Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225626 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2008, 13:33:11 »
Ik begin denk ik ook aan tunnelvisie te lijden  ::rofl::
Voor mij is Dennis de Mol.
In de eerste aflevering bij de filmpjes (bedoeld om de kandidaten voor te stellen) zegt hij: iedereen heeft wel dingen op zijn lijstje staan die die al altijd had willen doen...

In de eerste aflevering maakt hij zich het meest verdacht door Annet te helpen binnen te komen (waar wel degelijk een win-win-situatie inzit voor de mol) en bij de kofferopdracht heeft hij de koffer met het laagste gewicht. Dat vind ik nou precies van die typische truukjes van de mol.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2008, 13:36:18 »
Ik begin denk ik ook aan tunnelvisie te lijden  ::rofl::
Voor mij is Dennis de Mol.
In de eerste aflevering bij de filmpjes (bedoeld om de kandidaten voor te stellen) zegt hij: iedereen heeft wel dingen op zijn lijstje staan die die al altijd had willen doen...

In de eerste aflevering maakt hij zich het meest verdacht door Annet te helpen binnen te komen (waar wel degelijk een win-win-situatie inzit voor de mol) en bij de kofferopdracht heeft hij de koffer met het laagste gewicht. Dat vind ik nou precies van die typische truukjes van de mol.

Hij heeft misschien wel de lichtste koffer, maar als hij al zijn spullen bij Coen in de tas gedeponeerd heeft, heeft hij uiteindelijk geen bijdrage geleverd om het totaal gewicht te verminderen...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2008, 13:44:07 »
Dat is precies wat ik maar wil zeggen... typische mollenstreken  ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline xativa5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2008, 20:06:11 »
Hee, ik heb niet het hele forum doorgelezen, dus excuses als het al gezegd is.

Wat ik in ieder geval nu zeker weet is dat dennis de mol is. Zo duidelijk als wat!

Neem nou z'n pet, met die naam die achterstevoren m.o.l. is;)
Zijn shirt met het cijfer 31, dat als je het omdraait 13 vormt en de letter M van Mol is.

Bij de fietsopdracht helpt hij annette, lijkt het alsof hij goed voor de groep wil doen, maar uiteindelijk zorgt hij toch dat annette sneller binnen is.

Als iedereen tassen in moet leveren (met dat gewicht) heeft hij maar 4 kilo, zo is hij meteen niet meer verdacht bij zijn medekandidaten, maar wie zegt dat hij al zijn bagage niet in de tas van koen heeft gegooid? Zou slim zijn..

In aflevering 3 werd het allemaal heel duidelijk.

Die presentator, (ff naam vergete:p) die zei dat hij de mol in aflevering 3 wist. Nou, dat wist hij, omdat hij dennis als eerste een bordje zag pakken, en hij zag natuurlijk dat het bordje met ik & acht werd gepakt. Zoals al gezegd is acht 'mol' in het mayaaas ofzoiets:P maar bovendien, in die zin die gevormd moest worden...

het einde van de zin was: en ik zie de mol.
Nou, wie ziet de mol ALTIJD?? De mol zelf natuurlijk, die ziet zichzelf ALTIJD.
Dus die 'ik' ziet de mol, en is dus de mol. En die 'ik' hing heel toevallig (ahum) bij Dennis, omdat hij waarschijnlijk als eerste een bordje mocht kiezen...;)

En in da maisveld.. hij pakt als eerste een vlaggetje met 1/4... Goedzo Dennis, denkt iedereen, want hij heeft een veilig gebied gemaakt. Maar vervolgens word hij niet veel later afgetikt, en heeft hij verder niks omhoog gehesen. Behalve dan die 1/4 waardoor er weer lekker geld uit de pot zou gaan!;)

verder zijn er nog een hoop aanwijzingen die ik zo ff niet meer allemaal weet (ik houd namelijk niet zelf alles bij:P) owja, ook nog het rode shirt dat hij heel vaak draagt.. En ook de muzikale hints, kun je allemaal op hem laten wijzen.

