Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 65326 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 17-04-2020, 17:39:11 »
Ik zat vorig jaar juist, dus mag er dit jaar naast zitten , dus nog steeds jolien  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #441 Gepost op: 17-04-2020, 17:51:31 »
Ik zou me geen zorgen moeten maken. Ik zat S4: volledig juist vanaf het begin, S5: volledig fout tot en met het eind, S6: volledig juist vanaf het begin, S7: volledig fout (op mijn molkeuze na afl. 2 na...) tot en met het eind, S8: Jolien vanaf het begin. Er zit logica in. :P
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 17:59:16 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #442 Gepost op: 17-04-2020, 17:54:39 »
Ik zou me geen zorgen moeten maken. Ik zat S4: volledig juist vanaf het begin, S5: volledig fout tot en met het eind, S6: volledig juist vanaf het begin, S7: volledig fout (op mijn molkeuze na afl. 2 na...) tot en met het eind, S8: Jolien vanaf het begin. Er zit logica in. :P

Opvallend dat je in S5, toch als vele beschouwd van een de makkelijkste mollen om te vinden ooit, fout zat ;D. Dat maakt me nog iets geruster dat Alina de juiste keuze is.

Net als vorig jaar, toen dit forum de Mol al van meet af aan aan zag komen ::hypocriet::

Ik denk dat vorig jaar de eerste keer was in de geschiedenis van dit forum dat het fout zat. Hier heb ik zelf uiteraard aan bijgedragen met mijn mol Axel ::)
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 17:57:15 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #443 Gepost op: 17-04-2020, 17:58:08 »
Opvallend dat je in S5, toch als vele beschouwd van een de makkelijkste mollen om te vinden ooit, fout zat ;D. Dat maakt me nog iets geruster dat Alina de juiste keuze is.

Toen heb ik de Mol te snel om te weinig redenen afgeschreven en was mijn tunnelvisie op die andere kandidaat best wel shocking, want ondanks dat er diverse hele luide alarmbellen afgingen bleef ik erbij. Ook weet ik nog dat ik hele sterke hints naar de echte Mol tegenkwam maar domweg negeerde. Ik heb het idee dat ik nu weer met een wat meer open blik kijk. Maar ja, wat zegt het allemaal, want dacht ik dat vorig jaar ook niet? ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #444 Gepost op: 17-04-2020, 18:03:10 »
Seizoen 4 liet ik me foppen door een te leuk dialect en een gans ( ik bedoel het dier en niet de dame met het leuke accent ::love::)

Seizoen 5 vanaf de voorstelling van de kandidaten er boenk op.

Seizoen 6 vanaf afl 1 wist ik het maar wilde er niet aan omdat dit zo duidelijk was ( brr krijg nog rillingen als ik denk aan dat seizoen, ligt niet aan de mol of de groep, gewoon aan de gemaakte beelden en de overkill aan bepaalde plaatjes die te duidelijk ineen richting wezen)

Seizoen 7 zeker niet vanaf het begin, al was er in de aankondiging al een verdenking. Zo van rond einde afl 2 begin 3 volledig overtuigd van de juiste mol

Nu eerst nog laure na intro, maar vanaf meteora was er al het beeld dat ik kreeg van jolien in opdrachten ten opzichte van jolien als persoon. En dat blijft steeds zo.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #445 Gepost op: 17-04-2020, 18:05:03 »
Seizoen 6 vanaf afl 1 wist ik het maar wilde er niet aan omdat dit zo duidelijk was ( brr krijg nog rillingen als ik denk aan dat seizoen, ligt niet aan de mol of de groep, gewoon aan de gemaakte beelden en de overkill aan bepaalde plaatjes die te duidelijk ineen richting wezen)

Wat ik dan weer nooit als hint heb opgevat. Het blijft een raar spelletje. ::rofl::

En als je er niet aan wil kan je ook niet zeggen dat je het wist vind ik, want dan kan je wel alle opties openhouden. ::zweep::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 18:06:59 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #446 Gepost op: 17-04-2020, 18:08:20 »
Jolien

Maar val niet van mn stoel als t Alina is. Goeie actrice dan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #447 Gepost op: 17-04-2020, 18:12:03 »
Ik vind de opmerkingen 'Het ligt er veel te dik bovenop' en 'Als X de mol is, dan was het maar een flauw seizoen, want dan was het te duidelijk' ook wel echt nergens op slaan. De verdeeldheid keer op keer toont aan dat het zeker niet te duidelijk was. Als het zogezegd voor jou zo duidelijk was, dan komt dat omdat je de juiste signalen  gevolgd hebt, maar kan je dat absoluut niet veralgemenen.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 18:27:04 door Convans »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #448 Gepost op: 17-04-2020, 18:13:05 »
Of zelfs de verkeerde signalen zoals hints die helemaal geen hints bleken te zijn.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #449 Gepost op: 17-04-2020, 18:22:03 »
Ik geniet vooral dat 'te dik erbovenop' alsnóg leidt tot verdeeldheid. Dus er zal áltijd twijfel bestaan, en het is heerlijk.

