Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225641 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2008, 15:59:32 »
Oké, als ik dit hier lees zijn er wel aanwijzigen voor Dennis als mol. Vooral het eerste glaasje drinken. Ik dacht: wie er nu vooraan staat kan de boel manipuleren. Opvallend, want eerst stonden ze in een andere volgorde.

Het fietsen met Annette, de walkie-talkie..... zou kunnen.
Maar als Dennis de mol is vind ik dat hij best wat meer actief mag saboteren. Nu laat hij echt alles over aan patrick (antwoord geven op de vragen bijvoorbeeld). Daardoor verdienen ze toch maar mooi geld. Ik weet niet, hij is zo vreselijk passief en afwachtend, dat verwacht ik niet van een mol.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2008, 16:16:51 »
Het punt is dat dit soort dingen juist wel hints kunnen zijn. Kijk naar de "Warning Sign" hint uit de Milouska serie, die is al even ver gezocht als de ster-tattoo-hint, en die bleek ook een echte hint te zijn.
Ik denk dat een tattoo als hint zien toch echt te ver gezocht is. Aangezien ik op mijn slaapzak ook een ster heb staan zou dat dan betekenen dat ik op vakantie een mol ben?

Het zou kunnen dat het wel zo is, maar dan moet die link redelijk ver van te voren zijn bedacht door de programmamakers, want Dennis zal die ster heus niet hebben laten zetten speciaal voor WIDM
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2008, 16:32:53 »
Ik denk dat een tattoo als hint zien toch echt te ver gezocht is. Aangezien ik op mijn slaapzak ook een ster heb staan zou dat dan betekenen dat ik op vakantie een mol ben?

Het zou kunnen dat het wel zo is, maar dan moet die link redelijk ver van te voren zijn bedacht door de programmamakers, want Dennis zal die ster heus niet hebben laten zetten speciaal voor WIDM

Als het een hint is, dan heeft de redacteur die de muzikale hints bedenkt naar een band met zo'n ster in het logo gezocht. Maar vaak is de muzikale aanwijzing een combinatie. Zoals het in dit geval een combinatie van tattoo (logo), regel die we te horen krijgen: did you even notice what you took (een foto van de Mol) en titel nummer: full color guilt (Edo met z'n shirt die de schuld krijgt) zou kunnen zijn. :)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2008, 17:07:50 »
Wat is zo enorm verdacht vind aan Dennis is onder andere dat hij heel vaak als eerste iets doet (glaasje drinken, joker pakken, groepjes kiezen (hij riep nu als eerste dat hij met patrick wilde)). Hiermee heb ik Elise ook ontmaskerd. Als iemand heel snel precies weet wat hij wil zou het kunnen dat hij ook precies weet wat de beste molpositie is.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2008, 17:26:57 »
Wat is zo enorm verdacht vind aan Dennis is onder andere dat hij heel vaak als eerste iets doet (glaasje drinken, joker pakken, groepjes kiezen (hij riep nu als eerste dat hij met patrick wilde)). Hiermee heb ik Elise ook ontmaskerd. Als iemand heel snel precies weet wat hij wil zou het kunnen dat hij ook precies weet wat de beste molpositie is.
Goed gezien ::ok::
Alleen, als Dennis de mol is...
Dat kan toch niet?  ::oink::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2008, 18:07:45 »
Oke, Heinz, prachtige posts daarzo! Kan ik me weer even op stukbijten :D! Bedankt voor de moeite en nu ik het zo snel effe heb overgelezen, moet ik zeggen dat jouw posts de sterkste bijdrage zijn voor de hele Dennis-verdenking (met respect voor de overige posters!).

Even een aantal dingen die mij snel opvielen: Glaasje drinken: Als hij als eerste is, en gelijk roept dat hij tequila gedronken heeft. Dan kan hij niet hebben gelogen. Hij wist dat de verdeling 5 5 zou zijn. Als hij zou liegen en iedereen zou drinken (neem aan dat iederen weet wat hij drinkt), dan was de verdeling 6-4 en dus duidelijk dat er iemand had gelogen! Hij moest dus hebben geweten dat Coen niet ging drinken om er zeker van te zijn dat hij kon liegen! Ik geloof dan ook niet dat hij gelogen heeft. Ik geloof ook niet dat hij wist welk glaasje waar stond. Ze stonden op een cirkelvormig dienblad. Als je die eventjes draait, verandert het hele schema! Ik denk niet dat hij kan hebben geweten welk glaasje hij heeft moeten nemen.

