Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's  (gelezen 30898 keer)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2015, 13:36:34 »
Op 1.36 pakt Chris een enveloppe uit een bak. Hoe wist hij dat hij in die bak moest kijken. Volgens mij kon je die enveloppe anders niet zien.

Dus dat! Raar he? Hij was aan het sluipen, leek daar echt voorkennis te hebben, aangezien je niks kunt zien liggen in die bak als je vanaf de grond omhoog kijkt toch?

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2015, 13:37:49 »
Bedankt voor het overzicht!

No. thanks  ::bravo::
Hoop dat we er verder door komen  ::tandpastasmiley::  ::vergroot::

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2015, 13:43:36 »
Klopt, het is ook niet in beeld dat er over gesproken word. Dat ik het zelf zag dacht ik ook ff mmmm...
Maar ik denk dat de productie hiermee Chris verdacht te maken. Wij molloten kijken alles na, maar de mensen waar ik altijd mee kijk, zitten niet op fora etc. Maar die zagen dit ook meteen. Het maakt Chris verdachter.  ::jaja::

De enveloppen lagen bij de andere kandidaten allemaal op dezelfde plek, maar bij niemand lag er een envelop in deze bak. We hebben alle vijf de plaatsen van de enveloppen in beeld gezien en alleen bij Chris lag er iets in een bak, waaronder dat vreemde witte vel papier   ???

Rik is er denk ik zeker van dat hij weet wie de mol is en probeert zichzelf verdacht te maken. Hij wil natuurlijk winnen in deze fase van het spel.. Maar ik blijf ze allemaal in de gaten houden hahahaha    ::vergroot::

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2015, 13:45:29 »
Volgens mij ligt er in die bak helemaal geen envelop, maar alleen het witte vel papier wat Chris ook in de bak aan het eind gooit. Hij graait met zijn hand waarin hij al drie enveloppen heeft in de bak en haalt er het vel papier uit. In de andere hand heeft hij de portofoon. Dan zou het aantal van drie enveloppen kloppen en is alleen het stuk papier nog een groot raadsel.

Hmmmm... Goed bedacht! Ga ik nakijken, ik ga kijken of ik kan zien of hij er echt een envelop bijplakt of alleen dat rare witte vel... To be continued  ::tandpastasmiley::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2015, 14:35:48 »
Hmmmm... Goed bedacht! Ga ik nakijken, ik ga kijken of ik kan zien of hij er echt een envelop bijplakt of alleen dat rare witte vel... To be continued  ::tandpastasmiley::
Hij heeft drie enveloppen in zijn linkerhand en de portofoon in zijn rechter. Het is niet te zien (ik zie het via uitzendinggemist niet i.i.g.) of hij er nog een envelop en een vel papier bij pakt, maar dat hij alleen een vel papier pakt zou kloppen met de score van drie enveloppen. Het zou een weinig subtiele hint zijn dat hij de mol is, maar wellicht past het bij deze fase van het spel om zo'n hint te geven. In dat geval zou het me inderdaad niks verbazen als we een leuke foto van hem krijgen met dat vel papier.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2015, 14:44:05 »
Chris pakt eerst drie enveloppen. Loopt door en kijkt daarna in een bak en denkt daar ook wat te zien liggen en pakt er een vel wit papier uit en rent weer door. Daarna kijkt hij nog in een bak en loopt dan weer door. Dus denk dat het niets is en dat hij gewoon in bakken aan het kijken was of er nog een envelop lag.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2015, 14:49:38 »
Maar waarom zou je er een wit papier uithalen en meenemen...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2015, 15:17:45 »
Omdat je midden in een spel zit en je denkt wat te zien en het gewoon pakt??

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2015, 15:43:54 »
Denk het uiteindelijk ook, misschien een aanwijzing verstopt in een bak? Chris is de langste van het stel en ziet dus eerder iets in een bak liggen dan een ander, maar toch......

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2015, 05:34:34 »
1)
Margriet zegt tijdens voice-over: "Tellen, wachten, sluipen, kijken"; (@35.35u. : = 2 x 8 is M. M. als U wilt, Margriet Mol).
Tekst in zelfde staccato als lied van  H. v. Veen: "Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan"; (--->"Opzij").

2)
Als Margriet na deze tekst bij het volgende beeld binnen komt in ruimte en 'ons' aankijkt ("kijken") staat de klok op:
 05:03 (=8!) (M acht...Margriet = 8 letters).

3)
Margriet komt terug: spreekt over camera bij de grond (= kikvorsperspectief...maar mag ook Mol-perspectief in deze, vind ik)...:"Er staat er 1 beneden en dat is een instinker".. Letterlijk...een instinker! Staat er niet! (37.06u.).
Deze camera niet in beeld gezien. Martine beaamt maar heeft alleen gesproken over een camera hoog boven haar hoofd. Margriet geeft zelf aan dat ze een instinker weggeeft!

4)
Opmerkelijke zin over camera's (@36.09): "Als die mij grijpen ben ik er aan".
Daar kan ik nog geen kaas van maken. Help...? Misschien letterlijk als ze de Mol vastleggen (is ze er aan)? Geen idee.

*Zin in vanavond! veel plezier allen!*

Edit:
Maar waarom zou je er een wit papier uithalen en meenemen...

Er zou zo maar:"Ik ben de Mol" op kunnen staan of wrs zo'n poppetje zoals Chris in zijn dagboek steeds tekende....ajajaj... (mits Chris het is).
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 05:59:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2015, 17:46:32 »
Zou hier nog een aanwijzing in te vinden kunnen zijn?

R.P.M 180  Zou je de middelste letter 180 graden draaien: R.d.M
Rik de Mol....

en dat voor n niet Rik verdenker  ::rofl::



Je zou best gelijk kunnen hebben. Helemaal als je het getal 180 nog eens beter bekijkt. Daar is duidelijk het tweede getal gemanipuleerd. Voorheen was het misschien een negen? Het is in ieder geval bewerkt.