En om terug te komen op dat glaasje drinken (tequila/water).. De mol wou bij de fietsgroep, dat kon door tequila te drinken, en wie stond er vooraan in de rij om te drinken? en had dus de eerste keus om tequila te pakke? (die wist waarschijnlijk waar dat stond) Dennis ja..

En toen ze kandidaten door moesten geven door codes enzo, viel dennis ook al op.
Ze (patrick en dennis) hadden DRIEFM... dennis wist natuurlijk wel dat het 3fm moest zijn, maar hield zijn mond. Toen patrick er echter achter kwam, zag je toch wel dat dennis da jammer vond:P

Voor wie het nu nog niet ziet...;)
Duidelijk hè.. overtuigd of niet? Zo niet... waarom dan niet:P? Tis toch duidelijk...

Wel jammer eigenlijk dat ut nu al duidelijk is(A) maar ja,.. kan ik wel eens een keer de mol in de gaten houde:P

Dennisss Thee Moll!!  8)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 20:13:40 door xativa5 »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2008, 22:00:31 »
- Dennis draagt een pet van de hardrockband 'El Guapo Stuntteam'. Als je van elk woord de laatste letter neemt en deze drie letters achterstevoren naast elkaar zet, krijg je 'mol'. (Op 41:41 in de aflevering kun je de naam van de band lezen.) (Door Irvine)

Screenshot met 2 keer Dennis (afl. 1; tijdcode 36:39) en 1 keer het logo van de band:



Dit is een hele mooie hint. Hij past ook nog bij het omkeren van de promo (spiegelbeeld: Maettnuts Opaug Le) en de vraag over het logo op Edos pet in de eerste aflevering. Het ziet er goed uit voor de fans van Dennis! :D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #65 Gepost op: 18-01-2008, 23:04:49 »
Vraag me nu af (als het al is opgemerkt: sorry)
Zegt Dennis niet in aflevering 1 dat Regina beweert er in 30 minuten te moeten zijn?
Maar niemand heeft het Regina ook horen zeggen....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2008, 21:24:54 »
alle hints wijzen steeds meer naar dennis.. dennis is zeker ook zwaar verdacht..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Online Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2008, 00:13:11 »
Ik vond hem in aflevering 1&2 al verdacht, maar nu alle hints ook richting Dennis beginnen te leiden, stap ik even af van Edo als mol. Het koste wat moeite (de bekende tunnelvisies en dergelijke), maar ik ga nu voor Dennis als mol  ::jaja::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2008, 00:21:15 »
ik vond dennis in afl 1 wel verdacht vooral doordat hij met het fietsen naar annette ging, maar vond patrick gewoon verdachter en heb me pas weer met dennis bezig gehouden toen ik er achter kwam dat de eerstvolgende maansverduistering op zijn verjaardag valt.. dat was ten tijde van afl.2... maar toen ie in afl. 3 ook nog eens met die 8 rondhuppeld is ie helemaal verdacht.. patrick blijft overigens ook nog zeker verdacht puur omdat die gewoon het meest gemold heeft in mijn ogen.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2008, 13:21:33 »
Mijn theorie
Dennis is de Mol
Dus kiest hij in de opdracht met de bordjes het eerste het bordje "IK" en "ACHT".
"IK" vanwege de zin die gemaakt gaat worden "de mol saboteert en die zie ik".
"ACHT" vanwege de achtste mol en de achtste maand van het jaar.
De programmamakers doen het daarna voorkomen alsof de eerste keus voor een bordje bij Edo lag om de kijkers af te leiden. Dennis hoeft zich daarna maar te verstoppen. We zien echter beelden alsof hij aan het rennen is. De cameraman zit dus in het complot en dit is misschien ook de reden dat PJ aangaf vanaf ongeveer de derde aflevering op te hoogte te zijn geweest wie de mol is.
Dennis hoeft nu maar te wachten tot de andere kandidaten zich geketent hebben. Pas als Edo zich foutief geketent heeft kan Dennis veilig opdraven en met plezier ketent hij zich snel vast want hij weet nu al dat het niet meer kan lukken om de volledige zin te maken. Hij gooit nog wat water op het vuur door Edo verdacht te maken met zijn bordje "MOL"
Zo makkelijk kan het zijn!!!
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2008, 14:04:34 »
Mijn theorie
Dennis is de Mol
Dus kiest hij in de opdracht met de bordjes het eerste het bordje "IK" en "ACHT".
"IK" vanwege de zin die gemaakt gaat worden "de mol saboteert en die zie ik".
"ACHT" vanwege de achtste mol en de achtste maand van het jaar.
De programmamakers doen het daarna voorkomen alsof de eerste keus voor een bordje bij Edo lag om de kijkers af te leiden. Dennis hoeft zich daarna maar te verstoppen. We zien echter beelden alsof hij aan het rennen is. De cameraman zit dus in het complot en dit is misschien ook de reden dat PJ aangaf vanaf ongeveer de derde aflevering op te hoogte te zijn geweest wie de mol is.
Dennis hoeft nu maar te wachten tot de andere kandidaten zich geketent hebben. Pas als Edo zich foutief geketent heeft kan Dennis veilig opdraven en met plezier ketent hij zich snel vast want hij weet nu al dat het niet meer kan lukken om de volledige zin te maken. Hij gooit nog wat water op het vuur door Edo verdacht te maken met zijn bordje "MOL"
Zo makkelijk kan het zijn!!!