Over Dennis z'n persoonlijkheid: Hij komt op mij over als iemand die in zijn eentje erg goed is, maar in een groepje zichzelf altijd als 'de mindere' beschouwt. Vaak wacht hij af wat de ander doet alvorens te reageren. Een mol moet volgens mij juist dominant zijn. Dat kan naturulijk tactiek van hem zijn, maar dan moet hij toch wel zorgen dat het dan ook daadwerkelijk mis gaat. Kijk, als er nou voorbeelden waren waar het met Dennis echt grandioos mis gaat, maar die zijn er gewoonweg niet. Dennis is zo passief. Dat maakt het voor mij moeilijk om hem als mol te bestempelen.

Rest van de acties zal ik de volgende keer beoordelen :)!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2008, 18:14:38 »
Mmmm... nog even over dat eerste glaasje pakken. Het is inderdaad zo dat als hij bewust een bepaald glaasje heeft gepakt, dat Pieter-Jan dan wel in het complot gezeten moet hebben. Dan had hij geweten dat hij het dienblad op een bepaalde manier moest houden. Aangezien PJ pas in afl 3-5 wist wie de mol was kan dit dus haast geen opzet zijn.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2008, 18:34:18 »
Ik denk dat een tattoo als hint zien toch echt te ver gezocht is. Aangezien ik op mijn slaapzak ook een ster heb staan zou dat dan betekenen dat ik op vakantie een mol ben?
Dat zeg ik toch niet? Als je een shirt met een "Warning Sign" draagt ben je toch ook niet meteen een mol, dat sloeg alleen op die aflevering waarin alleen Milouska zo'n shirt droeg.
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2008, 18:37:51 »
Mmmm... nog even over dat eerste glaasje pakken. Het is inderdaad zo dat als hij bewust een bepaald glaasje heeft gepakt, dat Pieter-Jan dan wel in het complot gezeten moet hebben. Dan had hij geweten dat hij het dienblad op een bepaalde manier moest houden. Aangezien PJ pas in afl 3-5 wist wie de mol was kan dit dus haast geen opzet zijn.

Dat hoeft niet. PJ kan bijv. de opdracht hebben gekregen om de 5 glazen met water voller te  vullen, of de glazen zodanig rangschikken dat de mol weet welke hij moet pakken. (dienblad met foto erop zeer geschikt daarvoor), etc. Dan hoeft PJ nog niet te weten wie die mol is en in welke groep hij uiteindelijk terecht komt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2008, 18:48:59 »
Dat hoeft niet. PJ kan bijv. de opdracht hebben gekregen om de 5 glazen met water voller te  vullen, of de glazen zodanig rangschikken dat de mol weet welke hij moet pakken. (dienblad met foto erop zeer geschikt daarvoor), etc. Dan hoeft PJ nog niet te weten wie die mol is en in welke groep hij uiteindelijk terecht komt.


en de boel kan alsnog door een productie lid zijn neer gezet, al doen de beelden ons anders geloven.
en anders kan PJ alsnog die instructie hebben gekregen, hij kan immers net zo redeneren als ons (dat de mol bij de eerste 5 zou moeten staan).
wijst alsnog geen mol aan voor hem.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2008, 19:23:11 »
dennis is zooo de mol. en zo geniaal :) !! dank heinz !!
dennis for mole !

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2008, 19:29:15 »
Wat is zo enorm verdacht vind aan Dennis is onder andere dat hij heel vaak als eerste iets doet (glaasje drinken, joker pakken, groepjes kiezen (hij riep nu als eerste dat hij met patrick wilde)). Hiermee heb ik Elise ook ontmaskerd. Als iemand heel snel precies weet wat hij wil zou het kunnen dat hij ook precies weet wat de beste molpositie is.