(Maar het is Jolien)

Mijn eerdere post was ook geenszins bedoeld haar af te vallen, zat eerder helemaal niet zo op haar. Maar ik kán gewoon niet om haar heen na die laatste opdracht. Zelfde als met Thomas destijds in Nederland, die gaf het zélf weg. Niet voor de kandidaten, wel voor ons.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #450 Gepost op: 17-04-2020, 18:32:00 »
Wat ik dan weer nooit als hint heb opgevat. Het blijft een raar spelletje. ::rofl::

En als je er niet aan wil kan je ook niet zeggen dat je het wist vind ik, want dan kan je wel alle opties openhouden. ::zweep::

Die claim ik dan ook niet als een seizoen dat ik goed zat . S 6. Is in mijn boek een seizoen waarin ik de verkeerde mol koos. Al heb ik zo vaak opgeschreven alweer die beelden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.  Zo vaak dat ik in een post zei ik vermoed dat dit de mol is, maar ik wil dat niet dus zoek ik verder lol.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #451 Gepost op: 17-04-2020, 19:12:59 »
Ik geniet vooral dat 'te dik erbovenop' alsnóg leidt tot verdeeldheid. Dus er zal áltijd twijfel bestaan, en het is heerlijk.

(Maar het is Jolien)

Mijn eerdere post was ook geenszins bedoeld haar af te vallen, zat eerder helemaal niet zo op haar. Maar ik kán gewoon niet om haar heen na die laatste opdracht. Zelfde als met Thomas destijds in Nederland, die gaf het zélf weg. Niet voor de kandidaten, wel voor ons.

Ik begrijp niet waarom productie en mol zouden kiezen voor het scenario mol speelt diner tegen Gilles. Dat is toch niet nodig ???
In deze serie hebben we meer sterke onderhandelingen gezien. Als mol moet je deze confrontatie toch ook aankunnen? De onderhandelingstechniek was goed, dit kun je vooraf oefenen. Waarom zou Gilles dan de kastanjes uit het vuur moeten halen voor de mol?

Daarnaast is opgemerkt dat de mol tijdens het praten nogal beweegt met zijn hoofd. Dat doet de mol in aflevering 1, in de auto bij Salim en tijdens het diner met Jolien. Dan zou Gilles ook.dat moeten acteren.....

Jolien was deze serie diverse keren pissed omdat ze de voordelen misliep. Ze was vooral boos op Bart die al een aantal voordelen binnen sleepte ( vrijstelling, voordeel na het raften en de 2 pasvragen). Uitgerekend Bart plantte tijdens het ontbijt een zaadje door te zeggen dat er wellicht een vrijstelling of pasvragen te winnen zou zijn. Dit kan de gedrevenheid om te winnen voor kandidaat Jolien verklaren

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #452 Gepost op: 17-04-2020, 20:07:05 »
Waarom ik Jolien niet meer kan verdenken is de vuurpijl eliminatie + het dagboek van de mol in aflevering 6.

Dagboek mol aflevering 6:

Ik had echt niet verwacht dat de afvaller zichzelf zo zou redden en dat iemand anders naar huis zou gaan…
Ik zit hier gewoon met betere leugenaars dan mezelf. In een spel waarin ik de beste moet zijn…
Ik ben daar echt van geschrokken. Maar hoe geniaal is dit nu gespeeld en tegelijk hoe smerig ook
Maar het helpt wel om te weten dat Salim op een manier nog wraak kan nemen.


We weten zeker dat Bart, Christian of Jolien de eerste rode pijl had dus:

•   Mol Alina heeft het over afvaller Bart, Christian of Jolien.
•   Mol Bart heeft het over afvaller Christian of Jolien
•   Mol Christian heeft het over afvaller Bart of Jolien
•   Mol Jolien heeft het over afvaller Bart of Christian.

Als Alina de mol is, waarom was ze zo passief en koos ze geen kant in de discussie? Ze had de kant van de rode pijl (Christian of Jolien) toch kunnen verdedigen? Of had Bart het rode scherm en was ingrijpen niet nodig?

Als Bart de rode pijl had, waar slaat de eerste zin van de mol dan op? En hoe leg je de discussie tussen Christian en Jolien dan uit? Alleen als Alina dit zegt is het logisch.

Als Christian de rode pijl had, waarom switchen en niet bij Jolien blijven?

