Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225605 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2008, 22:25:05 »
Ik had nog een hint richting 8 bedacht. Acht staat dus voor de mol, dan gaan we letters van kandidaten tellen:
Dennis = 6
Weening = 7
Mol = 8
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2008, 22:26:51 »
Aan Teun heb je niet zoveel. Met de naam Dennis kan ik wel iets:

IS

DE

NN = M (of spiegel  ;))


Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2008, 22:40:57 »
Ja sorry, dit topic gaat over dennis, maar ik meen ook dat ik in de desbetreffende post reageerde op een eerder bericht, en vervolgens gewoon weer overstapte op Dennis???

Oke, dan zal ik nu hier maar een betoog tégen dennis neerzetten, om jullie uit jullie tunnelvisie te halen en alle maffe hints die hier worden genoemd eventjes onderuit halen.

Eerst zal ik de goede hints er even uithalen: 3voor12, dat vond ik echt een goede hint. Ik heb alleen niet gezien dat die klok op 3 voor 12 stond om 3 minuten af te tellen? Was het niet veel korter? Waar stond die klok dan? Als jullie mij kunnen overtuigen dat die klok nadrukkelijk op 3 voor 12 stond, vind ik dat een reden om Dennis te verdenken. Simpele ketting: 3voor12->radioprogramma van dennis.. Directe link.

Dan de maffe hints:
- 6 seconden... dat kan ik gewoon niet serieus nemen. Weet jij veel hoeveel internetvertraging er is? Dat is gewoon zooooo toeval. Regina met 6 letters... Kortom, hou maar op.
- hints met 45  =  DE... 45 zijn nou eenmaal logische getallen? 1-7, je kan moeilijk 4 en 5 weglaten. Hoe groot is de kans dat ze wegmoeten? 5 op 2... De is ook een alledaags woord, dus duidt nog niet direct op de mol...
- PJH wist níet wie de mol was na afl. 3, maar na afl. 5! Check insiders forum, ik vertrouw op die informatie...
- Het bandje: Lag het aan hem dat het niet goed afspeelde? Hij ging ten minste op zoek om dat bandje af te spelen? Dat deed hij toch snel? Volgens mij heeft hij niet echt voor vertraging gezorgd bij die opdracht.
- Walkie Talkie: In de aflevering die ik heb gezien, won hij het spel met de schakelaars? Wat heeft de mol voor belang bij het uitzetten van de walkie? Waarom zouden de andere kandidaten hem nodig hebben gehad? De storing: Hij citeerde wat Regina zei, dus hij deed echt wel zijn best om het te verstaan, anders had hij wel net gedaan alsof hij het niet verstond...
- Weglopen bij de opdracht: Hij wist het niet zeker? Een kandidaat zou daar toch ook bij weggelopen kunnen zijn? Omdat hij het niet zeker wist? Ze hebben vervolgens nog wél doorgegeven dat ze hem hadden laten liggen! Patrick was dat niet eens van plan, dus dat pleit weer vóór dennis (als kandidaat).

Pak deze eens allemaal samen, en denk dan eens hier over na: Heb je Dennis écht dominant in een opdracht zien mollen? Heb je hem dingen zien doen die het spel naar zijn hand zouden zetten? Ik niet... Hij zit heel erg in de kandidaatrol en als hij de mol is, heb ik hem niet gezien! (ik verwijs even naar het maisveld, waarvan wordt gezegd dat er erg is gemold. ik heb hem daar 1 vlag zien hijsen en afgetikt zien worden. zou ik als mol niet erg trots op zijn.)

En als je het nu nog steeds kunt combineren en nog steeds denkt dat de mol Dennis heet, heb ik een laatste vraag voor je (en dat laat ik je aan je lot over): Waarom, zit Joris er nog in, als hij Dennis totáál niet verdenkt?

Behoeft geen verdere uitleg denk ik :) [arrogantie]Dit topic kan op slot[/arrogantie] (geintje natuurlijk xD)

Comments?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:44:42 door RJBanthum »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2008, 22:46:23 »
- hints met 45  =  DE... 45 zijn nou eenmaal logische getallen? 1-7, je kan moeilijk 4 en 5 weglaten. Hoe groot is de kans dat ze wegmoeten? 5 op 2... De is ook een alledaags woord, dus duidt nog niet direct op de mol...
Waar zie jij een 45 hint?
Het is trouwens wel degelijk een hint geweest in een voorgaande serie, dus om het nu af te doen als een logische combinatie is niet geheel logisch :P
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2008, 22:52:59 »
Waar zie jij een 45 hint?
Het is trouwens wel degelijk een hint geweest in een voorgaande serie, dus om het nu af te doen als een logische combinatie is niet geheel logisch :P

Die zie ik in de volgorde van schakelaars: Eerst 4, dan 5 De andere schakelaars worden verder niet in beeld gebracht.

