Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow  (gelezen 3291 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Reactie #60 Gepost op: 5-05-2025, 22:40:00 »
Een sticker voor een voorbijganger lijkt me onwaarschijnlijk omdat je van tevoren niet weet in welke taal/welk schrift die afgedrukt moet worden. Aangezien Alexy (die wat mij betreft de mol niet is) opmerkte dat de bus niet op een constante snelheid reed, lijkt me dat daar gemold is.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 5-05-2025, 22:45:32 »
Als de bus de juiste snelheid niet reed, dan ligt de oorzaak bij de chauffeur. En wie is er als enige een hele tijd in de buurt van die chauffeur geweest?
Alexy niet en Michèle ook niet.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 5-05-2025, 22:48:33 »
Ach we weten niet hoe flauw deze molkoffer actie is. We weten niks

Zou zelfs kunnen dat er een mobieltje in lag waarmee de mol de chauffeur geappt heeft met n boodschap

Who knows. We kunnen er niks mee

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 5-05-2025, 22:55:00 »
Ik had het idee dat hun Pong bordje kleiner was dan die van de computer, maar dat lijkt me dan weer een veel te groot item voor in de molkoffer… en Alexy verdenk ik totaal niet…

Of zou de mol bedoeld hebben: ik heb wel een item gebruikt, maar het was niet effectief? Bijv iets met de naam tags op de tassen? Dat Michelle iets verwisseld heeft, maar Sarah toch de goede vond?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 5-05-2025, 22:55:42 »
Als de bus de juiste snelheid niet reed, dan ligt de oorzaak bij de chauffeur. En wie is er als enige een hele tijd in de buurt van die chauffeur geweest?

Michèle is toch op z'n minst ingestapt/omhoog geklommen waar de chauffeur zit en ze heeft haar shirtje mogelijk verwisseld op die etage. Me dunkt dat ze het allebei konden zijn.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 5-05-2025, 23:14:11 »
Ik begrijp niet hoe de snelheid van de bus invloed heeft op het lossen van de balletjes, tenzij ze veel sneller zou rijden. Ze zien toch wanneer de bus, zeker tegen een tragere snelheid, de kooi met balletjes nadert. Sarah, noch Michèle komen in de buurt van de afstandsbediening van de kooi, dat kan het ook niet zijn.
Alexy deed het wel opvallend goed met het parcours, alsof hij daarop zou geoefend hebben, het lijkt mij niet zo simpel om dat te doen. Bij een 2-1 voor hen bij het pong spel houdt hij de balk dwars zodat het balletje over gaat, daarna kan hij zelf sturen.
Maar ik zie niet echt waar hij de molkoffer dan zou kunnen inzetten.
De mogelijkheid die ik zie is bij de foto, waar de man met de snor vol in beeld staat, maar bij de beelden van Michèle staat hij echt wel achter de beplanting.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: Gisteren om 08:22:38 »

Dit is een onlogische redenatie. Zeker als je ziet wat Sarah zegt aan het begin: Kies jij maar waar je staat, Michèle. Als ze hier voor de andere positie kiest, kan Sarah niet meer 1-on-1 met de chauffeur iets regelen. Als je als mol per se een positie nodig hebt, ga je niet zeggen tegen de ander, kies maar.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #67 Gepost op: Gisteren om 10:15:36 »
Misschien zat er wat geld of tickets in de molkoffer. Of de chauffeur wat vriendjes kon regelen bij de trappen naar de tempel. Dat deze zeven mannen bij elkaar staan is geen toeval. Later zie je ze onderaan en bovenaan op de trappen lopen.

De buschauffeur kan op het laatste stuk inderdaad iets langzamer gereden hebben, omdat daarna de weg ook gewoon ophield. Daar is lastig rekening mee te houden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: Gisteren om 11:49:45 »
Alexy heeft het erover dat met deze opdracht 9000 te verdienen was. Voor ons was alleen de 2000 in de bus, 1000 foto en 5000 balletjes zichtbaar. Er mist dus 1000. Hadden deze heren ergens in de bus moeten stappen dat zij 1000 hadden kunnen opleveren?

Actie met de molkoffer?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:52:42 door Vonne1968 »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: Gisteren om 12:33:05 »
Alexy heeft het erover dat met deze opdracht 9000 te verdienen was. Voor ons was alleen de 2000 in de bus, 1000 foto en 5000 balletjes zichtbaar. Er mist dus 1000. Hadden deze heren ergens in de bus moeten stappen dat zij 1000 hadden kunnen opleveren?

Actie met de molkoffer?

Alexy heeft gewoon misteld. Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Lekker om in de montage te laten natuurlijk dit, zodat we toch een kleine strohalm naar hem hebben. Alsnog levert het maar 17% op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: Gisteren om 12:47:54 »
Dit heeft niks met al het voorgaande te maken, maar het moet me toch even van het hart.

Heeft iemand die borden met toeristische info op de bus al eens van naderbij bekeken? Je weet wel, die info waar Sarah kon vinden hoeveel jaar de boeddhistische jaartelling voorloopt op de onze. Screenshots uit een aflevering lukken me nog steeds niet, dus je zal het zelf even moeten checken.