Als Jolien de mol is, waarom de discussie en daarna de verbazing in het dagboek?

Conclusie:

Voor mij past het dagboek van de mol zodoende alleen maar bij Alina of Bart. Bij Christian of Jolien kan ik het dagboek gewoon niet rijmen in combinatie met wat we zagen bij de vuurpijl eliminatie.

Precies.
Mijn reactie is niet objectief maar als ik zie  hoe de derde ronde bij de vuurwerkeliminatie verliep dan past dit dagboek bet beste bij  Bart. Bart kon hier niets meer inbrengen omdat Christian voorstelde om deze ronde bij Jolien te beginnen waarna er snel een meerderheid was om de pijl van Jolien af te steken. Als mol kun je dan niets doen. ( ik had niet gedacht dat de afvaller zijn vel zou redden)

Tijdens de discussie tussen Jolien en Christian had inmenging van mol Bart geen enkele zin maar wat kunnen die kandidaten liegen......."Ik zit hier gewoon met betere leugenaars(Jolien of Christian) dan mezelf. In een spel waarin ik de beste moet zijn…Ik ben daar echt van geschrokken. Maar hoe geniaal is dit nu gespeeld en tegelijk hoe smerig ook"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #453 Gepost op: 18-04-2020, 06:18:35 »
Ik ben een van die mensen die het er na afl. 6 wel wat 'dik bovenop' vind liggen, en daarom twijfel aan Jolien. Maar dat heeft niets te maken met hoe zij het speelt, of met haar molacties. Want daarin zie ik juist genoeg bevestiging dat zij wel de mol is. De twijfel zit hem erin hoe zij wordt neergezet, bepaalde momenten die op voorkennis lijken bijvoorbeeld die niet zijn weg ge-edit. Saskiaax95 heeft dat in een ander topic goed verwoord, dus dat citeer ik daarom maar:
Verder vind ik ook dat ze te verdacht wordt neergezet. In aflevering 4 waarin ze fel uithaalde naar Bart werd dit door 2 mensen benoemd in een testbiecht, in de afgelopen aflevering benadrukten 2 mensen in hun testbiecht ook dat ze wel verdacht goed was in het gymnasium.. en in die vooruitblik kwam ze inderdaad ook iets te prominent naar voren naar mijn idee.. Iemand: 'Ben jij de mol?' Jolien: 'Nee', Jolien: 'Ik stel hier de vragen!' De aandacht was in dat stuk op haar gefocust. Willen de makers echt nu al door laten schemeren dat Jolien de mol is en haar sabotages/vreemde gedrag zo erg benadrukken?  ???

Als Jolien toch de mol is, dan vind ik dat de productie vreemde keuzes heeft gemaakt wat betreft de montage dit jaar (aangezien mij vorig jaar opviel dat de testbiechten van de kandidaten de mol juist enorm in bescherming namen en dat die de mol alles behalve extra verdacht maakten.. dit schijnt ook een jaarlijks terugkerend patroon te zijn).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #454 Gepost op: 18-04-2020, 13:18:24 »
Met nog 4 kandidaten vind ik het wel interessant om even te kijken waar de mol nu precies stond in de opdrachten.

1.1 Vrijstelling
- De mol biedt 0 euro (Christian)
- De mol biedt 400 euro (Jolien)
- De mol biedt 5.400 euro (Alina)
- De mol biedt 10.200 euro (Bart)

1.2 Meteora
- De mol staat bij de groep die als eerste kan beginnen aan de opdracht, de opdracht met de klok (Jolien en Alina)
- De mol staat bij de groep die als laatste begint aan de opdracht, de opdracht met de gemeentes (Christian en Bart)

1.3 Bel luiden
- De mol is de eenzame kajakker (Bart)
- De mol zit hoog in de lucht en beantwoord de vragen (Christian)
- De mol gaat in het water (Jolien en Alina)

2.1 De doos van Pandora
- De mol lijkt niet geďnteresseerd in de doos en gaat niet kijken (Alina, Bart, Christian)
- De mol gaat de doos bewaken (Jolien)

2.2 Trappen
- De mol gaat dobbelen en kiest zo de kandidaten voor de deelopdrachten (Alina)
- De mol gaat wandelen en zet een meloen op zijn hoofd (Bart)
- De mol gaat wandelen en moet armworstelen met de reus (Jolien)
- De mol gaat wandelen en moet de Griekse Goden raden (Christian)

2.3 Trouw
- De mol gaat glazen stapelen (Christian)
- De mol gaat dansen (Jolien)
- De mol gaat truffels zoeken (Bart)
- De mol gaat de taart zoeken (Alina)