Die klok zie je op de foto (van de achtergronjes op de .nl niet duidelijk helaas) maar ook tijdens de opdracht van Regina en Patrick, wanneer ze met de sleutelbos lopen te pielen.

-Joris verdenkt hem niet, dat is waar maar joris verdenkt wel een man. Verder is Joris erg aan het spreiden. (en Coen heeft alles op Edo gezet)  Misschien zit Joris er gewoon nog in omdat iedereen aan het spreiden is tussen zo een 3 mensen en vult hij de Test heel vlot in en wint op snelheid? De vraag vrouw-man heeft hij in ieder geval goed. Regina zit zelfs nog deels op de Dunya. Over die test kan je niets zeggen, wordt teveel in gemonteerd ook.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 22:55:06 door Lola-aapje »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2008, 22:55:04 »
Waar zie jij een 45 hint?
Het is trouwens wel degelijk een hint geweest in een voorgaande serie, dus om het nu af te doen als een logische combinatie is niet geheel logisch :P

de schakelaars die omgezet moesten worden.

verder vind ik dennis erg terughoudend en passief.
hij komt amper met oplossingen en laat heel veel maar over zich heen komen.

- hij ging wel op zoek naar manieren om het bandje af te spelen, maar nam hem vervolgens wel mee naar buiten het hotel terwijl er zo´n ding in het hotel zelf lag. en zolang hij dat bandje in handen heeft kan ´ie boven niet worden afgespeeld.
vervolgens probeert hij er in de auto nog mee te etteren. allemaal zinloos tijdverlies.

- bij de schakelaars was hij zeer passief, net als bij prinsjesdag.
oké, hier was het iets geloofwaardiger geweest als hij een geniale oplossing had gehad die later niet bleek te kloppen, maar goed.


Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2008, 22:57:08 »
Die gozer krijgt praktisch geen euro in de pot en komt toch over als een oprechte en fanatieke kandiddaat. Hmmm. Ik vind in ieder geval zeker dat dennis een carrière als acteur is misgelopen als blijkt dat hij de mol is! En wanneer hij inderdaad de mol is...without further a do and in advance: The Oscar For Best Male Actor Goes To: Dennis Weening!!  ::bravo::

(trouwens wel erg onmols van Dennis om zelf uit het spel te gaan en Patrick zijn gang te laten gaan.. Dit in combinatie met de opmerking van RJBanthum over zijn geringe invloed bij de maisveld-opdracht doet mijn hoop tanen dat hij de mol is :-\\)

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2008, 23:10:36 »
Deze aflevering heeft hij samen met patrick toch best wat geld verdient? Hij heeft ook niet altijd in de 'geldwingroepjes' gezeten... Daarom lijkt hij zo passief... Hij is ook passief. Dat is nou precies de reden dat ik hem níet als mol zie :)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2008, 23:22:05 »
Deze aflevering heeft hij samen met patrick toch best wat geld verdient? Hij heeft ook niet altijd in de 'geldwingroepjes' gezeten... Daarom lijkt hij zo passief... Hij is ook passief. Dat is nou precies de reden dat ik hem níet als mol zie :)

Joris is ook geen lekkere mol anders  :P

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2008, 23:50:16 »
Joris is ook geen lekkere mol anders  :P


Leg dat eens uit in het Joris topic :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2008, 01:40:26 »

Eerst zal ik de goede hints er even uithalen: 3voor12, dat vond ik echt een goede hint. Ik heb alleen niet gezien dat die klok op 3 voor 12 stond om 3 minuten af te tellen? Was het niet veel korter? Waar stond die klok dan? Als jullie mij kunnen overtuigen dat die klok nadrukkelijk op 3 voor 12 stond, vind ik dat een reden om Dennis te verdenken. Simpele ketting: 3voor12->radioprogramma van dennis.. Directe link.