Wie is in godsnaam verantwoordelijk voor dit bord met info? Het moet daar door de produktie zelf zijn gehangen, want ik denk niet dat dit standaard op die bus aanwezig is. Het deed echt pijn aan mijn ogen toen ik het las: die teksten bulken van de fouten tegen de afbreekregels (het splitsen van woorden op het eind van een zinsregel). Ik dacht eerst dat er misschien een verborgen hint achter te vinden was, maar die heb ik er niet in ontdekt. Het is volgens mij gewoon een knoeiboel, een ‘verkrachting’ van de spellingsregels. Dat je één keer een foutje maakt, tot daaraan toe, maar het krioelt echt van de foute woordsplitsingen.

Een overzicht:
bes-chouwd
troep-en
geb-oden
gezondhe-idszorg
aan-Sukhothai (een onnodig streepje)
koninkri-jk
hoofds-tad
betek-ent
woor-d
door-Laos (onnodig streepje)
Kon-ing Rama IX
bergvolk-eren
opmerkeli-jk
ri-jst
bek-endstaat
invloedss-feer
sta-atsgodsdienst

Wat een flaters!

De enige reden waarom de makers al die fouten in die tekst hebben gezet, zou kunnen zijn: “Het was maar om te lachen hé. Slecht Nederlands kom je toch vaker tegen op dergelijke toeristische info?” Oké, maar “trop is teveel”.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: Gisteren om 12:54:57 »
Pijnlijk inderdaad. Dat verkeerd afbreken gebeurt typisch wanneer je tekst kolomvullend opmaakt, in een visueel programma zoals Adobe Illustrator of Photoshop. En als er vervolgens geen zorg meer aan besteed wordt om de hyphenation goed in te stellen, dan krijg je dit resultaat.

Het zal denk ik niet met opzet zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 14:06:40 door annebeestje »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #72 Gepost op: Gisteren om 13:29:38 »
Het moet daar door de produktie zelf zijn gehangen

Productie ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: Gisteren om 13:59:10 »
Productie ;)
Ik bedoelde: de macers.  ::rofl::

Tja, de spelfouten op dit forum turven, het is een hele dagtaak!
Correcte spelling is op dit forum geen prioriteit, dat is mijn ervaring. Het is ook de reden waarom ik zo goed als niks meer lees hier, laat staan reageer.

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: Gisteren om 18:05:30 »
Misschien zat er wat geld of tickets in de molkoffer. Of de chauffeur wat vriendjes kon regelen bij de trappen naar de tempel. Dat deze zeven mannen bij elkaar staan is geen toeval. Later zie je ze onderaan en bovenaan op de trappen lopen.

De buschauffeur kan op het laatste stuk inderdaad iets langzamer gereden hebben, omdat daarna de weg ook gewoon ophield. Daar is lastig rekening mee te houden.

Ik twijfel of dit de buschauffeur is.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: Gisteren om 20:33:16 »
Ik denk dat er gewoon een briefje (voor de chauffeur) in de molkoffer lag. Een verstandige kandidaat zal met de molkoffer rammelen en als hij dan iets hoort weet hij dat degenen die voor hem kwamen niet de mol is. Als er een briefje in lag kun je dat niet weten.

Ik merkte ook dat het dak van de bus niet volledig open was waardoor vele balletjes buiten de bus vielen. Kon het dak volledig geopend worden en zo ja, heeft de mol daar iets mee te maken (aan de chauffeur vragen het dak niet volledig te openen)?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:36:07 door Luc »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: Gisteren om 23:14:57 »
De mol heeft in deze opdracht sowieso iets uit de molkoffer gebruikt.

Ik kan moeilijk vinden hoe dit Michele kan zijn geweest. Heeft ze iets met het dak gedaan, waardoor er meer ballen naast vallen? Ik zie een soort uitschuif luifel, maar die lijkt niet uitgeklapt ofzo. 

Bovenaan de trap lijkt me helemaal niet, want als ze daar een voorwerp gebruikt heeft, gaat ze ook nog bij beide foto's in beeld zitten. Dat lijkt me dan dubbelop. De Mol zegt in het dagboek ook: 'ze saboteren zichzelf'. Dat strookt niet met Michele omdat zij dus 2 keer in beeld gaat zitten.
De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: Vandaag om 00:16:33 »
De mol heeft in deze opdracht sowieso iets uit de molkoffer gebruikt.

Ik kan moeilijk vinden hoe dit Michele kan zijn geweest. Heeft ze iets met het dak gedaan, waardoor er meer ballen naast vallen? Ik zie een soort uitschuif luifel, maar die lijkt niet uitgeklapt ofzo. 

Bovenaan de trap lijkt me helemaal niet, want als ze daar een voorwerp gebruikt heeft, gaat ze ook nog bij beide foto's in beeld zitten. Dat lijkt me dan dubbelop. De Mol zegt in het dagboek ook: 'ze saboteren zichzelf'. Dat strookt niet met Michele omdat zij dus 2 keer in beeld gaat zitten.

Met saboteren zichzelf hint ze duidelijk naar de andere opdracht. Iets wat een rode draad is door het seizoen. De mol kiest telkens om niet op de locatie te zitten waar de sabotage ingezet wordt. Vrij logisch, en dat is enkel Michėle nog op dit moment. Dansen, lachebekjes en waarschijnlijk pingpongshow.