3.1 Raft Race
- De mol zit bij het winnende team en gaat katapult schieten (Christian en Bart)
- De mol zit bij het verliezende team en gaat stenen stapelen (Jolien en Alina)

3.2 Graven en feta-beelden
- De mol gaat graven en feta-beelden raden (Alina, Jolien en Bart)
- De mol gaat feta beelden maken (Christian)

3.3 Minoutaurus
- De mol gaat in het bos met 1 seconde (Christian)
- De mol gaat tweemaal in het bos  (Bart)
- De mol gaat eenmaal in het bos en wordt gepakt (Alina)
- De mol gaat eenmaal in het bos en keert terug (Jolien)

4.1 Syntagmaplein
- De mol hoort bij de golfers (Bart en Jolien)
- De mol hoort bij de muziekkenners (Alina en Christian)

4.2 Caloriëen Race
- De mol gaat eten en drinken (Bart)
- De mol gaat fitnessen (Christian, Jolien, Alina)

4.3 Parachute ondervraging
- De mol hoort bij de ondervraagden en wil een deal sluiten (Bart en Christian)
- De mol hoort bij de ondervraagden en houdt zich aan de afspraak (Jolien en Alina)

5.1Paparazzi
- De mol hoort bij de verkenners en kan een goede foto nemen (Jolien)
- De mol hoort bij de verkenners en kan geen goede foto maken (Christian en Alina)
- De mol hoort bij de fotografen en kan geen goede foto maken (Bart)

5.2 Blind Rijden
- De mol hoort bij de personen in de controle-toren (Bart en Christian)
- De mol hoort bij de personen in de auto, verdient geld, maar beland dan in de x0 (Jolien en Alina)

5.3 Vuurwerk
- De mol kreeg zijn scherm te zien en had groen (Alina)
- De mol kreeg zijn scherm niet te zien (Christian, Bart en Jolien)

6.1 Vijfkamp
- De mol gaat hardlopen en verliest van Salim (Bart)
- De mol gaat verspringen met de joker (Jolien)
- De mol gaat discuswerpen en verliest (Alina)
- De mol gaat speerwerpen en verliest (Christian)

6.2 Ouzu
- De mol is BOB en kiest de vragen (Bart)
- De mol gaat als 2de weg en haalt 100 euro (Christian)
- De mol gaat als 3de weg en haalt 400 euro (Jolien)
- De mol gaat als laatste weg en haalt 750 euro (Alina)

6.3 Diner met de Mol
- De mol valt als eerst af met het tekenen (Bart)
- De mol valt als voorlaatste af bij de Griekse aperitief (Christian)
- De mol valt als laatste af bij bij het ijs breken (Alina)
- De mol komt in de laatste kamer en mag het diner met de mol doen waarmee de bankroet verdiend wordt (Jolien)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #455 Gepost op: 18-04-2020, 14:47:31 »
Het is logisch dat deze kandidaten in de goede richting zitten. Ik zie vaak dat Bart en Christian elkaar opzoeken, en daarnaast Alina en Jolien een team vormen.
3.2 Graven en feta-beelden
- De mol gaat graven en feta-beelden raden (Alina, Jolien en Bart)
- De mol gaat feta beelden maken (Christian)
Ik vermoed sterk dat de mol gaat graven hier, maar wat doet Christian ineens bij de feta beelden? Die wil zijn mol in het oog houden toch denk ik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #456 Gepost op: 18-04-2020, 17:55:12 »
Ik zou me geen zorgen moeten maken. Ik zat S4: volledig juist vanaf het begin, S5: volledig fout tot en met het eind, S6: volledig juist vanaf het begin, S7: volledig fout (op mijn molkeuze na afl. 2 na...) tot en met het eind, S8: Jolien vanaf het begin. Er zit logica in. :P

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Sterker nog: hoe langer de reeks duurt, hoe groter de kans dat hij verbroken wordt.

Tot zo ver mijn bemoedigende woorden.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #457 Gepost op: 18-04-2020, 18:03:48 »
Dan zal ik volgend jaar (als er dan weer een reeks is) maar óók vanaf het begin goed zitten. :P ::proostbier::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #458 Gepost op: 19-04-2020, 08:45:26 »
Na afl6 heeft ze bij mij nu ook een voorsprong met molpuntjes. Dus voor afl7 blijf ik bij ‘alpha’ Jolien die ‘ontma skert’ is.. ::jaja::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #459 Gepost op: 19-04-2020, 11:12:33 »
Bart

Maar met flinke twijfel.
Ben heel benieuwd, want heb met de Vlaamse mol nog nooit fout gezeten (soms vanaf het begin goed, maar altijd wel vanaf aflevering 5), maar dit jaar weet ik het echt niet zeker 😊