En daarnaast heeft hij de IK op de buik, terwijl de zin eindigd met IK, en heeft hij ACHT op de rug, terwijl de zin daarmee moet beginnen. Dus nog extra verwarring schoppen ook.
Hoewel als kandidaat zijnde lijkt het me wel weer logisch om met IK te beginnen..

Enfin, verdenk steeds meer Dennis..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2008, 17:39:36 »
De cameraman zit altijd in het complot, hoe kan die anders molacties filmen? "Nyoman? Hello!" Dat staat nog altijd los van het feit of de presentator het wel of niet weet.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2008, 18:18:20 »
de cameraman zit in het complot  ::rofl::
dennis for mole !

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2008, 19:05:54 »
Citaat
De cameraman zit altijd in het complot, hoe kan die anders molacties filmen? "Nyoman? Hello!" Dat staat nog altijd los van het feit of de presentator het wel of niet weet.
Nee, dat klopt, daar is nog geen enkel bewijs voor. Gezien de uitlatingen van PJ bij De wereld draait door kan ik me echter niet aan de indruk onttrekken dat dit jaar Pieter-Jan het zoals hij zelf zegt "ongeveer vanaf de derde aflevering" moest weten. Maar wie is de mol zou wie is de mol niet zijn en dus is nooit niks zekers.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #74 Gepost op: 20-01-2008, 19:13:21 »
Heej mensen, ik heb het net ook gepost bij kandidaat Coen, maar ik denk dat het gedoe met die pet niet sluitend is... In de vooruitblik op aflevering 4 heeft Coen een t-shirt aan met

Dorem
i Fasoll
a Sido

De laatste letters zijn M L O, een anagram voor mol. Zou het dus niet kunnen zijn dat kandidaten zelf kleding met dubbele boodschappen kiezen, om zo hun medekandidaten op het verkeerde spoor te zetten?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis, Een betoog 1
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2008, 00:17:28 »
Betoog waarom Dennis de mol is
(of: hoe ontstaat een tunnelvisie)


Wegstrepen
Bij het bepalen van de mol kan je na 3 afleveringen al een aardig op weg komen middels wegstrepen van echte kandidaten. Een aloude test die sinds WIDM 1 werkbaar is gebleken.