Zelfs als het niet met de klok was, zat er evengoed nog een "3 voor 12" hint in de aflevering, nl. met de rekensom van Coen/Edo.
Zij kwamen op 12, maar het goede antwoord was 3 (3 voor 12).
Ik heb alleen zo gauw niet kunnen bekijken of je idd. op 12 komt (of -12) wanneer je gewoon van links naar rechts de som maakt, of dat dat heel iets anders wordt, want in dat laatste geval kan het nooit een hint zijn geweest natuurlijk.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2008, 14:52:46 »
Je komt echt op -12 uit als je dat doet ja.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2008, 14:58:06 »
Comments?

Helemaal eens met je betoog. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2008, 15:07:37 »
Bedankt :)

Dus, tureluurs, jij denkt dat Dennis de mol is, vanwege een hint die de kandidaten Edo en Coen hebben gegeven!? Dat is toch puur toeval? Of denk je dat de opgave bewust zo gemaakt is, dat er 3 uitkomt en ook -12 (op de foute manier)? Ik vind het wel weer ver gezocht! Denk je dat je die hint er ook uit had gehaald als iemand gewoon wist wat de Van Dale methode was? Ik denk dat we er dan niet verder over hadden nagedacht. Ik vind het niet echt een sterke hint:
Opdracht-> Goed en Fout antwoord -> 3-12 omzetten naar 3voor12 -> omzetten naar radioprogramma dennis

Zie je waar het overal fout kan gaan? Waarom kan 3-12 niet gewoon -9 betekenen? Hadden we beide antwoorden bekeken als Coen en Edo gelijk het goede antwoord hadden gevonden? Een bij toeval ontstane hint, die door tunnelvisie wordt omgezet in een Dennis-hint :)
Zo luidt mijn conclusie :O

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2008, 15:24:26 »
Bedankt :)

Dus, tureluurs, jij denkt dat Dennis de mol is, vanwege een hint die de kandidaten Edo en Coen hebben gegeven!? Dat is toch puur toeval? Of denk je dat de opgave bewust zo gemaakt is, dat er 3 uitkomt en ook -12 (op de foute manier)? Ik vind het wel weer ver gezocht! Denk je dat je die hint er ook uit had gehaald als iemand gewoon wist wat de Van Dale methode was? Ik denk dat we er dan niet verder over hadden nagedacht. Ik vind het niet echt een sterke hint:
Opdracht-> Goed en Fout antwoord -> 3-12 omzetten naar 3voor12 -> omzetten naar radioprogramma dennis

Zie je waar het overal fout kan gaan? Waarom kan 3-12 niet gewoon -9 betekenen? Hadden we beide antwoorden bekeken als Coen en Edo gelijk het goede antwoord hadden gevonden? Een bij toeval ontstane hint, die door tunnelvisie wordt omgezet in een Dennis-hint :)
Zo luidt mijn conclusie :O

Het maakt toch niets uit wie de som maakt?
Feit blijft dat ie van links naar rechts -12 als uitkomst heeft en 3 als goede uitkomst volgens de Meneer van Dale methode. Dus ja, als het een hint is is ie bewust zo gemaakt, die opgave.
Dit forum al vele jaren volgende was er vast een slimmerik op die 12 gekomen als Coen en Edo gewoon het goede antwoord hadden gegeven. Als het een hint is mag ie best een beetje verstopt zitten en iets waar moeite voor gedaan moet worden.

En natuurlijk beweer ik niet dat dit ook daadwerkelijk iets te betekenen heeft, zoiets blijkt altijd pas na afloop, maar het zou kunnen, en daar gaat het om met speuren naar hints, toch?
Het is alleen wel een beetje heel erg toevallig dat die wekker er op die manier inzit (alhoewel mij dat zelf niet is opgevallen, maar ik zal nog eens terugkijken) en diezelfde 2 cijfers komen in de som voor.



Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2008, 16:20:58 »
De eerste afl. (waar hij de langzaamste sneller probeerde binnen te halen tijdens de fietsopdracht) vond ik Dennis eigenlijk wel verdacht. Daarna zakte het wat af.
Maar ik geloof nu dat ik ook in het Dennis kamp mijn tent op ga zetten.

Hi y'all  ::joehoe::
Laten we jabberen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2008, 17:32:04 »
Trouwens wel slim van Dennis om bij de gewichtjes met de lichtsten (minste geld) te beginnen. Als je snel af bent, heb je niet genoeg binnen kunnen halen. Daarnaast lijkt mij die opdracht juist makkelijker om met de zwaarsten te beginnen.. Maarja, je bent mol of je bent het niet...

