen 2 pasvragen niet 'een ticket voor de finale' zijn, wat er werd beweerd. Als één kandidaat op de verkeerde mol zit dan helpen 2 pasvragen niet. De andere kandidaten hebben dan de pasvragen niet nodig.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 23:52:32 »
Alexy en Sarah wel op de meest molse plaatsen. 1 en 2 om te kiezen.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: Vandaag om 00:04:40 »
Alexy en Nimrod zijn het erover eens dat Sarah en Michèle allebei overduidelijk niet het gedrag tonen die past bij wat zij gevoeld hebben. Dan is het zeer interessant om te zien wie ze van die twee er als eerste uit stemmen. Dat zal niet hun mol zijn, maar logischerwijs de kandidaat met 2 pasvragen want ze willen hun plaats in de finale verdedigen.
In ronde 2 lijken Alexy en Nimrod elkaar nog steeds te vertrouwen op basis van wat ze zien, en blijven ze beiden trouw aan de afspraak vooraf met de groep op voor 1x voor het geld te gaan. Dan wil je de mol niet in de laatste ronde. Vandaar exit Michèle.

Wat het doen lachen betreft, als de tactiek van de mol erin bestaat om slecht te liegen, en er dan op te rekenen dat de winnaar haar kaart met twee pasvragen neemt - wat een logische molstrategie is - dan wil je zeker niet zelf in de finale. Een geijkte tactiek van Michèle doorheen dit seizoen overigens.
En daar deed Michèle geen enkele moeite voor viel me op, terwijl Sarah nog een soort van (mislukte) poging doet.

Ah, ik begrijp je nu, dankjewel! Interessante theorie.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: Vandaag om 00:14:01 »
Alexy en Sarah wel op de meest molse plaatsen. 1 en 2 om te kiezen.

De laatste plaats is de molpositie, want dan krijg je info over wat er in het spel is. Michèle hier duidelijk met voorkennis sturend naar Nimrod. Die had namelijk 5k en moest er zo snel mogelijk uit.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: Vandaag om 00:20:05 »
Voor zowel Sarah als Michèle als mol lijkt inderdaad de mol zichzelf uit het spel te hebben laten sturen (of de mol kan slecht acteren natuurlijk). Alexy pakt de aas en dat lijkt me hoe dan ook absoluut niet mols, je wil die 5000 op zijn minst wisselen voor 500.

Het eerst (proberen te) elimineren van de kandidaten die wél geld hadden zou toch hoe dan ook een logischere molstrategie zijn?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: Vandaag om 00:27:12 »
De laatste plaats is de molpositie, want dan krijg je info over wat er in het spel is. Michèle hier duidelijk met voorkennis sturend naar Nimrod. Die had namelijk 5k en moest er zo snel mogelijk uit.
Even ter verduidelijking

Wie de mol hier ook is. Iedereen wijst naar Sarah. Dus ook Michèle. Die heeft Nimrod niet eens genoemd in ronde 1. Alleen dat ze Alexy vertrouwt

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Vandaag om 00:39:17 »
Michele stemt inderdaad op Sarah. Maar stemt Sarah op Nimrod of Michele?

Een mol (met voorkennis) kan toch beter op iemand met 5000 euro stemmen? Als die eruit ligt ligt die eruit, en een kandidaat met pasvragen gaat die op het einde sowieso niet ruilen voor 5000 euro.

De leepste snor van het land

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 00:42:16 »
Je wil als mol helemaal niks “wegspelen” want ze zijn daarna niet weg namelijk.

Wat je wil is dat iedereen weet waar de pasvragen zitten zodat daarvoor gekozen wordt op t eind.

Sarah wordt dus ook meteen door alle drie aangewezen. Haar kaart zou dus gekozen zijn door hun alledrie op t einde
(Behalve door Nimrod dus.. plan in t water)

Edit: ik snap uiteraard de gedachtengang maar Nimrod werd dus niet verdacht gemaakt door iemand dus hem wegstemmen was niet eens n optie. Zou beetje opvallen denk als Sarah als enige opeens over degene gaat beginnen met de aas
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:49:51 door FS »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 08:27:15 »
Michele stemt inderdaad op Sarah. Maar stemt Sarah op Nimrod of Michele?

Een mol (met voorkennis) kan toch beter op iemand met 5000 euro stemmen? Als die eruit ligt ligt die eruit, en een kandidaat met pasvragen gaat die op het einde sowieso niet ruilen voor 5000 euro.

Ze stemt op Michèle.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 08:41:15 »
Waar Sarah alleen Michèle als verdachte benoemt, houdt Michèle het nog open met "Alleen bij Alexy heb ik een goed gevoel." Indirect zegt ze dus dat ze zowel Sarah als Nimrod niet vertrouwt.
De mol wil hier Nimrod er uit met zijn 5k en de enige die hier een weg naar openhoudt is Michèle. Het lukt haar alleen niet Alexy en Sarah mee te krijgen.

Daarnaast wat ook al genoemd is, is de laatste positie om te kiezen het meest mols. Stel dat alle kandidaten voor de blinde kaart waren gegaan, zou het voor Michèle als mol een optie zijn om voor het geld te gaan, wetende dat de rest toch voor persoonlijk voordeel gaat. Nu wist ze dat er een blinde kaart bij moest om niet te veel kans op geld te hebben.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: Vandaag om 12:11:09 »
Het gedrag van Sarah en Michele past allebei goed bij een mol.

Maar ik ben het eens met bovenstaande posters: als kandidaat stem je eerst je concurrent weg, en daarna pas de mol. Niet elke groep zou zo spelen, maar in deze groep wordt er behoorlijk individualistisch gespeeld. Nimrod en Alexy zijn ook allebei slimme spelers, dus de kans lijkt me vrij groot dat zij eerst hun concurrent weggestemd hebben.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: Vandaag om 12:34:14 »
Daar valt iets vooor te zeggen. Anderzijds hadden ze als groep ook beslist om voor geld te gaan, en zij hebben zich daar aan gehouden (op dat moment wisten ze nog niet van de keuze op het einde). Dus mogelijk wouden ze dan liever eerst hun mol weg om te vermijden dat die de kans had om geld uit de pot te spelen.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: Vandaag om 13:13:29 »
Ik ben het eens met het feit dat de kandidaten wegspelen de beste keuze is.
Maar het is niet omdat ze allemaal denken dat Sarah een kandidaat is, dat ze niet de mol kan zijn.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 15:02:56 door Molshoop_ »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 15:04:04 »
Ik ben het eens met het feit dat de kandidaten wegspelen de beste keuze is.
Maar het is niet omdat ze allemaal denken dat Sarah een kandidaat is, dat ze niet de mol kan zijn.
Als ze in deze fase allemaal een fout mol hebben dan zou Pedro niet afgevallen zijn.