In aflevering 1 bij het drinken weet je als mol alleen zeker in welke groep je uiteindelijk komt als je bij de eerste 5 drinkers staat. De glazen zullen heus wel gemerkt zijn, bv de waterglaasjes zijn iets voller of de tequillaglazen staan op het gezichtje van de dienblad. De eerste 5 kandidaten die mochten drinken waren achtereenvolgens: Dennis, Edo, Joris, Annette en Georgina. Aangezien beide dames het strijdtoneel inmiddels hebben verlaten, zijn er nog 3 verdachten over: Dennis, Edo en Joris.

Na het jokergraaien zal de mol al zijn jokers zeker inleveren, want dat is geld uit de pot. Aangezien iedereen inmiddels de jokers heeft ingeleverd, kan je er inmiddels van uitgaan dat jokers later niet meer geld uit de pot zullen halen, anders had momenteel 1 van de kandidaten nog wel jokers gehad en was het duidelijk wie de mol is. Degenen die niet ingeleverd hadden, zijn Joris, Annette en Regina. Joris valt dus af als molverdachte en we hebben nog 2 te gaan: Dennis en Edo.
Op basis van de eerste 3 afleveringen is verder wegstrepen niet mogelijk, maar van de 7 kandidaten maar 2 hoofdverdachten is al een mooi eind op weg.


Muzikale hints
Hierbij ga ik verder met beide hoofdverdachten, andere kandidaten worden na wegstrepen buiten beschouwing gelaten.

1 I see trouble on the way - Bad Moon Rising - Creedence Clearwater Revival
Clearwater kan slaan op Edo, want hij dronk water. Maar CLEARwater, helder of zuiver water.. misschien dat ermee op de zuiverende werking van alcohol gedoeld wordt en dus tequilla wat weer naar Dennis verwijst? Tijdens het fietsen zag hij dat Annette achterop raakte. Voor de mol is dat trouble on his way, want hoe later Annette binnen komt, hoe meer tijd de klimmers hebben. Dus Dennis besluit Annette te helpen. Wanneer Coen bijna boven is (Rising Moon?), ziet hij in de verte Dennis, aan wie hij gekoppeld is, arriveren. Trouble voor de groep, want geen geld in de pot.
Dat Edo ook trouble kan zien als steunpilaar van de klimmers, vind ik een stuk minder sterker verklaring. De dames zaten vlot bovenin en voor Coen was er net te weinig tijd over om hem ook boven te krijgen. Hoewel dat de trouble kan zijn: 3 kandidaten die wel de top halen.

2 Did you even notice what you took - Full Color Guilt - Boy Sets Fire
Edo ligt voor de hand met zijn oranje shirt tijdens sein-opdracht, maar Dennis merkte het samen met Patrick en Regina op dat dat shirt verwarrend werkt. (Schuld over kleur bij een ander leggen). De zin zelf lijkt vooral te slaan op het eind van die opdracht, toen Joris doelbewust in plaats van een foto van Coen die van Dennis pakte. "Weet je wel dat je een kleurenfoto van de mol hebt gepakt? Overigens pakte Joris ook een foto van Edo, maar vind de link naar Dennis sterker, vooral omdat daarmee ook de opdracht mislukte.

3 What you get is what you see - What You Get Is What You See - Tina Turner
Deze hint lijkt duidelijk bij de woordenslang van toepassing. Met Turner als draaien van de bordjes, Edo en Dunya waren de enige 2 die de bordjes juist hadden. De rest, dus ook Dennis, hadden de bordjes omgekeerd en hiermee verwarring zaaiend. Een zin op de rug maken is lastiger dan op de buik. What you get is what you see, je krijgt wat je ziet, linkt heel erg naar het slot van de te maken zin: Die Zie Ik. Met de Ik op de buik van Dennis, die tevens de Acht van de achtste mol/achtste maand-van-de-Maya's op zijn rug had. Zie topic 8 voor meer hierover.