En eerder bij de 6 vragen heeft Dennis lekker zichtbaar lopen mollen voor de camera :) Hij was degene die de walki-talki bij zich had, en toen Regina(?) hen probeerde op te roepen, zag je dat Dennis en Patrick verdiept zaten in de vragen en dat Dennis paar keer naar Walki-Talki kreeg, er mee zelfs mee jongleren, maar antwoorden: ho maar... Je ziet hem zelfs paar keer op knopjes drukken zonder er iets mee te bereiken.

Nu we toch a-chronologisch bezig zijn: in eerste opdracht met dat bandje... daar heeft hij zeker mee geknoeid.

 8)



Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2008, 18:18:43 »
Citaat

Edo
Hoe diep was het meer waar je de eerste keer het anker liet zakken?
a. 14 meter
b. 16 meter
Hij geeft antwoord b. en stelt de volgende vraag aan de Mol: Ben je geboren in Brabant? > Ja.


Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's
Hij antwoordt b. en vraag aan de Mol: Ben je acteur of actrice? > Nee.

Coen
Hoe lang deed Georgina er over om de rots te beklimmen?
a. 4 minuten
b. 4 minuten en 25 seconden
Hij antwoordt a. en vraagt: Slaap je bij mij op de kamer? > Ja.

Dennis
Hoeveel kilo bagage hadden jullie in totaal voordat jullie herpakten?
a. 150 kilo
b. 140 kilo
Hij antwoordt b. en vraagt: Is Edo de Mol? > Ja.

Dunya
Wat was de afstand van de tafel tot de flessen bij de schietopdracht?
a. 9.80 meter
b. 9.20 meter
Ze antwoordt b. en vraagt aan de Mol: Ben je acteur? > Nee.

Joris
Wat was de oppervlakte van het maïsveld?
a. 16.000 vierkante meter
b. 14.000 vierkante meter
Hij antwoordt b. en stelt de Mol de vraag: Is je moeder Joods? > Nee.

Regina
Op de eerste bladzijde van het boek in de fabriek stond welke editie dit was. Was dit:
a. 16e
b. 14e
Ze antwoordt b. en vraagt: Heb je bruine ogen? > Ja.

Dit komt van de .nl website: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/aflevering_4/opdrachten/20080124_opdracht_3.aspx

Als 2 keer dezelfde vraag wordt gesteld, met 2 keer het antwoord. Nee, dan zijn deze vragen iig allebei goed of fout,

dus de antwoorden zijn:

of 9.80 meter en 3128 foto's (allebei fout)
of 9.20 meter en 3976 foto's (allebei goed)

Zelf denk ik allebei goed (met 2x een eerlijk antwoord van de mol), omdat Dennis geen acteur is.

oke de andere;

Het antwoord van Edo moet fout zijn, want Dennis is geboren in Den Haag.

Het antwoord van Coen moet ook fout zijn, want Coen sliep bij Edo op de kamer

Het antwoord van Dennis zelf is ook fout, want volgens 'ons' is hij zelf de mol en niet Edo

De vraag van Joris is achterhaald (topic afl. 4) en 14.000 vierkante meter schijnt te kloppen. Het antwoord: NEE dus ook. De moeder van Dennis is dus niet Joods (maar Jehova?)

Het antwoord van Regina moet dan goed zijn, want Dennis heeft bruine ogen.

Hopelijk kunnen we meer vragen met zekerheid oplossen. Dennis is trouwens weer als 3e aan de beurt.




« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 18:45:10 door Lola-aapje »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #118 Gepost op: 25-01-2008, 18:42:12 »
Ja Lola-aapje, met omgekeerd redeneren kom je altijd waar je wezen wilt  ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #119 Gepost op: 25-01-2008, 18:47:04 »
Ja Lola-aapje, met omgekeerd redeneren kom je altijd waar je wezen wilt  ::rofl::

Als we op de 1 of andere manier de vragen met zekerheid kunnen oplossen dan kan het best eens kloppen  :D Als Dennis de mol is dan is het juist wel grappig om te vragen of Edo de mol en met ja als antwoord, zou ik als ik Edo verdenk wel heel graag willen weten wat het begin gewicht is.