Hoe verklaar je dan dat hij in de maisveld-opdracht bij de voorbereidersgroep hoorde? dat was toch de minst goede positie, lijkt me. Óf de toren, óf het binnenhalen van geld, dat is het beste. Maar bij voorbereiding kan je weinig doen. Toen viel hij bij mij juist af als mogelijke mol  ::jaja::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2008, 19:36:01 »
Hoe verklaar je dan dat hij in de maisveld-opdracht bij de voorbereidersgroep hoorde? dat was toch de minst goede positie, lijkt me. Óf de toren, óf het binnenhalen van geld, dat is het beste. Maar bij voorbereiding kan je weinig doen. Toen viel hij bij mij juist af als mogelijke mol  ::jaja::
Helemaal mee eens. Edo was daar zo snel met zijn reactie, dat maakte hem voor mij een beetje verdacht (is dan ook het enige moment van Edo dat ik hem als eventuele mol zag trouwens)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2008, 20:01:02 »
Hoe verklaar je dan dat hij in de maisveld-opdracht bij de voorbereidersgroep hoorde? dat was toch de minst goede positie, lijkt me. Óf de toren, óf het binnenhalen van geld, dat is het beste. Maar bij voorbereiding kan je weinig doen. Toen viel hij bij mij juist af als mogelijke mol  

Misschien boden Joris en Edo zich nèt iets sneller aan voor de toren. Dan kan je daarna wel roepen dat je óók geen hoogtevrees hebt, maar dan val je wel ineens erg op.
Als binnenhaler kan je je natuurlijk laten pakken met 1625 euro (zoals Coen), maar dan ben je wel ineens erg verdacht.
Maar als voorbereider kan je óók erg goed mollen. Hoe dan? Door geen (of weinig) veilige zones te creëren. Want als een zone NIET veilig is, kan de tweede groep wel als een bezetene de paal gaan omhakken voor het geld, maar dat wordt direct gehoord en dus word je na een paar minuten moeiteloos afgetikt door een jager. Dennis maakte maar één zone veilig (en hees daar de vlag met x 1/4 zodat er ook nog eens weinig van het geldbedrag overbleef). En daarna liet hij zich vangen.  Helaas voor hem, maar Georgina en Dunya wisten daarna toch nog de andere plekken veilig te maken...

Goede jacht!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2008, 20:22:58 »
  Helaas voor hem, maar Georgina en Dunya wisten daarna toch nog de andere plekken veilig te maken...

en dat was nou net het zwakke punt, daarom geloof ik het niet zo, teveel afhankelijk van anderen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2008, 12:04:34 »
Dat hoeft niet. PJ kan bijv. de opdracht hebben gekregen om de 5 glazen met water voller te  vullen, of de glazen zodanig rangschikken dat de mol weet welke hij moet pakken. (dienblad met foto erop zeer geschikt daarvoor), etc. Dan hoeft PJ nog niet te weten wie die mol is en in welke groep hij uiteindelijk terecht komt.

Nee, maar als hij het zodanig moet rangschikken dat de mol weet welke hij moet pakken, dan moet de mol toch wel vrij vooraan in de rij staan anders loopt hij het risico dat iemand anders 'zijn' glaasje pakt. Dan vallen er voor PJ toch minimaal 5 potentiele mollen af.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2008, 12:17:26 »
Lijkt me vrij duidelijk :P In het maisveld en bij het glaasje heeft Dennis niet duidelijk lopen mollen... Althans, ik zou het bijzonder slechte molacties vinden.

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2008, 12:56:57 »
Het zal vast al wel ergens genoemd zijn, er wordt ook zo veel over Dennis gezegd...  ;)
Maar in iedere aflevering wordt er wel een keer gezegd: luister/luister goed.
Dennis is DJ = Radio = Luisteren

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2008, 14:03:21 »
Dennis komt uit den haag en weet niet wanneer prinsjesdag is?

 ???


Een 3FM dj, opgegroeid in Den Haag, die niet begrijpt wat 'driefm' betekent en niet weet wanneer Prinsjesdag is. Dat is Dennis Weening. Dat is de Mol. ;D

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2008, 14:15:32 »
Een 3FM dj, opgegroeid in Den Haag, die niet begrijpt wat 'driefm' betekent en niet weet wanneer Prinsjesdag is. Dat is Dennis Weening. Dat is de Mol. ;D
Heinz... volgens mij ben jij helemaal Dennis Mol fan...  ;D
Geen idee waarom ik dat denk...  ;)
Ik ook hoor!  ::rofl::