Enfin, met al dit bovenstaande is er een tunnelvisie naar "Dennis-is-de-Mol" geboren, es kijken wat hij de eerste 3 afleveringen zoal gemold heeft.

(lees vervolg)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis, Een betoog 2
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2008, 00:18:36 »
(lees ook vorig)

Aflevering 1

Aan begin doet Dennis mee met discussie over of er wel of niet iets viel te beluisteren tijdens de autorit naar de eerste opdracht. In de ene wagen werd wel het muziekje afgespeeld, in de andere niet. Tevens wordt vlak voor muziekje door PJ gezegd dat het spel is begonnen en dat de kandidaten goed moeten opletten. Als waarschuwing voor de komende opdracht. Dennis lijkt de andere kandidaten erover aan te spreken van wel of niet gehoord en of ze daarover gelogen hebben. Door al voor aanvang van eerste opdracht zo proberen de mol te ontmaskeren, probeert hij bij anderen de aandacht bij hem juist weg te halen.
Dennis kreeg geen vraag over kleur van iemands shirt, te opvallend om die te missen, maar een vraag over de logo van Edo's pet. Door het te hebben over een rood embleem, lijkt hij een actieve kandidaat die goed heeft opgelet. Maar met subtiele fout van duivel in plaats van indiaan te zeggen, weerhield hij de pot van wel liefst 250 euro.

Terwijl Dennis tijdens de Oplet-opdacht nog ergens in het midden stond, toen de drankjes werden uitgedeeld stond hij vooraan. Hij had als eerste de keuze welk glas hij nam en dus ook in welke groep hij terecht zou komen. Verder lijkt me dat Dennis onwetend is aan welke klimmer hij is gekoppeld. Zijn taak was dus om alle fietsers zo snel mogelijk bij de klimmers te krijgen. Tijdens een biecht legde hij de schuld bij Regina, dat zij gezegd zou hebben dat de groep binnen 30 minuten bij de klimmers moesten zijn. Joris noemde tijdens zijn biecht ook Regina, maar praatte hij Dennis na of heeft hij het echt van Regina zelf gehoord?
Voordat Patrick begon met zijn eindspurt was het vooral Dennis die de tempo van de fietsers bepaalde. Zodra de groep uitelkaar was, bleef hij achter om Annette, die haast niet meer mee kon komen, te helpen 'op tijd' aan te komen. Zowel Dennis als Annette waren 'op tijd' binnen en 2000 euro niet in de pot.

Met jokergraaien was Dennis de eerste die een joker te pakken kreeg. Dit lijkt tegenstrijdig, want als mol kan je met meer jokers uiteindelijk meer geld uit de pot trekken. Toch deed Dennis als mol hier slim aan. Want mocht hij uiteindelijk 5 jokers te pakken hebben gehad, is het wel heel verdacht om ze alle 5 in te leveren. Wat Dennis in feite deed was dergelijke uitschieters zien te voorkomen. Met 17 jokers gedeeld over 10 kandidaten is 1 a 2 joker per kandidaat het meest gunstig. Door snel de eerste te graaien, zette hij een trend die gevolgd werd door Dunya, Coen en Nicolette. Met de redelijke vlakke verdeling van de jokers die uiteindelijk ontstond werd het voor de kandidaten aantrekkelijker om hun jokers in te leveren voor de supervrijstelling. Uiteindelijk haalde Dennis zelf 100 euro uit de pot, terwijl andere kandidaten ook nog eens 900 euro eruit haalden.


Aflevering 2

Bij het topitoschieten was Dennis te vroeg geloot om goed te kunnen mollen. In de eerste ronde schoot hij, uiteraard opzettelijk, mis. Toen hij voor de tweede keer mocht schieten, was er op dat moment nog geen geld gewonnen door de kandidaten. Dus ipv op een kandidaat te mikken (die flessen dan, niet de kandidaten zelf), schoot hij ook de tweede keer mis, onder het mom: ik kan het niet. Als Dennis als laatste had mogen schieten, had hij zeker op bv Joris gemikt vanwege zijn verdiende geld.
Wel vertelde Dennis in de biecht enthousiast hoe iedereen op de topito's richtte en hoe zo het groepsgevoel langzaam begon af te brokkelen.

Seinen ging aanvankelijk voorspoedig, tot Dennis en Patrick aan de beurt waren. Er was eerst verwarring over links en rechts en 2 van de 3 woorden die overkwamen werden eerst niet goed begrepen. Een DJ die in driefm geen 3FM herkent, is wel heel verdacht. En het geklooi met Ca....b waar uiteindelijk cab-taxi = Joris van gemaakt werd, deed de opdracht aanvankelijk doen mislukken, waardoor weer 3000 euro niet in de pot zou komen. Door toeval kwam Georgina op de 3 oorspronkelijke namen, maar dankzij de actie van Joris werd het gezicht van de mol gered.

Met de koffers had Dennis opvallend de lichtste tas (4kg). Dat lijkt heel fanatiek, maar als de rest zo rond de 10kg zit, waar heeft Dennis al zijn spullen gelaten? Hij heeft niks extra's aangetrokken, zoals geopperd werd. De kans is groot dat Dennis zijn zwaarste spullen in de tas van Coen gedumpt heeft en zelf met zijn 4kg als braafste jongetje van de klas overkomt. En de 1900 euro, wat de opdracht had opgeleverd als de tas van Coen inderdaad 19 kilo woog: niet in de pot.

(lees vervolg)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis, Een betoog 3
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2008, 00:19:38 »
(lees ook vorige 2)


Aflevering 3

Ben er nog niet uit hoe het topitograaien in de tactiek van de mol past. Opvallend is wel dat Dennis het minst aantal topito's heeft, en wel 2 rode  of 1 rode en 1 oranje. Oranje was al kapot met het verlaten van Annette en in geval van rood: Georgina had al enkele rode topitos sinds het schieten en zij had ook interesse in deze stapel. Heeft de mol hiermee voorkomen dat Georgina rood compleet zou krijgen? Misschien met latere afleveringen hier meer duidelijkheid over komt, mij lijkt als kandidaat makkelijker om 8 verschillende kleuren te sparen.

Behalve Edo en Dunya hadden de rest van de kandidaten, inclusief Dennis, de bordjes verkeerd om. Hierdoor werd het lastiger om een goed zin te vormen. Dennis kreeg de beginwoorden, maar bleef een tijdje onzichtbaar voor anderen. Pas toen Coen, Regina en Edo geketend waren, kon Dennis zich ook aan de groep hechten. Als je als mol de eerste bordje om je hebt, moet je zeker zorgen dat je niet als eerste aansluit. Daardoor konden Coen, Regina en Edo geen goed begin vormen en kon de gezochte zin niet gevonden worden. Uiteindelijk kwam 4000 -/- 2250 = 1750 euro niet in de pot.

Bij het maisveld is de vraag of wanneer gebieden niet vrij zijn, je het geld later wel gewoon kan halen. Mij lijkt van wel, en dat alleen bij gehezen geld de vermenigvuldiger meetelt. Dit zou ook verklaren waarom Dennis vrijwillig bij de voorbereidersgroep ging zitten. De 500x1/4 was het dichtst bij de start en als geld niet gehezen werd, hoefden de ophalers het misschien ook niet omhakken voor het geld. Dennis zag het als een taak om juist deze zone vrij te spelen. De geldophalers gingen inderdaad eerst naar de nu amper geld opleverende 500x1/4 boom en lokten met hun gehak voor 125 euro de jagers naar zich toe.
Vervolgens heeft Dennis tijdens deze opdracht niks meer gepresteerd. Het duurde een tijdje voor hij bij de volgende zone was en werd tactisch op het laatste moment gegrepen, hiermee meer jagers voor de anderen overhoudend. Misschien hoopte hij dat het de dames niet zou lukken met 3 jagers alle vlaggen omhoog te krijgen, maar dankzij Georgina werden uiteindelijk alle vlaggen gehezen. Helaas bleek de wraak van de mol zoet toen Georgina deze aflevering heeft moeten verlaten. Ook is heel veel geld niet in de pot terecht gekomen. (Even geen zin in rekenen nu)


Tot slot
Alles overziende heeft de tunnelvisie inmiddels flinke grip op mij. Dennis is nogal veel op de achtergrond, net als Dunya, maar alles wijst toch echt naar hem. Een mol die tot nog toe niks heeft opgeleverd voor de pot, wel het nodige eruit heeft weten te krijgen. Een typische mol lijkt me.

Verspreid op het forum zijn al vele hints opgedoken die bevestigen dat Dennis de mol is. Zoals daar zijn:
- Bordje Ik en Acht - Ik ben de achtste mol / achtste maand heet bij de Maya's mol
- Tevens iets met aflevering 8, op zijn verjaardag en tijdens een maansverduistering, zoals gehint op .nl
- Shirt 31 - omgedraaid (Tina Turner) geeft 13, de letter M van Mol
- Petje met L O en M als eindletters
- enzovoort, enzovoort.

En wat betreft Alice in Wonderland? Mijn tunnelvisie begint nu op volle toeren te draaien, dus zal daar vandaag of morgen vast wel een verklaring voor vinden.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2008, 08:39:33 »
Mooi verhaal, Wilm. ::ok::

Al heb ik er als Dennisverdenker niet veel aan: het bevestigt alleen maar. Ik zou nu liever een betoog zien voor bijvoorbeeld Patrick als Mol. Of een betoog waarom het Dennis niet is. Iemand? :D

Een actie van Dennis als Mol die me niet bevalt dan: in de seinopdracht halen Dennis en Patrick uiteindelijk 'CAB' uit de tekens van Edo (en Regina) in plaats van de volledige titel 'CASH CAB'. Ze denken dat 'CAB' op Joris slaat vanwege het programma Taxi. Later denkt Dennis dat het misschien 'Cash Cab' moet zijn, maar Patrick weet hem snel te overtuigen dat dit niet zo is. Waarom oppert Mol Dennis dat het misschien Cash Cab moet zijn? Ok, hij laat zich wel verdacht snel overtuigen dat het toch Taxi betekent en dus op Joris slaat, maar had hij niet beter helemaal zijn mond kunnen houden? Waarom risico lopen? Stel Patrick ziet toch ineens in dat Edo bedoeld werd, dan hadden Dennis en Patrick dat deel van de opdracht gewoon prima voor elkaar..

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #79 Gepost op: 23-01-2008, 10:33:04 »
Supergoed verhaal Wilm. Ik zit alleen samen met je in diezelfde tunnel (hai daar). Wat ik verder nog opvallend vind is dat hij tot nu toe door niemand wordt verdacht tijdens het invullen van de test, iedere naam is al voorbij gekomen, maar Dennis nog niet. Hij doet me sowieso al aan George denken en hierdoor nog meer. Ook staat hij bij de groepsfoto's en zit hij bij de executie altijd vooraan.

Naast Dennis is Patrick toch ook wel verdacht: het verhaaltje van Heinz hiervoor viel me ook al op en dat rare hakken tegen de boompjes en alvast een handboei omdoen...zijn toch ook bestwel mollenstreken. Maar volgens mij heeft hij wel al een aantal keer geld binnen gebracht waaronder zelfs het enige geld bij de maisveldopdracht.

Verdachte nummer 3 is voor mij Edo, omdat hij nog geen enkele fysieke inspanning heeft gedaan door altijd in de
'goede' groep te komen. Vooral bij het maisveld valt me op dat hij van tevoren lijkt te weten dat hij in een toren terecht komt en reageert heel snel bij de vraag wie er geen hoogtevrees heeft.